Του Παύλου Κρούστη
 

H σειρά racing “Gran Turismo” είναι μία από τις μακροβιότερες στην ιστορία του μέσου, καθώς φέτος κλείνει 25 χρόνια από την πρώτη εκδοχή της, το ομώνυμο παιχνίδι στο πρώτο PlayStation. Έχει ταυτιστεί με το ίδιο το brand του PlayStation, ενώ η ομάδα ανάπτυξης παραμένει η Polyphony Digital, με επικεφαλής τον Kazunori Yamauchi, έναν εκ των θρύλων της ιαπωνικής dev σκηνής πλέον, που έχει μείνει στην ιστορία για τις «εμμονές» του με τις λεπτομέρειες, αλλά και το πάθος του για τα αυτοκίνητα.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Gran Turismo 7 είναι το πρώτο βασικό μέλος της σειράς, μετά από σχεδόν 9 χρόνια και δύο γενιές πίσω, καθώς στην προηγούμενη γενιά είδαμε μόνο το Gran Turismo Sport. Ήταν ένα παιχνίδι με σοβαρές ελλείψεις κατά το λανσάρισμά του, που έδινε μεγαλύτερη βαρύτητα στους online αγώνες, παρά στην εμπειρία που είχε συνηθίσει έως τότε ο μέσος fan της σειράς. Το Gran Turismo 7 έρχεται για να διορθώσει αυτήν την εικόνα, να εμπλουτίσει την εμπειρία για έναν παίκτη, αλλά και να διανθίσει γενικότερα όλα όσα έχουν προσφέρει τα παιχνίδια της σειράς μέχρι σήμερα. Είναι τελικά το καλύτερο Gran Turismo;
 

Εξομοίωση
 

Για αρχή, έχουμε να ξεδιαλύνουμε μια σημαντική λεπτομέρεια. To Gran Turismo αποτελεί εξομοιωτή οδήγησης; Και ναι και όχι. Παλιότερα, μπορούσαμε να μιλήσουμε για εξομοίωση εφόσον η τεχνολογία δεν είχε αναπτυχθεί στο επίπεδο που είναι σήμερα, με τις λεπτομέρειες στην οδηγική συμπεριφορά να είναι πολύ λιγότερες σε πλήθος και τις παραμέτρους που ορίζουν το πώς στρίβει το αυτοκίνητο ή πώς νιώθουμε την πέδηση να απέχουν παρασάγγας απ’ αυτά που μπορούν να επιτευχθούν σήμερα. Παιχνίδια όπως τα rFactor και Richard Burns Rally ή και πιο πρόσφατα, τα Project CARS και Assetto Corsa, ενδεχομένως να πλησιάζουν περισσότερο αυτό που ονομάζουμε εξομοίωση. Άρα το Gran Turismo τι είναι;
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Gran Turismo 7 βρίσκεται στο φάσμα της εξομοίωσης. Δεν ανήκει φυσικά στους arcade racing τίτλους, αλλά ούτε και αφήνει τη δυσκολία να γίνει εμπόδιο με πραγματικούς όρους για τους επίδοξους νέους οδηγούς. Για την ακρίβεια, το νέο Gran Turismo έχει εμπλουτιστεί με πληθώρα οδηγικών βοηθειών, μελετημένων για κάθε επίπεδο εικονικού οδηγού, ώστε να το φέρετε στα μέτρα σας, είτε είστε αρχάριος, είτε… μάχιμος οδηγός αγώνων. Ξεκινώντας το Gran Turismo 7, θα έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε αν θέλετε βοήθεια στο φρενάρισμα, στις γραμμές οδήγησης και σε άλλες διάφορες επιλογές που θα καθορίσουν εντέλει το αν μιλάμε για εξομοίωση οδήγησης ή όχι. Αφαιρέστε όλες τις βοήθειες, ρυθμίστε την αντίσταση στα «ανάποδα τιμόνια», όπως αναγράφει η αντίστοιχη επιλογή και ξεχυθείτε στους δρόμους για να δείτε τελικά αν… μοιάζει με πραγματική οδήγηση.
 

Σχολή για την αυτοκίνηση
 

Οι επιλογές που σας δίνει ο νέος τίτλος της Polyphony Digital ξεκινούν απλά με τα παραπάνω για να απλωθούν έπειτα σε έναν οδηγικό παράδεισο, ανοιχτό για όλα τα είδη των παικτών. Είτε ξέρετε να φρενάρετε ήδη, είτε όχι, θα μάθετε και θα εξασκηθείτε σε αυτό. Μάλιστα, το παιχνίδι έχει ως προεπιλογή μια σήμανση για τα σημεία που πρέπει να βρίσκεστε ενώ εισέρχεστε και εξέρχεστε από τις στροφές, καθώς σας εκπαιδεύει.
 

Η εκπαίδευση όμως δεν σταματά εκεί. Το Gran Turismo 7 είναι μια σχολή για την αυτοκίνηση, που πείθει όχι μόνο μέσω του υλικού, αλλά και της εμφάνισης. Η φινετσάτη παρουσίαση που έχουμε γνωρίσει από παλιότερα παιχνίδια της σειράς επιστρέφει πιο χαρακτηριστική από ποτέ, με τραγούδια τζαζ στα βουτυρένια μενού, μέσα από τα οποία θα περιηγηθείτε με αιθέριες κινήσεις. Οι ήχοι επιλογών, ακόμη και η νέα απτική ανάδραση του χειριστηρίου του PS5 προσδίδουν απαράμιλλο στιλ στη μεταξένια βιτρίνα του παιχνιδιού.

Όλο αυτό το στιλ έρχεται να κουμπώσει με τον νέο στόχο του Kazunori Yamauchi και της ομάδας του: να φέρει την οδηγική κουλτούρα και πάλι στο προσκήνιο. Δεν υπάρχει τρόπος να ξεφύγει κάποιος από τη γοητεία του παιχνιδιού. Δεν υπάρχει άλλος τίτλος αγώνων αυτοκινήτου όμοιος με το Gran Turismo και από το σύνολό του προκύπτει μια ευγένεια, μια στιλάτη και καθαρή εικόνα από την οποία δεν μπορεί να ξεφύγει κανένας παίκτης, είτε του αρέσει το είδος, είτε όχι.

Το πάθος με το οποίο έχει φτιαχτεί το παιχνίδι αναβλύζει από παντού. Από τα μουσειακά μενού για κάθε κατασκευαστή, μέχρι τη λεπτομερή περιγραφή του κάθε αυτοκινήτου, που συμπεριλαμβάνει trivia και θα σας κάνει όχι μόνο να αναφωνήσετε «α, δεν το ήξερα αυτό για το συγκεκριμένο μοντέλο», αλλά και να αγαπήσετε πράγματι το αυτοκίνητο που μόλις αποκτήσατε.

Το πιο εθιστικό Gran Turismo
 

Το Gran Turismo 7 στοχεύει στη συλλογή πρωτίστως. Εν αντιθέσει με τις ατασθαλίες των προηγούμενων τίτλων με τις “premium” και… “όχι τόσο premium” κατηγορίες αυτοκινήτων, εδώ έχουμε πάνω από 400 υπερ-premium αυτοκίνητα κάθε κατηγορίας (και πλήθους ίππων) στο λανσάρισμα (με κάθε λεπτομέρεια στο εξωτερικό και εσωτερικό τους) σε μια δομή που σας ωθεί, ως άλλο παιχνίδι Pokemon, να τα συλλέξετε όλα. Και θα το κάνετε, γιατί το Gran Turismo 7 είναι ο πιο εθιστικός τίτλος της σειράς.
 

Μέσα από έναν κεντρικό χάρτη, που μοιάζει με μικρή πόλη θα έχετε τη δυνατότητα να περιηγηθείτε στα διάφορα modes που προσφέρει ο τίτλος, τα οποία είναι μακράν τα πιο πλούσια που έχουμε δει ποτέ σε Gran Turismo. Από το καινούργιο, arcade mode, τύπου Outrun, που όμως εστιάζει στη μουσική, «Μουσικό Ράλι», μέχρι το νέο «Καφέ», το Gran Turismo 7 είναι ένα εξαιρετικά πλούσιο παιχνίδι.

Το προαναφερθέν «Καφέ» θα αποτελέσει τη βάση για όσους αποζητούν τη single player εμπειρία και την εισαγωγή για όλους τους υπόλοιπους. Σε μια κάπως περίεργη σχεδιαστική επιλογή, το GT7 ξεκινά με σχεδόν τα πάντα κλειδωμένα. Για να τα ξεκλειδώσετε θα πρέπει να περάσετε από τα διάφορα tutorials, να ακολουθήσετε τις συμβουλές των ξεναγών σας (σε γραπτή μορφή, χωρίς voice overs) να ολοκληρώσετε τα menu books, που σας δίνονται στο «Καφέ», να πάρετε τα διπλώματα οδήγησης και άλλα, προτού φτάσετε στα πιο «επίσημα» modes, όπως το “Sport” και το «Σαλόνι», που αποτελούν τα online multiplayer δομικά στοιχεία του τίτλου. Μάλιστα υπάρχει και split-screen multiplayer και πάλι. Το Sport και το online multiplayer δεν καταφέραμε να τα δούμε πριν την κυκλοφορία του τίτλου, καθώς υπήρχαν κάποια sessions μόνο προς δοκιμή, στα οποία δεν καταφέραμε να πάρουμε μέρος.

Για να φτάσετε στο κυρίως πιάτο όμως, θα πρέπει να αγγίξετε ένα ανώτερο «επίπεδο συλλέκτη», όπως ονομάζεται και να αποκτήσετε μεγαλύτερη εμπειρία ως οδηγός, ξεκλειδώνοντας πίστες για τις πρώτες 5-10 ώρες παιχνιδιού. Περίπου εκεί, θα μπορέσετε να ξεχυθείτε ελεύθεροι σε όλα τα modes που έχει να προσφέρει ο τίτλος, τα οποία συμπεριλαμβάνουν και τις νέες «Αποστολές», που θα σας βάλουν στη θέση ενός συγκεκριμένου οχήματος σε μια πίστα με συγκεκριμένες συνθήκες. Τα menu books μαζί με τις αποστολές στην ουσία αποτελούν το single player κομμάτι του νέου Gran Turismo, το οποίο σίγουρα θα σας απασχολήσει για δεκάδες ώρες. Μετά από αυτά ξεκινά όμως το «πραγματικό» Gran Turismo, το οποίο, όπως δήλωσε κι ο κ. Yamauchi, δεν τελειώνει. Παράλληλα, ήδη γνωρίζουμε ότι θα έρθουν νέα οχήματα και πίστες με updates.
 

Αν δεν θέλετε να ακολουθήσετε αποστολές και οδηγίες, μπορείτε απλά να ξεχυθείτε σε αγώνες, κερδίζοντας έπαθλα, ολοκληρώνοντας πρωταθλήματα και τέλος να απολαύσετε τα δώρα σας. Για παράδειγμα, ολοκληρώνοντας ένα μενού στο καφέ, θα λάβετε είτε αυτοκίνητα, είτε και κουπόνια για ένα mini game στιλ ρουλέτας, το οποίο σας δίνει χρήματα, μέρη για το αυτοκίνητό σας και νέα οχήματα. Όσο περισσότερα χρήματα έχετε, τόσο περισσότερα οχήματα μπορείτε να αγοράσετε, αν δεν θέλετε να τρέξετε σε αγώνες γι’ αυτά ή ακόμα καλύτερα… να πληρώσετε για αναβαθμίσεις!

Max Power
 

Το Gran Turismo 7 έχει μακράν το εκτενέστερο mode για την αναβάθμιση του αυτοκινήτου σας. Μπορείτε να αλλάξετε κάθε βίδα, από σκληρά ελαστικά και αναρτήσεις, μέχρι τούρμπο για τους κινητήρες και ρυθμιστές επιδόσεων. Αυτό όμως είναι η μισή απόλαυση. Η άλλη μισή είναι στις εξωτερικές προσαρμογές που μπορείτε να εφαρμόσετε στο αυτοκίνητό σας. Η διαδικασία της μετατροπής μπορεί να σας κρατήσει ώρες μόνη της, αφού πρακτικά μιλάμε για ένα ολόκληρο παιχνίδι εντός του παιχνιδιού, καθώς η δυνατότητα μετατροπής των ρυθμίσεων ανά πάσα ώρα, μαζί με το κουμπί της live μέτρησης δεν αφήνει περιθώριο για να σας λείψει κάτι. «Θέλω τώρα να αγοράσω ένα Golf, να το κάνω 500 άλογα, να κοτσάρω αεροτομή-«σιδερώστρα» και να δοκιμάσω πώς στρίβει.» Μπορείτε να το κάνετε. Το μόνο πιθανό εμπόδιο είναι τα χρήματα.

Το Gran Turismo 7 σάς χαρίζει in-game credits για κάθε τι που κάνετε. Συνεπώς, δεν θα δυσκολευτείτε να αποταμιεύσετε για να αγοράσετε το αμάξι που θέλατε και να το «πειράξετε» όπως πρέπει. Όμως, αν επιθυμείτε να αγοράσετε πολλά αυτοκίνητα και να τα «φτιάξετε» όλα ενδεχομένως να χρειαστείτε παραπάνω χρήματα απ’ όσα θα έχετε κερδίσει έως εκείνη τη στιγμή, κάτι το οποίο οδηγεί και στα microtransactions του GT7. Στο μενού με το πορτοφόλι σας μπορείτε ανά πάσα στιγμή να προσθέσετε credits με πραγματικά χρήματα. Πρόκειται για μια επιλογή που κανονικά θα κατακρίναμε, όμως η αλήθεια είναι ότι δεν μπήκε στη μέση του παιχνιδιού μας και δεν χρειάστηκε να κάνουμε κάτι τέτοιο στο δικό μας playthrough. Η ύπαρξη των microtransactions όμως σε ένα παιχνίδι πλήρους κόστους (full-price) μαζί με την αυξημένη τιμή των παιχνιδιών της εταιρείας (€79,99) συν τις κατάφωρες διαφημίσεις αναψυκτικών, ελαστικών και δεκάδων άλλων brands εντός του παιχνιδιού χαλάει κάπως τη φιλική προς τον χρήστη εικόνα. Παράλληλα, δεν μπορείτε για πρώτη φορά να πουλήσετε τα αυτοκίνητα που έχετε στην κατοχή σας, κάτι το οποίο έχει πιθανώς να κάνει με την έννοια της συλλογής, που προαναφέραμε.

Οδηγική συμπεριφορά
 

Δεν είναι όμως εκεί η ουσία, αφού έχουμε να κάνουμε με απλά μια ακόμα επιλογή. Η ουσία είναι η οδήγηση. Πέρα από τα μενού και τις πλούσιες επιλογές, το Gran Turismo 7 διαθέτει σίγουρα το πιο απολαυστικό gameplay της σειράς. Η αίσθηση της οδήγησης είναι μαγική. Ηθικός αυτουργός: το DualSense.
 

Δεν καταφέραμε να δοκιμάσουμε ακόμη το παιχνίδι με τιμονιέρα, όμως το DualSense του PS5 είναι πραγματικά game changer. Πρόκειται ενδεχομένως για μία από τις καλύτερες και πιο χρήσιμες υλοποιήσεις απτικής ανάδρασης του χειριστηρίου. Θα νιώσετε κάθε λακούβα, κάθε κερμπ και κάθε υποστροφή. Μάλιστα θα νιώσετε στο κάτω μέρος του χειριστηρίου τι «νιώθουν» οι μπροστινοί τροχοί σας. Καρφώστε τις ταχύτητες τη μία μετά την άλλη και νιώστε το κούμπωμα στο σασμάν.

Η αδιανόητη προσοχή στη λεπτομέρεια έχει να κάνει με την ποικιλία συνθηκών αυτήν τη φορά, που είναι πιο δυναμικές από τους προηγούμενους τίτλους. Για αρχή, η AI λειτουργεί πιο δυναμικά επιτέλους. Ένα μόνιμο πρόβλημα που είχαμε με προηγούμενους τίτλους της σειράς ήταν η συμπεριφορά των άλλων οδηγών. Εδώ έχουμε πολύ πιο ρευστές αντιδράσεις με τους αντιπάλους να μην ακολουθούν «κατά γράμμα» τις γραμμές της πίστας. Άλλες συνθήκες, όπως οι καιρικές που αλλάζουν την επιφάνεια των δρόμων ή η ώρα της ημέρας που επηρεάζει την ατμόσφαιρα και την ψυχολογία σας, δίνουν την αίσθηση ότι τρέχετε κάθε φορά κάτι φρέσκο, μια νέα εμπειρία. Οι δεκάδες πίστες με τις εναλλαγές τους φτάνουν πάνω από 90, σε μια συλλογή που περιλαμβάνει πραγματικές τοποθεσίες, αλλά και ειδικά φτιαγμένες για το παιχνίδι, που μπορεί να έχουν έρθει από προηγούμενα GT ή και ολοκαίνουργιες.
 

Αν στις παραπάνω παραμέτρους προσθέσουμε κι ένα σύστημα φυσικής που τραβά «νούμερα» για κάθε αυτοκίνητο σύμφωνα με την πραγματική του συμπεριφορά όπως δεν έχουμε δει ποτέ ξανά, τότε σίγουρα κάθε στροφή που θα πάρετε θα είναι διαφορετική. Δείτε μια στροφή σε μεγάλη κατηφόρα πώς θα την πάρετε με ένα Fiat 500 και πώς με το ιαπωνικό drift car σας. Α, ναι… Έχουμε και αγώνες drifting αυτήν τη φορά. Εκτός από αγώνες σε χώμα, θα αναμετρηθείτε και σε drag races, αλλά και drift, όπως αναφέραμε. Η αίσθηση σε κάθε περίπτωση είναι απαράμιλλη. Ο ίδιος ο Lewis Hamilton ήταν υπεύθυνος για να φροντίσει για την αίσθηση αυτή και θα τον βρείτε στα credits της θαυμάσιας εισαγωγής ως “maestro”.

Μάλιστα, το παιχνίδι σάς δίνει τη δυνατότητα να οδηγήσετε χρησιμοποιώντας το γυροσκόπιο του DualSense για να στρίψετε. Μια εντελώς ενστικτώδης κίνηση που κάνουμε όλοι όσοι παίζουμε παιχνίδια με αυτοκίνητα πλέον αποκτά χρησιμότητα και μάλιστα είναι πολύ πιο ακριβής από οποιαδήποτε αντίστοιχη προσπάθεια του παρελθόντος. Μια πρόταση που σας έχουμε είναι η εξής: φτιάξτε ένα αυτοκίνητο με το οποίο νιώθετε οικεία. Προσαρμόστε τις αναβαθμίσεις και την εξωτερική εμφάνιση για ακόμα μεγαλύτερη ικανοποίηση. Βγάλτε το στην πίστα. Ενεργοποιήστε το στρίψιμο με το γυροσκόπιο και απενεργοποιήστε το hub. Οδηγική ουτοπία…

Προσοχή στη λεπτομέρεια
 

Ποτέ ξανά δεν είχε τέτοια λεπτομέρεια στην οδήγηση το Gran Turismo. Όλα όσα έχει μάθει κι έχει ενσωματώσει η εταιρεία στους προηγούμενους τίτλους, έρχονται εδώ πιο καλά ρυθμισμένα και πιο πλήρη από ποτέ. Για την ακρίβεια, δεν είναι μόνο η οδήγηση έτσι, αλλά όλα τα στοιχεία. Για παράδειγμα τα replay, το σήμα κατατεθέν της σειράς, επιστρέφει με πιο εκτενείς λειτουργίες από ποτέ. Οι θέσεις της κάμερας, οι επιλογές για φωτογραφίες, τα φίλτρα… τα πάντα δίνουν στον παίκτη πλήρη ελευθερία να δημιουργήσει στιγμές που θα του μείνουν στη μνήμη. Κάτι αντίστοιχο γίνεται και με τα Scapes, το φωτογραφικό mode του τίτλου που γνωρίσαμε στο προηγούμενο παιχνίδι και εδώ έρχεται με πολλαπλάσια ποικιλία, καθώς σας επιτρέπει να «φορτώσετε» το αυτοκίνητό σας σε εκατοντάδες μέρη σε όλο τον κόσμο. Τι θα λέγατε για μια φωτογραφία στη Μύκονο;
 

Όλα τα παραπάνω δείχνουν πόσο πλούσιος, αλλά και προσεγμένος είναι αυτήν τη φορά ο τίτλος της Polyphony Digital. Το ίδιο πλούσιος είναι και ο τεχνικός του τομέας. Ίσως για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια, δεν βρήκαμε «εκπτώσεις» σχεδόν σε κανέναν κομμάτι. Οι επιδόσεις είναι καρφωμένες στα 60 fps καθ’ όλη τη διάρκεια των αγώνων σας και μάλιστα στο framerate mode συνεχίζουν τα 60 fps και στα μενού, κλπ. Πιο χρήσιμο βέβαια βρήκαμε το ray-tracing mode, το οποίο κάνει όλες τις υπόλοιπες σκηνές, εκτός των αγώνων, να τρέχουν με τεχνολογίες ray-tracing, ώστε να βλέπετε τα replay, για παράδειγμα, με τις ακριβείς αντανακλάσεις για άκρως ρεαλιστικό αποτέλεσμα.
 

Τα μοντέλα των αυτοκινήτων πιθανώς είναι ό,τι καλύτερο, λεπτομερές και ακριβές έχουμε αντικρίσει, ενώ οι καιρικές συνθήκες σε συνδυασμό με τον ασύλληπτο φωτισμό κάνουν θαύματα. Κάποτε, βλέπαμε το πρώτο Gran Turismo και λέγαμε «φαίνεται σαν αληθινό». Πλέον μπορούμε να το πούμε με μεγαλύτερη σιγουριά αυτό, αφού πολλές φορές θα ξεγελαστούν τα μάτια σας. Το σύστημα του φωτισμού είναι κορυφαίο. Δείτε τις σκιές στο ταμπλό σας, τις αντανακλάσεις στο παρμπρίζ, το γυάλισμα του βρεγμένου δρόμου. Θα τρίβετε τα μάτια σας. Η λεπτομέρεια δεν είναι υψηλότερη που έχουμε δει στη νέα γενιά, κάτι το οποίο μπορεί να φανεί από κάποια στοιχεία του περιβάλλοντος (ίσως το γρασίδι ή η βλάστηση γενικότερα σε κάποια σημεία). Η καλλιτεχνική κατεύθυνση δείχνει μια πιο soft εικόνα, με χαμηλωμένο το sharpness, όμως δεν θα βρείτε ψεγάδι. Από τις λάμψεις των φαναριών, μέχρι τα εφέ του καπνού από τα ελαστικά, κάθε στιγμή θα ψάχνετε αν βλέπετε γραφικά ή όχι. Ίσως το μόνο παράπονο που έχουμε αφορά στην κάμερα πίσω από το αυτοκίνητο, η οποία και πάλι δεν ακολουθεί τις μοντέρνες τακτικές κίνησης και παραμένει «κολλημένη» στο αυτοκίνητο, χωρίς να δίνει αίσθηση της στροφής ή της πλαγιολίσθησης. Πταίσμα όμως και πάλι. Η εσωτερική κάμερα (cockpit view) είναι ο πρωταγωνιστής εδώ πέρα.
 

Αν λάβουμε υπόψη μας ότι δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου loading, τότε καταλαβαίνουμε ότι η εμπειρία του GT7 εκτοξεύεται. Τα loading times πάντα ήταν μελανό στοιχείο της σειράς, αφού με κάθε αλλαγή μενού είχαμε μια παύση ή περιμέναμε κάποια λεπτά για να μπούμε σε αγώνες. Με τη νέα γενιά, αυτά τα αφήνουμε πίσω, καθώς η είσοδος σε κάθε αγώνα και η περιήγηση στα μενού είναι θέμα δευτερολέπτων.
 

Από την άλλη, έχουμε τον ήχο, ο οποίος ενισχύεται από το 3D Audio του PS5, αναπαράγοντας ταυτόχρονα 16 κανάλια στον χώρο, με τρομερή ακρίβεια. Ο συνδυασμός του ήχου και της απτικής ανάδρασης ανεβάζουν το επίπεδο της οδηγικής αίσθησης, μέσω αντίληψης της κατευθυντικότητας, αλλά και της σαφώς ανώτερης ποιότητας των δειγμάτων, με παραμετροποίηση των ήχων αναλόγως περιβάλλοντος. Σίγουρα το πιο αληθοφανές “φαινόμενο Ντόπλερ” που έχουμε ακούσει.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο τίτλος διαθέτει ελληνικά μενού και περιγραφές, κάτι το οποίο είναι παραπάνω από χρήσιμο, αφού έχουμε να κάνουμε με μηχανικές ορολογίες που σίγουρα θα είναι πιο γνώριμες στην ελληνική τους εκδοχή. Στην έκδοση που δοκιμάσαμε υπήρχαν κάποια λάθη, τα οποία δυστυχώς ήταν στα αρχικά μενού, όμως ο όγκος των κειμένων που θα βρείτε στο παιχνίδι είναι τεράστιος και κατά συνέπεια, τα όποια λάθη αμελητέα, καθώς η εντύπωση που μένει στο τέλος είναι η επαγγελματική περιγραφή των μερών των αυτοκινήτων.
 

Συμπέρασμα
 

Η σειρά Gran Turismo είχε καλές και πολύ καλές στιγμές. Το Gran Turismo 7 είναι σίγουρα η καλύτερη στιγμή της έως τώρα. Παίρνει όλα τα κομμάτια που απαρτίζουν έναν κλασικό GT τίτλο και τα ενισχύει για να δημιουργήσει μια ανεπανάληπτα φινετσάτη και ολοκληρωμένη οδηγική εμπειρία, η οποία πατά επάνω στην κουλτούρα της μηχανοκίνησης με τρόπο που αναπόφευκτα γοητεύει. Πιθανώς να έχει φτάσει στην κορύφωση αυτού που θα μπορούσε να είναι και ίσως την επόμενη φορά να πρέπει να δούμε κάτι διαφορετικό, βέβαια. Το πάθος όμως, με το οποίο είναι φτιαγμένο το GT7, και η προσοχή στη λεπτομέρεια δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης.

 

Βαθμολογία

Πληροφορίες‌

Τίτλος:‌ Gran Turismo 7
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PS5, PS4
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ PS5
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Polyphony Digital
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Sony Interactive Entertainment
Είδος:‌ Racing
Ηλικίες:‌ 3+‌ ‌
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 4 Μαρτίου 2022
 

To παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης