Το Far Cry New Dawn είναι ένα βαθύτερο Far Cry 5

Το Far Cry New Dawn είναι ένα βαθύτερο Far Cry 5
Του Παύλου Κρούστη

Πληροφορίες

Τίτλος: Far Cry New Dawn
Πλατφόρμες: PC / PS4 / Xbox One
Δοκιμάστηκε σε: PS4 Pro
Εταιρεία Ανάπτυξης: Ubisoft Montreal
Εκδότρια Εταιρεία: Ubisoft
Είδος: First-Person Shooter
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 15 Φεβρουαρίου 2019


Δείτε το video preview & τη συνέντευξη εδώ:




Δεν έχει περάσει πολύς καιρός που αφήσαμε πίσω μας τις ιστορίες του Far Cry 5. Η αγροτική Μοντάνα με τις αιρέσεις των Αποκαλύψεων αποτέλεσαν ένα διαφορετικό περιβάλλον από τα τροπικά νησιά και τα χιονισμένα βουνά, που είχαμε δει πρωτύτερα, φέρνοντας την πολυπόθητη αλλαγή σε περιβάλλοντα και ατμόσφαιρα.

Αν και οι κριτικές που έλαβε ο τίτλος δεν έφτασαν τα ύψη των προηγούμενων παιχνιδιών της σειράς, το Far Cry 5 αποτέλεσε μεγάλη εμπορική επιτυχία, κάτι το οποίο ώθησε, καθώς φαίνεται, την εταιρεία να δημιουργήσει το πρώτο άμεσο sequel της σειράς.

Όπως μας ενημέρωσε ο creative director του νέου Far Cry New Dawn, Jean-Sebastien Decant, η δουλειά πάνω στο νέο παιχνίδι ξεκίνησε αμέσως μετά το τέλος του FC5, καθώς θεώρησαν ότι οι χαρακτήρες και η ιστορία του περσινού τίτλου είχαν ακόμα "ζουμί". Παράλληλα, η ομάδα που δουλεύει επάνω στο New Dawn είναι κατά βάση η ίδια με του Far Cry 5.





Κατά τη γνώμη μας, το προηγούμενο παιχνίδι αποτέλεσε ακόμα μια απολαυστική προσθήκη στη σειρά, χάρη στο στιβαρό shooting τομέα και το διασκεδαστικό ανοιχτό gameplay του, όμως σαν δομή είχε κάποιες μικροαλλαγές σε σχέση με τα προηγούμενα Far Cry, οι οποίες επηρέασαν κάποιες ισορροπίες αρνητικά. Για παράδειγμα, η οικονομία του παιχνιδιού, η έλλειψη κίνητρου για κυνήγι, τα λιγότερα όπλα, η αναίτια ανοιχτή δομή του που χωριζόταν σε 3 μέρη, αφαίρεσαν πόντους από μια κατά τ' άλλα πολύ καλή single player εμπειρία για να δώσουν βάρος στην "ελευθερία" που φαντάζεται η Ubisoft ότι χρειάζεται ο παίκτης. Και η αλήθεια είναι ότι χρειάζεται, αλλά όχι σε όλα τα μήκη και πλάτη του παιχνιδιού. Κάποια πράγματα χρειάζεται να είναι πιο εστιασμένα, αλλιώς φαίνονται... επιφανειακά.

Ακριβώς αυτό νιώσαμε ότι διορθώθηκε με το νέο Far Cry New Dawn. Στην αποστολή μας στο Λονδίνο, είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε αρκετά το νέο παιχνίδι, να δοκιμάσουμε τη συνεργατική (co-op) εμπειρία, αλλά και να μιλήσουμε με τον Creative Director του παιχνιδιού, Jean-Sébastien Decant.





Το New Dawn δεν θα μπορούσε να είναι DLC ή expansion. Είναι ένα νέο παιχνίδι, που πατά σε μεγάλο μέρος στο Far Cry 5, όμως διαφοροποιεί αρκετά βασικά συστατικά του, ώστε να αποφύγει τον όρο του "expansion". Ναι, ο χάρτης είναι ίδιος, αλλά ταυτόχρονα μη αναγνωρίσιμος. Υπάρχουν νέα όπλα και είδη οχημάτων, αλλά και ζώων, όπως είναι αναμενόμενο, αλλά και διαφορές στις αποστολές που θα αναλάβετε, όπως το κυνήγι θησαυρού, που αντικαθιστά τα Prepper Stashes του Far Cry 5.

Η μεγαλύτερη αλλαγή, πέρα από το αισθητικό κομμάτι του τίτλου έρχεται με το νέο "levelling system" που υπάρχει για τους εχθρούς και τα όπλα. Όπως όρισαν οι υπεύθυνοι, πρόκειται για "ελαφρά role-playing στοιχεία". Το νέο αυτό σύστημα μπορεί με μια πρώτη όψη να δείχνει ότι η Ubisoft θέλει να βάλει στατιστικά και levels σε όλα της τα παιχνίδια, όμως στο Far Cry δείχνει να ταιριάζει γάντι, δίνοντας το πολυπόθητο βάθος που έλειπε από το Far Cry 5.





Μέσα από το πολυεπίπεδο αυτό σύστημα, ορίζεται βελτιωμένη και η δυσκολία του τίτλου, που πλέον σας προειδοποιεί για εχθρούς που δεν μπορείτε να "ρίξετε" ή καλό θα ήταν να μην προκαλέσετε. Συγκεκριμένα αυτό δίνει έξτρα κίνητρο για να βγάλετε αθόρυβα τα outposts, στα οποία θα πλακώσουν over-powered εχθροί, αν χτυπήσει συναγερμός. Είναι κάτι ουσιώδες που χρειαζόταν το προηγούμενο παιχνίδι, στο οποίο ακόμη κι αν ακολουθούσατε πιο απρόσεκτη τακτική, θα τη βγάζατε... λάδι.

Επιπλέον υπάρχει ένα καλοστημένο σύστημα για τα Outposts, τα οποία, σύμφωνα με την εταιρεία, ζητούσε ο κόσμος να μπορεί να επανα-καταλάβει. Αυτό γίνεται μέσω ενός συστήματος αύξησης της δυσκολίας, με το κάθε outpost πλέον να έχει 3 επίπεδα, με κλιμακούμενη την ένταση που προκαλούν: αν κερδίσετε ένα outpost, έχετε τη δυνατότητα να το ξαφρίσετε ή να προκαλέσετε τους "κακούς" του παιχνιδιού να το καταλάβουν ξανά με ισχυρότερες δυνάμεις (μεγαλύτερο πλήθος και δυσκολία εχθρών), αλλά και περισσότερους συναγερμούς. Αντίστοιχα, αν καταφέρετε και κερδίσετε, θα λάβετε περισσότερα εφόδια.

Αντίστοιχο βάθος δίνεται και στο customization των όπλων, το οποίο ναι μεν, μπλοκάρεται από το level gate του εργαστηρίου που έχετε στη βάση σας κάθε φορά, αλλά από τη άλλη δίνεται κίνητρο στον παίκτη για να βελτιώσει τα εφόδιά του.





Μιας και αναφέραμε τη βάση, αυτήν τη φορά αποτελεί μεγάλο μέρος του παιχνιδιού και ονομάζεται "Prosperity". Εκεί κουμάντο κάνει η γυναίκα του Nick Rye που πετύχαμε στο προηγούμενο παιχνίδι, ενώ η κόρη του ζευγαριού, την οποία βοηθήσαμε να γεννηθεί σε αποστολή του FC5, εδώ έρχεται ως συνεργάτης μέσω του Guns for Hire, που επιστρέφει μαζί με τα Fangs for Hire.

Στα νέα ουσιώδη στοιχεία έρχονται να προστεθούν οι αποστολές "Expeditions". Σε έναν αλά Mad Max κόσμο, όπου το καύσιμο και το νόμισμα για τα πάντα είναι η αιθανόλη, θα κληθείτε να πάτε σε μέρη εκτός του χάρτη, σε άλλες μικρότερες πίστες-levels (7 στο σύνολο), τελείως διαφορετικά σε περιβάλλοντα, ολοκληρώνοντας αποστολές εφόδου και άμυνας για να προστατέψετε τα όσα θα βρείτε μέχρι να επιστρέψει το ελικόπτερο να σας μεταφέρει. Δεν προλάβαμε να δοκιμάσουμε δυστυχώς αυτό το είδος αποστολών, αλλά σίγουρα αποτελεί μια καλοδεχούμενη εναλλακτική στη ρουτίνα του τίτλου.

Άλλη ρουτίνα αποτελούν τα πολύ ενδιαφέροντα collectibles, με τη μορφή φωτογραφιών. Θα έχετε στα χέρια σας κάποιες φωτογραφίες από τον... παλιό κόσμο που θα πρέπει να βρείτε πού ακριβώς τραβήχτηκαν. Επιπλέον θα δείτε μικροδιαφορές στον τρόπο που θα χειριστείτε τα Guns for Hire, όπως για παράδειγμα τα bonus, που θα λαμβάνετε, όσο τους χρησιμοποιείται. Γενικότερα φαίνεται ότι έχει δοθεί παραπάνω σκέψη στον τρόπο που ισορροπούν τα στοιχεία του gameplay μεταξύ τους.





Σεναριακά, το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι το New Dawn εκτυλίσσεται 17 χρόνια έπειτα από το τέλος του FC5. Για όσους δεν το έχουν τελειώσει ακόμα να πούμε ότι αναπόφευκτα το New Dawn spoil-άρει το τέλος του 5, αφού έχει επέλθει πυρηνική καταστροφή. Δυστυχώς, στη συνέντευξή μας με τον κ. Decant δεν πήραμε απαντήσεις για το τι απέγινε o Joseph "The Father" Seed ή ο πρωταγωνιστής μας, Rook, ενώ μάθαμε ότι δεν είναι ο The Father στο εξώφυλλο του νέου τίτλου! Στο New Dawn αναλαμβάνουμε και πάλι κάποιον πρωταγωνιστή (άνδρα ή γυναίκα) χωρίς όνομα, που δεν έχει δυστυχώς κανένα background. Οι εχθροί μας θα είναι οι Highwaymen, οι "πειρατές" του νέου κόσμου, των οποίων ηγούνται οι δύο δίδυμες αδερφές, Mickey και Lou.

Αισθητικά, το New Dawn είναι πολύ διαφορετικό από το Far Cry 5 με τα απέραντα χωράφια να δίνουν χώρο στην πολύχρωμη βλάστηση του New Dawn. Είναι ο ίδιος χάρτης, αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να τον αναγνωρίσετε. Το μόνο που θα εντοπίσετε είναι κάποια σημεία-κλειδιά του προηγούμενου τίτλου που έχουν παραλλαχθεί με... ιδιαίτερους τρόπους, προκαλώντας το ενδιαφέρον, αλλά και ευκαιρίες για νέες αποστολές και εξερεύνηση.

Δίνουμε ψήφο εμπιστοσύνης στο New Dawn. Ίσως η τόσο γρήγορη ανάπτυξή του ή η μειωμένη τιμή του να μην προϊδεάζουν για κάτι παραπάνω από standalone DLC, όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική απ' όσο προλάβαμε να το απολαύσουμε, καθώς φαίνεται να προσθέτει το αλατοπίπερο που έλειπε από το Far Cry 5.

Το Far Cry New Dawn θα κυκλοφορήσει στις 15 Φεβρουαρίου για PlayStation 4, Xbox One και PC.

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 28 Ιανουαρίου 2019, 20:00