Του Παύλου Κρούστη

Πληροφορίες
Τίτλος: Assassin’s Creed Odyssey
Πλατφόρμες: PlayStation 4 / Xbox One / PC
Δοκιμάστηκε σε: Xbox One X
Εταιρεία Ανάπτυξης: Ubisoft Quebec
Εκδότρια Εταιρεία: Ubisoft
Είδος: Action RPG
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 5 Οκτωβρίου 2018
H Ubisoft, η εταιρεία που είναι πίσω από τα Assassin’s Creed είχε υποσχεθεί ότι θα σταματήσει τις ετήσιες κυκλοφορίες για να παραδίδει πλέον πιο ουσιαστικές αλλαγές με κάθε νέο παιχνίδι της σειράς. Το περσινό Assassin’s Creed Origins (Διαβάστε εδώ το Review) είχε καταφέρει να ξεχωρίσει χάρις στον κόπο των προγραμματιστών, τις ιδέες, αλλά και τον χρόνο που τους δόθηκε για να αναπτύξουν μια νέα βάση για τους τίτλους της σειράς από την εκδότρια εταιρεία.
Φέτος, έχουμε ένα ακόμα βασικό τίτλο, o οποίος αναπτύσσεται τα τελευταία 3 χρόνια, που μάλιστα αποτελεί prequel του Origins, καθώς διαδραματίζεται περίπου 400 χρόνια νωρίτερα από τα γεγονότα του περσινού παιχνιδιού και αυτή τη φορά από την Αίγυπτο, περνάμε στην Ελλάδα, ενώ έχουμε πληροφορίες ότι τα δύο παιχνίδια θα έχουν πιο στενή σχέση μεταξύ τους απ’ ό,τι με την υπόλοιπη σειρά. Οι φήμες για τίτλο που θα διαδραματίζεται στην Αρχαία Ελλάδα, υπήρχαν από πολύ παλιά, όμως από πέρυσι αρχίσαμε να σιγουρευόμαστε, καθώς ο δρόμος που χαράχθηκε με το περσινό Origins φαινόταν ότι θα κατέληγε πιθανότατα προς… τα εδώ.
H Ubisoft διοργάνωσε σε συνεργασία με την ελληνική αντιπροσωπεία, CD Media, ένα μοναδικό event για δημοσιογράφους, μέσα, influencers, κλπ. για να μας δώσει μια πρώτη γεύση από τον τίτλο που κυκλοφορεί σε περίπου 3 μήνες. Σπάνιο είναι το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που γίνεται η παρουσίαση του παιχνιδιού, μόλις έναν μήνα μετά την πρώτη του αποκάλυψη στην Ε3 2018, στο Los Angeles. Στη διάθεσή μας είχαμε το ίδιο demo που παρουσιάστηκε και στην E3, ενώ είχαμε μόλις περίπου μία ώρα για να δούμε τα νέα στοιχεία, που δυστυχώς για παιχνίδι του είδους είναι ελάχιστος χρόνος.
Για αρχή, το νέο Assassin’s Creed διαδραματίζεται στην Ελλάδα. Είναι το πρώτο παιχνίδι της σειράς που εστιάζει κυρίως στη χώρα μας, όμως και παλαιότερα παιχνίδια είχαν ελληνικά στοιχεία, όπως το Assassin’s Creed Revelations και το Origins, που προαναφέραμε. Αυτήν τη φορά βέβαια, έχουμε Έλληνες πρωταγωνιστές, τον χάρτη του παιχνιδιού να μοιάζει πολύ με τον αυτόν της χώρας μας και το παιχνίδι να διαδραματίζεται κατά τον Χρυσό Αιώνα του Περικλή και κατά τη διάρκεια των Πελοποννησιακών Πολέμων.
Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε αναλυτικά όλα τα ελληνικά νησιά και τις ηπειρωτικές περιοχές που περιλαμβάνει ο χάρτης του Odyssey:
Το παιχνίδι ξεκινά το έτος 431 π.Χ. με πρωταγωνιστή τον Αλέξιο ή την Κασσάνδρα, κάτι το οποίο δίνεται ως επιλογή στον παίκτη. Αυτό που μάθαμε είναι ότι όποιον από τους δύο και να διαλέξετε, η ιστορία σας δεν θα έχει διαφορές, κάτι το οποίο είναι κατανοητό μεν, αλλά λίγο απογοητευτικό. Ο χαρακτήρας σας είναι απόγονος του Βασιλιά της Σπάρτης, Λεωνίδα, και έχει στην κατοχή του την άκρη του δόρατος του προγόνου του, που είναι μάλιστα -σύμφωνα με τη μυθολογία της σειράς- και αντικείμενο του First Civilization, που σημαίνει ότι έχει πιθανώς μαγικές δυνατότητες.
Η λεπίδα αυτή αντικαθιστά την Hidden Blade, το όπλο που είναι σήμα-κατατεθέν των Assassins, καθώς δεν υπήρχε ακόμη στην εποχή που εκτυλίσσεται το Odyssey. Εκτός αυτού, ο Σπαρτιάτης σας θα περάσει τη δική του Οδύσσεια και θα συναντήσει πρόσωπα της εποχής όπως ο Περικλής, o Ιπποκράτης και o Σωκράτης, που είναι οι επιβεβαιωμένοι, αλλά έχουμε κι εμείς κάνει ήδη τις προβλέψεις μας για το ποιοι ακόμη μπορεί να βρεθούν στον δρόμο σας.
Όπως αναφέραμε, ο πρωταγωνιστής θα περάσει τη δική του oδύσσεια, καθώς έπειτα από μια διαμάχη, θα βρεθεί στην Κεφαλλονιά ως εξόριστος και θα συνεχίσει ως μισθοφόρος την περιπέτειά του, η οποία θα διαμορφωθεί μέσω των δικών σας επιλογών για πρώτη φορά στη σειρά. Ένα στοιχείο που ορίζει το RPG είδος είναι αυτό της διαμόρφωσης της ιστορίας μας μέσω των επιλογών που κάνουμε. Η Ubisoft τόνισε ιδιαίτερα ότι πρόκειται για τέτοιον τίτλο, καθώς οι επιλογές σας θα έχουν αντίκτυπο και θα μπορείτε να συνομιλήσετε με διάφορους χαρακτήρες, επιλέγοντας τις απαντήσεις σας. Στη μία ώρα που είχαμε στη διάθεσή μας δεν προλάβαμε να δούμε αν θα υπάρχει βάθος σε αυτό το σύστημα των επιλογών, όμως προλάβαμε και είδαμε μια επιφανειακή ποικιλία, η οποία ήταν του τύπου επιλογής προσέγγισης των αποστολών. Αναρωτιόμαστε αν θα υπάρχει και δεύτερο επίπεδο σε αυτό.
Εκτός του Αλέξιου και της Κασσάνδρας, θα χειριστείτε και πάλι την Layla Hassan, την αρχαιολόγο που γνωρίσαμε στο προηγούμενο παιχνίδι, η οποία είναι πρωταγωνίστρια στο κομμάτι του παιχνιδιού που εκτυλίσσεται στο παρόν. Όπως είναι γνωστό, όλα τα παιχνίδια της σειράς περιλαμβάνουν και τέτοιο μέρος και μάλιστα μέχρι το Assassin’s Creed III ήταν και το κομμάτι που συνέδεε όλα τα παιχνίδια μεταξύ τους. Στη συνέχεια, η Ubisoft συνειδητά περιόρισε αυτό το μέρος και πλέον αποτελεί δευτερεύον μέλος της αφήγησης, κάτι το οποίο δυστυχώς επιδρά και στον αντίκτυπο που αφήνει στον συνολικό τομέα του σεναρίου, αφού από τότε έχουμε να δούμε κάτι που να αξίζει στο κομμάτι της ιστορίας. Ελπίζουμε η ιστορία της Layla αυτήν τη φορά να έχει να προσθέσει κάτι ουσιώδες.
Το demo ξεκίνησε με τον χαρακτήρα μας να καταφθάνει στη Μύκονο, όπου και θα γνωρίσει τους ντόπιους, οι οποίοι καταπιέζονται από τον Αθηναϊκό στρατό και συγκεκριμένα, τον αξιωματικό Ποδάρκη. Εκεί, οι επαναστάτες θα οργανωθούν κι εσείς θα έχετε τη δυνατότητα να τους βοηθήσετε με διάφορους τρόπους, καθώς θα επιλέγετε όπως προαναφέραμε και την προσέγγισή σας. Ένας συντελεστής επίδρασης του αθηναϊκού στρατού στο νησί θα είναι ο στόχος σας, καθώς αναλαμβάνοντας και ολοκληρώνοντας αποστολές θα περιορίσετε τη δύναμη τους έως ότου καταφέρετε να αντιμετωπίσετε τον τύραννο του νησιού.
Το παιχνίδι σε αυτό το σημείο είναι ολόιδιο με το περσινό Origins, με ειδοποιό διαφορά την αλλαγή του setting. Η Ελλάδα αναπαριστάται πανέμορφα με τα ελληνικά νησιά να λούζονται από τον φωτεινό ήλιο και οι καταγάλανες θάλασσες να μπλέκονται με την πλούσια πράσινη βλάστηση. Οι τράγοι, οι κότες και οι ελληνικοί ρυθμοί στην αρχιτεκτονική των κτιρίων μάς γέμισαν με όμορφα συναισθήματα, καθώς είναι από τις λίγες φορές που μπορούμε να απολαύσουμε οικεία μας στοιχεία εντός video game.
Οι αποστολές μας και η προσέγγιση ήταν όμοια με του Origins με τον αετό πλέον να ονομάζεται Ίκαρος και να μας βοηθά και πάλι να αναγνωρίσουμε τα σημεία ενδιαφέροντος, αλλά και τις θέσεις των εχθρών και των αντικειμένων που έχουν σημασία. Από τα side missions είδαμε ότι μπορούσαμε και πάλι να καταλάβουμε φρούρια, αλλά και να κυνηγήσουμε κάποιους εχθρούς, οι οποίοι ήταν σημαντικής δυσκολίας και είχαν τον ρόλο του καταζητούμενου απ’ όσο μπορέσαμε να καταλάβουμε. Τα άλογα επιστρέφουν, όπως και οι βάρκες για τις μετακινήσεις σας.
Οι προσθήκες/αλλαγές που είδαμε, εκτός από το σύστημα των διαλόγων, έχουν να κάνουν κυρίως με τις μάχες. Πρώτη από αυτές εντοπίσαμε την προσθήκη ειδικών κινήσεων, που μπορούν να προσαρμοστούν στο χειριστήριο όπως εσείς θέλετε και να επιλεχθούν 4 ανάμεσα σε πολλές. Αυτές μπορεί να είναι πιο δυνατές επιθέσεις, μπορεί να είναι σπάσιμο της ασπίδας του αντιπάλου, κλωτσιά αλά “Λεωνίδα στην ταινία 300” και ενίσχυση της δύναμής σας για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Οι κινήσεις αυτές μπορούν να επιτευχθούν με συνδυασμό πλευρικών κουμπιών, ενώ απαιτούν κάποιον χρόνο για να επαναφορτίσουν και να μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν ξανά. Σε συνδυασμό με την πιο στιβαρή κίνηση και αποφυγή του παίκτη (τούμπα) που πλέον διαγράφει μεγαλύτερη απόσταση (και ήταν μια απαραίτητη αλλαγή), έχουμε βελτιωμένη μάχη στα σημεία σε σχέση με το προηγούμενο παιχνίδι, χωρίς όμως να βλέπουμε σημαντική απόκλιση με το σύστημα μάχης που υιοθετήθηκε πέρυσι.
Ευκαιρίες για να δοκιμάσουμε τη μάχη είχαμε πολλές, καθώς η έλλειψη χρόνου μας οδήγησε σε τακτικές “γιούρια” αντί για stealth, που δεν δοκιμάσαμε. Μία από αυτές ήταν μια μεγάλη μάχη, το Conquest. Σε αυτήν είδαμε δεκάδες στρατιώτες επί της οθόνης και είχαμε την ευκαιρία να τσακωθούμε με πολλούς από αυτούς, αλλά συνήθως 1-2 μας επιτίθεντο. Στο πάνω μέρος της οθόνης υπήρχε μια μπάρα, που έδειχνε το ποσοστό παρουσίας του στρατού μας έναντι των αντιπάλων και υπήρχαν αξιωματικοί στον χώρο, που αν τους σκοτώναμε, τότε η μπάρα του αντιπάλου μειωνόταν σημαντικά. Το Conquest δεν ήταν άσχημη προσθήκη, αλλά ελπίζουμε να έχει περαιτέρω στοιχεία, τα οποία θα προσθέτουν κάποιο βάθος στους μηχανισμούς, καθώς ίσως κάποιο στοιχείο στρατηγικής να είναι απαραίτητο.
Δυστυχώς, δεν είχαμε τη δυνατότητα να παίξουμε τα Naval battles, που γνωρίζουμε πως επέστρεψαν στη σειρά, έπειτα από την απουσία τους στο Origins, όμως πληροφορηθήκαμε ότι θα έχουμε τη δυνατότητα να προσαρμόσουμε το πλοίο μας όπως εμείς θέλουμε και ταυτόχρονα θα μπορούμε να προσλάβουμε και πλήρωμα με διάφορους τρόπους, ένας εκ των οποίων είναι… αφού τους έχουμε δείρει. Στα μενού είδαμε μπόλικες επιλογές, με το loot system να επιστρέφει, όπως επίσης επιστρέφει και η δυνατότητα να φτιάξουμε τον χαρακτήρα μας όπως εμείς θέλουμε είτε εμφανισιακά, είτε και σε βάσει χαρακτηριστικών.
Στα τεχνικά του τίτλου, βλέπουμε την ίδια μηχανή με την περσινή με δεδομένες τις ομοιότητες σε φωτισμό, αντανακλάσεις, υφές και animations. Διαφορές εντοπίσαμε στις εκφράσεις των προσώπων, οι οποίες φαίνονται λίγο περισσότερο δουλεμένες. Οι ηθοποιοί που έχουν προσληφθεί για τις φωνές είναι Έλληνες, με την προφορά των “ελληνικών Αγγλικών” να ξεχωρίζει και ίσως να υπερτονίζεται σε μερικά σημεία. Σίγουρα μας βάζουν στο ύφος όμως σε συνδυασμό με μεμονωμένες ελληνικές λέξεις που ακούγονται στους διαλόγους.
Μέχρι να προλάβουμε να ταξιδέψουμε στη Δήλο, ο χρόνος μας με το demo του παιχνιδιού είχε τελειώσει. Ελπίζουμε να μας δοθεί και άλλη δυνατότητα να εξερευνήσουμε σύντομα τον νέο τίτλο της σειράς, καθώς το ελληνικό setting ήταν απείρως ελκυστικό και αναρωτιόμαστε πώς θα είναι και οι υπόλοιπες περιοχές που περιέχει το παιχνίδι, αλλά και το βάθος του συστήματος διαλόγων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης