Crysis Remastered - Review: Προτιμήστε το original

Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 8 Οκτωβρίου 2020, 22:00
Crysis Remastered - Review: Προτιμήστε το original

Πληροφορίες‌


Τίτλος:‌ Crysis Remastered
Διαθέσιμο‌ ‌σε:‌ PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch
Δοκιμάστηκε‌ ‌σε:‌ Xbox One X
Εταιρεία‌ ‌Ανάπτυξης:‌ Crytek
Εκδότρια‌ ‌Εταιρεία:‌ Crytek
Είδος:‌ First-Person Shooter / Stealth
Ηλικίες:‌ ‌‌16+‌ ‌
Ημ/νία‌ ‌Κυκλοφορίας:‌ 18 Σεπτεμβρίου 2020 (PC, PS4, XB1) / 23 Ιουλίου 2020 (Nintendo Switch)
 

 

Πριν δεκατρία χρόνια και πιο συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 2007, η Crytek τάραξε τα νερά της gaming βιομηχανίας, κυκλοφορώντας το Crysis, ένα παιχνίδι που έγινε από συνώνυμο των benchmarks, μέχρι και inside joke στους κύκλους των gamers με το “Can it Run Crysis?”.


Για πολλά χρόνια η σειρά αποτελούσε το επίσημο stress test των καρτών γραφικών και γενικά του hardware ενός υπολογιστή, καθώς σύμφωνα με αστικούς μύθους, αν δεν μπορούσε να τρέξει το Crysis ο νέος σου υπολογιστής, τότε δεν άξιζε τα χρήματα του... Ακόμα θυμόμαστε όλο χαρά που είχαμε προμηθευτεί την 8600 GT μερικούς μήνες νωρίτερα, για να καταλήξει να «λιώνει» από το θηρίο της Crytek. Τα χρόνια όμως πέρασαν, η σειρά απέκτησε δυο sequels και από το 2013 και μετά... εξαφανίστηκε. Μέχρι που φέτος τον Απρίλιο η Crytek, χωρίς την βοήθεια της EA πλέον, ανακοίνωσε ότι η σειρά επιστρέφει, όχι με κάποιον νέο τίτλο, αλλά με το Crysis Remastered. Ο εφιάλτης όλων των PC gamers επέστρεψε.


Για το σενάριο δεν θα πούμε πολλά, καθώς μιλάμε για remastered παιχνίδι που πιθανότατα έχετε παίξει όλοι. Για όσους δεν γνωρίζετε, στο Crysis αναλαμβάνετε τον Nomad, ο οποίος με την Raptor Team, μια ομάδα δράσης τους αμερικάνικου Στρατού με ειδικές στολές nano-suits, αποβιβάζεται σε ένα νησί, στο οποίο η επιστήμονας Helena Rosenthal πριν λίγες ώρες έχει εκπέμψει S.O.S. Στο νησί έχουν εισβάλει Βορειοκορεάτες, οι οποίοι όμως είναι η... πιο "ακίνδυνη" απειλή που θα συναντήσει ο Nomad και η ομάδα του.



Συνολικά το Crysis Remastered θα σας κρατήσει απασχολημένους για 9-10 ώρες, ανάλογα με τη δυσκολία που θα επιλέξετε, διάρκεια που κρίνεται ικανοποιητική γενικά. Όμως από την έκδοση του 2020, λείπει περιεχόμενο.


Πιο συγκεκριμένα, στο Crysis Remastered θα βρείτε μόνο το single-player κομμάτι του βασικού παιχνιδιού. Δεν υπάρχει ούτε το Warhead (το expansion του original παιχνιδιού) με το οποίο θα μπορούσαν να δοθούν σαν πακέτο, καθώς μιλάμε για μια παράλληλη ιστορία με το πρώτο παιχνίδι, αλλά ούτε και το Crysis Wars, το multiplayer mode. H απουσία και των δύο είναι απογοητευτική. Μια πολύ κακή επιλογή όμως έχει να κάνει με την ανάπτυξη του remaster, το οποίο βασίστηκε στην έκδοση των PS3/Xbox 360 και όχι στην έκδοση των υπολογιστών, κάτι το οποίο φαίνεται ξεκάθαρα σε αρκετά σημεία του παιχνιδιού, από τον χειρισμό και τα γραφικά μέχρι και τις αποστολές.


Για αρχή, οι κινήσεις του χαρακτήρα σε πολλά σημεία δεν ανταποκρίνονται άμεσα στα πατήματα των κουμπιών. Τα πιο τρανταχτά παράδειγμα είναι το jump, ειδικότερα στα PC, που γίνεται από τον χαρακτήρα μισό με ένα δευτερόλεπτο αφού πατηθεί το αντίστοιχο κουμπί, αλλά και το crouch, με το οποίο ο χαρακτήρας σκύβει μόνο αν πατήσετε και αφήσετε το αντίστοιχο πλήκτρο αμέσως. Αν κατά τύχη το πατήσετε λίγο παραπάνω, ο χαρακτήρας μένει ακίνητος.




Συνεχίζοντας με τις απουσίες, από το παιχνίδι λείπουν τα leaning controls, τα οποία είχαν αφαιρεθεί στις εκδόσεις των κoνσολών, αλλά είναι απαραίτητα στην έκδοση του υπολογιστή, ενώ πλέον δεν μπορείτε να τρέχετε διαγώνια ενώ έχετε ενεργοποιημένο το speed mode... Τέλος, λείπει ολόκληρη η αποστολή Ascension, η οποία είχε επίσης αφαιρεθεί από τα port των κoνσολών το 2011. Μπορεί να μην είναι κάτι το ιδιαίτερο σαν αποστολή, αλλά ήδη μιλάμε για ένα κουτσουρεμένο από περιεχόμενο παιχνίδι.


Το Crysis Remastered έρχεται με ανανεωμένα textures, φωτισμούς και ray-tracing, μέχρι και στις κονσόλες. Αναμενόμενα, όπως και το οriginal παιχνίδι, το remaster ζορίζει τους υπολογιστές, ακόμα και αν ξεπερνάτε κατά πολύ τις προτεινόμενες απαιτήσεις. Ούτε οι νέες RTX 3xxx της Nvidia, δεν μπορούν να τρέξουν σε 4K ανάλυση και 60fps σταθερά, χωρίς να γίνουν κάποιοι συμβιβασμοί στις ρυθμίσεις γραφικών. Οπότε το ασταθές framerate συνεχίζει να αποτελεί πρόβλημα ακόμα και σε πανάκριβα μηχανήματα. Σύμφωνα με την Nvidia όμως, αναμένεται να έρθει σύντομα patch, το οποίο θα υποστηρίζει DLSS, κάτι που αναμένεται να βελτιώσει αισθητά το framerate.




Στις premium κονσόλες έχουμε πολύ ιδιαίτερη κατάσταση. Κι ενώ το PS4 και το PS4 Pro, όπως αναφέρουν, είναι σχετικά οκ, η έκδοση σε Xbox είναι προβληματική αυτήν τη στιγμή και έπειτα από το update που έχει ήδη κυκλοφορήσει. Στο Xbox One X βρίσκουμε 3 διαφορετικές λειτουργίες: Quality, που φτάνει έως και 4Κ και 30fps, Performance, που είναι κλειδωμένη στα 1080p και στοχεύει στα 60fps και RayTracing mode, που αποτελεί το πρώτο παιχνίδι που χρησιμοποιεί software λύση για ray-tracing και τρέχει στα 1080p και 30fps. Το βασικό το πρόβλημα με την τελευταία λειτουργία είναι ότι το ray-tracing χρησιμοποιείται φειδωλά και δεν υπάρχει αισθητή διαφορά, ενώ η ποιότητα της εικόνας γενικά δεν αξίζει τη "θυσία". Το σοβαρότερο πρόβλημα με την έκδοση Xbox όμως είναι το τρομερά ασταθές framerate στην quality λειτουργία, που καταντά unplayable, με άπειρα stutters και τυχαία απόκριση. Προτιμήσαμε την Performance mode, η οποία όμως δεν αναδεικνύει το remaster, όσον αφορά το image quality.


Γενικά, όσον αφορά στα γραφικά του remaster, σίγουρα υπάρχουν σημεία, στα οποία οι διαφορές είναι αισθητές, όπως οι φωτισμοί, το draw distance και τα post process effects, όμως υπάρχουν και άλλα σημεία όπως τα πρόσωπα των χαρακτήρων, οι επιφάνειες και οι σκιάσεις, οι δρόμοι και τα πετρώματα, που το Original όχι μόνο υπερτερεί, αλλά είναι αισθητά πιο όμορφο. Για παράδειγμα στο remaster, οι εκρήξεις δεν επηρεάζουν πλέον την βλάστηση, αντίθετα οι θάμνοι μένουν ακίνητοι και ανεπηρέαστοι. Δυστυχώς οι εκδόσεις των PS3/Xbox 360 είχαν περιορίσει αρκετά πράγματα στο οπτικό τομέα ώστε να μπορεί να τρέχει το παιχνίδι αξιοπρεπώς, όμως πολλά από αυτά δεν επέστρεψαν ποτέ στη Remastered έκδοση.



Συμπέρασμα


Εν κατακλείδι το Crysis Remastered μοιάζει πιο πολύ σαν... "αρπαχτή" από την Crytek, παρά σαν σοβαρή προσπάθεια αναβίωσης ενός σημαντικού παιχνιδιού. Η εταιρεία βασίστηκε πάνω στις εκδόσεις των PS3 και Xbox 360 για τη δημιουργία του remaster, κάτι που δεν βγάζει κανένα νόημα, αν αναλογιστεί κάνεις τους περιορισμούς που τέθηκαν τότε για να τρέχει το παιχνίδι αξιοπρεπώς στα αρχαία αυτά μηχανήματα.


Με περιεχόμενο να απουσιάζει, χειρισμό με μέτρια απόκριση και ένα οπτικό τομέα που σε πολλά σημεία είναι χειρότερος από το original, δεν θα μπορούσαμε να προτείνουμε την remastered έκδοση στην τωρινή της μορφή, ακόμα και σε άτομα που δεν έχουν παίξει το original.


Παρ ‘όλα αυτά, αν και έχουν περάσει 13 χρόνια, το Crysis σαν παιχνίδι συνεχίζει να είναι διασκεδαστικό. Αν δεν το έχετε παίξει, η οriginal έκδοση «κρατιέται» αρκετά καλά για την ηλικία της.


Βαθμολογία:  6/10


Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

 

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 8 Οκτωβρίου 2020, 22:00