Της Ελένης Δρίβα
 

Ο Σέρλοκ Χολμς αποτελεί ίσως τον πιο γνωστό φανταστικό ντετέκτιβ που υπάρχει και παρότι η βασική του “κατοικία” είναι τα βιβλία και ο κινηματογράφος, ανά διαστήματα έχουν γίνει αρκετές απόπειρες για τη μεταφορά των περιπετειών του σε βιντεοπαιχνίδια. Άλλωστε, τα αστυνομικά μυστήρια έχουν απήχηση σε οποιαδήποτε μορφή και τα παιχνίδια έχουν το πλεονέκτημα πως σας κάνουν να νιώθετε ότι συμμετέχετε ενεργά στην εξεύρεση της λύσης, ότι εσείς είστε ο ήρωας της ιστορίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και τώρα, δια χειρός Frogware, κυκλοφορεί ένα από τα καλύτερα Σέρλοκ Χολμς παιχνίδια που έχουν βγει μέχρι στιγμής, το οποίο ακούει στο όνομα Sherlock Holmes Chapter One και αποτελεί την παιδική χαρά του κάθε επίδοξου ντετέκτιβ που διψάει για παράξενα γεγονότα.

 

Φυσικά, η Frogware δεν καταπιάνεται για πρώτη φορά με τον Σέρλοκ, αφού έχει συμβάλει και στο παρελθόν στη μεταφορά της ιστορίας του στο συγκεκριμένο μέσο, αλλά είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε τον ήρωα μας σε μια πιο νεαρή ηλικία από την εν λόγω εταιρεία. Μάλιστα, η απόφασή της να παρουσιάσει έναν διαφορετικό Σέρλοκ, στα 21 του έτη, ανταμείβεται από το αποτέλεσμα που προσφέρει η ίδια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο Chapter One, ο ευφυέστατος πρωταγωνιστής μας επιστρέφει στην Cordona, όπου και πέρασε μέρος της παιδικής ηλικίας του, πριν χρειαστεί να φύγει ξαφνικά έπειτα από τον θάνατο της μητέρας του. Ο Σέρλοκ έχει ξεχάσει σχεδόν αυτή την περίοδο της ζωής του και μια επίσκεψη στο μνήμα της μητέρας του θα αρχίσει να ξετυλίγει το μπερδεμένο κουβάρι των αναμνήσεων που υπάρχει μέσα στο μυαλό του. Φυσικά, πέρα από την προσωπική του ιστορία, η Cordona φιλοξενεί και πολλά μυστήρια, δολοπλοκίες και φόνους, υποθέσεις που ο Σέρλοκ θα διαλευκάνει υπό τη συνοδεία του φίλου του, Jon…

Η Cordona είναι ένας πλούσιος και πανέμορφος μικρόκοσμος, με πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία. Οι δρόμοι της φιλοξενούν διαφορετικές θρησκείες, άτομα με τελείως διαφορετικό οικονομικό και όχι μόνο, στερέωμα και κάθε λογής πεποιθήσεις. Ο συνδυασμός είναι εκρηκτικός -κυριολεκτικά και μεταφορικά- δημιουργώντας το ιδανικό υπόβαθρο για συγκρούσεις κάθε μορφής, οι οποίες με τη σειρά τους αποτελούν το πιο πρόσφορο έδαφος για τον ντετέκτιβ μας.

Η επιλογή του ανοιχτού κόσμου δεν είναι η ιδανική για ένα παιχνίδι τέτοιου τύπου, όμως τουλάχιστον η Frogware καταφέρνει να την υποστηρίξει χάρη στη δομή της Cordona, που όχι μόνο προσφέρει ένα όμορφο και ποικίλο περιβάλλον, αλλά παράλληλα προσφέρει ενδιαφέροντες χαρακτήρες και ακόμα πιο ενδιαφέρουσες δραστηριότητες. Βγαίνοντας, λοιπόν, για ένα περίπατο στους φαινομενικά ήσυχους δρόμους πάντα θα βρίσκετε μια δολοφονία να εξιχνιάσετε, μια απάτη να ξεσκεπάσετε ή… ένα κυνήγι θησαυρού για να συμμετάσχετε, μιας και τα collectibles έχουν ενσωματωθεί με αυτόν τον δημιουργικό τρόπο στο παιχνίδι, ώστε να μην φαίνονται παράταιρα και να γεμίζουν τον κόσμο με λόγους για εξερεύνηση.

Τα μυστήρια που σας ζητείται να λύσετε έχουν τις περισσότερες φορές τρομερό ενδιαφέρον. Δεν είναι όλα εξίσου αξιομνημόνευτα, αλλά το ποιοτικό επίπεδο παραμένει μια σταθερή παράμετρος για όλα. Αυτό οφείλεται στην προσοχή που έχει δοθεί στους -κατά κύριο λόγο- καλογραμμένους και έξυπνους διαλόγους και στο πώς είναι στημένη η κάθε υπόθεση για να προκαλεί την περιέργεια των παικτών. Η δομή τους εξυπηρετεί πάντα στο έπακρο τον σκοπό και η κάθε έρευνα, αν και αξιοποιεί τους ίδιους μηχανισμούς, διαφέρει. Είναι πράγματι μια απόλαυση να λύνεις μυστήρια στην Cordona.

Φυσικά, το σωστό setting και σενάριο, αλλά και τα ποιοτικά βασικά και δευτερεύοντα quests δεν θα “έλαμπαν” με τον ίδιο τρόπο αν το gameplay δεν “κούμπωνε” σωστά. Το Chapter One σας δίνει μια σειρά από “εργαλεία” για τις έρευνες σας και μετά σας προκαλεί (κυριολεκτικά μερικές φορές) να βρείτε τη λύση συλλέγοντας στοιχεία. Δεν υπάρχουν ενδείξεις στον (πολύ χρήσιμο) χάρτη για το πού να πάτε ή σε ποιον να μιλήσετε. Πρέπει να διαβάζετε τις σημειώσεις σας, να βγάζετε συμπεράσματα μέσω αυτών και να επιλέγετε συγκροτημένα τις επόμενες κινήσεις σας, οι οποίες ορίζουν και την κατάληξη του κάθε μυστηρίου. Κάποιες φορές θα πρέπει να φτιάξετε το προφίλ του συνομιλητή σας με τα στοιχεία που έχετε και άλλες θα πρέπει να καταλάβετε σε ποια υπηρεσία (αστυνομία, δημαρχείο, τοπική εφημερίδα) πρέπει να απευθυνθείτε για να μάθετε περισσότερα. Θα χρειαστεί να αναλύσετε σκηνές εγκλήματος, να μεταμφιεστείτε, να ακολουθήσετε ίχνη και να φανταστείτε μια αναπαράσταση περασμένων γεγονότων, μεταξύ άλλων. Η Frogware θα σας κάνει να νιώσετε σαν ντετέκτιβ με απόλυτη επιτυχία και μερικές φορές δεν θα υπάρχει μια ξεκάθαρη, “σωστή” απάντηση, οπότε θα πρέπει να ακολουθήσετε το ένστικτό σας και να αποδεχτείτε τις συνέπειες αν καταδικάσετε κάποιον αθώο.

Το πιο μελανό σημείο του gameplay είναι οι μάχες και αυτό γιατί το σύστημα που προσφέρεται είναι βασικού επιπέδου, αρκετά ρηχό, περιορισμένο και ξεπερασμένο. Έχετε ένα όπλο, μια σκόνη για να τυφλώνετε τους εχθρούς, τη βοήθεια περιβαλλοντικών παραγόντων για να τους ακινητοποιείτε για λίγο και την επιλογή να τους σκοτώσετε ή να τους συλλάβετε. Για κάθε σύλληψη ανταμείβεστε με κάποια χρήματα, τα οποία έπειτα χρησιμοποιείτε είτε για να αγοράσετε μεταμφιέσεις, είτε αντικείμενα για το σπίτι σας που έχουν καθαρά συλλεκτική αξία και τίποτα άλλο. Αυτές οι λιγοστές επιλογές που σας προσφέρονται λειτουργούν σωστά τις περισσότερες φορές -με μόνη εξαίρεση κάποια bugs που θα αναφέρουμε σε λίγο- αλλά κατά κάποιο τρόπο είναι κατώτερες του υπολοίπου συνόλου.

Μάλιστα, σε μια κρίση κακών επιλογών, η Frogware έχει κρύψει στον χάρτη και μια σειρά από bandit lairs, που τονίζουν τη μετριότητα του συστήματος μάχης, καθώς ουσιαστικά σας ζητούν να εξουδετερώσετε “κύματα” εχθρών, επαναλαμβάνοντας τις ίδιες κινήσεις ξανά και ξανά. Ευτυχώς, τα bandit lairs είναι προαιρετικά, οπότε μπορείτε να μην ασχοληθείτε μαζί τους και στη βασική ιστορία οι μάχες που εμπλέκεστε είναι ελάχιστες.

Αφήνοντας στην άκρη αυτό το ψεγάδι και πριν περάσουμε στην τεχνική ανάλυση, αξίζει να αναφέρουμε πως το Chapter One έχει πολύ καλές ερμηνείες (voice acting) και όμορφο soundtrack, ικανό να σας κάνει να ξεχάσετε στιγμιαία την κάθε υπόθεση που ερευνάτε.

Τεχνικά, η νεότερη περιπέτεια του Σέρλοκ Χολμς είναι εντυπωσιακή, αν και προβληματική. Για την ακρίβεια, για παιχνίδι από ένα στούντιο ανάπτυξης μεσαίας κλίμακας, είναι αναπάντεχα όμορφο και προσεγμένο, προσφέροντας ένα σύνολο που θα βλέπαμε και από μεγαλύτερα ονόματα του χώρου. Όμως, οι περιορισμοί που υπάρχουν είναι εμφανείς στις λεπτομέρειες, όπως στο μέτριο lip sync ορισμένων χαρακτήρων και στο ασταμάτητο stuttering που δυστυχώς “γεννάει” ο ανοιχτός κόσμος του τίτλου που φαίνεται να μην φορτώνει σωστά, δημιουργώντας μικρά “σκαλώματα” κάθε φορά που βρίσκεστε έξω. Δεν είναι ότι θα σας σταματήσει από το να απολαύσετε το παιχνίδι, αλλά θα είναι πάντα εκεί, εκτός αν διορθωθεί με κάποια ενημέρωση στο μέλλον.

Έπειτα, όπως προαναφέραμε, υπάρχουν και μερικά bugs και glitches, κυρίως στις κινήσεις των χαρακτήρων και το collision τους με αντικείμενα ή και μεταξύ τους. Ναι, δυστυχώς, υπάρχουν στιγμές που θα δείτε τον Σέρλοκ να γραπώνει τον αέρα, αντί για τον εχθρό ή θα δείτε την μπουνιά του να περνάει μέσα από το πρόσωπό τους και ούτω καθεξής.

Αψεγάδιαστο, λοιπόν, μπορεί να μην είναι, αλλά το Sherlock Holmes Chapter One είναι ένα εξαιρετικό παιχνίδι και ό,τι θα μπορούσαν να ζητήσουν οι παίκτες που διψάνε για μυστήρια. Η Frogware πήρε την περσόνα του Σέρλοκ Χολμς, την αναδημιούργησε με προσοχή και σεβασμό, δημιουργώντας μια συναρπαστική περιπέτεια με έξυπνη γραφή, χιούμορ και όμορφες ιδέες. Το Chapter One είναι μια πολύ τίμια επιλογή για όλους τους επίδοξους ντετέκτιβ.

Βαθμολογία


 

Πληροφορίες‌

Τίτλος:‌ Sherlock Holmes Chapter One
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PC, PS5, Xbox Series X/S
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ PlayStation 5
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Frogwares
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Frogwares 
Είδος:‌ Action-adventure
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 16 Νοεμβρίου 2021
Ηλικίες:‌ 16+‌ ‌

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες της παρουσίασης.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης