Yakuza: Like a Dragon - Review: Καινούργιος ήρωας, φρέσκο κούρεμα, νέοι κανόνες...

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 4 Δεκεμβρίου 2020, 20:30
Yakuza: Like a Dragon - Review: Καινούργιος ήρωας, φρέσκο κούρεμα, νέοι κανόνες...

Πληροφορίες‌


Τίτλος:‌ Yakuza: Like a Dragon
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ PlayStation 4
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Ryu Ga Gotoku Studio
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Sega
Είδος:‌ Role-playing
Ηλικίες:‌ ‌‌18+‌ ‌
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 10 Νοεμβρίου 2020, 2 Μαρτίου 2021 (PS5)
 

 

Μεγαλώνοντας σε εποχές Double Dragon, πάντα η σειρά Yakuza μού έφερνε στο μυαλό τα συγκεκριμένα παιχνίδια. Και στις δύο περιπτώσεις ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού, όντας o ίδιος μέλος συμμορίας, παλεύει με κύματα εχθρών στους δρόμους μιας πόλης. Η συνταγή αυτή κρατάει εδώ και 7 παιχνίδια για τη σειρά Yakuza (συμπεριλαμβανομένου και του Yakuza 0) όμως με το όγδοο μέλος της, οι Ιάπωνες developers της Ryu Ga Gotoku Studio θέλουν να αλλάξουν το βασικό συστατικό που είναι το σύστημα μάχης, δίνοντας μια πιο RPG διάθεση στο Like a Dragon. 
 

Κάθε Yakuza αποτελεί μια ωδή στην ιαπωνική κουλτούρα με την παρουσίαση των καθημερινών προβλημάτων και της ρουτίνας στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου. Σε ένα πιο εγκληματικό σκηνικό –όπως προδίδει και το όνομα του παιχνιδιού- παρουσιάζονται τα καμώματα, οι διαμάχες και το ξεκαθάρισμα λογαριασμών της Yakuza μεταξύ άλλων παρόμοιων συμμοριών. Αυτά τα υποτιμημένα παιχνίδια είχαν και αρκετούς πρωταγωνιστές με βασικό τον Kiryu Kazuma που είναι μέσα στους πιο δημοφιλείς και αγαπητούς ήρωες του μοντέρνου gaming. Το όγδοο παιχνίδι της σειράς φέρνει μία μεγάλη αλλαγή, καθώς αλλάζει κεντρικό χαρακτήρα, δίνοντάς μας τον ρόλο του Ichiban Kazuga, μιας και ο προηγούμενος «συνταξιοδοτήθηκε»… Πρόκειται αναμφίβολα για μία κίνηση που ενέχει μεγάλο ρίσκο, ιδίως μαζί με την αλλαγή του συστήματος μάχης. Το κυριότερο στοιχείο του Ichiban είναι ότι μικρός ονειρευόταν να γίνει ήρωας, όπως αυτοί στα video games που έπαιζε, και έτσι μεγαλώνοντας δεν διστάζει σε καμία περίπτωση να δώσει την βοήθεια του όπου χρειαστεί...
 


Τα γεγονότα του Yakuza: Like a Dragon διαδραματίζονται σε συνέχεια των γεγονότων του 6 στην τωρινή εποχή και συγκεκριμένα το 2019. Είναι όμως η πρώτη φορά που η ιστορία αποκόπτεται τελείως, κάτι που κάνει το Like a Dragon πολύ φιλικό για τους νέους παίκτες. Υπάρχουν πολύ μικρές αναφορές και easter eggs σε προηγούμενα παιχνίδια που οι βετεράνοι θα αντιληφθούν, όμως δεν επηρεάζουν την προσέγγιση του κεντρικού σεναρίου. Η βασική περιοχή επίσης αλλάζει και μεταφέρεται από το εμπορικό αλλά επικίνδυνο Kamurocho στην πόλη της Yokohama. Η Yakuza πλέον βρίσκεται στην παρακμή της μετά τις ενέργειες των ιαπωνικών κυβερνήσεων για πάταξη του εγκλήματος και τα «απομεινάρια» της εγκαταστάθηκαν στη Yokohama όπου μαζί με την κινεζική αλλά και την κορεάτικη μαφία ζουν προς το παρόν αρμονικά έχοντας ένα κοινό μυστικό.
 

Ο Ichiban μετά από μια σειρά γεγονότων θα βρεθεί στη Yokohama ώστε να ψάξει για τον θετό του πατέρα και ηγέτη της Yakuza, που υποχρέωσε τον πρωταγωνιστή μας σε 18 χρόνια φυλάκιση στη θέση άλλου. Την εισαγωγή ακολουθεί η αποφυλάκιση του Ichiban και ενώ η ιστορία είναι αρκετά ενδιαφέρουσα και γεμάτη από αξιόλογους χαρακτήρες (όπως σε όλα τα Yakuza), αργεί αρκετά να πάρει «μπροστά». Όσοι έχετε σχέση με τη σειρά θα ξέρετε ότι η αφήγηση, το voice acting αλλά και τα cutscenes του story είναι κορυφαίου επιπέδου παρότι ποτέ δεν θα χαρακτηρίζαμε τα Yakuza ως ΑΑΑ τίτλους. 
 


Στο παιχνίδι πλέον δεν παίζετε τον μοναχικό τύπο, καθώς ο Ichiban περιβάλλεται από μια ομάδα φίλων τους οποίους συναντά σταδιακά στο ταξίδι του και τους εντάσσει στην ομάδα του (party). Δεν είναι εύκολη η αλλαγή κεντρικού χαρακτήρα μετά από τον άψογα σχεδιασμένο Kiryu, όμως ο Ichiban καλύπτει ιδανικά το κενό και παρότι είναι πολύ πιο παρορμητικός και επιπόλαιος (σε χαζό κάποιες φορές βαθμό), γίνεται εξίσου αγαπητός. Σε αυτό το σημείο, αξίζει να δώσουμε τα εύσημα στους developers και για την ανάπτυξη των υπόλοιπων χαρακτήρων που προέρχονται από διαφορετικά κοινωνικά στρώματα και δημιουργούν μια όμορφη και πολύπλευρη ομάδα που μας ακολουθεί στις 50 και πλέον ώρες διάρκειας του παιχνιδιού.
 

Όσον αφορά στο gameplay, με λίγη φαντασία θα χαρακτηρίζαμε το Yakuza 7 ως ένα μοντέρνο turn-based Final Fantasy. Παρά την έλλειψη εμπειρίας των παραγωγών στο συγκεκριμένο στιλ μονομαχίας, το σύστημα μάχης του Like a Dragon είναι αρκετά βαθύ και ισορροπημένο. Η μόνη μας σημείωση/παράπονο είναι ότι πιστεύουμε πως θα «έλαμπε» περισσότερο αν το επίπεδο δυσκολίας ήταν υψηλότερο. Σε αντίθεση με όλα τα προηγούμενα Yakuza, στο Like a Dragon το επίπεδο δυσκολίας είναι στάνταρ και μπορεί να αλλαχθεί μόνο όταν ολοκληρώσουμε μία φορά το παιχνίδι. Ειδικά όσοι ασχοληθούν με το πλούσιο παράπλευρο περιεχόμενο και κερδίσουν επιπλέον XP δεν θα δυσκολευτούν σε κάποια από τα difficulty spikes που περιέχει το παιχνίδι και έρχονται κυρίως με την μορφή bosses.
 


Οι χαρακτήρες (εχθροί και party) κινούνται αυτόνομα στον χώρο και ενεργούν με τη σειρά μετά από εντολή του παίκτη, όπως δηλαδή σε ένα κλασικό turn-based RPG. Πέρα από την απλή επίθεση, κάθε χαρακτήρας έχει και μια πλούσια γκάμα από Skills τα οποία απαιτούν ένα ποσό MP (η πράσινη μπάρα) για να εκτελεστούν. Κάθε χαρακτήρας επίσης έχει διαφορετικές επιθέσεις που πέρα από το απλό damage μπορούν να προκαλέσουν elemental damage (φωτιά, πάγο, κεραυνό) αλλά και status effects όπως η αιμορραγία (bleeding), η ζάλη (stun), ο φόβος (fear) κτλ. Οι διαφόρων ειδών εχθροί επίσης, πέρα από το δικό τους «ρεπερτόριο» κινήσεων είναι είτε ευάλωτοι είτε δυνατοί απέναντι σε διαφορετικά effects ενώ μπορούν να προκαλέσουν και οι ίδιοι τέτοια αντίστοιχα στους χαρακτήρες μας. Το κοινό τους είναι πως όλοι για κάποιο λόγο θέλουν να δείρουν τον πρωταγωνιστή μας και έτσι στους δρόμους της Yokohama (και του Kamurocho) συναντούμε συνεχώς ομάδες αυτών, αν και μπορούμε όποτε θέλουμε να τους αποφύγουμε.
 

Αυτό που δίνει βάθος στο παιχνίδι σε ό,τι αφορά τις μάχες, είναι τα διαφορετικά Jobs που μπορεί να αλλάξει ο κάθε χαρακτήρας τα οποία από την πλευρά τους διαφοροποιούν πολλές από τις κινήσεις αλλά και το βασικό όπλο του κάθε μέλους. Ο Ichiban για παράδειγμα μπορεί να αλλάξει από Hero, που είναι το βασικό του Job, σε Breaker, κάτι που του δίνει επιθέσεις τύπου capoeira. Αν και στο πρώτο playthrough θα ήταν σοφότερο να παραμείνετε σε ένα Job και να το ισχυροποιήσετε, σε ένα δεύτερο πέρασμά σας από το παιχνίδι (ή όταν βρίσκεστε σε endgame κατάσταση) η αλλαγή των Jobs θα φρεσκάρει το σύστημα της μάχης.
 


Οτιδήποτε θα βρείτε σε ένα κλασικό turn-based rpg θα το βρείτε και εδώ, όπως για παράδειγμα το crafting εξοπλισμού και όπλων, το healing εντός και εκτός μάχης αλλά και αντικείμενα που ανεβάζουν τα στατιστικά σας. Σκεφτείτε ότι το Like a Dragon περιέχει και μια μορφή summons με την ονομασία Poundmates. Τα Poundmates αποκτούνται σταδιακά (κυρίως με την ολοκλήρωση προαιρετικών αποστολών) και μπορείτε να τα καλείτε στη μάχη, με κάποιους περιορισμούς και πληρώνοντας ένα αντίστοιχο χρηματικό ποσό σε Yen. Η εντυπωσιακή και ταυτόχρονα χιουμοριστική παρουσίαση των Poundmates διασκεδάζει, ενώ μπορούν να αλλάξουν τις ισορροπίες σε μια δύσκολη μάχη καθώς κάθε ένα από αυτά έχει μια superpower που μπορεί να κάνει μεγάλη ζημιά στους εχθρούς, να τους προκαλέσει Bleeding ή Fear, ενώ υπάρχουν και τα αμυντικά Poundmates όπως η... κότα που κάνει Heal στο party ή γεμίζει το MP των χαρακτήρων.
 

Όλοι αυτοί οι μηχανισμοί δουλεύουν σε ισορροπία ο ένας με τον άλλον και σε αυτό βοηθούν τα πεντακάθαρα σχεδιασμένα και απλά μενού. Πέρα από το leveling του χαρακτήρα και των Jobs, υπάρχει και εξέλιξη της προσωπικότητας σε διάφορους τομείς (kindness, intelligence, charisma κτλ.). Ο Ichiban επίσης μπορεί να αλληλεπιδράσει με τα υπόλοιπα μέλη του party, στο μπαρ Survive που είναι και το καταφύγιο της ομάδας.
 


Η σειρά είναι γνωστή για το γεγονός πως προσφέρει μια ιδιαίτερα σοβαρή κεντρική ιστορία πλαισιωμένη από αρκετό παράπλευρο περιεχόμενο, είτε αυτό είναι της μορφής των τρελών side missions είτε διάφορα αστεία mini games. Αυτό το σκεπτικό παραμένει στο Like a Dragon και με μεγάλη μας ευχαρίστηση έχουμε να αναφέρουμε πως στο συγκεκριμένο Yakuza αυτό το παράπλευρο περιεχόμενο εκτός από ιδιαίτερα πλούσιο είναι και ιδανικά φιλτραρισμένο σε σχέση με των παλιότερων παιχνιδιών. Αυτή η ισορροπία μεταξύ σοβαρού και αστείου είναι μέρος της “κουλτούρας” των Yakuza, τα οποία είναι games που περνάνε διαφόρων ειδών κοινωνικά μηνύματα χωρίς να ακολουθούν τον δρόμο του political correctness άλλων πιο γνωστών τίτλων...
 

Τα mini games αποτελούν αυτό που λέει η λέξη: κάτι σαν παιχνίδια μέσα στο παιχνίδι και από τα καινούρια ξεχωρίζουν το Dragon Kart, που αποτελεί την Mario Kart έκδοση του Yakuza, το Can Collection στο οποίο μαζεύετε τενεκεδάκια με ένα ποδήλατο αλλά και το μανατζάρισμα επιχειρήσεων, ένα πιο ιδιαίτερο mini game που μπορεί να αποφέρει πολλά οικονομικά οφέλη για την τσέπη μας. Φυσικά δεν λείπουν και τα κλασικά: karaoke, golf, baseball, darts αλλά και τα διάφορα Arcade της SEGA με αποκορύφωμα το Virtua Fighter 5 που εμπεριέχεται ολόκληρο στο Yakuza 7.
 


Δεν θα μπορούσε να είναι απούσα η τεράστια λίστα με τα challenges που αποτελεί τη χαρά των completionist. Το συνολικό περιεχόμενο του παιχνιδιού μπορεί να ξεπεράσει και τις 100 ώρες για την ολοκλήρωσή του και το Like a Dragon είναι ένα από τα πιο ευχάριστα -αν όχι το πιο ευχάριστο- για την 100% ολοκλήρωσή του μιας και, όπως αναφέραμε, οι δραστηριότητες είναι καλά φιλτραρισμένες και “γυαλισμένες”. Να αναμένετε όμως και μια δόση «φαρμαρίσματος» μιας και το παιχνίδι έχει πάρει πλέον αυτή την τύπου-RPG μορφή. 
 

Με την έλευση του Yakuza 6 στο PlayStation 4 η Ryu Ga Gotoku Studio έχει αλλάξει σε μια νέα μηχανή γραφικών που προσφέρει μεν 30 καρέ το δευτερόλεπτο αλλά με πολύ ομορφότερη απεικόνιση. Το Yakuza 7 ακολουθεί αυτό το μοντέλο και είναι όμορφο, καθαρό παιχνίδι κυρίως όσον αφορά των σχεδιασμό των χαρακτήρων, των εφέ και των χρωμάτων. Η Yokohama είναι περίπου τρεις φορές μεγαλύτερη από οποιαδήποτε άλλη περιοχή των προηγούμενων Yakuza και παρά τους περιορισμούς της είναι αρκετή για να καλύψει τις ανάγκες του παιχνιδιού.
 


Σίγουρα όμως το Like a Dragon λόγω του ότι δεν είναι μεγάλου budget παιχνίδι υποπίπτει και σε ορισμένες ξεπερασμένες τεχνικές όπως τα animations των NPCs, τα αόρατα walls αλλά και ορισμένα χαμηλής ποιότητας textures. Όσο για το τελευταίο, υπάρχει βελτίωση στην έκδοση για Xbox Series X, και αναμένεται να δούμε κάτι αντίστοιχο στο PS5, όταν το παιχνίδι κυκλοφορήσει το 2021. Επίσης, στην έκδοση για PS4 το παιχνίδι τρέχει σε 30 FPS, αντίθετα με το Xbox Series X που φτάνει τα 60 αλλά με σημαντική πτώση στην ανάλυση. Για να διατηρήσει τον γενικά ομαλό και όμορφο οπτικό τομέα του, δυστυχώς το Yakuza 7 περιέχει υπερβολικά πολλά loading times αλλά ευτυχώς όχι τόσο μεγάλα σε διάρκεια.
 

Στον ηχητικό τομέα, το Yakuza 7 περιέχει αγγλική μεταγλώττιση και μάλιστα είναι απρόσμενα καλή στο μεγαλύτερο μέρος της. Εμείς πάντως προτιμήσαμε και πάλι τα καταπληκτικά ιαπωνικά voice-overs που ταιριάζουν περισσότερο στον κόσμο του παιχνιδιού.

Το Yakuza: Like a Dragon είναι το πρώτο που κυκλοφορεί ταυτόχρονα και για άλλη πλατφόρμα πέρα αυτών την Sony και ελπίζουμε να αγαπηθεί το ίδιο και στο νέο αυτό κοινό. 
 


Συμπέρασμα


Το νέο Yakuza 7 ή αλλιώς Yakuza: Like a Dragon είναι ένα παιχνίδι που παίρνει το ρίσκο της μεγάλης αλλαγής και τα καταφέρνει περίφημα. Το turn-based σύστημα μάχης μπορεί να “ξενερώσει” κάποιους από τους βετεράνους της σειράς όμως είναι αδιαμφισβήτητα σωστά δομημένο και πλούσιο αρκετά ώστε να μας κρατήσει στο πολύωρο ταξίδι μας. Είναι ακόμη ένα παιχνίδι της Ryu Ga Gotoku που δημιουργήθηκε με αφάνταστο μεράκι και προσφέρεται τόσο για τους παλιούς όσο και τους νέους παίκτες. Μπορεί στη “γεμάτη” περίοδο κυκλοφοριών να δυσκολευτεί να ξεχωρίσει, αλλά είναι σίγουρα ένας τίτλος που αξίζει μέχρι και το τελευταίο του ευρώ. Ενώ τόσα χρόνια αγαπήσαμε τον Kiryu Kazuma, ο Ichiban είναι ο νέος μας ήρωας. Άλλωστε είναι κάτι που το ήθελε και ο ίδιος…
 

Βαθμολογία:   9/10


Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 4 Δεκεμβρίου 2020, 20:30