Η Arkane Studios έχει κερδίσει τις καρδιές μας με τη σειρά βιντεοπαιχνιδιών Dishonored, αλλα και το πιο πρόσφατο, Prey. Είναι μια εταιρία που έχει κλίση στα παιχνίδια οπτικής πρώτου προσώπου, με ιδιαίτερη έμφαση στο stealth, το shooting και το storytelling. Ένα κράμα όλων των παραπάνω αποτελεί και ο πιο πρόσφατος τίτλος της, που είχαμε τη χαρά να γευτούμε, με το όνομα Deathloop.
 

Βασισμένο σε ένα εναλλακτικό κατασκοπικό περιβάλλον του ’60 και με μια πινελιά από James Bond σε περίοδο ψυχρού πολέμου, ο κόσμος του Deathloop είναι ιδιαίτερα πρωτότυπος, όπως και η ίδια η ιστορία του. Τα γεγονότα του τίτλου εκτυλίσσονται σε τέσσερις διαφορετικές τοποθεσίες του αρκτικού ψαροχωριού – στρατιωτικής βάσης, εν ονόματι Blackreef. Οι επιστήμονες προσπαθούν να βρουν το κλειδί της αιωνιότητας, δημιουργώντας με τεχνολογικούς τρόπους μια κατάσταση που κάθε μέρα που περνά επαναλαμβάνεται μέχρι το άπειρο, ένα πείραμα που ονομάζεται “AEON Program”. Κάθε νέα μέρα που ξεκινά μηδενίζει τα πάντα, όπως και τις αναμνήσεις των εχθρών του παιχνιδιού.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Ο Colt Vahn είναι ο πρωταγωνιστής αυτού του “αφηγήματος” και ο χαρακτήρας που χειριζόμαστε, και σκοπός του είναι να μπορέσει να σπάσει αυτήν τη “λούπα” και να ξεφύγει από το συνεχές μαρτύριο, αφού ταυτόχρονα εξουδετερώσει -κατά τη διάρκεια μόνο μίας μέρας- τους 8 βασικούς εχθρούς ή αλλιώς “Visionaries”, όπως ονομάζονται στο παιχνίδι.
 

Είναι σίγουρα πρωτότυπος ο τρόπος που αφηγείται την ιστορία, αλλά και πώς όλο αυτό προσαρμόζεται σε ένα επαναλαμβανόμενο σκηνικό που αλλάζει μόνο για τον ίδιο τον παίκτη. Κάθε μέρα χωρίζεται σε τέσσερις περιόδους (πρωί, μεσημέρι, απόγευμα, βράδυ) και σε κάθε περίοδο μπορούμε να επιλέξουμε την περιήγηση σε έναν από τους τέσσερις χάρτες. Κάθε χάρτης περιέχει και κάποιους από τους Visionaries. Μέρα με τη μέρα και όσο συνεχίζεται η λούπα, ανακαλύπτουμε στοιχεία για να μάθουμε τα πάντα για τους 8 Visionaries, μέχρι την τελική μέρα, που θα καταφέρουμε να τους εξουδετερώσουμε όλους μαζί, φτάνοντας έτσι σε ένα από τα τρία endings του παιχνιδιού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Deathloop έχει ορισμένα στοιχεία από roguelike παιχνίδια, καθώς με το πέρασμα κάθε μέρας χάνουμε ολόκληρο τον εξοπλισμό και τις δυνάμεις μας, εκτός και αν τα κάνουμε infuse με το Residuum, το κύριο υλικό που συλλέγουμε στο παιχνίδι. Εξοντώνοντας Visionaries αποκτούμε δυνάμεις, κοντά σε αυτές που βλέπουμε στα παιχνίδια Dishonored, όπως για παράδειγμα το Dash στον αέρα, το να γινόμαστε αόρατοι και αρκετά άλλα, τα οποία αναβαθμίζονται όπως αναβαθμίζονται και τα όπλα που βρίσκουμε στο παιχνίδι.
 

Υπάρχει μια καλή ισορροπία μεταξύ stealth και shooting στον τίτλο, ο οποίος δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητικός από τη στιγμή που κατανοούμε το μοτίβο του. Υπάρχει καθοδήγηση για τους βασικούς στόχους σε κάθε χάρτη, ενώ και οι εχθροί, σε αντίθεση με άλλα παιχνίδια της Arkane, είναι αρκετά “παθητικοί”, ίσως επίτηδες, ώστε να υπάρχει ροή στο gameplay. Αν ο παίκτης πεθάνει τρεις φορές σε ένα session, τότε χάνει όλα όσα απέκτησε μέχρι τότε.
 

Πρόκειται για ένα έξυπνο concept και σε αυτό βοηθούν οι εξαιρετικά σχεδιασμένοι χάρτες, οι διάλογοι μεταξύ των χαρακτήρων, αλλά και το αίσθημα της εξερεύνησης. Το παιχνίδι μπορεί να ολοκληρωθεί σε 15-20 ώρες, ανάλογα με το επίπεδο ικανότητας του κάθε παίκτη, ενώ δεν υπάρχει επιλογή για τη δυσκολία.
 

Κατά τη διάρκεια των περασμάτων μας από χάρτη σε χάρτη, υπάρχει η πιθανότητα να γίνει εισβολή (invade) στο παιχνίδι μας από την Julianna, μιας εκ των 8 Visionaries, η οποία μπορεί είτε να είναι καθοδηγούμενη από την AI του παιχνιδιού, είτε να τη χειρίζεται ένας πραγματικός παίκτης online. Οι μάχες μεταξύ του Colt και της Julianna έχουν αρκετή ένταση, ιδιαίτερα όταν γίνεται μεταξύ δύο παικτών. Αυτό αποτελεί και το online κομμάτι του τίτλου. Στο κεντρικό μενού του παιχνιδιού υπάρχει ξεχωριστό mode για τον χειρισμό της Julianna, που μας επιτρέπει να κάνουμε invade σε φίλους ή άλλους άγνωστους παίκτες στο διαδίκτυο, με ξεχωριστή πρόοδο από αυτήν του Colt.
 

Είναι μια εναλλακτική προσεγγιση και αρκετά έξυπνη προσθήκη, που έχει όμως τα προβληματάκια της, κυρίως με τη συνδεσιμότητα και το lag, που μπορεί να υπάρξει στις αναμετρήσεις αυτές. Να τονίσουμε πως υπάρχει επιλογή, αν θέλουμε να απενεργοποιήσουμε τα online invades τελείως, παίζοντας το παιχνίδι σε μορφή single player ή να επιτρέψουμε μόνο αυτά φίλων.
 

Αξίζει να σημειώσουμε πως το Deathloop είναι timed exclusive τίτλος για το PS5 (και το PC) για έναν χρόνο, το οποίο σημαίνει ότι σε έναν χρόνο από τώρα θα κυκλοφορήσει (δωρεάν στο Xbox Game Pass) και στις κονσόλες της Microsoft.

Παρότι μιλάμε για έναν τίτλο που δεν εντυπωσιάζει οπτικά, έχει τον δικό του ρετρο-κατασκοπικό θα λέγαμε χαρακτήρα, ενώ όλες οι τοποθεσίες, παρότι αρχικά φαίνονται απλές, έχουν ικανοποιητικό μέγεθος και προσφέρονται προς εξερεύνηση. Δεν είναι πάντως παιχνίδι που δείχνει τις next-gen δυνατότητες του PS5, πλην την καταπληκτική χρήση των δυνατοτήτων του DualSense.
 

Στον τομέα των γραφικών υπάρχουν τρεις επιλογές για την κονσόλα της Sony: το Performance, με τα σταθερά 60 FPS, το Quality, με έμφαση στην ανάλυση και το Ray Tracing, το οποίο όμως ρίχνει αρκετά τις επιδόσεις στα 30 καρέ περίπου το δευτερόλεπτο. Στα του ήχου, έχουμε πεντακάθαρα εφέ, πολύ καλό voice acting, κυρίως από τους ηθοποιούς του Colt και της Julianna, αλλά και των υπόλοιπων 8 Visionaries. Σαν τίτλος είναι αρκετά “γυαλισμένος”, χωρίς όμως να λείπουν ορισμένα μικρα bugs που μπορούν να διορθωθούν, όπως κάποια freezes, που αντιμετωπίσαμε.
 

Το Deathloop έχει τη σφραγίδα της Arkane Studios και μπορεί άνετα να πάρει τα εύσημα ως μια ιδιαίτερα πρωτότυπη ιδέα στα “χαρτιά”, η οποία μεταφράζεται εξίσου επιτυχημένα και στο gameplay. Δεν είναι αψεγάδιαστος τίτλος, αλλά παρά τα προβλήματά του, θα το βρούμε σίγουρα στα καλύτερα παιχνίδια της χρονιάς.

Βαθμολογία


 

 

Πληροφορίες

Τίτλος: Deathloop
Διαθέσιμο σε: PS5, PC
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: Arkane Studios
Εκδότρια Εταιρεία: Bethesda Softworks
Είδος: Action / First Person
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 14 Σεπτεμβρίου 2021
Ηλικίες: 18+
 

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες της παρουσίασης.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης