Η ΕΕΤΤ δημοσίευσε την Επισκόπηση Αγορών ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών για το 2019, η οποία αποτυπώνει αναλυτικά την πορεία, τις τάσεις και τα βασικά οικονομικά μεγέθη των δύο αγορών στην Ελλάδα, περιλαμβάνοντας και συγκριτικά στοιχεία με τις αντίστοιχες αγορές των κρατών μελών της ΕΕ.
 

Πιο συγκεκριμένα και αναφορικά με την αγορά ηλεκτρονικών επικοινωνιών:
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
  • Ο κύκλος εργασιών του κλάδου αυξήθηκε στα πέντε δισ. ευρώ, με τα έσοδα από τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες να καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο ποσοστό (87,2%). Το σύνολο των επενδύσεων των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών βελτιώθηκε κατά 3% σε σχέση με το 2018.
  • Η συμβολή του κύκλου εργασιών του κλάδου στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) της Ελλάδας κυμάνθηκε στο 2,7% το 2019, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με το 2018, δεδομένου ότι ο τηλεπικοινωνιακός κλάδος παρουσίασε μεγαλύτερη ετήσια αύξηση σε σχέση με το ΑΕΠ (2,4% έναντι 1,5% αντίστοιχα).
  • Ο αριθμός των γραμμών σταθερής τηλεφωνίας ανήλθε σε 4.645.310, με τη διείσδυση να φθάνει στο 43,3% επί του πληθυσμού. Παράλληλα, η κίνηση σταθερής τηλεφωνίας σημείωσε πτώση κατά 7,9%, κυρίως λόγω της μείωσης της διάρκειας των εθνικών κλήσεων προς σταθερά, καθώς και των διεθνών κλήσεων. 
  • Ο αριθμός των ενεργών συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας ανήλθε σε 11,9 εκατ. περίπου, σημειώνοντας μείωση 2,4% σε σχέση με το 2018. Η δε χρήση των δικτύων κινητών επικοινωνιών χαρακτηρίστηκε από την αύξηση των λεπτών ομιλίας εντός της Ελλάδας κατά 2,2%, των SMS κατά 7,9% (για πρώτη φορά μετά το 2010), ενώ εντυπωσιακή ήταν και πάλι η αύξηση της χρήσης υπηρεσιών δεδομένων κατά 56%, φθάνοντας τα 225 εκατ. GB.
  • Οι σταθερές ευρυζωνικές συνδέσεις έφτασαν τις 4.105.561 γραμμές, στο τέλος του 2019, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 3,7%. Παράλληλα, η διείσδυση της σταθερής ευρυζωνικότητας στον πληθυσμό έφθασε 38,1% (Ιούνιος 2019).
  • Σε αντίθεση με τη σταθερή ευρυζωνικότητα, η διείσδυση της κινητής ευρυζωνικότητας στην Ελλάδα ήταν 86,5% (Ιούνιος 2019), κατατάσσοντας τη χώρα μεταξύ των τελευταίων κρατών μελών της ΕΕ. Ωστόσο, η αυξητική τάση της διείσδυσης στην Ελλάδα εξακολουθεί να είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη της μέσης διείσδυσης στην ΕΕ. Επιπλέον, το ποσοστό πληθυσμιακής κάλυψης σε δίκτυα 4G πλησίασε το αντίστοιχο των δικτύων 3G (98,8% έναντι 99,7%) και η συντριπτική πλειονότητα της διαδικτυακής κίνησης πραγματοποιήθηκε μέσω δικτύων 4G (91,5%).
  • Οι συνδυαστικές/δεσμοποιημένες προσφορές ξεπέρασαν, στο τέλος του 2019, τα 4,13 εκατ., αποτελώντας το 87,1% των συνδρομών σταθερής τηλεφωνίας της χώρας.

 

Αναφορικά με την αγορά ταχυδρομικών υπηρεσιών:

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
  • Tα συνολικά έσοδα της αγοράς παρουσίασαν μείωση κατά 0,2% σε σχέση με το 2018, φτάνοντας τα 563,73 εκατ. ευρώ, προερχόμενα από τη διακίνηση 346,38 εκατ. αντικειμένων, 1,2% λιγότερων από την προηγούμενη χρονιά.
  • Το μερίδιο εσόδων του Φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας (ΦΠΚΥ) στη συνολική αγορά μειώθηκε σε 30,9% από 33% που ήταν το 2018, ενώ παράλληλα, αυξήθηκε το μερίδιο των επιχειρήσεων ταχυμεταφορών σε 65,4% από 64%.Το μερίδιο των επιχειρήσεων με Ειδική Άδεια παρουσίασε άνοδο σε 3,7% από 3%.
  • Το μερίδιο των δεμάτων-μικροδεμάτων σημείωσε αύξηση στο σύνολο του πλήθους και των εσόδων των διακινούμενων ταχυδρομικών αντικειμένων, φθάνοντας το 16% και το 50%, αντίστοιχα.     
  • Η διακίνηση ταχυδρομικών αντικειμένων εντός της χώρας (87%) απέφερε το μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων της ελληνικής ταχυδρομικής αγοράς (66%). Το μεγαλύτερο μέρος των ταχυδρομικών αντικειμένων διακινήθηκε από την Αττική (77%) και τη Μακεδονία (10%) προς το εσωτερικό και το εξωτερικό.
  • Στην αγορά της Καθολικής Υπηρεσίας (ΚΥ-απλό ταχυδρομείο), το 2019, πέραν του ΦΠΚΥ, δραστηριοποιήθηκαν εννέα επιχειρήσεις με Ειδική Άδεια, οι οποίες διακίνησαν το 19% των ταχυδρομικών αντικειμένων της αγοράς ΚΥ και απέφεραν το 11% των εσόδων της. Οι φάκελοι είναι αναμφισβήτητα το κυρίαρχο αντικείμενο στην αγορά της ΚΥ, καθώς αποτέλεσαν το 89,3% των διακινηθέντων αντικειμένων, αποφέροντας το 85,2% των εσόδων της συγκεκριμένης αγοράς. 
  • Στην αγορά των ταχυμεταφορών εισήλθαν 56 νέες επιχειρήσεις, διαμορφώνοντας το συνολικό πλήθος των επιχειρήσεων με Γενική Άδεια σε 539. Οι επιχειρήσεις ταχυμεταφορών διακίνησαν φακέλους σε ποσοστό 38% και δέματα-μικροδέματα σε ποσοστό 62% του πλήθους των αντικειμένων. Οι φάκελοι απέφεραν στις επιχειρήσεις με Γενική Άδεια εμφανώς λιγότερα έσοδα (28%) από ό,τι τα δέματα-μικροδέματα (72%). 
     

H Eπισκόπηση αγορών είναι διαθέσιμη στο www.eett.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης