Του Παύλου Κρούστη
To 2018 είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα καταναλωτικά τεχνολογικά προϊόντα, ειδικότερα δε για τα smartphones, τα οποία είδαν την πρώτη πτώση φέτος σε νούμερα, εδώ και μια δεκαετία. Αυτό αναμενόμενα οδηγεί τους κατασκευαστές στην αλλαγή των καθιερωμένων τακτικών, εξελίσσοντας τα προϊόντα τους.

Φέτος, είδαμε αρκετά trends που περιμέναμε να εξελιχθούν, ενώ οι κινέζοι κατασκευαστές είναι αυτοί που έδειξαν τη μεγαλύτερη δυναμική για αλλαγές. Ας δούμε παρακάτω μερικά από τα trends που επικράτησαν για τα smartphones μέσα στο 2018.

Εγκοπή (notch)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δεν υπάρχει πιο ξεκάθαρο trend για τα smartphones του 2018 από την εγκοπή. Το μικρό κομμάτι που περικλείει την μπροστινή κάμερα και πιθανώς άλλους αισθητήρες ή ακουστικό στο επάνω μέρος της οθόνης πλέον δεν φτάνει από άκρη σε άκρη, αλλά αποτελεί ένα μικρότερο μέρος, μεγαλώνοντας έτσι τον ωφέλιμο χώρο της οθόνης, καθώς αυξάνεται η πολυδιαφημισμένη αναλογία οθόνης προς σώμα.

Τα μεγέθη των τηλεφώνων έχουν μεγαλώσει τα τελευταία χρόνια με μια τάση, ακόμα και της μεσαίας κατηγορίας, να είναι κοντά στις 6 ίντσες. Ενώ είναι σχετικά ογκώδεις οι συσκευές, οι οθόνες είναι αυτές που έχουν μεγαλώσει κατά πολύ περισσότερο, κάτι που βοηθά στην παρακολούθηση πολυμέσων, όπως προστάζει η εποχή. Έτσι δεν έχουμε τεράστιες συσκευες σε όγκο και έχουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ωφέλιμη επιφάνεια. Η εγκοπή βοήθησε σε αυτόν τον “αγώνα”.

Η εγκοπή της Apple και τα αρχικά notches είχαν παραλληλόγραμμο σχήμα. Ύστερα είδαμε τις εγκοπές σε σχήμα “U” ή “σταγόνας”, ενώ πολύ σύντομα θα δούμε μοντέλα με μια απλή “punch-hole” στο πανω μέρος, που θα περικλείει την κάμερα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Η Apple το έκανε πρώτη το 2017 με το iPhone X και όπως είχαν προβλέψει όλοι, έγινε “το” trend. Τα όσο το δυνατόν μικρότερα bezels (περιθώρια) προστάζουν σύντομα όμως την εξάλειψη κι αυτών των μικρών εγκοπών, καθώς σύντομα θα δούμε μπροστινές κάμερες πίσω από την οθόνη ή πτυσσόμενες κάμερες, όπως έχουν ήδη κυκλοφορήσει για μερικά μοντέλα.

Ταχύτερη φόρτιση

Η Apple μπορεί να έφερε τις εγκοπές στο τραπέζι, αλλά απέχει σίγουρα από τον αγώνα για την ταχύτερη φόρτιση. Το 2018 είδε μπόλικες προσπάθειες σε αυτό το κομμάτι, με το Quick Charge της Qualcomm να είναι το πιο διαδεδομένο.

Φέτος είδαμε σαφείς βελτιώσεις από τη Huawei και την Oppo όμως: το νέο Super Charge της Huawei στα 40W, που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στo Mate 20 και το Super VOOC charging της Oppo στα 50W, που χρησιμοποιήθηκε για το Find X Lamborghini Edition και το R17 Pro.

H OnePlus που μέχρι πρότινος είχε την ταχύτερη φορτιση, πλέον είναι στην τρίτη θέση με το Warp Charge των 30W, που είναι διαθέσιμο όμως μόνο για το OnePlus 6T McLaren Edition.

Οι ασύρματες φορτίσεις είδαν επίσης αύξηση στις ταχύτητές τους, όμως απέχουν φυσικά ακόμη από τη χρηστική αξία των ενσύρματων, με το Razer Phone 2 να έχει την ταχύτερη ασύρματη φόρτιση στα 15W.

Πολλαπλές κάμερες

Ήδη είχαμε δει διπλές κάμερες στο πίσω μέρος, όμως το 2018 είδαμε σε πολλές συσκευες 3 κάμερες… και άνω! Η Huawei βελτίωσε το setup της τριπλής κάμεράς της με το Mate 20 Pro, το οποίο χρησιμοποιεί ευρυγώνιο, zoom και υπερ-ευρυγώνιους φακούς, ενώ πειραματισμούς με το setup είδαμε και από την τριπλή κάμερα του Magic 2 της Honor, που αντικατέστησε τον zoom φακό με depth.

Τριπλή κάμερα είδαμε και από την LG, ενώ η Samsung αποφάσισε να πειραματιστεί με τα μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας της.

Φήμες θέλουν το Nokia 9 να έρχεται με… 6 κάμερες στο πίσω μέρος και περιμένουμε να δούμε πού θα φτάσει όλο αυτό.

Οι πολλαπλές κάμερες φυσικά δεν είναι εκεί απλά για να εντυπωσιάσουν, αλλά έχουν χρησιμότητα: το image stacking. Πολλαπλές φωτογραφίες συνδυάζονται μεταξύ τους μέσω του λογισμικού για να προσφέρουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Τεχνητή Νοημοσύνη

Όλοι οι κατασκευαστές έδωσαν βάση σε αυτό που αποκαλούν τεχνητή νοημοσύνη. Το μάρκετινγκ χρησιμοποιεί αυτόν τον όρο, που φαίνεται βγαλμένος από το μέλλον για να περιγράψει την ομαλή εξέλιξη της υπολογιστικής δύναμης των συσκευών.

Οι αλγόριθμοί πλέον γίνονται ταχύτερα και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ανοίγουν οι δρόμοι για περισσότερες δυνατότητες με πιο βασική την απόκριση του συστήματος στις συνήθειες του χρήστη: χρησιμοποιώντας τα δεδομένα που ο χρήστης έχει εισάγει (και δεχθεί να χρησιμοποιούνται προς βελτίωση φυσικά) το σύστημα φέρνει στο προσκήνιο ταχύτερα τις εφαρμογές που χρησιμοποιούνται πιο συχνά ή αναγνωρίζει μοτίβα, ώστε να προσαρμόσει τις ρυθμίσεις αναλόγως των επιλογών του χρήστη. Κοινώς, το σύστημα καταλαβαίνει καλύτερα τον χρήστη και αυτοματοποιεί κάποιες διαδικασίες. Αυτό ονομάζουμε τεχνητή νοημοσύνη στα κινητά.

Χωρίς να θέλουμε να αφαιρέσουμε καθόλου από την αξία αυτού του τομέα, ο όρος τεχνητή νοημοσύνη βοηθά περισσότερο στην προώθηση. Υπάρχει όμως ουσιώδης βελτίωση στη χρήση, που έρχεται ως αποτέλεσμα των ισχυρότερων τσιπ.

Υψηλότερες τιμές

Δυστυχώς, ένα trend που συνεχίζει να υφίσταται και φέτος είναι αυτό που θέλει τους κατασκευαστές να αυξάνουν τις τιμές τους. Η Apple έχει καθιερώσει τα στάνταρ για τις υψηλότερες τιμές, προσφέροντας σαφώς premium προϊόντα, τα οποία όμως πολλές φορές δεν είναι τοπ στην κατηγορία τους.

Ευτυχώς, η αγορά διαθέτει ποικιλομορφία και έτσι βλέπουμε και τηλέφωνα με τελευταία τεχνολογία να διατηρούν πιο “ταπεινό” προφίλ και να απευθύνονται σε αυτούς που όντως αποζητούν την ουσία και όχι το στιλ.

Και όλα αυτά, ενώ περιμένουμε τα αναδιπλούμενα τηλέφωνα, τα οποία θα φέρουν “νέες κατηγορίες τιμών”.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης