Xenoblade Chronicles: Definitive Edition - Review: Ιδανική περίπτωση remaster

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 27 Μαΐου 2020, 16:57
Xenoblade Chronicles: Definitive Edition - Review: Ιδανική περίπτωση remaster


Πληροφορίες‌

Τίτλος:‌ Xenoblade Chronicles: Definitive Edition
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ Nintendo Switch
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ Nintendo Switch ‌
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Monolith Soft
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Nintendo
Είδος:‌ RPG
Ηλικίες:‌ ‌‌12+‌ ‌
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 29 Μαΐου 2020
 

 

Μετά τη φανταστική πρώτη γνωριμία με τη σειρά μέσω του Xenoblade Chronicles 2, που παρά τα πολύπλοκα συστήματα του μας έκανε να το αγαπήσουμε, μας χαροποίησε ιδιαίτερα η ανακοίνωση της κυκλοφορίας του Xenoblade Chronicles: Definitive Edition από τη Nintendo και τη Monolith Soft.
 

Τα Xenoblade games έχουν τη δική τους ιδιαιτερότητα και θα λέγαμε ότι κατατάσσονται από μόνα τους σε μια διαφορετική κατηγορία RPGs. Δεν είναι ούτε turn based, ούτε action και έχουν κάποιες ομοιότητες με online RPGs που “δουλεύουν” περισσότερο με τη συνταγή των skills, των buffs και του cooldown. Προσθέστε σε αυτό τους τεράστιους εξωτικούς κόσμους, τους ιδιαίτερους χαρακτήρες και τα καλογραμμένα storylines και θα έχετε στα χέρια σας το όνειρο του κάθε RPGάκια. H Definitive Edition του πρώτου Xenoblade Chronicles μας έχει συστηθεί ήδη με κάμποσα trailers πριν την κυκλοφορία, αλλά το target group αυτή τη φορά είναι ίσως μεγαλύτερο και διαφορετικό λόγω της απήχησης του Nintendo Switch.



Πριν χιλιάδες χρόνια, στον κόσμο του Xenoblade Chronicles, όταν ακόμη δεν υπήρχε αληθινή ζωή, πραγματοποιήθηκε μια μεγάλη μονομαχία μεταξύ δύο τιτάνων: του οργανικού Bionis και του μηχανικού Mechonis. Στα κουφάρια αυτών των δύο τιτάνων, μετά τη μάχη, δημιουργήθηκαν και από τότε διαμένουν δύο οντότητες, αυτές του ζωικού κόσμου, όπως οι άνθρωποι και τα High Entia και τα ρομπότ του Mechonis. Για πολλές γενιές μαίνεται πόλεμος μεταξύ αυτών των δύο πλευρών για κυριαρχία.
 

Το δικό μας ταξίδι μας βάζει στα “παπούτσια” του Shulk, ενός νεαρού επιστήμονα και της παρέας του. Ο Shulk μετά από μια επίθεση των mechs στην πατρίδα του, ανακαλύπτει τη δυνατότητα που έχουν ελάχιστοι άνθρωποι (ή Ηums, όπως λέγονται στο παιχνίδι), αυτή του να χειρίζεται το Monado. Το Monado είναι ένα όπλο relic τεράστια αξίας, μιας και έχει τη δυνατότητα να κάνει πραγματικό damage στους Mechons. Εκτός από αυτό ο Shulk ανακαλύπτει μια επιπλέον δυνατότητα, το να βλέπει στιγμές από το μέλλον, αλλά και τη δυνατότητα να το αλλάζει. Αυτή η συγκεκριμένη σουπερ-δύναμη δεν έχει μόνο εγκυκλοπαιδική σημασία για το story του παιχνιδιού, αλλά παίζει μεγάλο ρόλο και στο gameplay που θα αναλύσουμε παρακάτω.
 

Το υπόβαθρο και ο κόσμος του Xenoblade Chronicles είναι ιδιαίτερα καλοφτιαγμένα και πλούσια, ενώ μάλιστα το παιχνίδι μοιράζεται και lore με το Xenoblade Chronicles 2, άσχετα αν αποτελούν δύο τελείως διαφορετικές και αυτοτελείς ιστορίες. Είναι μια μελοδραματική fantasy περιπέτεια που ξεκινάει από ένα story εκδίκησης και εξελίσσεται σε κάτι πολύ μεγαλύτερο. Οι χαρακτήρες είναι ευχάριστοι και δεν είναι οι τελείως τυπικοί που συναντάμε στα περισσότερα party based RPGs. Ευτυχώς, το voice acting είναι πολύ καλό (καμία σχέση ευτυχώς με το αντίστοιχο του XC2), θα θέλαμε όμως οι χαρακτήρες να αναπτύσσονται περισσότερο, ώστε να δεθούμε καλύτερα με αυτούς.




Η μουσική του τίτλου έχει υποστεί remastering, πράγμα που την κάνει ακόμη πλουσιότερη. Υπάρχουν μάλιστα και οι δύο επιλογές για όσους το επιθυμούν (πρωτότυπο soundtrack και re-arranged). Το πρώτο θέαμα που αντικρίζουμε ξεκινώντας το παιχνίδι είναι το πραγματικά μαγευτικό main menu του. Ένα στοιχείο που μπορεί να μοιάζει ασήμαντο αλλά δείχνει από την αρχή την ποιότητα αυτού του τίτλου. Είναι τόσο γοητευτικό που πραγματικά δεν θέλαμε να πατήσουμε κάποιο πλήκτρο και καθόμασταν να το θαυμάζουμε για πολλά λεπτά πριν ξεκινήσουμε την περιπέτειά μας.
 

Όσοι έχουν ασχοληθεί μόνο με το XC2 θα συμπεράνουν τις πρώτες ώρες πως το πρώτο παιχνίδι είναι πιο “λειψό” και πιο απλό στους μηχανισμούς του. Αυτό στην αρχή θα μας δώσει την αίσθηση του “άδειου”, αλλά παίζοντας θα συνειδητοποιήσουμε πως ισχύει το “less is more” και το παιχνίδι με την απλότητά του θα μας “τραβήξει” στον υπέροχο κόσμο του. Σε αυτό βοηθάει και η ισορροπημένη δυσκολία του στο normal (με εξαίρεση κάποια από τα τελικά boss fights που ίσως απαιτήσουν από την πλευρά σας κάποιο level farming), όπως επίσης και κάποιοι unique enemies. Ευτυχώς, πριν πολεμήσετε κάποιο mob μπορείτε να δείτε το level του και να αποφασίσετε αν είστε έτοιμοι ή όχι για τη μάχη. Παρόλο που το παιχνίδι τρέχει σε μια στάνταρ δυσκολία, υπάρχει σαν επιλογή το casual mode που κάνει τις μάχες πιο εύκολες για τους αρχάριους ή όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα. Επίσης, στο Definitive Edition έχει προστεθεί το expert mode, στο οποίο μπορείτε να παγώσετε το leveling των χαρακτήρων σας χωρίς να χάνετε το XP και να το διαμοιράζετε αργότερα όπως και όταν θέλετε εσείς (κάτι που αντιμετωπίζει και την περίπτωση του overleveling για όσους δεν το επιθυμούν).Το fast travel είναι άμεσο σε οποιαδήποτε περιοχή έχετε ήδη εξερευνήσει, με εντυπωσιακά μικρής διάρκειας loading screens και θα σας χρειαστεί ιδιαίτερα αν κυνηγάτε το side content του τίτλου.



Τα menus του Xenoblade Chronicles έχουν γίνει πιο καθαρά και πιο όμορφα στο Definitive edition τόσο κατά τη διάρκεια της μάχης, όσο και έξω από αυτήν. Μας δίνεται επίσης αυτή τη φορά η δυνατότητα να αλλάζουμε την εμφάνιση των χαρακτήρων όπως εμείς το επιθυμούμε, έτσι τα armor sets δεν δείχνουν περίεργα όταν αναμειγνύουμε διαφορετικά κομμάτια μεταξύ τους, ενώ έχει προστεθεί και επιλογή για favourites. Υπάρχουν και άλλα μικρά quality of life improvements, όπως το quest tracker στον χάρτη και στο mini-map για τα side quests, που ανεβάζουν γενικά την εμπειρία στα πρότυπα του XC2.
 

Το combat system του παιχνιδιού χαρακτηρίζεται ως real-time action και χτίζεται πάνω στο auto-attack αλλά κυρίως στη χρήση των skills (arts) από τον παίκτη. Ο παίκτης πρέπει να ξέρει με ποια σειρά να χρησιμοποιήσει τα skills λόγω του cooldown τους, να μετακινεί σωστά τον παίκτη στον χώρο, αλλά και να πραγματοποιεί chain attacks για μεγαλύτερο damage συνδυάζοντας χτυπήματα από όλους τους χαρακτήρες. Το party του παιχνιδιού μπορεί να έχει από έναν μέχρι τρεις χαρακτήρες ταυτόχρονα στη μάχη, με τον παίκτη να χειρίζεται μόνο τον ένα. Βέβαια, η AI του παιχνιδιού είναι αρκετά έξυπνη με τα υπόλοιπα μέλη να ακολουθούν σωστά τη ροή του gameplay στις περισσότερες περιπτώσεις. Υπάρχουν και κάποια σύντομα button prompts σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές για μεγαλύτερο damage, shield ή heal, αναλόγως τον χαρακτήρα που χειριζόμαστε.


Αν βαρεθούμε τα skills του Shulk μπορούμε να αλλάξουμε τον βασικό χαρακτήρα και να χειριστούμε έναν εκ των Dunban, Reyn, Riki, Melia και Sharla που έχουν ρόλους medic, spell caster, tank κτλ. Υπάρχουν αναβαθμίσεις στα arts, ένα υποτυπώδες trading και crafting system για gems, συστήματα βασικά για παιχνίδι της εποχής του. Το combat system όμως είναι αρκετά βαθύ και στηρίζεται τόσο στη σωστή προετοιμασία, όσο και στις σοφές επιλογές στη μάχη. Η δυνατότητα του Shulk να σταματάει το χρόνο και να βλέπει το μέλλον ακόμη και κατά τη διάρκεια της μάχης εμπλουτίζει ακόμη περισσότερο τη διαδικασία. Έτσι όταν προβλέπουμε ένα δυνατό χτύπημα από τους εχθρούς ή τα bosses, ο χρόνος σταματάει και μπορούμε να σχεδιάσουμε αν θα αμυνθούμε, αν θα heal-άρουμε ή αν θα προειδοποιήσουμε τους άλλους χαρακτήρεςώστε να αποφύγουν το χτύπημα.




Πέρα από το ιδιαίτερο σύστημα μάχης, το Xenoblade Chronicles: Definitive Edition μας μάγεψε πραγματικά και με τους τεράστιους και εξωτικούς κόσμους του. Από την κοιλάδα του Colony 6, μέχρι το καταπράσινο Nopon Village και το χιονισμένο Valak Area. Ο δρόμος που έχουν διανύσει οι developers με το Definitive Edition είναι μεγάλος και σε σημεία το παιχνίδι είναι από τα ομορφότερα του Νintendo Switch, ενώ τρέχει και σε αρκετά σταθερά 30 fps. Έχει δοθεί βέβαια μια πιο anime αισθητική στα μοντέλα των χαρακτήρων (στα πρόσωπά τους κυρίως), κάνοντας το ακόμη πιο ταιριαστό στο concept της Nintendo, αλλά και στο art direction του XC2. Παρ' όλα αυτά, υπάρχουν κάποιες πολύ μικρές ατέλειες, όπως για παράδειγμα η χαμηλή ανάλυση των textures σε κάποια από τα μεγαλύτερα bosses, ενώ και το animation παραμένει αρκετά “πλαστικό” έως ρομποτικό. Κατά τ’ άλλα, το παιχνίδι δείχνει υπέροχο ιδιαίτερα σε docked μορφή και παρόλο που δεν έχει τη λεπτομέρεια του XC2, έχει αρκετά πιο σταθερή ανάλυση, η οποία ευτυχώς δεν πέφτει τόσο αισθητά στο handheld mode (σε αντίθεση με το XC2).
 

Σύμφωνα με τις πρώτες μετρήσεις, οι ανάλυσεις είναι δυναμικές μεταξύ 504 με 720p σε docked και 378 με 540p φορητά. Αναλύσεις που σαν νούμερα μοιάζουν υπερβολικά χαμηλές, αλλά με τα φίλτρα και τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται δεν δείχνουν την πραγματική τους διάσταση σε καμία των περιπτώσεων.
 


Η εναλλαγή μέρας νύχτας στις τοποθεσίες και η αντίστοιχη εναλλαγή στη μουσική επένδυση του τίτλου είναι μια εμπειρία από μόνη της και το ταξίδι των 60 περίπου ωρών μέχρι τον τερματισμό του βασικού storyline δεν θέλαμε να τελειώσει. Διάρκεια που μπορεί να διπλασιαστεί αν ασχοληθεί κανείς με τα -τελείως ανιαρά δυστυχώς- side quests και το υποτυπώδες community system μεταξύ των NPCs στις διάφορες περιοχές. Δυστυχώς, τα εκατοντάδες side missions αποτελούν το “μελανότερο” σημείο του Xenoblade Chronicles λόγω του ότι ανήκουν στην κατηγορία των fetch quests, με το 90% αυτών να είναι της φύσης “πήγαινε εκεί και σκότωσε αυτά τα τέρατα”. Πάρα τα καινούρια trackers που έχουν προστεθεί στη συγκεκριμένη έκδοση, δεν νομίζουμε ότι υπάρχει ουσιαστικός λόγος να πραγματοποιήσουμε όλα αυτά τα quests (από πλευράς ιστορίας) παρά μόνο για λόγους XP και “φαρμαρίσματος”.
 

Η νέα προσθήκη όσον αφορά στο κομμάτι της ιστορίας είναι το πρωτοεμφανιζόμενο expansion εν ονόματι Future Connected που συνεχίζει την ιστορία από εκεί που τελειώνει το βασικό παιχνίδι. Ο επίλογος αυτός των 8-10 ωρών συνεχίζει το story έναν χρόνο μετά τα γεγονότα του βασικού παιχνιδιού και λαμβάνει μέρος σε μια περιοχή που είχε “κοπεί” αρχικά από τους δημιουργούς του παιχνιδιού. Παρόλο που στο συγκεκριμένο expansion υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί σε σχέση με το base game, το future connected προσφέρει μια πιο focused εμπειρία. Η μάχη δεν αλλάζει σημαντικά απλά τα chain attacks αντικαθίστανται με τα nopons. Τα πλάσματα αυτά χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες (attack, buff/debuff και healing) και προσφέρουν μια νέα οπτική στο gameplay. Η νέα περιοχή επίσης αναδεικνύει περισσότερο το σύστημα των quests, ενώ έχει και την κατάλληλη ποικιλία για να προσφέρει μια αυτούσια εμπειρία.
 

Συμπέρασμα
 

Το Xenoblade Chronicles: Definitive Edition είναι μια πολύ σημαντική προσθήκη για τη συλλογή σας, ιδιαίτερα αν έχετε κλίση στα ιαπωνικά RPGs. Για κάποιον που θέλει να μπει για πρώτη φορά στη σειρά είναι το τέλειο entry point, ενώ και όσοι έχουν ασχοληθεί με το Xenoblade Chronicles 2, θα βιώσουν τη μαγεία του παιχνιδιού. Κάποιοι μηχανισμοί (side quests - collectibles) έχουν μείνει για τα καλά στο παρελθόν, αλλά ευτυχώς δεν είναι απαραίτητοι για να γευτείτε την ομορφιά αυτού του τίτλου. Οι οπτικές αναβαθμίσεις, οι μικρές αλλά ουσιαστικές βελτιώσεις στο gameplay και η προσθήκη του επίλογου των 10 ωρών, Future Connected, δικαιολογούν τη full price κοστολόγησή του και εν τέλει το προτείνουμε ανεπιφύλακτα σε όλους.


Βαθμολογία:  8/10
 

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 27 Μαΐου 2020, 16:57