Ride 2 – Review: Αδρεναλίνη, πλήθος από μοτοσυκλέτες, πίστες και συναρπαστικές στιγμές!

Ride 2 – Review: Αδρεναλίνη, πλήθος από μοτοσυκλέτες, πίστες και συναρπαστικές στιγμές!
Λευτέρης Ξυκομηνός


Τι γίνεται όταν συνδυάσεις την «ελευθερία» που προσφέρει η οδήγηση μιας μοτοσυκλέτας, με την αδρεναλίνη στο κόκκινο από την ξέφρενη ταχύτητα και τους επικίνδυνους ελιγμούς, με τις τεχνικές δυνατότητες των σημερινών κονσολών και μάλιστα όταν η δημιουργός ομάδα ακούει στο όνομα Milestone; Μα φυσικά ο τίτλος «Ride 2», ένας τίτλος που θα καλύψει με το παραπάνω τους απανταχού λάτρεις των δύο τροχών. Η Milestone είναι γνωστή εδώ και πολλά χρόνια για την εμπειρία της σε τίτλους racing μοτοσυκλετών, μια βετεράνος ομάδα θα λέγαμε στο εν λόγω είδος videogame, η οποία προσφέρει τα κλασικά και εγγυημένα αποτελέσματα που μας έχει συνηθίσει, με τα όποια υπέρ και -ευτυχώς λιγοστά- κατά τους.





Το Ride 2 είναι ένα τίτλος για όλα τα γούστα, με πλήθος μοντέλων μηχανών και πιστών για να αγωνιστείτε ή για να τρέξετε μόνος με σκοπό τον καλύτερο χρόνο (time trial). Ο αρχάριος με την οδήγηση δίτροχου, μπορεί να ευχαριστηθεί το παιχνίδι ρυθμίζοντας τον ρεαλισμό στο πιο χαμηλό επίπεδο και ενεργοποιώντας όλα τα βοηθήματα, που είναι αρκετά όπως αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, αυτόματο φρενάρισμα, ταυτόχρονο πάτημα μπρος-πίσω φρένων, ιδανική οδηγική πορεία, αποτροπή ανύψωσης μπροστινού τροχού (σούζα), Traction Control (Full, High, Medium, Low, Off) κλπ.







Ανάλογα με το πόσο «σίγουροι» αισθανόμαστε, μπορούμε να αυξήσουμε τον ρεαλισμό και να αφαιρέσουμε κάποια από τα βοηθήματα, ενώ αν είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι θα τα καταφέρουμε, για την απόλυτη και υπερδύσκολη στον χειρισμό οδηγική εμπειρία, αφαιρούμε όλα τα βοηθητικά συστήματα και θέτουμε τον ρεαλισμό στο μάξιμουμ επίπεδο. Ουσιαστικά λοιπόν, έχουμε ένα τίτλο που ταλαντεύεται μεταξύ arcade και simulation στο στυλ gameplay (δηλαδή τα physics), ανάλογα τις ρυθμίσεις μας.











Ας είμαστε όμως 100% ειλικρινείς όμως: αν δεν έχετε καμία απολύτως σχέση με οδήγηση μοτοσυκλέτας, μα απολύτως καμία (ανεξαρτήτως μοντέλου/κυβισμού), τότε ομολογουμένως θα σας φανεί δύσκολος ο χειρισμός, ακόμα και στην πιο ήπια, full arcade, ρύθμιση, αλλά με υπομονή και επιμονή θα μπορέσετε να απολαύσετε τον τίτλο. Γιατί; Διότι έτσι είναι η φύση οδήγησης μιας μηχανής: δεν μπορείς να εισέλθεις σε μια στροφή, στην μέση της να καταλάβεις ότι έχεις πάρει τελείως λάθος «γραμμή» και μετά να λιώσεις τα φρένα για να την διορθώσεις. Πολύ απλά η στροφή θα σε πετάξει έξω! Συνεπώς, η στοιχειώδης γνώση περί οδήγησης μηχανών σε ένα videogame, είναι ότι απαιτούνται απαλές και συνάμα ακριβείς κινήσεις στο joypad ενώ κυριότερα, σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να έχετε αποφασίσει αρκετά πιο πριν την «γραμμή πορείας» σας και να έχετε ήδη πάρει την κατάλληλη κλίση, με την σωστή ταχύτητα.



Από πλευράς «αίσθησης» της οδήγησης, η Milestone πέτυχε μπορούμε να πούμε το στόχο της. Κάθε μοντέλο έχει διαφορετικό χειρισμό, με διαφορετική αίσθηση βάρους, ικανότητα ελιγμών, grip με τον δρόμο, επιτάχυνση και φρένα. Ο τίτλος έχει τη δυνατότητα να προσφέρει τρομερά συναρπαστικές στιγμές, όταν για παράδειγμα παίρνετε σερί 3 δεξιές στροφές με ανοιχτή κλίση, πάνω σε ένα «τέρας» 250 ίππων, με τουλάχιστον 260 χλμ/ω! Από την άλλη βέβαια, υπάρχουν και αυτές...οι «ιπτάμενες» στιγμές μετά από πρόσκρουση, οι ποικίλες τούμπες και τα αμέτρητα συρσίματα – ευτυχώς όμως υπάρχει το έξυπνο χαρακτηριστικό «rewind» της ροής του gameplay. Κάνοντας χρήση του rewind οποιαδήποτε στιγμή το επιθυμούμε, γυρνάμε πίσω τον χρόνο σαν να έχουμε χρονομηχανή, έχοντας τη δυνατότητα να διορθώσουμε το οδηγικό μας λάθος και γλιτώσουμε τις δυσάρεστες συνέπειες.





Το Ride 2 διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία περίπου 190 διαφορετικών μοντέλων από 18 κατασκευαστές, αρκετά από τα οποία μπορούμε να αναβαθμίσουμε μέσω των 1200 διαθέσιμων βελτιωτικών ανταλλακτικών και εξαρτημάτων, καθώς και να επιλέξουμε μεταξύ των 600 διαφορετικών χρωματικών συνθέσεων («κουστούμια»). Ανάμεσα στα διαφορετικά είδη μηχανών, θα βρούμε Superbikes, Supersports, SuperMotard, Racing R1, R2 (endurance), Naked, ακόμα και street αγωνιστικά δίχρονα μοντέλα περασμένων δεκαετιών και εποχών (Suzuki RG Γ 500 Walter Wolf / RGV Γ 250R, Honda NSR Gull Arm 250R SE, Kawasaki KR-1S 250), αλλά και αρκετές Vintage / Retro μοτοσυκλέτες. Οι δε πίστες φτάνουν τον ικανοποιητικό αριθμό των 30, ενώ οι ηλιόλουστες, συννεφιασμένες ή βροχερές συνθήκες θα διαφοροποιήσουν ακόμα περισσότερο τις επιλογές μας. Η φημισμένη πίστα του Nürburgring κάνει βεβαίως την εμφάνισή της, προσφέροντας ανεπανάληπτη οδηγική εμπειρία σε υψηλές ταχύτητες – φυσικά με αντίστοιχο βαθμό δυσκολίας.



Ο τίτλος έχει την online και την offline μεριά του. Στην online μεριά, τα πράγματα είναι απλά, ή που συμμετέχετε σε αγώνες που έχουν δημιουργήσει άλλοι χρήστες ή δημιουργείτε έναν εσείς. Η εμπειρία που είχαμε εμείς, μέσω μιας aDSL γραμμής των 11,5Mbit, μπορούμε να πούμε ότι ήταν μια χαρά, ούτε τέλεια (είχαμε κάποια, λίγα όμως, μικρο-σπασιματάκια στην ροή), ούτε άσχημα, δηλαδή το υψηλό lag και η ασυνέπεια ροής να καταστρέφει το gameplay.



Η offline εμπειρία είναι εκεί που υπάρχει το υλικό. Και πράγματι υπάρχει πολύ. Έχουμε το Season Events, το οποίο αποτελείται από τέσσερις κατηγορίες: Urban Style, Street Icons, Hyper Sport, Pro Racing. Κάθε μια κατηγορία έχει τις υπο-κατηγορίες Amateur, Rookie, Expert, που υποδηλώνουν τον βαθμό δυσκολίας και εμπεριέχουν από 4 έως 6 «αγωνιστικές», όπου έκαστη έχει άλλους τόσους αγώνες. Συνεπώς έχουμε αρκετό υλικό, που χρειάζεται δεκάδες ώρες ενασχόλησης. Η Milestone δεν αρκέστηκε μόνο σε αυτό, καθώς έχουμε τα Daily και Weekly Challenges τα οποία θέτουν, ημερησίως και εβδομαδιαίως αντίστοιχα, συγκεκριμένες συνθήκες και προϋποθέσεις (μοντέλο μηχανής, πίστα, βαθμός δυσκολίας) για να επιτευχθούν. Επιπλέον, όσο κερδίζουμε περισσότερα credits, reputation και χρυσά μετάλλια από τους αγώνες, «ξεκλειδώνονται» περαιτέρω modes, όπως 12 Championships (πρωταθλήματα), 16 Invitational Events (σπέσιαλ αγώνες με έπαθλα διάφορες μοτοσυκλέτες), 10 αγώνες Team VS Team, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και την Παγκόσμια Κατάταξη (World Ranking) για όσους ενδιαφέρονται για τις επιδόσεις τους ανάμεσα στους υπόλοιπους παίκτες.







Περνώντας στον τομέα των γραφικών επί της οθόνης, μπορούμε να ισχυριστούμε ότι είναι απολύτως λειτουργικά, υπό την έννοια ότι αυτό που πρέπει να αποδώσουν, δηλαδή τις μοτοσυκλέτες και την σωστή απεικόνιση του δρόμου, το πετυχαίνουν άψογα. Αν θέλουμε να γίνουμε πιο λεπτομερείς, τα background γραφικά είναι μέτριας αισθητικής και τεχνικών προδιαγραφών, για τα επίπεδα «δύναμης» της τωρινής γενιάς κονσολών. Σίγουρα οι θεατές, όπου -σπάνια- αυτοί υπάρχουν, θα μπορούσαν να είναι καλύτερα σχεδιασμένοι. Βέβαια, με τις ταχύτητες που θα αναπτύσσει η μοτοσυκλέτα σας, δεν θα προλαβαίνετε να παρατηρήσετε τα γραφικά στα πέριξ, καθώς η προσοχή σας θα είναι καρφωμένη στην ροή και στην «ιδανική γραμμή» του δρόμου. Ίσως μόνο σε πολύ λίγες περιπτώσεις μιας μεγάλης ευθείας καταφέρετε να απολαύσετε το περιβάλλον τοπίο. Αντιθέτως, τα γραφικά όσο αφορά τις μοτοσυκλέτες, είτε πρόκειται για μοντέλα αρκετών ετών πριν (δεκαετιών μάλιστα!), είτε για σύγχρονα, είναι σχεδόν τέλεια. Τα ελαστικά, τα «κουστούμια» με τα καλαίσθητα χρήματα και σχέδια των μοτοσυκλετών, η λεπτομέρεια με την οποία απεικονίζεται κάθε μέρος της μοτέρ, των εξατμίσεων, τα σωληνάκια φρένων υψηλής πίεσης, τα λεπτά δισκόφρενα, τα όργανα ενδείξεων, ακόμα και ο αναβάτης, όλα είναι απαράμιλλης ποιότητας.





Το μοναδικό κάπως «μελανό» σημείο από τεχνικής μεριάς, είναι οι μεγάλοι χρόνοι φορτώματος (loading) για κάθε αγώνα, το οποίο ευτυχώς αντισταθμίζεται από την άψογη ροή γραφικών και αμεσότητας χειρισμού, που προσφέρουν τα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο (frames per second). Επίσης, ευχάριστο είναι η προσθήκη του Photo Mode, ώστε να απαθανατίσουμε οποιαδήποτε στιγμή θέλουμε από το replay, μετά από κάθε αγώνα.



Ο ήχος είναι ακριβώς όπως πρέπει σε ένα τίτλο racing και δη μοτοσυκλετών, που απαιτείται παραπάνω από το 100% της προσοχής μας. Δηλαδή, η ένταση της μουσικής κατά τη διάρκεια του αγώνα είναι χαμηλωμένη, ενώ τα ηχητικά effects έχουν την προτεραιότητα, αποδίδοντας χωρίς ψεγάδι τις στροφές του κινητήρα και τις αλλαγές σχέσεων στο κιβώτιο, καθώς και τους ήχους από τις μηχανές των συναγωνιζόμενων. Το είδος της μουσικής δεν έχει σημασία καθώς είναι εντελώς υποκειμενικού γούστου, χώρια ότι παρέχεται η δυνατότητα να ακούσουμε τις δικές μας μουσικές επιλογές πχ. μέσω του Media Player της κονσόλας.





Ολοκληρώνοντας, το Ride 2 είναι ένας αρτιότατος τίτλος αγώνων οδήγησης μοτοσυκλετών που καλύπτει ένα μεγάλο φάσμα παικτών, από τον πλέον αρχάριο έως τον απαιτητικό στο επίπεδο ρεαλισμού. Οι πολλές ώρες ενασχόλησης που χρειάζονται για την πλήρη ολοκλήρωση του τίτλου θα ικανοποιήσουν τους περισσότερους gamer. Εν ολίγοις, το Ride 2 προσφέρει μια μίξη πολλαπλών μοντέλων μοτοσυκλετών και επιλογών βελτίωσής τους, διαφορετικών πιστών, modes παιχνιδιού, online ανταγωνισμού, συναρπαστικών επιπέδων ρεαλισμού οδήγησης, με ξέφρενες δόσεις αδρεναλίνης και πολλές ώρες απολαυστικού gameplay, δηλαδή μια αξιόλογη αγορά.



Λίστα μοτοσυκλετών

Aprilia

Aprilia Tuono V4R APRC ABS 2014
Aprilia SXV 450 2011
Aprilia RSV4-RF Team: Nuova M2 Racing 2015
Aprilia RSV4 R APRC Racing Version 2014
Aprilia RS 125 R 1998
Aprilia RS 250 2001
Aprilia RSV 1000 2003
Aprilia RSV 1000 R 2003
Aprilia RSV 1000 SP 2000
Aprilia RSV 1000 R 2009
Aprilia RSV4 APRC ABS 2014
Aprilia RSV4 RF 2015

Bimota

Bimota Tesi 3D 2014
Bimota Tesi Naked 2014
Bimota DB9 Brivido 2014
Bimota BB3 Racing Version 2014
Bimota “BB3 Team: Bimota UK” 2015
Bimota Tesi 1D 1990
Bimota 500 V Due 1997
Bimota DB8 2014
Bimota DB8 Italia 2014
Bimota DB8 Oronero 2014
Bimota BB3 2014

BMW

BMW R Nine T 2015
BMW F800 R 2015
BMW R 1200 R 2015
BMW S 1000 R 2014
BMW “S 1000 RR HP4 Team: Tyco BMW Motorrad Racing” 2015
BMW S 1000 RR HP4 Racing Version 2014
BMW S 1000 RR 2014
BMW S 1000 RR 2015
BMW S 1000 RR HP4 2014

Cagiva

Cagiva Mito 1994

Ducati

Ducati Scrambler Icon 2015
Ducati Diavel Carbon 2014
Ducati Monster S4RS Tricolore 2008
Ducati Streetfighter 848 2014
Ducati Monster 1200 S 2014
Ducati 1199 Panigale Superleggera Racing Version 2014
Ducati “1199 Panigale R Team: 3C Racing Team” 2015
Ducati 916 1994
Ducati 998R 2002
Ducati 848 2008
Ducati 999R 2006
Ducati 899 Panigale 2015
Ducati 1199 Panigale S 2014
Ducati 1299 Panigale S 2015
Ducati Desmosedici RR 2006

Energica

Energica Eva 2015
Energica Ego 2014

Honda

Honda CB600F Hornet 2006
Honda CB650F 2015
Honda CB900F Hornet 2002
Honda CB1000R ABS 2015
Honda CB1000R ABS Barracuda 2014
Honda CRF 450R Supermoto Special 2016
Honda “CBR600RR Team: Honda Improve” 2015
Honda “CBR1000RR Team: Honda Racing” 2015
Honda NSR 125R 1992
Honda NSR 250R 1995
Honda NS 400R 1985
Honda VFR750R RC30 1987
Honda RVF750 RC45 1994
Honda CBR600RR 2004
Honda CBR900RR Fireblade 1995
Honda CBR600RR 2009
Honda CBR600RR 2014
Honda CBR600RR 2015
Honda CBR 1100XX Super Blackbird 1997
Honda VTR1000 SP1 2001
Honda VTR1000 SP2 2006
Honda CBR1000RR Fireblade 2005
Honda CBR1000RR Fireblade 2014
Honda CBR1000RR Fireblade 2015
Honda CBR1000RR Fireblade SP 2014
Honda CBR1000RR / Fireblade SP 2015

Horex

Horex VR6 Black Edition 2016

Husqvarna

Husqvarna FS 450 2015

Kawasaki

Kawasaki W800 2015
Kawasaki ZRX1200 2006
Kawasaki Z800 2014
Kawasaki Z800 2015
Kawasaki Z1000 2006
Kawasaki Z1000 2014
Kawasaki Ninja ZX 10R Racing Version 2014
Kawasaki “Ninja ZX 10R Team: Kawasaki JG Speedfit” 2015
Kawasaki KR-1S 250 1990
Kawasaki ZX-R 750 1989
Kawasaki Ninja ZX 6R 2008
Kawasaki Ninja ZX 6R 2004
Kawasaki Ninja ZX 6R 636 2014
Kawasaki Ninja ZX 10R 2006
Kawasaki Ninja ZX 10R 2014
Kawasaki Ninja ZX 10R 2015
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016
Kawasaki Ninja H2 2015
Kawasaki Ninja H2R 2015

KTM

KTM Duke 690 2014
KTM Duke 690 R 2014
KTM 990 Super Duke R 2014
KTM 1290 Super Duke R 2014
KTM 450 SMR 2015
KTM 1190 RC8R Track 2014
KTM 390 R 2014
KTM 1190 RC8R 2014

Lightning

Lightning LS 218 2014

Magni

Magni Filo Rosso Naked 2015
Magni Giappone 52 1995
Magni Filo Rosso 2015

Mr Martini

Mr Martini Ducati Peace Sixty 2 2016
Mr Martini Ducati Flashback II 2015

MV Agusta

MV Agusta Brutale 675 2014
MV Agusta Brutale 800 2016
MV Agusta Rivale 800cc 2014
MV Agusta Brutale 1090 2014
MV Agusta Brutale 1090 R 2014
MV Agusta Brutale 800 Dragster 2015
MV Agusta Brutale 1090 RR 2014
MV Agusta Brutale Corsa 2014
MV Agusta Brutale 800 Dragster RR 2015
MV Agusta “F3 675 Team: Team Laguna” 2015
MV Agusta F4 Racing Version 2014
MV Agusta F4 750 1998
MV Agusta F3 675 2014
MV Agusta F3 800 2014
MV Agusta F4 1000S 2006
MV Agusta F4 RR 2014
MV Agusta F4 2014
MV Agusta F4 R 2014

Sartorie Meccaniche

Sartorie Meccaniche Tuono 2015
Sartorie Meccaniche Saetta 2015

Suzuki

Suzuki GSR 750 2014
Suzuki GSX-R1000 Racing Version Team R2CL 2014
Suzuki “GSX-R1000 Team: Bennetts Suzuki” 2015
Suzuki RGV 250 R 1995
Suzuki RG 500 1987
Suzuki GSX-R 750 1985
Suzuki GSX R600 2000
Suzuki GSX-R 750 SRAD 1998
Suzuki TL1000R 1998
Suzuki GSX-R600 2014
Suzuki Hayabusa 2015
Suzuki GSX-R1000 2014

TM

TM SMX Supermotard Competizione 2015

Triumph

Triumph Thruxton R 2016
Triumph Bonneville T120 2016
Triumph Street Triple 2014
Triumph Street Triple R 2014
Triumph Street Triple RX 2015
Triumph Speed Triple 955i 2004
Triumph Speed Triple 2014
Triumph Speed Triple R 2014
Triumph “Daytona 675R Team: Smiths Racing” 2015
Triumph Daytona 675 2009
Triumph Daytona 675 2014
Triumph Daytona 675R 2014
Triumph Daytona 955i 2005

Yamaha

Yamaha XSR700 ABS 2015
Yamaha XJR 1300 2015
Yamaha XJR1300 2006
Yamaha MT07 2014
Yamaha MT07 2015
Yamaha MT09 2014
Yamaha “YZF-R6 Team: Maan Motorsport” 2015
Yamaha YZF-R1 Racing Version 2014
Yamaha “YZF-R1 Team: Anvil Hire TAG Racing Yamaha” 2015
Yamaha TZR 125 R 1994
Yamaha TZR 250 R 1994
Yamaha RZV 500R 1985
Yamaha FZR 750 R OW 01 1989
Yamaha YZF-R6 1999
Yamaha YZF-R6 2014
Yamaha YZF-R6 2015
Yamaha YZF-R1 1998
Yamaha YZF-R1 2002
Yamaha YZF-R1 2014
Yamaha YZF-R1 2015
Yamaha YZF-R1M 2015

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Bandai Namco Entertainment Hellas για τις ανάγκες του Review.

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 14 Οκτωβρίου 2016, 13:58