Το Ghost of Tsushima Director’s Cut χάνει ευκαιρίες, αλλά συμπληρώνει ένα ήδη εξαιρετικό παιχνίδι

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 19 Αυγούστου 2021, 15:00
Το Ghost of Tsushima Director’s Cut χάνει ευκαιρίες, αλλά συμπληρώνει ένα ήδη εξαιρετικό παιχνίδι

Του Βασίλη Τατσιόπουλου
 

Η νέα έκδοση του Ghost of Tsushima, η Director’s Cut, φέρνει αρκετές βελτιώσεις και προσθήκες σε ένα ήδη εξαιρετικό παιχνίδι, αλλά η πιο άξια λόγου αλλαγή στο περιεχόμενο του βασικού τίτλου, είναι η εισαγωγή ενός νέου νησιού με καινούργιο σενάριο και αποστολές, μεταξύ άλλων.
 

Για να μπείτε στο νέο περιεχόμενο, για να πάτε δηλαδή στο νησί Iki, θα πρέπει να έχετε φτάσει στο δεύτερο Act του βασικού παιχνιδιού. Τότε, θα ξεκλειδωθεί μία νέα καρτέλα στο Journal, στο ημερολόγιο με τις αποστολές, που περιλαμβάνει τις νέες ιστορίες του Iki. Φυσικά, αν έχετε save από ολοκληρωμένο παιχνίδι στο PS4, μπορείτε να το ανεβάσετε στο PS5 από το μενού της Director’s Cut, με πολύ απλό και γρήγορο τρόπο, και να αποκτήσετε πρόσβαση στο νησί αμέσως.
 

 

Ξεκινώντας τη νέα βασική αποστολή του νησιού Iki, αφήνουμε πίσω μας τα γνώριμα πρόσωπα του Tsushima και πηγαίνουμε σε μία νέα τοποθεσία, στην οποία οι σαμουράι δεν είναι καλοδεχούμενοι, εξαιτίας ενός περιστατικού στο παρελθόν. Αυτό το χαρακτηριστικό δίνει αρκετές προοπτικές για ένα διαφορετικό στήσιμο της νέας εμπειρίας σε σχέση με εκείνη του πρωτότυπου υλικού, και πράγματι δεν μένει ανεκμετάλλευτη, στην αρχή έστω…
 

Φεύγοντας από την περιοχή του βασικού παιχνιδιού, ο Jin Sakai, ο πρωταγωνιστής, πρέπει να κρύψει την ταυτότητά του και να παριστάνει έναν απλό σαμουράι και να μην δείξει ότι είναι μέλος της φατρίας του, και μάλιστα γιος του πατέρα του. Φτάνοντας στο νέο νησί, θα γνωρίσουμε χαρακτήρες διαφορετικής στάσης, άλλης νοοτροπίας, που όμως έχουν κάτι κοινό με τον ήρωά μας: βλέπουν τους Μογγόλους ως εχθρούς, και επιθυμούν να σταματήσουν την εισβολή τους. Έτσι, θα συμμαχήσουμε με καινούργια πρόσωπα για να κατατροπώσουμε τους νέους αντιπάλους που εισάγονται σε αυτή τη μίνι ιστορία, και θα επισκεφτούμε τόπους που έχουν σημασία για τον Jin. Φαίνεται, από την αρχή, ότι θα δούμε ένα σενάριο που συνδέεται με τα ήδη γνωστά γεγονότα, και όχι ένα άσχετο, τυχαίο νέο κεφάλαιο.



Το πρόβλημα, όμως, είναι η πολύ μικρή διάρκεια της ιστορίας του νησιού Iki. Όσο κι αν έχει ενδιαφέρον η πλοκή, όσο κι αν οι νέοι κακοί είναι συναρπαστικοί, η διάρκεια του main story που φτάνει περίπου τις 3-4 ώρες δεν είναι αρκετή για να ξεδιπλωθούν τα γεγονότα και οι προσωπικότητες. Έτσι, ένα σενάριο που δίνει σημαντικές πληροφορίες για το παρελθόν του Jin και της φατρίας Sakai, καταλήγει να «τρέχει» και να κάνει «άλματα» για να προλάβει να ξετυλιχθεί στο περιορισμένο αυτό χρονικό διάστημα. Ως αποτέλεσμα, έχουμε ένα ενδιαφέρον μικρό κεφάλαιο, που όμως μένει εντελώς ανεκμετάλλευτο και δεν αποτελεί ουσιαστικό λόγο για να επιστρέψουμε στις περιπέτειες του Jin Sakai.



Και, δυστυχώς, δεν μένουν μόνο τα στοιχεία του σεναρίου στη σφαίρα αυτή, γιατί υπάρχουν αρκετές προοπτικές του gameplay που δεν αξιοποιούνται επαρκώς, ή και καθόλου. Για παράδειγμα, σε μία κίνηση δύναμης, το νέο περιεχόμενο μάς δίνει αμέσως τη δυνατότητα να ποδοπατάμε εχθρούς με το άλογό μας, η οποία μάλιστα μεταφράζεται και σε ξεχωριστό κομμάτι του skill tree για να αναβαθμίσουμε. Πρόκειται για μία πολύ διασκεδαστική ιδιότητα που φαίνεται πλέον πως «έλειπε» από το βασικό παιχνίδι, αφού στο νησί Iki οι έφιππες μονομαχίες είναι διασκεδαστικές και ικανοποιητικές, πολύ περισσότερο από όσο ήδη ήταν.
 

Ωστόσο, η νέα αυτή ιδιότητα δίνεται πολύ νωρίς και αναβαθμίζεται πλήρως πολύ εύκολα, ειδικά αν παίζουμε με ολοκληρωμένο save, ενώ είναι και η μόνη σημαντική νέα δύναμη του Jin. Υπάρχουν άλλα καινούργια στοιχεία, πάντως: έχουμε έναν νέο τύπο εχθρών, τους σαμάνους, που ψέλλνουν και δίνουν επιπλέον δύναμη στους συντρόφους τους, και κάποιες καινούργιες δραστηριότητες στον χάρτη, στο ύφος των αλεπούδων και των μπαμπού.



Οι σαμάνοι έχουν ενδιαφέρον και αλλάζουν τη ροή της μάχης επαρκώς ώστε να έχει νόημα η εισαγωγή τους στις μονομαχίες, ενώ και οι ασχολίες που μας βάζουν να ολοκληρώσουμε προκλήσεις τοξοβολίας και να παίξουμε φλάουτο σε ζώα, είναι ικανοποιητικές. Πρόκειται για ταιριαστές νέες προσθήκες που γεμίζουν το gameplay, το συμπληρώνουν ευχάριστα, χωρίς να κάνουν κάποια μεγάλη διαφορά βέβαια, αφού δεν «ταρακουνούν» τα βασικά χαρακτηριστικά του Ghost of Tsushima.
 

Τα ίδια τα νέα στοιχεία είναι διασκεδαστικά, αλλά πού και πού μένει η αίσθηση της χαμένης ευκαιρίας, επειδή θα μπορούσαμε να έχουμε πιο μεγάλες διαφοροποιήσεις, τις οποίες μάλιστα «σηκώνει» η ιστορία του Iki. Συγκεκριμένα, αφού ο Jin δεχτεί δηλητήριο από σαμάνους, αρχίζει να βλέπει οράματα, που έχουν ενσωματωθεί με πετυχημένο τρόπο ο οποίος τα κάνει να μην μοιάζουν ως scrtipted σκηνές. Παίζοντας τις στιγμές αυτές, και βλέποντας πόσο η παρουσίαση θυμίζει εκείνη του online multiplayer του Tsushima, δεν μπορούμε παρά να σκεφτούμε με έναν αναστεναγμό πόσο θα ταίριαζαν οι λειτουργίες του online στο περιεχόμενο της Director’s Cut. Θα μπορούσαμε, δηλαδή, να έχουμε νέα χαρακτηριστικά του gameplay, τα οποία θα λειτουργούσαν μόνο μέσα στα οράματα, για παράδειγμα. Χαμένες ευκαιρίες, αλλά το στιβαρό βασικό gameplay παραμένει, και έτσι οι νέες, μικρές προσθήκες το συμπληρώνουν ευχάριστα.



Αφού τελειώσουμε το νέο βασικό σενάριο, φυσικά, μπορούμε να κυκλοφορήσουμε στο νησί Iki και να ψάξουμε για μυστικά, για αντικείμενα συλλογής, για ζώα, φυτά, αλεπούδες και πουλιά, για νέες πανοπλίες και αντικείμενα, όπως και πριν, αλλά και για παράπλευρες αποστολές και μυθικά quests, που είναι αμφότερα εξαιρετικά και τονίζονται από τον σχεδιασμό του νησιού που διαφέρει αρκετά από εκείνον των τοποθεσιών που είχαμε συνηθίσει. Ενδιαφέρον έχουν μερικές τοποθεσίες που αποτελούνται από βυθισμένα πλοία ή από πλαγιές, και μας αναγκάζουν να πηδάμε από πλατφόρμα σε πλατφόρμα και να χρησιμοποιούμε τον γάντζο για να περάσουμε. Συνολικά, αν ασχοληθείται αρκετά με το νησί Iki, μπορεί να σας δώσει περίπου 10 ευχάριστες ώρες, χωρίς όμως πολλή ουσία.



Το νησί Iki μπορεί να παιχτεί σε PS5 και σε PS4, αν αγοράσουμε την αναβάθμιση, αλλά όσοι το αποκτήσουν στο PlayStation 5 θα απολαύσουν μερικά ακόμα επιπλέον χαρακτηριστικά. Ένα από αυτά, που πράγματι βελτιώνει την εμπειρία και είναι κρίμα που δεν υπήρχε από την αρχή, είναι το lip sync στα ιαπωνικά, η απουσία του οποίου ήταν ο βασικός λόγος που δεν προτιμούσαμε τη γλώσσα αυτή για το playthrough μας, αν και οι ερμηνείες που έδινε ήταν φανταστικές -ευτυχώς, και οι αγγλικές ήταν υψηλής ποιότητας.
 

Επίσης, στο PS5 πλέον λειτουργούν οι δυνατότητες του DualSense, και έτσι έχουμε απτική ανάδραση που αλλάζει την αίσθηση των κινήσεων και των υφών του εδάφους όταν τρέχουμε πάνω του, αυξάνοντας το immersion, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις -σπάνια- αξιοποιούνται και οι σκανδάλες δυναμικής απόκρισης, χωρίς ιδιαίτερα συγκινητικά αποτελέσματα όμως, εντελώς βασικού τύπου δηλαδή. Οπτικά, μην περιμένετε σημαντικές διαφορές, αν είχατε ήδη παίξει τον τίτλο σε PS5, ενώ αν έρχεστε από PS4 θα δείτε πια τη δράση σε 60 FPS και 4K ανάλυση, με τα κλασικά πλέον modes ανάλυσης και επιδόσεων, ενώ τα loadings οποιασδήποτε μορφής είναι πραγματικά αμελητέα.



Όπως και να ‘χει, το art direction παραμένει εκπληκτικό και κάνει τον τίτλο, που δεν κόβει την ανάσα με τα γραφικά του, να δείχνει ακόμα εξαιρετικός. Τέλος, υπάρχουν κάποιες επιπλέον προσθήκες στην προσβασιμότητα, καλοδεχούμενες πάντα, και η δυνατότητα να κάνουμε lock-on στους εχθρούς που είναι επίσης ευχάριστη, αν και όχι απαραίτητη και μάλιστα αναδεικνύει πως το «ελεύθερο» σύστημα στόχευσης λειτουργεί καλύτερα στο συγκεκριμένο παιχνίδι.



Όπως και να ‘χει, μαζί με το ήδη διαθέσιμο και εξαιρετικό online multiplayer, το νέο περιεχόμενο συμπληρώνει έναν πολύ αξιόλογο τίτλο και το καινούργιο πακέτο της Director’s Cut αποτελεί αναμφίβολα ιδανική επιλογή για νεοφερμένους, που αναμένεται να ξετρελαθούν με το παιχνίδι αυτό. Αν έχετε ήδη παίξει το Ghost of Tsushima, δυστυχώς, η καινούργια ιστορία που έρχεται στη μορφή DLC δεν είναι αρκετή για να καταστήσει απαραίτητη μία επιστροφή. Το περιεχόμενο του νησιού Iki, πάντως, είναι διασκεδαστικό και μπορεί να δώσει σε fans του τίτλου 10 επιπλέον ώρες με τον αγαπημένο τους σαμουράι.
 

Βαθμολογία

Πληροφορίες‌


Τίτλος:‌ Ghost of Tsushima Director’s Cut
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PS4, PS5
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ PS5
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Sucker Punch Productions
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌  Sony Interactive Entertainment. 
Είδος:‌ Action-adventure, stealth
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 20 Αυγούστου 2021
Μετάφραση: Διαθέτει ελληνικά μενού και ελληνικούς υπότιτλους 


Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες της παρουσίασης.

 

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 19 Αυγούστου 2021, 15:00