«Το τραύμα δεν εξηγείται με λόγια, μεταφέρεται από γενιά σε γενιά» λέει στο ΑΠΕ/ΜΠΕ ο Σεμπάστιαν Κοχ πρωταγωνιστής της ταινίας «Μην χαμηλώνεις το βλέμμα» με θέμα τη βαριά κληρονομιά του ναζιστικού παρελθόντος της Γερμανίας: «H γενιά του ‘60 στη Γερμανία ρωτούσε τους γονείς για το τι συνέβη στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά δεν έπαιρνε απάντηση. Ούτε οι δικοί τους πατεράδες έδωσαν ποτέ εξηγήσεις στα παιδιά τους που μεγάλωσαν στον πόλεμο», λέει στο ΑΠΕ/ΜΠΕ ο Σεμπάστιαν Κοχ.

«Έργο χωρίς συγγραφέα/δημιουργό»(Werk ohne Autor είναι ο γερμανικός τίτλος της ταινίας και για τον Σεμπάστιαν Κοχ «αποκαλύπτει αλήθειες μέσω της τέχνης». Είναι εμπνευσμένη από τον βίο και το έργο του διάσημου Γερμανού ζωγράφου Γκέρχαρντ Ρίχτερ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρόκειται για την τρίτη ταινία του Φλόριαν Χένκελ Φον Ντόνερσμαρκ, που το σκηνοθετικό του ντεμπούτο το 2006 με τις «Ζωές των άλλων» του χάρισε το Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας και διεθνή φήμη.

Γνώριμος κι αγαπητός στο ελληνικό κοινό όχι μόνο από την ερμηνεία του στις καθηλωτικές «Ζωές των άλλων», αλλά και από το «Ο Θεός αγαπά το χαβιάρι» του Γιάννη Σμαραγδή, ο Σεμπάστιαν Κοχ, που δεν κρύβει την αγάπη του για την Ελλάδα βρέθηκε χθες βράδυ στο Ίδρυμα Κακογιάννη στην avant-première της ταινίας «Μην χαμηλώνεις το βλέμμα», στην οποία ερμηνεύει τον ρόλο ενός διάσημου γυναικολόγου με σκοτεινό παρελθόν στα προγράμματα ευθανασίας του Γ’ Ράιχ.
 
Υπερόπτης, τυραννικός, εμμονικός με την αριστεία σε σημείο που διακόπτει την κύηση της κόρης του για να κρατήσει την καθαρότητα της φυλής. Άκαμπτος μέσα στο κοστούμι του σα να φορά τη ναζιστική στολή συνεχίζει, χωρίς συνέπειες τη ζωή του στην Αν. Γερμανία, μετά τη λήξη του πολέμου, υπό την προστασία Σοβιετικού ο οποίος του οφείλει τη σωτηρία του γιού του στη γέννα.

«Δεν βασίστηκα σε κάποιον συγκεκριμένο χαρακτήρα, γύρω μας υπάρχουν πολλοί αυτού του τύπου. Έχουν συνείδηση ότι είναι τέρατα, απεχθάνονται τις αδυναμίες των άλλων και τις δικές τους, έχουν τον δικό τους κώδικα ηθικής και ποτέ δεν ξεφεύγουν από τον κανόνα που έχουν στο μυαλό τους. Προσπάθησα να δείξω τις προθέσεις του, να δώσω την ανθρώπινη υπόσταση του ήρωα, δεν ήθελα να κάνω καρικατούρα», λέει στο ΑΠΕ/ΜΠΕ ο Σεμπάστιαν Κοχ ο οποίος «ανέπτυξε τον χαρακτήρα μαζί με τον σκηνοθέτη και αγαπημένο φίλο Φλόριαν Χένκελ Φον Ντόνερσμαρκ, όταν εκείνος έγραφε το σενάριο».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο καθηγητής γυναικολογίας, που υποδύεται, έχει μια συγκρουσιακή σχέση αμοιβαίας αντιπάθειας με τον γαμπρό του, έναν ταλαντούχο νεαρό ζωγράφο(Τομ Σίλινγκ)από την Δρέσδη, βαθιά σημαδεμένο στην παιδική του ηλικία από την τραγωδία του πολέμου και ο οποίος σε σκληρές συνθήκες περνά το 1961 στο Δ. Βερολίνο κι από εκεί στο Ντίσελντορφ, αναζητώντας την ελευθερία έκφρασης στους καλλιτεχνικούς μετασχηματισμούς της πατρίδας του, διατηρώντας την ακεραιότητα του, καλλιτεχνική και ανθρώπινη.

Το «Μην χαμηλώνεις το βλέμμα» βγαίνει αύριο Πέμπτη 10/10 στις ελληνικές αίθουσες.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης