S.C.A.R - Preview: Ελληνικό παιχνίδι γεμάτο γρήγορη δράση, ρουκέτες και νοσταλγία

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 6 Αυγούστου 2020, 21:23
S.C.A.R - Preview: Ελληνικό παιχνίδι γεμάτο γρήγορη δράση, ρουκέτες και νοσταλγία

Του Βασίλη Τατσιόπουλου

Πληροφορίες‌

Τίτλος:‌ S.C.A.R
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PC
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ PC
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Savage Studios
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Audio Visual Enterprises S.A.
Είδος:‌ First-person shooter
Ηλικίες:‌ ‌‌16+‌ ‌
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 16 Ιουλίου 2020 (Early Access)
 

 

Τα παιχνίδια που αναπτύσσονται από ελληνικές εταιρείες συνεχίζουν να είναι λίγα, και μάλιστα αυτά που πράγματι υπάρχουν δεν συνηθίζουν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Οι περισσότερες εγχώριες κυκλοφορίες απευθύνονται σε περιορισμένο κοινό, και μάλιστα το κοινό αυτό ενδέχεται να μην μάθει καν την ύπαρξή τους. Αυτό συμβαίνει εξαιτίας της ελλιπούς προώθησης των τίτλων, που έχει ως αποτέλεσμα να σχηματίζεται ασαφής –ή και καθόλου- εικόνα στους παίκτες.

Μία πρόσφατη περίπτωση ήταν το Catch the Head, ένα παράξενο παιχνίδι δια χειρός ελληνικής εταιρείας, με εγχώρια εκδότρια μάλιστα, την Audio Visual Enterprises (AVE). Ανεξάρτητα με τον αν πέτυχε ο συγκεκριμένος τίτλος ή όχι, η προώθησή του ήταν σιωπηρή, και δεν ακούστηκε καθόλου. Είναι κρίμα γιατί, όσα προβλήματα κι αν είχε το Catch the Head, είναι μία καλτ εμπειρία που θα έβρισκε απήχηση σε συγκεκριμένους κύκλους.

Το επόμενο παιχνίδι που εκδίδει η AVE και αναπτύσσει η Savage Studios είναι πιο συμβατικό. Πρόκειται για το S.C.A.R. (Simulating Carnage and Rockets), και είναι ένα retro τύπου FPS, που προσπαθεί να μας θυμίσει παλιότερους τίτλους, όπως για παράδειγμα τα πάλαι ποτέ Quake.

Οπτικά η εικόνα είναι ακριβώς αυτή που θα περίμενε κανείς, με γραφικά που εξομοιώνουν εκείνα της εποχής την οποία νοσταλγεί το S.C.A.R. Φυσικά, δεν στοχεύουν στον εντυπωσιασμό, αλλά στη δημιουργία της κατάλληλης ατμόσφαιρας και του ύφους των retro FPS. Το αποτέλεσμα ικανοποιεί και είναι προτιμότερο για μια εταιρεία μικρού μεγέθους και περιορισμένης πείρας. Βλέποντας το S.C.A.R. θα σας έρθουν αμέσως στο μυαλό οι τίτλοι που παίζατε σε προηγούμενες δεκαετίες, με τεράστια όπλα, φρενήρεις ρυθμούς, υπερβολή, αρένες και εξωγήινους εχθρούς. Η μουσική είναι από τα ευχάριστα στοιχεία του τίτλου, με ξεκάθαρα vibes της εποχής την οποία νοσταλγεί. Τα ηχητικά εφέ από την άλλη είναι άψυχα και δεν «κλωτσάνε» αρκετά.

Αυτό που λείπει και φαίνεται αμέσως η απουσία του, είναι το σενάριο. Τα παιχνίδια του είδους δεν βασίζονταν ποτέ στην πλοκή, όμως συνήθιζαν να πατούν σε ιστορίες που ήταν ιδιαίτερα ευχάριστες, γεμάτες χιούμορ και τόνιζαν το στιλ των action heroes της εποχής. Στο S.C.A.R. είμαστε κάποιος και σκοτώνουμε τέρατα για κάποιον λόγο. Παρότι δεν είναι σοβαρό πρόβλημα, αποσπά τον χαρακτήρα από τον κόσμο και χάνει την ευκαιρία να μας βάλει κι εμάς μέσα του, αλλά και να μας διασκεδάσει περαιτέρω.

Βέβαια, πρόκειται για early access έκδοση, που περιλαμβάνει μόνον μία πίστα, οπότε δεν είναι γνωστό το πώς θα είναι η μορφή του τίτλου μόλις κυκλοφορήσει ολοκληρωμένος. Η early access φύση θα μπορούσε να ήταν πιο ξεκάθαρη στο μάρκετινγκ, αφού, κατά τη διάρκεια του τελευταίου σταδίου πριν την κυκλοφορία, μόνον στη σελίδα του τίτλου στο Steam μπορούσε να δει κανείς ακριβώς περί τίνος πρόκειται· σε trailers κλπ αναγραφόταν απλώς ότι το S.C.A.R. αναμένεται να κυκλοφορήσει τη συγκεκριμένη ημέρα.

Προσπερνώντας την περιορισμένη και ασαφή προώθηση και αφού κατανοήσει κανείς σε τι φάση βρίσκεται το παιχνίδι, μπορεί να βρει αρκετά στοιχεία που θα απολαύσει. Είναι ένα κλασικό shooter πρώτου προσώπου, το οποίο μας βάζει να «καθαρίζουμε» μία τοποθεσία από εχθρούς πριν πάμε στην επόμενη, να μαζεύουμε αντικείμενα, όπλα, ζωή και ασπίδα, αλλά και να αντιμετωπίζουμε τεράστια bosses. Η μία πίστα που περιλαμβάνεται στο early access διαρκεί περίπου μία ώρα και είναι σε σημεία αρκετά απαιτητική, καθιστώντας το quick save αναγκαία τακτική. Στα bosses δε, οι προθέσεις των developers είναι προφανείς και ταιριαστές, με εισαγωγή mini περιβαλλοντικών puzzles και εξερεύνησης, όμως η υλοποίηση κουράζει ελαφρώς και εμφανίζονται πού και πού τεχνικά προβλήματα, όπως το να μπούμε μέσα στο πάτωμα άθελά μας. 

Τα όπλα έχουν δευτερεύουσες, σπέσιαλ λειτουργίες που είναι διασκεδαστικές, τα hitboxes των εχθρών αποδίδουν και η ταχύτητα είναι πάντοτε υψηλή. Οι αντιδράσεις των αντιπάλων είναι εντελώς βασικές και οι τύποι τους περιορισμένοι, όμως οι αριθμοί και η τοποθέτησή τους βοηθούν ώστε να μην προκαλείται βαρεμάρα. Ωστόσο, σίγουρα θα ήταν καλοδεχούμενη  λίγη παραπάνω ποικιλία στη συμπεριφορά των εχθρών.  Περισσότερο ενδιαφέρον πάντως έχουν οι μηχανισμοί κίνησης στον χώρο, με γρήγορα dashes, slides και ένα grappling hook που ανοίγει τις πίστες οριζοντίως και ευτυχώς το level design στέκεται αντάξιο των απαιτήσεων. Η χρήση του hook είναι ελαφρώς άγαρμπη, όμως η ύπαρξή του και μόνο είναι θετικό χαρακτηριστικό.

 Μόλις συνηθίσετε τον χειρισμό, θα μπορείτε να κάνετε εντυπωσιακούς ελιγμούς και να ξεπαστρεύετε δεκάδες εξωγήινα πλάσματα χωρίς να αγγίξετε καν το έδαφος. Ένα από τα προβλήματα που θυμίζει πάρα πολύ αντίστοιχα παλιότερης εποχής δημιουργείται όταν κάποιος εχθρός έχει κολλήσει σε ένα περίεργο σημείο (ενίοτε και μέσα σε τοίχους) και τον ψάχνουμε για αρκετή ώρα ώστε να τον σκοτώσουμε και να πάμε παρακάτω. Επίσης, μερικές φορές θα μπορούσε να είναι πιο ξεκάθαρος ο επόμενος στόχος. Όσο και αν αυτή η αόριστη φύση μοιάζει για εσκεμμένη επιλογή, συχνά καταλήγει να μπερδεύει.

Γενικά, το S.C.A.R. είναι ένα παιχνίδι που πετυχαίνει τον σκοπό του. Εξομοιώνει τα FPS παλιότερης εποχής με προσοχή και ξεκάθαρη αγάπη, ενώ εισάγει μερικούς ενδιαφέροντες μηχανισμούς μετακίνησης που εντείνουν τους ήδη γρήγορους ρυθμούς. Το shooting κομμάτι είναι επαρκές, τα bosses διασκεδαστικά και το level design ενδιαφέρον και αποδοτικό οριζόντια και κάθετα. Υπάρχουν αρκετά μυστικά, ορδές εχθρών για να κατατροπώσετε και η μία πίστα μόνο μπορεί να σας κρατήσει για αρκετές ώρες. Αν θέλετε να παίξετε ένα retro FPS παιχνίδι και να στηρίξετε μία εγχώρια προσπάθεια, δώστε μια ευκαιρία στο S.C.A.R.

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 6 Αυγούστου 2020, 22:11