Το Stray σε βάζει αμέσως στο κλίμα. Μόλις ξεκινήσεις να παίζεις, παίρνεις τον έλεγχο μιας γάτας και, μαζί με μερικές άλλες, κρύβεσαι σε μια σπηλιά μέχρι να σταματήσει η βροχή. Όσο κρύβεσαι, αλληλεπιδράς με τις άλλες γάτες: κοιμάστε παρέα, τρίβετε τις γούνες σας με στοργή. Λίγο αργότερα, πέφτεις σε έναν γκρεμό και ξαφνικά βρίσκεσαι σε μια παράξενη πόλη, γεμάτη φωτεινές επιγραφές, μπαρ, σκοτεινά σοκάκια και… ρομπότ. Γιατί υπάρχουν μπαρ και μαγαζιά με φαγητό, αφού τα ρομπότ δεν έχουν στόματα;
 

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συνέχισε να παίζεις και θα σου λυθούν οι περισσότερες απορίες. Σε 7 περίπου ώρες που θα χρειαστείς για να τερματίσεις το σύντομο -αλλά περιεκτικό- Stray, θα μάθεις αρκετά για την πόλη, για τα υπόλοιπα μέρη που θα επισκεφτείς, για τον κόσμο γενικότερα. Οι περιγραφές γίνονται μέσω της «μετάφρασης» που παρέχει ένα μικρό ρομποτάκι, ώστε να μπορεί η γάτα να επικοινωνήσει με τα ρομπότ και να αντιληφθεί τι σημαίνουν οι επιγραφές και τα άλλα στοιχεία του περιβάλλοντος.
 

Λοιπόν, οι πόλεις είναι πανέμορφες, ο κόσμος υπέροχος, το υπόβαθρο ικανοποιητικό, αν και αρκετά συνηθισμένο για το είδος -δεν προσπαθεί να καινοτομήσει ή να κάνει κάτι ξεχωριστό, του φτάνει να τα κάνει όλα σωστά κι ας τα έχουμε ξαναδεί.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γιατί, πράγματι, το Stray στο κομμάτι του σεναρίου τα κάνει όλα σωστά. Η αφήγηση είναι απλή, κατανοητή, καλοστημένη. Οι χαρακτήρες είναι απλοί, επίσης, αλλά πετυχημένοι και επαρκείς ως σύνδεσμοι με τον κόσμο αυτόν. Η ροή της πλοκής είναι άριστη, δεν υπάρχουν κενά ή κουραστικά σημεία. Τα πάντα έχουν στηθεί σωστά, απλώς δεν κάνουν ποτέ κάτι ιδιαίτερα συναρπαστικό. Το μόνο εντυπωσιακό είναι ότι χειριζόμαστε μια γάτα: αν ο πρωταγωνιστής ήταν άνθρωπος με ρομποτικά μέλη ή κάτι παρόμοιο, θα νιώθαμε ακόμα περισσότερο ότι το έχουμε ξαναπαίξει.

Όμως, η γατίσια φύση του χαρακτήρα μας είναι πολύ βασικό στοιχείο. Όλο το gameplay έχει χτιστεί με βάση τη συμπεριφορά μιας γάτας: θα ρίξουμε μπουκάλια από ράφια, θα σκαρφαλώσουμε σε ψηλά σημεία, θα πηδήξουμε από ταράτσα σε ταράτσα, θα κινηθούμε, γενικά, όπως ένα αιλουροειδές. Εδώ, η εταιρεία ανάπτυξης έχει κάνει υπέροχη δουλειά. Το animation, ο χειρισμός, η γενικότερη αίσθηση της κίνησης, έχουν στηθεί άψογα και δίνουν την εντύπωση ότι χειριζόμαστε μια πραγματική γάτα -κάτι που, μετά από λίγο, γίνεται δεύτερη φύση μας.

Ο σχεδιασμός των επιπέδων είναι, επίσης, εξαιρετικός και βοηθά στο στήσιμο της γατίσιας αίσθησης. Θα χρειαστεί να εξερευνήσουμε διάφορες τοποθεσίες, να σκαρφαλώσουμε σε απίθανα μέρη και να λύσουμε γρίφους που, δυστυχώς, είναι πάρα πολύ απλοί και εύκολοι, σε σημείο που καταλήγουν να μην προσφέρουν όσα θα μπορούσαν -αν και παραμένουν σημαντικό κομμάτι της εμπειρίας, και είναι ευχάριστοι.

Εκτός από να λύνουμε γρίφους, το Stray μάς καλεί να εξερευνήσουμε αλλά και να τρέξουμε για να γλιτώσουμε από ρομποτικά πλάσματα. Στις περιπτώσεις αυτές, προκύπτουν κάποια σημεία που βασίζονται πολύ σε δομή που θυμίζει trial and error, ενώ κάποιες φορές πρέπει να λύσουμε μικρούς γρίφους ενώ μας κυνηγούν. Αυτά τα τμήματα μπορούσαν και καλύτερα, αλλά είναι κάπως σπάνια και δεν διαρκούν πολύ. Επίσης, ο χειρισμός, αν και συνολικά είναι όπως πρέπει, εδώ κι εκεί «κολλάει», όταν, για παράδειγμα, πρέπει να πηδήξουμε σε μια πλατφόρμα αλλά δεν εμφανίζεται το πλήκτρο (δεν πηδάμε όπου θέλουμε, αλλά μόνο εκεί όπου εμφανίζεται η ένδειξη άλματος).

Συμπέρασμα

Γενικά, πρόκειται για ένα -κατά κύριο λόγο- γραμμικό παιχνίδι, με κάποιες παράπλευρες δραστηριότητες και υπέροχη ατμόσφαιρα, με ιδανικά γραφικά και καταπληκτική μουσική. Αν σας αρέσουν οι γάτες και οι απλές περιπέτειες, χωρίς απαιτητικές δραστηριότητες και περίπλοκα συστήματα, το Stray είναι ό,τι πρέπει για εσάς. Ένα παιχνίδι που θυμίζει παλιότερες εποχές με τον καλύτερο τρόπο, είναι πανέμορφο και μας κάνει να νιώθουμε ότι είμαστε μια γάτα σε ένα ξεχασμένο, φουτουριστικό μέρος. Παρά τα μικρά του προβλήματα, αποτελεί ένα πάρα πολύ δυνατό ντεμπούτο για την εταιρεία ανάπτυξής του και ένα από τα καλύτερα indie της χρονιάς, αναμφίβολα.
 

Βαθμολογία

 

Πληροφορίες
 

Τίτλος: Stray
Διαθέσιμο σε: PC, PS4, PS5
Δοκιμάστηκε σε: PS5
Εταιρεία Ανάπτυξης: BlueTwelve Studio
Εκδότρια Εταιρεία: Annapurna Interactive
Είδος: Adventure
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 19 Ιουλίου 2022
Ηλικίες: 12+

 

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης