F1 2016 - Review: Προς τη σωστή κατεύθυνση με ταχύτητες... χαμηλές

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 9 Σεπτεμβρίου 2016, 14:20
F1 2016 - Review: Προς τη σωστή κατεύθυνση με ταχύτητες... χαμηλές
Πληροφορίες

Τίτλος: F1 2016
Πλατφόρμες: PC / PS4 / Xbox One
Tested on: PlayStation 4
Εταιρεία Ανάπτυξης: Codemasters Birmingham
Εκδότρια Εταιρεία: Codemasters
Είδος: Racing
Ηλικίες: 3+


 
Η ψηφιακή μεταφορά του "βασιλιά του μηχανοκίνητου αθλητισμού" στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών είναι γνωστό πως έχει διχάσει τους λάτρεις του τις τελευταίες σεζόν. Την δημιουργία των επίσημων ετησίων παιχνιδιών της Formula 1 έχει αναλάβει προ πολλού η βρετανική εταιρία Codemasters. Τα πηγαίνει περίφημα στην δημιουργία τίτλων Rally οδήγησης (ο λόγος για τη σειρά DiRT), αλλά όσον αφορά τις F1 προτάσεις της και την προσπάθεια να αποδώσει τα δυνατότερα ρεαλιστικά επίπεδα προσομοίωσης, παρουσιάζει διαρκώς "σκαμπανεβάσματα".

Στο F1 2015 δοκιμάστηκαν για πρώτη φορά οι δυνατότητες της μηχανής γραφικών EGO Engine 3.0 σε Xbox One και PS4 (ο τίτλος κυκλοφόρησε και για PC), ενώ δεν δόθηκε η βαρύτητα που θα έπρεπε σε περιεχόμενο και επίπεδα προσομοίωσης. Με την ανακοίνωση του F1 2016, η Codemasters υποσχέθηκε πως το παιχνίδι θα αποτελέσει ένα μεγάλο βήμα για το franchise. Μένει να δούμε κατά πόσο επιτεύχθηκε κάτι τέτοιο.



Όπως θα περίμενε κανείς, σαν επίσημο παιχνίδι της FIA Formula 1, η φετινή πρόταση διαθέτει και τις είκοσι μία πίστες του φετινού παγκόσμιου πρωταθλήματος συμπεριλαμβανομένου του νεοεισαχθέντος Grand Prix στο Αζερμπαϊτζάν. Το «παρών» δίνουν επίσης και οι έντεκα κατασκευάστριες εταιρίες, όπως και οι είκοσι δύο επίσημοι οδηγοί των συμμετεχόντων ομάδων για φέτος.

Το μεγαλύτερο θετικό στοιχείο είναι η επιστροφή του Career Mode στην racing σειρά.Το σημαντικότερο σημείο αναφοράς είναι η επιστροφή του Career Mode στο franchise μετά την περσινή του απουσία. Οι δημιουργοί του τίτλου αυτήν τη φορά προσφέρουν μία εμπειρία διάρκειας δέκα σεζόν. Φέτος, μπορείτε επιτέλους να δημιουργήσετε το δικό σας avatar, μέσα από έναν περιορισμένο αριθμό προσχεδιασμένων προσώπων όμως. Επίσης, δίνεται η επιλογή δημιουργίας ενός μοναδικού κράνους με ποικιλία σε σχέδια και χρωματισμούς αλλά και η επιλογή του αριθμού σας, που θα σημαδέψει τις δέκα σεζόν του εν λόγω Mode. Στο ξεκίνημα, σας δίνεται η ευελιξία του να επιλέξετε όποια από τις έντεκα ομάδες επιθυμείτε, ώστε να γίνετε οδηγός της και όποιον από τους δύο επίσημους οδηγούς επιθυμείτε να διατηρήσετε ως teammate. Φυσικά, σε κάθε ομάδα υπάρχει διαφορετική στοχοθεσία, αναλόγως του prestige της. Κατά τη διάρκεια της καριέρας, εσείς θα επιλέξετε αν θέλετε να παραμείνετε στην ίδια ομάδα ή να αποδεχθείτε προτάσεις που θα σας γίνονται από άλλους κατασκευαστές για να οδηγήσετε τα μονοθέσιά τους.



Οι νέες προσθήκες του Career Mode δίνουν μία ευχάριστη πνοή. Υπήρχαν, ωστόσο, αδιαμφισβήτητα περιθώρια μεγαλύτερης εξέλιξης. Ένα από τα νέα στοιχεία είναι η προσθήκη των Rivalries. Πρόκειται για ένα είδος αντιπαλότητας, κατά τη διάρκεια των σεζόν με άλλους οδηγούς της F1. Σε αυτό το πλαίσιο, αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να υπερτερείτε στα σημεία των αντιπάλων αυτών σε κατατακτήριες δοκιμές και αγώνες με μερικά από τα κριτήρια να είναι το καλύτερο πλασάρισμα στην τελική θέση ενός Grand Prix ή ένας ταχύτερος γύρος. Βέβαια, δεν υπάρχει καμία εξήγηση για το πώς προκύπτει κάθε φορά ο αντίπαλός σας σε αυτά τα Rivalries. Η επιλογή του γίνεται αυτόματα. Γεγονός που μας δυσαρέστησε και τομέας που θα πρέπει να εμπλουτίσει μελλοντικά η Codemasters εάν θέλει να αποδώσει ένα ικανοποιητικότερο ποσοστό ρεαλισμού.

Ύστερα, έχουμε την προσθήκη των Resource Points. Κατά τη διάρκεια ενός σαββατοκύριακου στο «καλεντάρι» που ισοδυναμεί με τους δοκιμαστικούς γύρους, τις κατατακτήριες και τον αγώνα ανταμείβεστε με πόντους βάσει της απόδοσης σας. Μάλιστα, έχει προστεθεί ένα είδος πρόκλησης για εσάς κατά την διάρκεια των δοκιμαστικών, όπως είναι η καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση προς τα ελαστικά που «φοράει» το μονοθέσιό σας εντός της πίστας. Οι πόντοι αυτοί είναι το νόμισμα, αν θέλετε, του Career Mode και χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την αναβάθμιση του μονοθέσιού σας και της απόδοσής του. Έτσι, σε βάθος χρόνου μπορείτε να μετατρέψετε ακόμη και τις θεωρητικά πιο αδύναμες κατασκευάστριες εταιρίες σε απόλυτα φαβορί με τα ταχύτερα μονοθέσια του πρωταθλήματος. Σε γενικές γραμμές, το φετινό Career Mode είναι από τα καλύτερα που έχουν υπάρξει στο franchise από άποψη υλικού -αν όχι το καλύτερο- αλλά τα περιθώρια βελτίωσης και προσθηκών είναι μεγάλα.



Το περιεχόμενο του F1 2016 σε Modes έρχονται να συμπληρώσουν τα κλασσικά πλέον Championship Season, Time Trial, Quick Race και Multiplayer. Στο Championship Season θα συμμετάσχετε ως ένας εκ των επίσημων οδηγών σε μία ολόκληρη σεζόν. Το Time Trial προσφέρει υψηλά επίπεδα πρόκλησης, καθώς θα κληθείτε να ανταγωνιστείτε σε καλύτερους χρόνους στις πίστες της F1 χιλιάδες πραγματικούς παίκτες στα Leaderboards του Mode. Το Quick Race απευθύνεται σε εκείνους που ψάχνουν απλά για ένα γρήγορο αγώνα, ενώ το Multiplayer Mode επιστρέφει για να σας δώσει την ευκαιρία να ανταγωνιστείτε σε πραγματικό χρόνο παίκτες ανά τον κόσμο. Μάλιστα, το Multiplayer είναι από τους τομείς του τίτλου που μας ικανοποίησαν περισσότερο. Ο λόγος είναι πως έχουμε να κάνουμε με άκρως αξιόπιστους servers. Σε κανένα σημείο δεν αντιμετωπίσαμε το οποιοδήποτε πρόβλημα με αποσυνδέσεις ή περιστασιακό lag παίζοντας αρκετούς αγώνες. Μάλιστα, δίνεται πλέον η δυνατότητα να συμμετάσχετε σε πρωταθλήματα με έως είκοσι δύο πραγματικούς παίκτες ανά αγώνα.

Μερικές ακόμη προσθήκες είναι η δυνατότητα της χειροκίνητης εκκίνησης στους αγώνες, η επιστροφή του Safety Car και o γύρος σχηματισμού. Όλα αυτά είναι μικρά bonuses για το περιεχόμενο του τίτλου στην προσπάθεια να εμπλουτιστεί το franchise και να ικανοποιήσει τους πλέον απαιτητικούς «ψηφιακούς» οδηγούς. Ο δρόμος προς αυτήν την κατεύθυνση όμως έχει ακόμη αρκετές στροφές.



...ένα οπτικό αποτέλεσμα άκρως ικανοποιητικό, που δεν έχει να ζηλέψει και πολλά από μία πραγματική τηλεοπτική μετάδοση αγώνα της Formula 1.Όσον αφορά τον χειρισμό (ένα από τα καίρια ζητήματα του παιχνιδιού), οι αλλαγές σε σχέση με την περασμένη χρονιά δεν είναι ιδιαίτερες. Ούτως ή άλλως, οι μηχανισμοί που χρησιμοποιούνται διαθέτουν μία σταθερή βάση με ικανοποιητικά αποτελέσματα στον έλεγχο του μονοθέσιου. Μεγαλύτερο ρόλο φέτος παίζουν οι παραμετροποιήσεις στα χαρακτηριστικά ενός αγωνιστικού οχήματος για την καλύτερη δυνατή απόδοση σε κάθε πίστα. Εάν επιθυμείτε κορυφαίες αποδόσεις θα χρειαστεί να ασχοληθείτε με την αεροδυναμική, τις αναρτήσεις και την πίεση των φρένων σας. Πάντα στον χειρισμό συνεχίζει να έχει προβάδισμα στην ακρίβεια η τιμονιέρα έναντι του Dualshock 4. Βέβαια, οι δημιουργοί του franchise έχουν μεριμνήσει και προσφέρουν μεγάλη ποικιλία σε βοηθητικές ρυθμίσεις ως προς την οδήγηση για όλα τα γούστα και επίπεδα εμπειρίας του καθενός. Είτε αρχάριος, είτε «βετεράνος» θα βρείτε τις ιδανικές ρυθμίσεις οδήγησης για τα μέτρα σας.

H Α.Ι., επίσης σε σύγκριση με πέρυσι, δεν εμφανίζει ιδιαίτερες διαφορές. Οι αντίπαλοι οδηγοί συνεχίζουν να μην παρουσιάζουν καμία προσωπικότητα και μοναδικό στυλ οδήγησης, όπως θα μπορούσαν να μοιάζουν με τις ικανότητές των οδηγών στην πραγματικότητα. Στα υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας η πρόκληση ικανοποιεί, με το στυλ οδήγησης όμως να είναι παρόμοιο για κάθε οδηγό, με μόνη διαφορά αυτήν της ισχύoς σε κάθε κατασκευαστή, που προσφέρει μεγαλύτερες ταχύτητες στους γνωστούς «ισχυρούς» και τους δίνει το προβάδισμα έναντι των υπολοίπων.



Η αλήθεια είναι πως η Codemasters έχει καταφέρει με την EGO Engine να προσδώσει ένα οπτικό αποτέλεσμα άκρως ικανοποιητικό, που δεν έχει να ζηλέψει και πολλά από μία πραγματική τηλεοπτική μετάδοση αγώνα της Formula 1. Σε συνέχεια της περσινής σεζόν, τα μονοθέσια απεικονίζονται με μεγάλη ακρίβεια σε σχεδιασμό και χρωματισμούς, τα textures του περιβάλλοντος και των επιφανειών παρουσιάζονται «γεμάτα», ενώ οι νυχτερινοί φωτισμοί στις πίστες και τα εφέ ενός βροχερού καιρού αποτελούν χάρμα οφθαλμών για ακόμη μία φορά. Εκτός πίστας το αποτέλεσμα δεν είναι τόσο ενθαρρυντικό. Μοιραία, τα πρόσωπα των οδηγών, του προσωπικού και η φυσικότητα στην κίνησή τους -σε όποιες περιπτώσεις αυτά εμφανίζονται στο δέκτη μας- παρουσιάζονται με παρωχημένες τεχνολογίες. Όχι πως έχει μεγάλη σημασία, μιας και μιλάμε για έναν Racing τίτλο. Τεχνικά, είχαμε μία ομαλή εμπειρία με την εναλλαγή των καρέ να πραγματοποιείται με ικανοποιητικό ρυθμό, ξεκούραστο για το μάτι και χωρίς προβλήματα τύπου tearing που αντιμετώπισε το franchise στο παρελθόν.

Ηχητικά, η Codemasters έχει παραμείνει στάσιμη και είναι τομέας που χρήζει βελτίωσης. Το άκουσμα του κινητήρα δεν απεικονίζεται όσο ρεαλιστικά θα μπορούσε. Παράγει έναν γενικευμένο ήχο μηχανής που δε θα κακοφανεί στους «ουδέτερους», αλλά σίγουρα δε θα ικανοποιήσεις και τους απαιτητικούς. Από εκεί και πέρα για μία ακόμη χρονιά δεν υπάρχει σχολιασμός κατά τη διάρκεια των αγώνων, παρά μόνο πριν την έναρξη και μετά το τέλος αυτών. Είναι προσθήκη που ζητούν καιρό οι υποστηρικτές του franchise, ώστε να προσδώσει στον ρεαλισμό του και την αίσθηση μίας τηλεοπτικής μετάδοσης, αλλά η Codemasters συνεχίζει να μην προχωράει σε μία τέτοια προσθήκη.



Με λίγα λόγια, το F1 2016 αποτελεί μία αναβαθμισμένη εκδοχή της περσινής πρότασης. Το μεγαλύτερο θετικό στοιχείο είναι η επιστροφή του Career Mode στην racing σειρά. Από εκεί και πέρα οι βελτιώσεις είναι λίγες, κυρίως με μικροπροσθήκες, όπως η χειροκίνητη εκκίνηση και ο γύρος σχηματισμού. Το οπτικό αποτέλεσμα εντός της πίστας είναι "ατού" για τον τίτλο με τους μηχανισμούς χειρισμού να διατηρούν μια "στιβαρή" βάση. Αξιόπιστο παρουσιάζεται και το Online Multiplayer μέρος.  Η A.I. όπως και ο ηχητικός τομέας χρήζουν βελτίωσης.

Η Codemasters πραγματοποιεί αργά -υπέρ του δέοντος αργά θα λέγαμε- βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση. Δεν θέλησε να ρισκάρει με μεγάλες αλλαγές. Προτίμησε να ακολουθήσει μία γνωστή συνταγή με επιπλέον προσθήκες. Σε οποιαδήποτε περίπτωση, το F1 2016 αποτελεί μία κυκλοφορία που αξίζει να ασχοληθεί οποιοσδήποτε αγαπάει τα βιντεοπαιχνίδια οδήγησης. Δεν καταφέρνει να προσφέρει τα επίπεδα προσομοίωσης που αποδίδουν άλλοι τίτλοι του είδους, αλλά δεν παύει να αποτελεί μία απολαυστική εμπειρία για τους λάτρεις της F1 και όχι μόνο.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Enarxis Dynamic Media για τις ανάγκες του Review.

















Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 9 Σεπτεμβρίου 2016, 14:20