Πώς μπορεί η άσκηση να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της στυτικής δυσλειτουργίας;

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2019, 17:40
Πώς μπορεί η άσκηση να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της στυτικής δυσλειτουργίας;

Η άσκηση είναι ιδιαίτερα ευεργετική για το κυκλοφορικό σύστημα καθώς προάγει την ομαλή κυκλοφορία του αίματος σε όλο το σώμα. Η καλή κυκλοφορία του αίματος είναι πολύ σημαντική για την ανδρική στύση.

Όταν ένας άνδρας διεγείρεται σεξουαλικά το πέος του γεμίζει με αίμα, το οποίο δίνει στη στύση τη σκληρότητα που χρειάζεται για να επιτελεστεί η συνουσία. Μετά την εκσπερμάτιση το αίμα επιστρέφει από το πέος στο υπόλοιπο σώμα.

Όταν η ροή του αίματος προς το πέος δεν είναι επαρκής, ενδέχεται ο άνδρας να εμφανίσει στυτικά προβλήματα. Σε κάποιες περιπτώσεις η στύση είναι αδύναμη, σε άλλες ο άνδρας δεν μπορεί να έχει καθόλου στύση.

Κάποιες φορές προβλήματα στη ροή του αίματος προκαλούνται από κάποιο τραυματισμό του ενδοθηλίου ή των μαλακών μυών του πέους. Πρόκειται για ιστούς που παίζουν σημαντικο ρόλο στη φυσιολογική στυτική λειτουργία. Η καταστροφή αυτή μπορεί να είναι αποτέλεσμα υψηλής αρτηριακής πίεσης ή καπνίσματος. Μπορεί επίσης να συμβεί εάν ο άνδρας έχει υψηλά επίπεδα χοληστερόλης, τριγλυκεριδίων και σακχάρου στο αίμα.

Από τη στιγμή που το ενδοθήλιο ή ο μαλακός μυϊκός ιστός καταστρέφονται, το πέος ενδέχεται να μη λειτουργεί φυσιολογικά ακόμα και εάν η αιμάτωση του είναι επαρκής. Είναι πιο πιθανό επίσης να αναπτυχθεί αθηροσκλήρυνση, μια κατάσταση που χαρακτηρίζεται από τη σκλήρυνση των τοιχωμάτων των αρτηριών και το σχηματισμό πλάκας που μπορεί να επιβραδύνει τη ροή του αίματος από αυτές ή και να την εμποδίσει εξολοκλήρου.

Από τη στιγμή που οι αρτηρίες του πέους είναι πολύ μικρές η στυτική δυσλειτουργία (ΣΔ)είναι συχνά ένα από τα πρώτα συμπτώματα της βλάβης των αγγείων που οφείλεται σε προβλήματα όπως είναι ο διαβήτης ή η καρδιακή νόσος.

Η φυσική άσκηση όμως κάνει πολύ περισσότερα από το να βελτιώνει τη ροή του αίματος στο πέος. Όταν ένας άνδρας έχει τακτική φυσική δραστηριότητα και διατηρεί ένα υγιές βάρος, τα επίπεδα τεστοστερόνης τους μπορεί να αυξηθούν και η αυτοπεποίθηση του να ενισχυθεί. Η άσκηση επισης βοηθά στη μείωση του άγχους και της κατάθλιψης. Οι παραπάνω παράγοντες μπορεί να επηρεάσουν τη στυτική λειτουργία όσο και άλλες πτυχές της σεξουαλικής υγείας.

Αναφορικά με το πόση άσκηση χρειαζεται ένας άνδρας, οι ειδικοί απαντούν ότι δεν υπάρχει μια μοναδική απάντηση. Η απάντηση εξαρτάται από την κατάσταση υγείας του κάθε ατόμου. Για το λόγο αυτό είναι πολύ σημαντικό ο καθένας να ζητά τη γνώμη του ιατρού του πριν ξεκινήσει οποιοδήποτε πρόγραμμα άσκησης. Με την καθοδήγηση του ιατρού ένας άνδρας μπορεί να επιλέξει τον τύπο άσκησης που είναι κατάλληλος γι’ αυτόν.

Πηγή: andrologia.gr

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2019, 17:40