Του Παύλου Κρούστη

Πληροφορίες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τίτλος: Mortal Kombat 11 Ultimate
Πλατφόρμες: PlayStation 5, Xbox Series X|S, PlayStation 4, Xbox One, PC, Nintendo Switch
Δοκιμάστηκε σε: Xbox Series X
Εταιρεία Ανάπτυξης: Netherrealm Studios
Εκδότρια Εταιρεία: Warner Bros. Interactive Entertainment
Είδος: Fighting
Ηλικίες: 18+
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 17 Νοεμβρίου 2020

Τον Μάιο του 2019 δώσαμε τα εύσημα στη Netherrealm για το νέο πρότυπο fighting παιχνιδιού, το εξαιρετικό Mortal Kombat 11. Το παιχνίδι ήταν το 5ο εμπορικότερο για το 2019 και έφτασε τα 8 εκατ. σε πωλήσεις. Μετά από μπόλικο επιπρόσθετο υλικό, έχουμε πλέον την Ultimate έκδοση του τίτλου, όπως έχουμε συνηθίσει και από τα προηγούμενα παιχνίδια της εταιρείας, που έρχεται με όλα σχεδόν τα DLC που έχουν κυκλοφορήσει και παράλληλα συνοδεύει το λανσάρισμα της νέας γενιάς κονσολών με εκδόσεις για τα PS5 και Xbox Series X|S.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συγκεκριμένα, όσον αφορά στην έκδοση για τις κονσόλες νέας γενιάς, αυτή έρχεται με δωρεάν upgrade για PS5 και Xbox Series X|S για τους κατόχους του παιχνιδιού σε PS4 και Xbox One αντίστοιχα, είτε σε ψηφιακή, είτε σε φυσική μορφή. Ταυτόχρονα, το αρθρωτό σύστημα των expansions του παιχνιδιού δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους χρήστες να προσαρμόσουν τις αγορές τους κι έτσι βλέπουμε κάτι λίγο πιο φιλικό προς τον χρήστη σε σχέση με την αγορά πακέτων που δεν θέλουμε. Η τιμή της Ultimate έκδοσης είναι αρκετά δελεαστική, αφού το σύνολο των DLC μαζί με το βασικό παιχνίδι έρχεται λίγο πιο κάτω από full price (€54,99 RRP).

Η έκδοση που είχε περισσότερο νόημα να δοκιμάσουμε ήταν φυσικά στη νέα γενιά, και συγκεκριμένα στο Xbox Series X, καθώς όχι μόνο είχαμε τη δυνατότητα να δούμε τις τεχνικές διαφορές σε σχέση με την έκδοση προηγούμενης γενιάς, αλλά και να δοκιμάσουμε επί της ουσίας τον πρώτο next-gen fighting τίτλο.

Το περιεχόμενο της Ultimate έκδοσης είναι το βασικό παιχνίδι που κυκλοφόρησε πριν 1,5 χρόνο μαζί με ό,τι έχει κυκλοφορήσει για το παιχνίδι έως τώρα: Kombat Pack 1, Aftermath Expansion και Kombat Pack 2. Το καθένα απ’ αυτά τα «πακέτα DLC» στην ουσία περιλαμβάνει νέους μαχητές και έξτρα καλούδια, όπως νέα skins για τους χαρακτήρες. Πρακτικά, το μόνο που λείπει από το πακέτο είναι το τελευταίο skin pack που κυκλοφόρησε πριν λίγο καιρό, το Klassic MK Movie Skin Pack, το οποίο θα θέλαμε πολύ να υπάρχει στην Ultimate έκδοση, αφού περιλαμβάνει όχι μόνο τα skins του Raiden, της Sonya και του Johnny Cage από την ταινία του 1995, αλλά και τις φωνές των ηθοποιών (ναι, και ο Christopher Lambert) που επιστρέφουν στους ρόλους τους μετά από 25 χρόνια. Δυστυχώς όμως, όπως αναφέραμε, θα πρέπει να το αγοράσετε ξεχωριστά (στα € 5,99) και είναι ίσως το μόνο κομμάτι που λείπει από ένα κατά τ’ άλλα υπερπλήρες πακέτο.

Συγκεκριμένα, οι χαρακτήρες που προστίθενται με τα expansions μόνο απλή υπόθεση δεν είναι, αφού όχι μόνο διαφοροποιούνται σημαντικά σε σχέση με τις κινήσεις και τα animations τους, αλλά πλέον έχουμε τεράστια ποικιλία στις εμφανίσεις τους μέσω του Kustomize Menu, που σας δίνει τη δυνατότητα να επιλέξετε ανάμεσα σε δεκάδες skins για τον καθέναν τους, αλλά και πολλαπλά κομμάτια του εξοπλισμού (gear) τους. Φυσικά, όλα αυτά θα πρέπει να τα ξεκλειδώσετε πρώτα. Παράλληλα, ο κάθε χαρακτήρας έχει 2 δικά του Fatalites, δικά του Brutalities, δικό του Friendship move και το κυριότερο… δικές του ατάκες πριν την έναρξη κάθε αγώνα, με τους διαλόγους να διαρκούν συνολικά πάνω από μισή ώρα για τον κάθε χαρακτήρα! Φυσικά, ο καθένας έχει και το δικό του ending.

Αναφερθήκαμε στα Friendship finishing moves και ίσως κάποιοι δεν τα θυμάστε από το παιχνίδι του 2019. Αυτό συμβαίνει διότι τα Friendships, όπως και τα Stage Fatalities προστέθηκαν από την εταιρεία με δωρεάν update μερικούς μήνες μετά την κυκλοφορία, δίνοντας έτσι επιπρόσθετο κίνητρο να ασχοληθείτε, αφού έχει γίνει καταπληκτική δουλειά στον σχεδιασμό τους, με νέα δουλειά στο motion capture και φοβερά αστείες ιδέες, ως επί το πλείστον.

Για να καταλάβουμε τον όγκο της δουλειάς που έχει γίνει μετά το λανσάρισμα, αρκεί να σκεφτούμε ότι οι χαρακτήρες από 25 πλέον είναι 37 και έχουμε παράλληλα άλλο ένα single player story campaign, το Aftermath, το οποίο διαρκεί περίπου το ½ του βασικού story mode (στις 3-4 ώρες περίπου) και έρχεται με ολοκαίνουργιο σενάριο, που επαναφέρει στη σειρά μερικούς αγαπημένους χαρακτήρες: τον Shang Tsung, το Nightwolf και τον Fujin. Με κάποιες απαράδεκτες δικαιολογίες συνάπτουν μια συμφωνία και έρχονται να βοηθήσουν (?) τους ήρωές μας, μετά το τέλος του MK11, ενώ στη συνέχεια βλέπουμε και τις Sindle και Sheeva. Χωρίς να μπούμε σε spoilers, η παράνοια με το time travel paradox συνεχίζεται και οι σεναριακές τρύπες είναι άπειρες, όμως δεν βλέπουμε το Mortal Kombat story για το σφιχτοδεμένο του υπόβαθρο. Αντιθέτως, το βλέπουμε για τις απίστευτες σκηνές δράσεις, τους οριακά αστείους διαλόγους που οδηγούν πάντα -σχεδόν με αισθητική… αισθησιακής ταινίας- σε βρωμόξυλο και τις χορογραφίες που σαγηνεύουν. Το τελευταίο Mortal Kombat, ειδικότερα για τους παλιούς fans της σειράς, που ήξεραν να διηγηθούν τι σχέση ακριβώς είχε η Kitana με τη Sindel και πώς ακριβώς σχετίζεται ο Liu Kang με τα τριτοξαδέρφια του, θα πάρουν κύματα αγάπης από τους δημιουργούς με όλες τις λεπτομέρειες του παρελθόντος, αλλά ακόμη και εξηγήσεις (!) για πολλά από τα ευτράπελα που έχουν λάβει χώρα στο συγκεκριμένο σύμπαν, πολλές δεκαετίες πίσω. Αν δεν καταλάβετε τίποτα από στο στόρι πάντως, μην νιώσετε τύψεις, γενικά δεν βγάζει νόημα. Τουλάχιστον έχουμε μερικές σκηνές που θα χαρακτηρίζαμε επικές και θα εκτιμήσουν παλιοί και νέοι fans, με την Kronika να παίρνει κυρίως θέση στο background αυτήν τη φορά.

Ο Ed Boon επαναπροσδιόρισε τους fighting τίτλους με το story mode του Mortal Kombat (2011), τη συνέχεια του οποίου είδαμε στο Mortal Kombat X και στα Mortal Kombat 11 και Mortal Kombat 11: Aftermath. Όσο και να μας διασκεδάζει, θα θέλαμε να δούμε λίγο τη σειρά να πατά σε ελαφρώς πιο… γήινα μονοπάτια, αφήνοντας πίσω τις εναλλακτικές πραγματικότητες και τα ταξίδια στον χρόνο. Μάλιστα, θα είχε πολύ ενδιαφέρον να δούμε κάτι σε story mode επεισοδιακού τύπου για τον κάθε χαρακτήρα πλέον, αντί για ένα ενιαίο που να τους πετάει όλους μέσα ή γιατί όχι, κάτι σαν remake και για τους παλιότερους τίτλους ή… τις ταινίες. Τα επίπεδα παραγωγής δείχνουν πλέον ότι δεν υπάρχει ταβάνι πέρα από τη φαντασία.

Αφήνοντας πίσω το Aftermath, έχουμε να μιλήσουμε για 12 χαρακτήρες, που προστίθενται στο βασικό ρόστερ των 25. Για την ακρίβεια, ο 25ος, ο Shao Khan, πλέον είναι διαθέσιμος για τους χρήστες και δεν χρειάζεται επιπλέον αγορά, ενώ στα πακέτα χαρακτήρων που κυκλοφόρησαν έχουμε κατά βάση νέους guest και παλιούς αγαπημένους. Συγκεκριμένα, σε μια τάση που ξεκίνησε με το Mortal Kombat (2011), η Netherrealm συνεχίζει να χρησιμοποιεί για guest μερικούς εμβληματικούς χαρακτήρες της ποπ κουλτούρας, που κυρίως προέρχονται από τον χώρο του σινεμά.

Οι guests συνδυάζονται σε ένα φεστιβάλ για τις action movies των 80’s, με τον Robocop, τον Terminator και τον Rambo να έχουν για πρώτη φορά κοινή σκηνή, που τους επιτρέπει να αναπτύξουν τα ταλέντα τους. Παρότι οι ειδικές κινήσεις τους, αλλά και οι ατάκες τους είναι γεμάτες λεπτομέρειες από τις κινηματογραφικές τους ταινίες, σαν χαρακτήρες δεν έχουν την πολυπλοκότητα ή τη χρησιμότητα που έχουν άλλοι. Μπορεί σε κάποιους να φτάνει βέβαια αυτό ή να γοητευθούν από την πρόκληση για να τους μάθουν, αλλά εν γένει, αποτελούν «κράχτες». Οι φωνές και οι εμφανίσεις του Robocop και του Rambo ανήκουν αντίστοιχα στους original ηθοποιούς, τον θρυλικό Peter Weller και τον εμβληματικό Sylvester Stallone. Ο Terminator έχει μόνο την εμφάνιση του Arnold Schwarzenegger, αλλά όχι και τη φωνή του. Δυο ακόμη guests είναι ο Spawn και ο Joker. Ο Spawn αποτελεί έναν από τους χαρακτήρες που προέρχονται από κόμικ και είναι ίσως ο πιο «ξέμπαρκος», όμως είναι ιδιαίτερα αγαπητός στο κοινό, έχει τη φωνή του χολιγουντιανού Keith David και το ρεπερτόριο των κινήσεών του τον κάνει έναν από τους πιο δύσκολους του παιχνιδιού, που αν τον μάθετε, θα σας ανταμείψει. Ο Joker από την άλλη αποτελεί την κλασική guest εμφάνιση από το ρόστερ της DC ή πιο συγκεκριμένα του Injustice, αφού με κάθε κυκλοφορία Injustice ή Mortal Kombat των τελευταίων ετών έχουμε κι από μία guest εμφάνιση εκατέρωθεν. Είναι η πρώτη φορά που ο συγκεκριμένος εμφανίζεται σε «ενήλικο» παιχνίδι (18+) και έχουμε σίγουρα την πιο σκοτεινή εκδοχή του με όλα τα αρρωστημένα χούγια του πλέον να μην κρύβονται.

Μερικοί από τους πλέον περιζήτητους χαρακτήρες για το MK 11 ήταν η Sindel, o Shang Tsung και ο Nightwolf. Με το πρώτο Kombat Pack επέστρεψαν από τα παλιά και οι τρεις και μάλιστα τους βλέπουμε να πρωταγωνιστούν και στο story mode, το Aftermath, μαζί με τον Fujin και τη Sheeva, αφού στην ουσία γι’ αυτούς χτίστηκε και το νέο story. Παλιοί αγαπημένοι και ήδη γνώριμοι, όπως και οι υπόλοιποι χαρακτήρες του MK 11 διαφοροποιούνται σημαντικά στις κινήσεις τους σε σχέση με τα παλιότερα παιχνίδια, αφού ελάχιστες κινήσεις έχουν μείνει ίδιες, όπως είχαμε αναφέρει και στο review μας για το βασικό παιχνίδι. Παρ’ όλα αυτά, απ’ αυτήν την 5άδα ξεχωρίζουμε τη Sindel και τον Nightwolf, που θεωρούμε ότι στα χέρια ικανών παικτών μπορούν πραγματικά να λάμψουν. Σε αυτούς προστίθενται και ο Rain με την αγαπημένη Mileena. Κι ενώ η δεύτερη ακολουθεί πιο κλασικές μεθόδους και μας θυμίζει τις παλιότερες εκδοχές της, ο Rain είναι ολοκληρωτικά αλλαγμένος και αυτήν τη φορά όχι μόνο διαφοροποιείται από τους υπόλοιπους χρωματιστούς ninja, αλλά… είναι και χρήσιμος. Είναι γενικά ένας από τους πιο ενδιαφέροντες χαρακτήρες ολόκληρου του roster και διαθέτει εκπληκτικές κινήσεις.

Φτάνουμε έτσι ίσως σε ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια της Ultimate έκδοσης που είναι οι τεχνικές βελτιώσεις για τις κονσόλες νέας γενιάς. Το MK 11 σε PS4 Pro και Xbox One X δεν άφησε πολλά περιθώρια, η αλήθεια είναι, κι έτσι η next gen έκδοση του Mortal Kombat 11 δεν έχει μεγάλες διαφορές. Για την ακρίβεια, αν δεν δει κάποιος δίπλα δίπλα τις δυο εκδόσεις, πιθανώς δεν θα καταλάβει διαφορά. Και πάλι έχουμε δυναμική ανάλυση στα 4Κ, με το κοντέρ αυτήν την φορά να σταθεροποιείται πιο συχνά στη μέγιστη ανάλυση, ενώ σε επιδόσεις και πάλι το παιχνίδι τρέχει αψεγάδιαστα στα 60 fps, ίσως ελάχιστα πιο σταθερά και με σβησμένα τα όποια stutters υπήρχαν στις μεταβάσεις σκηνών στην προηγούμενη γενιά. Τα cutscenes και κάποιες ειδικές κινηματογραφικές σκηνές παραμένουν στα 30 fps. Αυτό που έχει αλλάξει είναι τα textures σε κάποια σημεία, πχ. σε κάποια ρούχα ή αντικείμενα ή στις πίστες και κυρίως ο φωτισμός, ο οποίος είναι και η μεγαλύτερη διαφορά που βρήκαμε, καθώς σε κάποιες πίστες πλέον έχουμε σημεία με φωτισμό που προκαλεί σκιές κλπ., τα οποία πριν δεν υπήρχαν. Με λίγα λόγια, το MK 11 στις κονσόλες νέας γενιάς ναι μεν, είναι πιο καθαρό, αλλά δεν είναι κάποια ραγδαία βελτίωση, όπως έχουμε δει σε άλλα παιχνίδια που μεταβαίνουν σε next-gen. Αυτό ίσως είναι περισσότερο θετικό για την έκδοση προηγούμενης γενιάς, παρά αρνητικό για την έκδοση νέας γενιάς, αφού ήδη είχε γίνει εκπληκτική δουλειά.
 

Η βασική τεχνική διαφορά έχει να κάνει με τα loading times, τα οποία πλέον τείνουν να εξαφανιστούν. Οι απίστευτα μικροί χρόνοι φόρτωσης φτάνουν maximum τα 5 δευτερόλεπτα και ένα παιχνίδι τύπου fighting πραγματικά επωφελείται στο σύνολο από μια τέτοια εμπειρία, αφού ανάμεσα στους αγώνες και τις σκηνές έχουμε συνηθίσει να… περιμένουμε. Εδώ όμως όχι. Η αλλαγή είναι θεαματική και συμβάλλει σημαντικά προς όφελος της συνολικής εμπειρίας.

Συμπέρασμα

To Mortal Kombat 11 Ultimate είναι ένα υπερπλήρες πακέτο για το καλύτερο fighting game των τελευταίων ετών. Οι τεχνικές βελτιώσεις για τη νέα γενιά υπάρχουν, όμως δεν είναι ικανές να ωθήσουν τους καταναλωτές, πέραν των σχεδόν ανύπαρκτων loading times, που είναι πράγματι σημαντικό χαρακτηριστικό. Το ογκώδες περιεχόμενο είναι αυτό που δεν αφήνει περιθώρια, με τους 37 χαρακτήρες και το επιπρόσθετο single player story mode να δίνουν δεκάδες ώρες αγνής, ποιοτικής διασκέδασης. Όσοι δεν έχετε αγγίξει το MK11, δεν έχετε να σκεφθείτε τίποτα. Όπως και να έχει, μην το χάσετε.

Βαθμολογία:  9/10

 

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης