Πληροφορίες

Τίτλος: Apex Legends
Πλατφόρμες: PC / PS4 / Xbox One
Δοκιμάστηκε σε: PS4
Εταιρεία Ανάπτυξης: Respawn Entertainment
Εκδότρια Εταιρεία: Electronic Arts
Είδος: First-Person Shooter /  Battle-Royale
Ηλικίες: 16+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 4 Φεβρουαρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Ο χαμός με τα παιχνίδια Battle Royale συνεχίζεται ακόμη. Κάποιοι βλέπουν το είδος με μισό μάτι, θεωρώντας πως πλήττει το gaming συνολικά και ιδίως το single-player κομμάτι του. Άλλοι, ενστερνίστηκαν τη νέα τάση και διασκεδάζουν με παιχνίδια που σημειώνουν τεράστια επιτυχία, όπως το Fortnite. Τι γίνεται, όμως, όταν στο σκηνικό μπαίνει μία εταιρεία όπως η Respawn Entertainment;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τη γνωρίσαμε με τα δύο Titanfall, παιχνίδια σταθμούς στο είδος τους, τα first-person shooters. Το Titanfall 2, ειδικά, μας εντυπωσίασε με το απροσδόκητα δυνατό single-player campaign του. Περιμέναμε, λοιπόν, μία τρίτη προσθήκη στη σειρά, όταν ξαφνικά, από το πουθενά, έσκασε το Apex Legends. Το setting του Titanfall παραμένει, απογυμνωμένο από μερικά στοιχεία του, όπως διατηρούνται και μερικά mechanics και η γενικότερη αίσθηση. Το Apex Legends, όμως, είναι ένα free-to-play Battle Royale first-person shooter. Η Respawn αποφάσισε να μην το διαφημίσει πριν την κυκλοφορία του και, από ό,τι φαίνεται, η ποιότητά του ήταν αρκετή για να κερδίσει τον κόσμο, αν κρίνουμε από την τεράστια επιτυχία που ήδη απολαμβάνει.

Η Respawn, λοιπόν, φαίνεται πως ασχολήθηκε με το είδος, έπαιξε, είδε, ρώτησε και άκουσε, πριν αποφασίσει να μας δώσει τη δική της εκδοχή. Δεν έχουμε καμία έχθρα προς τα παιχνίδια Battle Royale, όμως το Apex Legends είναι το πρώτο που θεωρούμε ολοκληρωμένη πρόταση, από τη στιγμή της κυκλοφορίας του.

Αρχικά, το Apex Legends τρέχει σχεδόν άψογα. Κόντρα στις προσδοκίες μας, δεν έχουμε να του προσάψουμε πολλά, όσον αφορά το τεχνικό κομμάτι και τη συνδεσιμότητα. Έχουμε κλείσει περίπου 20 ώρες σε PlayStation 4 και δεν έχουμε υποστεί ούτε ένα disconnect, ή κάτι παρόμοιο και δεν είχαμε κανένα πρόβλημα με lag, ενώ οι χρόνοι loading είναι πολύ σύντομοι. Εικαστικά, τα πάντα είναι απόλυτα ικανοποιητικά, με ταιριαστό art style, πετυχημένα μοντέλα χαρακτήρων και έναν πανέμορφο χάρτη. Ο φωτισμός, οι εκρήξεις και τα εφέ γενικότερα είναι εξίσου πετυχημένα. Συνολικά, η εικόνα του Apex Legends είναι εντυπωσιακή. Θετική εντύπωση μάς έκαναν επίσης τα πεντακάθαρα και πολύ ελκυστικά μενού. Τα προβλήματα που εμφανίζονται είναι πολύ λίγα και ασήμαντα, όπως μερικές επιφάνειες που είναι πολύ τετραγωνισμένες. Επίσης, συναντήσαμε μερικά bugs, με πιο συχνό και ενοχλητικό πρόβλημα την ξαφνική μεγάλη μείωση της ταχήτητας του χαρακτήρα μας, που διαρκεί για όλο το match (κάτι πολύ τρομακτικό σε ένα Battle Royale παιχνίδι).

Όπως καταλαβαίνετε, χρειάζεται να τρέξουμε αρκετά και γενικά, να κινούμαστε γρήγορα, για να επιβιώσουμε. Για τη λίγο απίθανη περίπτωση που κάποιος δεν γνωρίζει τι είναι Battle Royale: μεγάλος αριθμός παικτών πέφτουν από τον ουρανό, προσγειώνονται χωρίς εξοπλισμό, ψάχνουν για όπλα, γιατρικά και λοιπές προμήθειες, σκοτώνονται μεταξύ τους ενώ ο διαθέσιμος χώρος μικραίνει συνεχώς και κερδίζει ο τελευταίος επιζών. Στο Apex, συγκεκριμένα, οι παίκτες είναι 60 και χωρίζονται σε ομάδες των τριών, αναγκαστικά.

Το γνωστό flow στις κινήσεις, που γνωρίσαμε στο Titanfall, βρίσκεται εδώ, αν και περιορισμένο. Δεν μπορούμε να τρέξουμε σε τοίχους ή να κάνουμε διπλά άλματα, έχουμε όμως τη δυνατότητα να σκαρφαλώνουμε σε ψηλά σημεία, να χρησιμοποιούμε zip lines και να γλιστράμε τσουλώντας στις κατηφόρες. Η κίνηση, γενικότερα, είναι εξαιρετική και υποστηρίζεται από ένα εξαίσιο σύστημα χειρισμού που δεν αφήνει τίποτα στην τύχη. Το slide, ειδικά, είναι πάρα πολύ διασκεδαστικό και αποδοτικό, καθώς βοηθάει στη γρήγορη μετακίνηση και στην αποφυγή κινδύνων.

Η εμπειρία και το ταλέντο της Respawn διαχέονται σε κάθε πτυχή του παιχνιδιού· το shooting σύστημα του Apex Legends είναι τόσο καλό που, ακόμα και αν του αφαιρέσουμε όλα τα Battle Royale στοιχεία, θα στεκόταν ως ένα πολύ αξιόλογο online FPS. Τα όπλα δίνουν ξεκάθαρη αίσθηση βάρους, είναι επαρκώς ξεχωριστά και μερικές έξυπνες λεπτομέρειες βοηθούν το gunplay πάρα πολύ. Για παράδειγμα, τα στόχαστρα είναι σχεδιασμένα με ιδιαίτερα εύστοχο τρόπο και, σε συνδυασμό με τη μερική θόλωση της εικόνας όταν σημαδεύουμε, επιτρέπουν πολύ άμεση στόχευση. Ακόμα, τα διάφορα attachments που βρίσκουμε είναι πολύ χρήσιμα και διαφοροποιούν τα όπλα πολύ, με βάση το προτιμώμενο στιλ παιξίματος.


 

Το inventory, γενικά, είναι ένα από τα πολύ δυνατά χαρακτηριστικά του Apex Legends. Το μέγεθός του είναι περιορισμένο και δεν μπορούμε να κουβαλάμε όσα αντικείμενα βρίσκουμε· έτσι, δημιουργείται η ανάγκη για διαχείριση του χώρου αποθήκευσης, ο οποίος δύναται να μεγαλώσει αν βρούμε το κατάλληλο εξάρτημα. Από εκεί και πέρα, συναντάμε μερικές πολύ εύστοχες επιλογές που κάνουν το inventory management πανεύκολο, γρήγορο και πολύ διασκεδαστικό.

Τα attachments που φοράμε σε ένα όπλο, μεταφέρονται αυτόματα στο επόμενο, αν επιλέξουμε να το αντικαταστήσουμε, με μόνη προϋπόθεση να είναι συμβατό με αυτά. Με αυτόν τον τρόπο, γλιτώνουμε πολύτιμο χρόνο, στον οποίο θα έπρεπε να κρυφτούμε και να ελέγξουμε τα αντικείμενα που έχουμε για να δούμε ποια ταιριάζουν και ποια όχι. Επίσης, αν ο χαρακτήρας μας είναι εξοπλισμένος με αμυντικά αντικείμενα (κράνη, αλεξίσφαιρα κ.α.) και πάμε να συλλέξουμε κάποιο κατώτερης ποιότητας από τα δικά μας, διαπιστώνουμε πως δεν μπορούμε. Μια πολύ απλή προσθήκη, που φαντάζει αυτονόητη, όμως κάνει θαύματα και αυξάνει κατά πολύ τους ρυθμούς.

Η πιο έξυπνη και εντυπωσιακή λειτουργία του Apex Legends, όμως, έχει να κάνει με την επικοινωνία. Όπως είπαμε, το μόνο mode που υπάρχει αυτήν τη στιγμή, μας χωρίζει σε ομάδες των τριών ατόμων. Συνεπώς, η επικοινωνία με τους δύο συμπαίκτες μας είναι βασικό κομμάτι, αν θέλουμε να κερδίσουμε. Η έμφαση στο ομαδικό παιχνίδι είναι προφανής από το πρώτο δευτερόλεπτο ενός αγώνα. Όταν πέφτουμε από το αεροπλάνο (ακούγοντας την πολύ πετυχημένη μουσική του παιχνιδιού), ένας εκ των τριών εκτελεί χρέη «Jumpmaster», επιλέγει δηλαδή πού θα προσγειωθεί η ομάδα του. Βέβαια, μπορεί να αναθέσει τον ρόλο σε έναν άλλο συμπαίκτη του και ευτυχώς υπάρχει η δυνατότητα να αποκοπεί όποιος θέλει και όποτε θέλει και να προσγειωθεί μόνος του, όπου επιθυμεί.

Μία λεπτομέρεια που μας άρεσε πολύ, ήταν ο χρωματιστός καπνός που αφήνει ο κάθε παίκτης από πίσω του, κάνοντας τον ουρανό να δείχνει πολύ όμορφος, αλλά και ταυτόχρονα βοηθώντας στο στήσιμο ξεκάθαρης εικόνας και στον περιορισμό του χάους. Ενώ πέφτουμε, βλέπουμε πως μπορούμε, με το πάτημα ενός κουμπιού, να προτείνουμε πιθανές τοποθεσίες προσγείωσης και να συμφωνήσουμε με τις αντίστοιχες προτάσεις των συμπαικτών μας. Μια ωραία πινελιά στο σύστημα επικοινωνίας, που όμως δεν μας προετοίμασε επαρκώς για το τι θα ακολουθήσει.

Το σύστημα επικοινωνίας τού Apex Legends είναι το πιο εύστοχο, λειτουργικό και άμεσο που έχουμε δει σε παιχνίδι του (ευρύτερου) είδους, αλλά και γενικά, ενδεχομένως. Τα πράγματα είναι απλά: έχουμε ένα wheel με επιλογές, κάθε μία εκ των οποίων σηματοδοτεί διαφορετικές καταστάσεις. Για παράδειγμα, μπορούμε να ενημερώσουμε την ομάδα μας πως είδαμε έναν εχθρό, πως πηγαίνουμε προς κάποια κατεύθυνση και πολλά άλλα. Ακόμη, μπορούμε να προτείνουμε στην ομάδα μας να κινηθεί προς κάποιο σημείο ή γενική κατεύθυνση, με τον ίδιο τρόπο που αναφέραμε προηγουμένως, απλώς πατώντας ένα κουμπί και κοιτώντας προς το σημείο που επιθυμούμε.


 

Πηγαίνοντάς το ακόμη παραπέρα, το σύστημα επικοινωνίας μάς επιτρέπει να ενημερώσουμε την ομάδα μας για πολλούς παράγοντες που επηρεάζουν τη μάχη, με το πάτημα ενός κουμπιού, ξανά. Αν πατήσουμε το σχετικό πλήκτρο (το ίδιο για όλες αυτές τις ενέργειες) ενώ κοιτάμε ένα όπλο ή ένα κομμάτι εξοπλισμού, ο χαρακτήρας μας λέει με τη φωνή του (με απροσδόκητα αξιόλογο voice acting, που δίνει προσωπικότητα στους ήδη εξαιρετικούς χαρακτήρες που χαρακτηρίζονται από ποικιλομορφία και έμπνευση) στους υπόλοιπους δύο της ομάδας πως εκεί υπάρχει το συγκεκριμένο αντικείμενο. Οι πληροφορίες που μπορούμε να μοιραστούμε με αυτόν τον τρόπο, χωρίς να μιλήσουμε οι ίδιοι ούτε μια φορά, είναι απόλυτα επαρκείς, σε όλες τις πιθανές περιπτώσεις. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, υπάρχουν μερικές ακόμη έξυπνες λεπτομέρειες, όπως η ένδειξη δίπλα από το όνομα του συμπαίκτη μας, η οποία μας ενημερώνει όταν πυροβολεί εκείνος, καθιστώντας όποιες παρερμηνεύσεις τής προέλευσης του ήχου των σφαιρών αδύνατες.

Με τη χρήση του υπέροχου αυτού mechanic επικοινωνίας, μπορούμε να ζητήσουμε συγκεκριμένες προμήθειες από τους συμπαίκτες μας, όπως σφαίρες για shotgun ή healing για το shield μας, χωρίς να μιλήσουμε ούτε μία φορά. Η λύση αυτή πραγματικά κάνει τη διαφορά, καθώς καθιστά την ομαδικότητα εφικτή, χωρίς την ανάγκη μικροφώνου. Επίσης, παρατηρούμε πως οι τοξικές συμπεριφορές είναι κατά πολύ μειωμένες και οι περισσότεροι παίκτες επιδιώκουν να μείνουν με την ομάδα τους και να της παρέχουν όποια βοήθεια χρειαστεί. Ένα πολύ θετικό αποτέλεσμα που φέρνει όλη αυτή η προσέγγιση, είναι πως δίνει στους παίκτες τη δυνατότητα να συμμετέχουν και να συνδράμουν στη νίκη, χωρίς να σκοτώσουν κανέναν εχθρό, καθώς η σωστή επικοινωνία μπορεί από μόνη της να αλλάξει τη ροή της μάχης. Τέλος, να αναφέρουμε τις αρκετά εκτενείς επιλογές στα accessibility options, που προσωποποιούν το παιχνίδι αρκετά και δίνουν τη δυνατότητα σε όλους τους παίκτες να απολαύσουν το παιχνίδι και την επικοινωνία, στα δικά τους μέτρα.

Ένα ακόμα πρόβλημα των Battle Royale εμπειριών, είναι η αδράνεια που παρατηρείται σε συγκεκριμένα σημεία ενός αγώνα. Καταρχάς, ο χάρτης του Apex, εκτός από πολύ όμορφος και γεμάτος ποικιλία στις τοποθεσίες, είναι και πολύ πετυχημένα σχεδιασμένος. Έτσι, τα 60 άτομα, παρόλο που είναι λίγα σε σχέση με τα 100 άλλων παιχνιδιών του είδους, είναι σωστά διασκορπισμένα και ένα match δεν διαρκεί, συνήθως, πάρα πολύ. Επίσης, το στήσιμο των κτιρίων και των αξιοθέατων είναι εύστοχο και, σε συνδυασμό με τα εξαιρετικά mechanics κίνησης, καταφέρνουν να μας διασκεδάσουν συνεχώς, ενώ πάντα έχουμε κάτι να κάνουμε.

Όμως, ο πραγματικός σταρ είναι και πάλι το σύστημα επικοινωνίας. Η συλλογή του loot σε εκείνο το ενδιάμεσο στάδιο του κάθε αγώνα, στο οποίο συνηθίζεται να κυλούν τα πάντα αργά, παίρνει τον κύριο ρόλο. Η επικοινωνία με τους συμπαίκτες μετατρέπει την αναζήτηση καλύτερου εξοπλισμού σε διασκεδαστική ομαδική δραστηριότητα, με εξερεύνηση, ανταλλαγές και ανακαλύψεις. Το loot χωρίζεται σε tiers και η διαφορά μεταξύ της κάθε κατηγορίας είναι αισθητή. Και εδώ, έχουν χρησιμοποιηθεί έξυπνες τεχνικές. Για παράδειγμα, όταν χτυπάμε έναν εχθρό, οι ενδείξεις του damage που προκαλούμε μας ενημερώνουν και για το επίπεδο της πανοπλίας του. Επίσης, οι διάφορες περιοχές χαρακτηρίζονται από κάποιο loot tier, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται (σχετικά) ασφαλείς ζώνες και τοποθεσίες στις οποίες γίνεται συνεχώς χαμός.

Στους αγώνες του Apex Legends, θα χρειαστούμε βοήθεια πολλές φορές. Μία πολύ συχνή περίπτωση, είναι όταν πεθαίνουμε. Όταν η ζωή μας φτάσει στο μηδέν, δεν χάνουμε ολοκληρωτικά. Οι συμπαίκτες μας μπορούν να μας αναστήσουν μέσα σε ένα χρονικό περιθώριο. Όμως, η έκπληξη έρχεται μετά από αυτό, καθώς μας δίνεται δεύτερη ευκαιρία. Αφού έχουμε πεθάνει και δεν κατάφερε να μας σηκώσει κανείς, εμφανίζεται ένα banner, το οποίο μπορεί να συλλέξει η ομάδα μας και να το χρησιμοποιήσει για να μας επανεμφανίσει στον χάρτη, χωρίς εξοπλισμό βέβαια. Με αυτόν τον τρόπο, όταν χάνουμε, δεν είναι απαραίτητο να βγούμε από το παιχνίδι, καθώς μπορεί να επανέλθουμε. Επίσης, η προσέγγιση αυτή βοηθαέι πολύ στην προσπάθειά της Respawn να λύσει ένα άλλο πρόβλημα, αυτό της αναγκαστικής απραξίας όσο περιμένουμε να μας αναστήσουν. Εκτός από τη δυνατότητα να ενημερώνουμε τους συμπαίκτες μας για τις θέσεις των εχθρών, το Apex Legends έχει ένα mechanic ακόμα, με το οποίο μπορούμε να μειώσουμε το damage που δεχόμαστε ενώ έχουμε πέσει και να καθυστερήσουμε τους αντιπάλους. Γενικά, είναι εμφανές πως η Respawn θέλει να συμμετέχουν όλοι παίκτες σε κάθε φάση του παιχνιδιού, ανεξάρτητα με το πόσο έμπειροι είναι. Ευτυχώς, τα καταφέρνει ανέλπιστα καλά.

Μία ακόμα διευκόλυνση που παρουσιάζει ενδιαφέρον, έχει να κάνει με το στόχαστρο των snipers. Οι σφαίρες δεν ταξιδεύουν για πάντα, αφού εκτοξευθούν· σιγά σιγά χάνουν ύψος και πέφτουν. Έτσι, αν κάποιος εχθρός είναι πολύ μακριά, πρέπει να υπολογίσουμε την πορεία της σφαίρας, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση. Αυτό, ισχύει σε άλλα παιχνίδια, στα οποία οι σφαίρες συμπεριφέρονται με αυτόν τον τρόπο. Στο Apex Legends, οι διόπτρες έρχονται εξοπλισμένες με τις απαραίτητες ενδείξεις και κάνουν εκείνες τους υπολογισμούς για εμάς. Εμείς, αρκεί να γνωρίζουμε πώς να ερμηνεύσουμε σωστά τις ενδείξεις αυτές. Αυτό το mechanic εμφανίζεται για πρώτη φορά σε παιχνίδι και απλοποιεί πολύ τη διαδικασία στόχευσης (κάτι που εκλαμβάνουμε ως θετικό, στο πλαίσιο του συγκεκριμένου παιχνιδιού).


 

Η τελευταία ειδοποιός προσθήκη έχει στοιχεία από hero shooters, όπως το Overwatch. Στο Apex Legends υπάρχουν χαρακτήρες προς επιλογή, ο κάθε ένας με δικές του ιδιότητες –passive, active και ulti φυσικά. Τα skills αυτά, είναι προσεκτικά σχεδιασμένα ώστε να κάνουν το Apex Legends πιο πολύπλοκο, με την καλή έννοια. Δεν είναι εντελώς απαραίτητα, όμως είναι πολύ διασκεδαστικά και χρήσιμα. Βεβαίως, όπως είναι αναγκαίο, μπορούμε να επιλέξουμε συνδυασμούς χαρακτήρων για την ομάδα μας και να πετύχουμε τα λεγόμενα synergies. Για παράδειγμα, ένας χαρακτήρας ρίχνει καπνό που περιορίζει την όραση, ενώ ένας άλλος μπορεί να βλέπει τις αύρες των εχθρών, όταν οι ίδιοι δεν φαίνονται. Οι συνδυασμοί είναι αρκετοί και πολύ διασκεδαστικοί και τα skills ανανεώνουν το είδος όσο χρειάζεται, ενώ με έξυπνη χρήση τους, μπορούμε να μετατρέψουμε μια φαινομενικά χαμένη μάχη, σε νίκη.

Ένα από τα λίγα προβλήματα του Apex Legends εμφανίζεται στον τρόπο απόκτησης των κλειδωμένων χαρακτήρων και στο γενικότερο σύστημα προόδου. Οι πόντοι που παίρνουμε μετά από κάθε αγώνα είναι αρκετοί για να νιώθουμε πως υπάρχει πρόοδος, όμως όχι για να εξαλειφθεί η ανάγκη για grinding τακτικές. Φυσικά, υπάρχουν microtransactions και loot boxes. Ευτυχώς, δεν υπάρχει η δυνατότητα να αποκτήσει κάποιος πλεονέκτημα απέναντι στους υπόλοιπους, ξοδεύοντας λεφτά, καθώς οι χαρακτήρες είναι ισορροπημένοι και τα αντικείμενα που αγοράζουμε διακοσμητικά. Μπορούμε να ξεκλειδώσουμε τους χαρακτήρες με in-game χρήματα, όμως χρειάζεται να ξοδέψουμε αρκετές ώρες παίζοντας –κάτι που, τελικά, δεν είναι και τόσο κακό, ιδίως με δεδομένο πως αυτήν τη στιγμή υπάρχουν δύο κλειδωμένοι χαρακτήρες.

Συμπέρασμα

Η Respawn, λοιπόν, προσπάθησε να πάρει ήδη καθιερωμένα στοιχεία από μερικά είδη παιχνιδιών και να τα ενώσει με κεντρικό άξονα το Battle Royale. Το εγχείρημά της πέτυχε θριαμβευτικά· δεν θα περιμέναμε κάτι λιγότερο από τη συγκεκριμένη εταιρεία, εξάλλου. Είναι μία συνειδητοποιημένη απόπειρα δημιουργίας ενός «σοβαρού» Battle Royale shooter, η οποία καρποφόρησε υπέρ του δέοντος και προτείνεται χωρίς ενδοιασμούς σε fans των Battle Royales και μη. Το Apex Legends έκανε πολύ δυναμική αρχή και ελπίζουμε να έχει σωστή υποστήριξη στο μέλλον. Το είδος των Battle Royale shooters φαίνεται πως επιτέλους ξεδιπλώθηκε και έδωσε το παιχνίδι που πάντα περιμέναμε· δεν μπορούμε να φανταστούμε καν πώς μπορεί να ξεπεραστεί το Apex Legends.
 

Βαθμολογία: 9/10
 

Το παιχνίδι διατίθεται δωρεάν στις ψηφιακές πλατφόρμες PSN, Xbox Live και Origin.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης