Medievil - Review: Ένας ιππότης κολλημένος... στον Μεσαίωνα

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 23 Οκτωβρίου 2019, 18:32
Medievil - Review: Ένας ιππότης κολλημένος... στον Μεσαίωνα

 

Πληροφορίες
 

Τίτλος: Medievil
Πλατφόρμες: PlayStation 4
Δοκιμάστηκε σε: PlayStation 4
Εταιρεία Ανάπτυξης: Other Ocean Emeryville
Εκδότρια Εταιρεία: Sony Interactive Entertainment
Είδος: Action-Adventure / Hack and Slash
Ηλικίες: 7+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 25 Οκτωβρίου 2019
Μετάφραση: Διαθέτει ελληνική μεταγλώττιση, ελληνικά μενού & ελληνικούς υπότιτλους


 

Η μόδα των remakes και των remasters έχει προβληματίσει αρκετά το κοινό του gaming και δημιουργεί συνεχώς αντιπαραθέσεις σχετικά με τη συχνότητα, την ποιότητα και την τιμή των παλαιότερων τίτλων που έρχονται στις νέες κονσόλες και στα PC. Ιδιαίτερη σημασία έχουν οι δημιουργίες εκ νέου μερικών πολύ κλασικών τίτλων της Sony, κυρίως αυτών της γενιάς του πρώτου PlayStation. Ήδη έχουμε δει κάποιες από αυτές τις προσπάθειες που αποδόθηκαν εξαιρετικά στα νέα συστήματα. Δύο από αυτά, τα Crash Bandicoot και Spyro the Dragon ήρθαν ανανεωμένα με την αξία του gameplay τους να διατηρείται στο πέρασμα των χρόνων.
 

Σε αυτή την κατηγορία παιχνιδιών εισέρχεται και το cult hit του PS1, Medievil, ένα action παιχνίδι, αρκετά ιδιαίτερο και προχωρημένο σαν ιδέα για την εποχή του. Η κυκλοφορία αυτού του remake έρχεται να συμπέσει με την περίοδο του Halloween στην Αμερική και νομίζουμε ότι ήταν μια σωστή επιλογή για ένα παιχνίδι γεμάτο από σκελετούς, ζόμπι, σκιάχτρα και πολλούς άλλους χαρακτήρες που παραπέμπουν σε αποκριάτικη θεματολογία. 

 


Οι μεγαλύτεροι από εσάς, που ζήσατε αυτά τα χρόνια του πρώτου PlayStation, δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχετε μνήμες από το συγκεκριμένο game και ιδιαίτερα από τον σκελετωμένο πρωταγωνιστή του, Sir Daniel Fortesque, μια φιγούρα που ανήκει πλέον στο πάνθεον των “μασκότ” του PlayStation και εννοείται πως μας χαροποίησε ιδιαίτερα η ανακοίνωση αυτού του remake. Το νέο Medievil είναι το πρώτο παιχνίδι της σειράς που συνεχίστηκε με λίγα ακόμη παιχνίδια για PlayStation και PSP και κυκλοφόρησε το 1998. Το συγκεκριμένο παιχνίδι έγινε περισσότερο γνωστό για το ιδιαίτερο και “χαζό” χιούμορ του, για την “στοιχειωμένη” θεματολογία του και για κάποιες πρωτοτυπίες που είχε για την εποχή του και χωρίς να φτάνει επίπεδα ποιότητας άλλων τίτλων της εποχής έχει μείνει στην ιστορία σαν cult classic game. Το στοίχημα είναι όμως έχει να κάνειι με το πώς στέκεται το παιχνίδι 21 χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία του...
 

Θα χαρακτηρίζαμε το Medievil ως ένα action - hack n’ slash game με ιδιαίτερα απλό σύστημα μάχης, κάποια platforming sections αλλά και κάποιος σύντομους γρίφους. Η αλήθεια είναι πως το παιχνίδι χωρίς να καταφέρνει να τελειοποιήσει κάποιους από τους παραπάνω μηχανισμούς που είναι αρκετά μέτρια εκτελεσμένοι, έχει μια συνοχή και στο σύνολο του “δένει” αρκετά. Η ομάδα που ανέλαβε το remake, Other Ocean Emeryville, σε συνεργασία με την Sony Interactive Entertainment δεν θέλησε να “πειράξει” το gameplay του τίτλου ούτε στο ελάχιστο, έτσι ώστε να προσφέρουν μια “ατόφια” εμπειρία για παλαιούς και νέους και όλοι να γευτούν το παιχνίδι όπως ήταν στην αρχική του μορφή. Υπάρχουν κάποιες πάρα πολύ μικρές αλλαγές σε ελάχιστα σημεία, αλλά κατά 99% η εμπειρία είναι ακριβώς ίδια με τότε. Αυτό σημαίνει ότι πολλά από τα “μελανά” σημεία του Medievil παραμένουν και στο remake κατι θα τα αναλύσουμε παρακάτω.
 

Για την ιστορία, ο θρύλος αναφέρει πως ο μαχητής Sir Daniel Fortesque οδήγησε στην νίκη του βασιλείου της Gallowmere ενάντια στον στρατό του κακού μάγου Zarok το 1286, αν και η αλήθεια είναι πως πέθανε από το πρώτο βέλος που ρίχτηκε στην μάχη. Ξαναγεννημένος στην κρύπτη του ο πρωταγωνιστής πρέπει να αποδείξει ότι δεν είναι ο φοβητσιάρης πολεμιστής που όλοι γνωρίζουν και για να το πετύχει αυτό πρέπει να απελευθερώσει την Gallowmere από τα ξόρκια του Zarok. 
 


 

Ο χαρακτήρας μας περιπλανιέται από περιοχή σε περιοχή σχεδόν γραμμικά, μέσω του κεντρικού χάρτη, ενώ κάποιες φορές θα χρειαστεί να κάνουμε backtracking σε κάποια επίπεδα για να ξεκλειδώσουμε νέες περιοχές και αντικείμενα. Το παιχνίδι έχει ένα στάνταρ επίπεδο δυσκολίας που δεν αλλάζει και χωρίζεται σε περίπου 20 διαφορετικά levels. Η συνολική διάρκεια του παιχνιδιού είναι κοντά στις 7 ώρες συμπεριλαμβανομένων αρκετών “φθηνών” θανάτων που θα αντιμετωπίσετε λόγο του κακού σχεδιασμού του checkpoint system. Τι εννοούμε με αυτό; Αν πεθάνετε σε ένα επίπεδο ακόμη και στο τελευταίο σημείο του πρέπει να το παίξετε όλο από την αρχή (ναι, και τους γρίφους, όλα!) κάτι ιδιαίτερα εκνευριστικό όταν μιλάμε για επίπεδα με bosses. Και σαν να μην φτάνει αυτό, το χειρότερο είναι πως κάνετε restart με την ζωή που είχατε, όταν πρωτομπήκατε στο level. Έτσι αν ένα επίπεδο είναι ιδιαίτερα δύσκολο από την αρχή του και δεν έχετε ζωή θα χρειαστεί να μεταβείτε σε ένα άλλο level, να γεμίσετε τη ζωή σας και να γυρίσετε πάλι στο τρέχον επίπεδο. 
 

Καταλαβαίνουμε το όραμα των δημιουργών να προσφέρουν μια εμπειρία όσο πιο κοντινή γίνεται στην πρωτότυπη, απλά τα παραπάνω ήταν προβλήματα και του κανονικού παιχνιδιού και θα έπρεπε κατά τη γνώμη μας να διορθωθούν, μιας και τα θεωρούμε τελείως απαρχαιωμένα για την τωρινή γενιά. Φαίνεται όμως ότι ίσως μπήκαν και για να παρατείνουν την διάρκεια του τίτλου ή να μας εκνευρίσουν, σε ένα παιχνίδι που σίγουρα δεν είναι άψογο, είναι όμως αξιόλογο κατα τ’ αλλα. 

 


 

Ο Sir Daniel Fortesque πλέον κινείται με τον αναλογικό μοχλό, ενώ για κάποιον περίεργο λόγο, το D-pad του DualShock 4 υπάρχει μόνο για να περπατάει, έτσι από μόνο του γίνεται τελείως άχρηστο. Η άγαρμπη κίνηση του σκελετού του κορμιού του παραμένει ίδια με τότε, αλλά τα animations έχουν βελτιωθεί αισθητά, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τα animations των εχθρών. Ο πρωταγωνιστής μας δεν μπορεί να κάνει dodge τις επιθέσεις των εχθρών, μπορεί όμως να κάνει block και dash με το πλήκτρο R1.
 

To σύστημα μάχης είναι επίσης απαράλλαχτο και αποτελείται από όπλα κοντινής απόστασης, όπως ροπαλα, σπαθιά, τσεκούρια και ranged weapons, όπως για παράδειγμα διάφορα τόξα, λεπίδες και ακόντια, τα οποία αλλάζουν μέσω του μενού (να και μια λειτουργικότερη χρήση του D-pad).  Μπορούμε να αναβαθμίσουμε τα όπλα αλλά και να ξεκλειδώσουμε και καινούρια δυνατότερα στο Hall of Heroes, που είναι η βάση του Sir Daniel, μιλώντας στα αγάλματα των ηρώων που υπάρχουν στον χώρο μετά από κάθε αποστολή. Δυστυχώς παρά την ποικιλία των εχθρών, το σύστημα μάχης είναι τόσο απλό που τις περισσότερες φορές καταλήγει σε button mashing καταστάσεις και σπάνια απαιτεί τακτική από τον παίκτη. Σε αυτό το γεγονός δεν βοηθάει και η κάμερα του παιχνιδιού που παρότι παρουσιάζεται βελτιωμένη σε σχέση με αυτή του 1998, πάλι έχει τα θέματά της, ιδιαίτερα στους κλειστούς χώρους ή όταν περιτριγυρίζεται ο χαρακτήρας μας από εχθρούς. 

 


Σε αντίθεση με το απαράλλαχτο gameplay, ο οπτικός τομέας του τίτλου έχει ανανεωθεί πλήρως. Μπορεί μεν, η αρχιτεκτονική των επιπέδων, οι παγίδες, οι γρίφοι και η τοποθέτηση των εχθρών να είναι ολόιδια με το παρελθόν, αλλά τα πάντα έχουν αποδοθεί με εξαιρετική λεπτομέρεια και σύγχρονα γραφικά στο PlayStation 4. Βάζοντας τα δύο παιχνίδια το ένα δίπλα στο άλλο μπορούμε να καταλάβουμε το που έχει φτάσει πλέον η τεχνολογία, με τους πιο τυχερούς να είναι αυτοί που έχουν στην κατοχή τους το PS4 Pro, αφού θα δουν καλύτερη ανάλυση (4K). Τα textures και οι φωτισμοί είναι το δυνατό σημείο των γραφικών, τόσο στα περιβάλλοντα, όσο και στους χαρακτήρες, ενώ έχει περαστεί έναν πιο έντονο μοβ φίλτρο, το οποίο παραπέμπει ακόμη περισσότερο σε καταστάσεις Halloween. Βέβαια, παρά την ποικιλία τους, δεν είναι όλα τα επίπεδα το ίδιο όμορφα οπτικά. Εκεί που παρουσιάζονται κάποια θέματα είναι στο framerate του Medievil. Το παιχνίδι φαίνεται πως λειτουργεί με unlocked framerate που αγγίζει σε περιπτώσεις τα 60 καρέ το δευτερόλεπτο, υπάρχουν όμως περιοχές και καταστάσεις με πολλούς εχθρούς που παρουσιάζονται κατακόρυφες “βουτιές” στον ρυθμό των καρέ και γενικότερα αυτή η αστάθεια γίνεται αρκετά αντιληπτή κατά το gameplay, χωρίς βέβαια να επηρεάζει στο σύνολο τραγικά την εμπειρία.

Το Medievil κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά, αλλά και στο ευρωπαϊκό eshop του PlayStation με ελληνικούς υπότιτλους αλλά και μεταγλώττιση. Για να μπορέσετε να εναλλάσσεστε μεταξύ αγγλικής και ελληνικής μεταγλώττισης, θα πρέπει δυστυχώς να αλλάξετε τη γλώσσα του συστήματος του PS4, καθώς αυτό δεν γίνεται μέσω του μενού του παιχνιδιού. Για την ελληνική μεταγλώτιση τα πράγματα είναι στο... “έτσι και έτσι”. Υπάρχουν λίγες πολύ καλές ερμηνείες, όπως αυτή των Gargoyle οδηγών, κάποιες άλλες όπως της αφηγήτριας που νομίζουμε ότι προσπαθεί περισσότερο από ότι πρέπει, ενώ οι περισσότερες ελληνικές ερμηνείες παρότι δεν είναι απαραίτητα κακές, είναι σίγουρα εντελώς αταίριαστες με τους χαρακτήρες που υποδύονται (σαν φωνές). Σίγουρα, πρέπει να τονίσουμε ότι είναι θετικό που γίνονται τέτοιες προσπάθειες, απλά η γνώμη μας είναι πως η συγκεκριμένη δίνει κάπως μέτριο αποτέλεσμα. Πάντως, από την άλλη, δεν μπορούμε να πούμε πως και το αγγλικό voice over κερδίζει κάποιο όσκαρ ερμηνείας...

 


Οι κάτοχοι της Deluxe Edition, που κοστίζει 39,99 ευρώ (10 ευρώ παραπάνω από την απλή) θα μπορούν να κατεβάσουν ψηφιακά, μεταξύ άλλων και το soundtrack του τίτλου, που είναι πολύ καλής ποιότητας με ορισμένα αξιομνημόνευτα κομμάτια, πολύ ταιριαστά στο όλο concept, το άκουσμα των οποίων μας ξύπνησε αρκετά τη νοσταλγία μας για τον συγκεκριμένο τίτλο.

 

Συμπέρασμα

 

Το remake του Medievil είναι μια ατόφια μεταφορά του κλασικού τίτλου του 1998 με τα θετικά του, αλλά και τα προβληματα που το συνοδεύουν, τα οποία δυστυχώς δεν διορθώθηκαν. Το gameplay παραμένει απαράλλαχτο και παρότι προσφέρει μια σωστή ροή μεταξύ μάχης, εξερεύνησης και γρίφων, θεωρείται, με τα σημερινά δεδομένα, κάπως ξεπερασμένο. Παρόλα αυτά είναι ένα παιχνίδι που θα ξυπνήσει μνήμες στους παλαιότερους και λειτουργεί πολυ καλά για τους νοσταλγούς της σειράς. Όσοι δεν είχατε επαφή με τον συγκεκριμένο τίτλο στο παρελθόν, θα μπορούσατε να του ρίξετε μια ματιά, αλλά μην έχετε υψηλές απαιτήσεις.


Βαθμολογία:   7/10


Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την PlayStation Greece για τις ανάγκες του review.

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 23 Οκτωβρίου 2019, 18:32