Code Vein - Review: Βαμπίρ, anime και δράση α λα Souls

Code Vein - Review: Βαμπίρ, anime και δράση α λα Souls

 

Πληροφορίες
 

Τίτλος: Code Vein
Διαθέσιμο σε: PS4 / PC / Xbox One
Δοκιμάστηκε σε: PlayStation 4
Εταιρεία Ανάπτυξης: Shift / Bandai Namco Studios  
Εκδότρια Εταιρεία: Bandai Namco Entertainment
Είδος: Action RPG
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 26 Σεπτεμβρίου 2019

 

 

To Code Vein είναι ένας τίτλος που μας κέρδισε από το πρώτο κιόλας gameplay video δύο χρόνια πριν. Οι λόγοι ήταν δύο: αρχικά η πολύ όμορφη anime αισθητική του αλλά και το εντυπωσιακό, όπως φαινόταν τότε, σύστημα μάχης του. Μετά από πολλές και μακρόχρονες αναβολές το παιχνίδι βγήκε επιτέλους σε κυκλοφορία από την Bandai Namco Entertainment. Αν και είχαμε πάρει μια μικρή γεύση μέσω της beta (διαβάστε εδώ το preview), στο τελικό παιχνίδι επιβεβαιώθηκαν οι εικασίες μας ότι πρόκειται για ένα ξεκάθαρο souls κλώνο που δεν έχει κανέναν ενδοιασμό στο να “κλέψει” πάρα πολλές ιδέες από τα αριστουργήματα του Miyazaki και της FromSoftware. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό σε περίπτωση που κάποιος το κάνει αρκετά καλά (πχ. Nioh) αλλά η περίπτωση του Code Vein είναι κάπως... ιδιαίτερη.
 

Ο τίτλος ανήκει στο είδος των Αction RPGs τρίτου προσώπου και κατ’ επέκταση στην υποκατηγορία των soulsbourne (ή souls-like) κλόνων. Έτσι θα δείτε απίστευτες ομοιότητες τόσο στο σύστημα μάχης, στο γεγονός ότι υπάρχουν checkpoints που ανασταίνουν τους εχθρούς, στο σχεδιασμό των επιπέδων που είναι βασισμένος κατά πολύ στα shortcuts, στο σύστημα αναβαθμίσεων με τα υλικά που είναι ακριβώς όπως στη σειρά Dark Souls, καθώς και πάρα πολλές άλλες λεπτομέρειες που οι φίλοι του είδους θα τις αναγνωρίσουν εύκολα. Αυτό που αλλάζει εντελώς είναι το σκηνικό, το οποίο είναι τελείως anime (σε επίπεδα God Eater) και το γεγονός ότι ο τίτλος δίνει υπερβολικά έμφαση στην ιστορία, καθώς υπάρχουν cutscenes πολλών ωρών αλλά και πολλοί διάλογοι στο παιχνίδι. Αυτό είναι θετικό για όσους έχουν μια κλίση στα anime, αλλά ίσως κουράσει όσους απλά αποζητούν τη δράση.






Στον συγκεκριμένο τομέα, δηλαδή στην ιστορία και στη γενικότερη παρουσίαση, έχει γίνει αρκετά καλή δουλειά από τη Shift (ομάδα της Bandai Namco) που δημιούργησε ένα σύμπαν με πλούσιο lore και χαρακτήρες με ενδιαφέρον background. Το Code Vein αναφέρεται σε ένα vampire story όπου τα revenants (κάτι ανάμεσα σε βαμπίρ και ανθρώπινα όντα) μάχονται ενάντια στην καταστροφή του κόσμου. Τα συγκεκριμένα βαμπίρ κάθε φορά που πεθαίνουν, ανασταίνονται, αλλά χάνουν μια συγκεκριμένη μνήμη τους και αν η καρδιά τους καταστραφεί, μεταμορφώνονται σε lost, που αποτελούν και τους ίδιους τους εχθρούς του παιχνιδιού. Το story θα ικανοποιήσει πιστεύουμε τους φίλους των anime, ενώ τα cutscenes όχι μόνο είναι πολλά στον αριθμό τους, αλλά είναι και γενικά καλής ποιότητας. Παρόλα αυτά πιστεύουμε ότι ένα μεγάλο μέρος των παικτών απλά θα τα προσπεράσει.
 

Η μάχη αποτελεί το κύριο στοιχείο του gameplay και βασίζεται σε δύο πλήκτρα για την επίθεση (light και heavy attack), ένα για το block και ένα για το parry, ενώ το Code Vein μας συστήνει και σε μια τρίτη επίθεση που ονομάζεται drain. Φυσικα δεν λείπουν και τα backstabs και τα counter attacks, τα οποία συνοδεύονται και από εντυπωσιακά animations. Ο παίκτης μπορεί να εκτελέσει και skills (gifts) στο παιχνίδι μέσω shortcuts του controller. Τα όπλα χωρίζονται σε κατηγορίες: σπαθιά, bayonets και halberts και η κίνηση τους αλλάζει ελαφρώς όπως και τα στατιστικά τους ανάλογα με την κλάση του χαρακτήρα μας.
 






Αν σε κάτι ξεχωρίζει το Code Vein από τη μάζα παιχνιδιών της κατηγορίας soulsborne, τότε αυτό είναι ο τεράστιος αριθμός των κλάσεων (Blood Codes) και η δυνατότητα να εναλλασσόμαστε μεταξύ αυτών πολύ εύκολα. Στο δικό μας playthrough ξεκινήσαμε από ranged combat based χαρακτήρα, στη συνέχεια δώσαμε έμφαση στα gifts, ενώ τελειώσαμε το παιχνίδι με ένα δυνατό melee βαμπίρ. Υπάρχουν συνολικά πάνω από 20 διαφορετικές κλάσεις οι οποίες ξεκλειδώνονται σταδιακά και μπορούμε να τις αλλάζουμε ακόμη και on-the-go οποιαδήποτε στιγμή στο παιχνίδι. Υπάρχουν κλάσεις που ενισχύουν την εξερεύνηση, με gifts που δείχνουν πού βρίσκονται τα αντικείμενα στον χάρτη, κλάσεις πιο ισορροπημένες με συνδυασμό melee και ranged combat, κλάσεις που “μπουστάρουν” τα gifts κτλ. Σε κάθε κλάση υπάρχουν και διαφορετικά gifts που ξεκλειδώνονται είτε με Haze (το βασικό currency του τίτλου) είτε με την εύρεση memories μέσα στον κόσμο του παιχνιδιού. Γενικά, είναι ένα άξιο σύστημα μάχης που όμως δεν αναδεικνύεται σωστά, λόγω του μέτριου ως κακού σχεδιασμού των τεράτων, τα οποία είναι γενικά χοντροκομμένα, λίγα στον αριθμό τους και επαναλαμβάνονται αρκετα. Το ίδιο ανέμπνευστα μας φάνηκαν και τα περισσότερα bosses που είναι της λογικής dodge-attack ενώ ελάχιστα από αυτά προσφέρουν ιδιαίτερη πρόκληση.
 

Οι περιοχές του παιχνιδιού δεν ενώνονται φυσικά μεταξύ τους αλλά μεταφερόμαστε από την μια στην άλλη (την πρώτη φορά) μέσω ενός δικτύου σπηλιών. Ο κόσμος δηλαδή δεν είναι ενιαίος όπως στα souls παιχνίδια. Κάθε περιοχή έχει μια δική της θεματολογία, έτσι διατηρείται η ποικιλία τουλάχιστον οπτικά, αλλά ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός των περιοχών είναι τελείως επίπεδος και μονοδιάστατος και σε ορισμένες περιοχές εκνευριστικά κακός, παρά την οπτική ομορφιά των επιπέδων. Στο Code Vein ευτυχώς όμως υπάρχει χάρτης, mini-map αλλά και tracker που μας δείχνει ακριβώς πού έχουμε πάει πριν και έτσι δεν χανόμαστε εύκολα λόγω του κακού design. Η εξερεύνηση πολλές φορές ανταμείβει επάξια με καινούρια όπλα και χρήσιμα αντικείμενα για τις κλάσεις του παιχνιδιού.
 





Σταδιακά, σε κάθε περιοχή, ξεκλειδώνουμε τα Mistles, checkpoints δηλαδή που λειτουργούν και ως resting places για να αναβαθμίσουμε τον χαρακτήρα, να ξεκλειδώσουμε νεα gifts, να κάνουμε teleport σε άλλες περιοχές και γενικότερα ό,τι ακριβώς (και με τον ίδιο ακριβώς τρόπο) κάνουμε σε έναν τίτλο της FromSoftware. Η γενικότερη δυσκολία του παιχνιδιού είναι μέτρια για κάποιον που δεν είναι έμπειρος με το είδος και μικρή για όσους έχουν εμπειρία σε αυτά τα games. Συναντήσαμε σοβαρή δυσκολία μόνο σε 1-2 από τα τελευταία bosses. Το επίπεδο δυσκολίας (που είναι στάνταρ στο πρώτο playthrough) πέφτει ακόμα χαμηλότερα αν έχετε έναν NPC companion μαζί σας, κάτι που σας το επιτρέπει το παιχνίδι, ενώ τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο εύκολα αν παίζετε co-op με έναν ακόμα παίκτη online.
 

Όταν δεν βρισκόμαστε σε μάχη, μπορούμε να επιστρέψουμε στη βάση μας, η οποία προσφέρει πάρα πολλές λειτουργίες και είναι όμορφα σχεδιασμένη. Εκεί μιλάμε με NPCs,  αγοράζουμε και πουλάμε αντικείμενα και αναβαθμίζουμε τον εξοπλισμό μας. Στη βάση επίσης, υπάρχει και ένας ξεχωριστός NPC που μας μεταφέρει στα Depths, τα οποία αποτελούν περιοχές σαν dungeons για “φαρμάρισμα” υλικών και leveling, περιοχές όμως γενικά αδιάφορες. Η συνολική διάρκεια του παιχνιδιού είναι κοντά στις 30 ώρες, με πολλές εξ’ αυτών να αφιερώνονται στα cutscenes και στη διήγηση μέσω των memories. Υπάρχουν τρία διαφορετικά endings και έχουν να κάνουν με την αλληλεπίδραση μας σχετικά με έναν βασικότατο χαρακτήρα του παιχνιδιού. Στο Code Vein δεν υπάρχουν επιλογές στους διαλόγους και γενικά ο χαρακτήρας μας δεν μιλάει, υπάρχει όμως ένας πολύ καλός character creator στην αρχή του παιχνιδιού για να φτιάξετε το anime βαμπίρ σας, όπως ακριβώς το επιθυμείτε.






Η "God Eater αισθητική" του Code Vein το κάνει να στέκεται πολύ όμορφα οπτικά και σε συνδυασμό με την εναλλαγή στα περιβάλλοντα, αλλά και τα εντυπωσιακά cutscenes, το κατατάσσει σε ένα από τα ομορφότερα παιχνίδια του είδους. Ακόμη και τα menus και οι γραμματοσειρές του παιχνιδιού είναι πεντακαθαρες και μινιμαλιστικά όμορφες. Το παιχνίδι τρέχει σε unlocked 60 καρέ το δευτερόλεπτο, στόχος που δεν επιτυγχάνεται πάντα, αλλά γενικά το performance είναι σταθερό. Εξαιρέσεις υπάρχουν όταν έχουμε πολλούς εχθρούς στην οθόνη αλλά και κατά τη μετάφορά μας σε νέα περιοχή, μιας και το background loading φαίνεται να κουράζει την κονσόλα. Θεματάκια υπάρχουν τόσο στον σχεδιασμό των εχθρών που δεν είναι και ο καλύτερος, ενώ υπάρχουν προβλήματα και στα animation τους, κυρίως όταν τους παρατηρούμε από μακριά.
 

Το παιχνίδι περιέχει και ορισμένα άξια αναφοράς κομμάτια στο soundtrack του και γενικά δείχνει ότι είναι ένας τίτλος που είχε προδιαγραφές για κάτι πολύ μεγαλύτερο, ενώ ακόμη και το voice acting (ιαπωνικό και αγγλικό) είναι πολύ καλής ποιότητας και πολύ ταιριαστό στον κάθε χαρακτήρα.






Συμπέρασμα
 

Οι συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες και το Code Vein "δανείζεται" το 90% του gameplay του ξεκάθαρα από την σειρά Souls, χωρίς όμως να μπορεί να αγγίξει τόσο υψηλά επίπεδα ποιότητας. Παρόλα αυτά σαν μεμονωμένος τίτλος και παρά τα θέματά του, είναι άξιος της προσοχής σας ειδικά αν είστε λάτρης των action παιχνιδιών και των anime. Το σύστημα μάχης και κλάσεων είναι ικανοποιητικό, ο οπτικός τομέας είναι δυνατός, αλλά ο τίτλος πάσχει απίστευτα από την έλλειψη φρεσκάδας και ιδεών. Η αλήθεια είναι πάντως, πως το παιχνίδι δεν στάθηκε στο ύψος των προσδοκιών που είχαμε γι' αυτό τα τελευταία δύο χρόνια.


Βαθμολογία:  7/10


Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Bandai Namco Entertainment Hellas για τις ανάγκες του review.

 

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 1 Οκτωβρίου 2019, 23:15