Η βραδιά των Όσκαρ για άλλη μια φορά ήταν εντυπωσιακή, με πολλή λάμψη, αρκετή δόση χιούμορ αλλά και πολιτικά μηνύματα.

Η 90ή τελετή απονομής των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου διεξήχθη στο Dolby Theatre του Λος Άντζελες, με παρουσιαστή – για δεύτερη συνεχή χρονιά – τον Τζίμι Κίμελ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η βραδιά των Όσκαρ για άλλη μια φορά ήταν εντυπωσιακή, με πολλή λάμψη, αρκετή δόση χιούμορ αλλά και πολιτικά μηνύματα«Είναι μεγάλη μου τιμή να βρίσκομαι ξανά ανάμεσα σε τόσες ταλαντούχες γυναίκες και τόσο ταλαντούχους άνδρες» ανέφερε ξεκινώντας την εισαγωγή του ο Αμερικανός παρουσιαστής, ενώ αναφερόμενος στην περσινή γκάφα όπου το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας αρχικά δόθηκε στο La la land, ενώ είχε κερδίσει το Moonlight, είπε αστειευόμενος: «Εφέτος, αν ακούσετε το όνομά σας, μη σηκωθείτε αμέσως, δώστε μας λίγο χρόνο να σιγουρευτούμε…». Ακόμη, αναφέρθηκε στον Χάρβεϊ Γουάινστιν που διαγράφηκε από την Ακαδημία («μόνο άλλο ένα μέλος της Ακαδημίας είχε την ίδια ποινή, επειδή…έδινε τα screeners του»), ενώ προέτρεψε το Χόλιγουντ να αντιμετωπίσει τη σεξουαλική παρενόχληση, ώστε «οι γυναίκες να έχουν ν’ ασχοληθούν μ’ αυτήν μόνο…σ’ όλα τα υπόλοιπα πεδία της ζωής, σ’ όλο τον υπόλοιπο κόσμο».

Στις πρώτες θέσεις των διεκδικητών για τα βραβεία ήταν οι ταινίες Η Μορφή του Νερού του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο με 13 υποψηφιότητες (διεκδικούσε μεταξύ άλλων βραβεία στις κατηγορίες Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Φωτογραφίας, Μοντάζ, Σεναρίου, Α’ & Β’ Γυναικείου Ρόλου και Β’ Αντρικού), η Δουνκέρκη του Κρίστοφερ Νόλαν με 8 υποψηφιότητες (Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Φωτογραφίας, Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, Μοντάζ, Μουσικής, Ηχητικού μοντάζ και Μιξάζ) και οι Τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι του Μάρτιν ΜακΝτόνα με 7 υποψηφιότητες (Καλύτερης Ταινίας, Πρωτότυπου Σεναρίου, Μουσικής, Μοντάζ, Α’ Γυναικείου και με διπλή συμμετοχή στην κατηγορία Β’ Ανδρικού).



Ο Σαμ Ρόκγουελ κέρδισε Όσκαρ Β’ Αντρικού Ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι του Μάρτιν ΜακΝτόνα, όπου υποδύεται έναν βίαιο, ρατσιστή αστυνομικό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στον ευχαριστήριο λόγο του ο Ρόκγουελ αναφέρθηκε στους γονείς που του μετέφεραν την αγάπη τους για το σινεμά, ευχαρίστησε τους συνυποψήφιούς του αλλά και τους συμπρωταγωνιστές του, τη Φράνσις ΜακΝτόρμαντ και τον Γούντι Χάρελσον, που «είναι οι ήρωες του», τον σκηνοθέτη της ταινίας Μάρτιν ΜακΝτόνα που δεν «θα ήταν εκεί χωρίς αυτόν», και…όποιον έχει κοιτάξει ποτέ οποιαδήποτε διαφημιστική πινακίδα.

Στην ίδια κατηγορία διαγωνίζονταν επίσης, ο Γούντι Χάρελσον για την ίδια ταινία, ο Γουίλεμ Νταφόε για το The Florida Project, ο Ρίτσαρντ Τζένκινς για τη Μορφή του Νερού αλλά και ο Κρίστοφερ Πλάμερ, που κατάφερε μέσα σε μόλις δέκα μέρες γυρίσματος να αντικαταστήσει επάξια τον Κέβιν Σπέισι (που αντικαταστάθηκε μετά τις καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση εναντίον του) στο Όλα τα Λεφτά του Κόσμου του Ρίντλεϊ Σκοτ.

Όσκαρ Κοστουμιών στο «Phantom Thread»

Η βραβευμένη με Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου το 1955 για το «Λιμάνι της Αγωνίας» Εύα Μαρί Σαντ, ένας θρύλος του κλασικού Χόλιγουντ, βρέθηκε στη σκηνή για την παρουσίαση του Όσκαρ Κοστουμιών.

«Είμαι γηραιότερη από την Ακαδημία» είπε η 93χρονη ηθοποιός και  στη συνέχεια  αναφέρθηκε  στην ιστορία των κοστουμιών στις θρυλικές ταινίες της.

Οι Μπράιαν Φόγκελ και Νταν Κόγκαν κέρδισαν το Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ για το Icarus,
ένα από τα δύο ντοκιμαντέρ του Netflix τα οποία βρίσκονταν στην λίστα με τις υποψηφιότητες εφέτος.

Το Icarus αναφέρεται στο μεγάλο σκάνδαλο ντοπαρίσματος της Ρωσικής ολυμπιακής ομάδας. Συγκινημένοι οι δημιουργοί δήλωσαν πως ελπίζουν το ντοκιμαντέρ να «δώσει έναυσμα όχι μόνο για μια καλύτερη γνώση της πραγματικότητας στη Ρωσία, αλλά και της αλήθειας σ’ όλο τον κόσμο».

Στην ίδια κατηγορία υποψήφια ήταν επίσης το Abacus: Small Enough to Jail του Στιβ Τζέιμς, το Last Men in Aleppo των Φεράς Φαγιάντ και Στιν Γιοχάνεσεν, το Strong Island του Γιανς Φορντ (παραγωγή του Netflix) καθώς και το Πρόσωπα & Ιστορίες της 89χρονης Γαλλίδας κινηματογραφίστριας Ανιές Βαρντά και του καλλιτέχνη δρόμου JR.


Οι Μπράιαν Φόγκελ και Νταν Κόγκαν, οι δημιουργοί του ντοκιμαντέρ «Icarus»

Το πολιτικό σχόλιο του Τζίμι Κίμελ με αποδέκτες στον Λευκό Οίκο

Και στην εφετινή απονομή των Όσκαρ, ο παρουσιαστής, Τζίμι Κίμελ δεν απέφυγε να κάνει το πολιτικό του σχόλιο. Συγκεκριμένα, παρουσιάζοντας το Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ, ο Κίμελ υποστήριξε ότι από τις υποψηφιότητες καταλαβαίνει κανείς ότι υπάρχει σκοτάδι αλλά και ελπίδα. «Εκτός από τον Λευκό Οίκο όπου η ελπίδα παραιτήθηκε την Τετάρτη», είπε εννοώντας τη στενή σύμβουλο του Τραμπ, Χοουπ Χικς.

Η Μέρι Τζέι Μπλάιτζ τραγουδά το «Mighty River»

Η Τάρατζι Π. Χάνσον παρουσίασε την πρώτη ερμηνεύτρια της βραδιάς των υποψήφιων για Όσκαρ Τραγουδιών.

Η Μέρι Τζέι Μπλάιτζ, η πρώτη καλλιτέχνις στην ιστορία που προτείνεται για Όσκαρ υποκριτικής και τραγουδιού την ίδια χρονιά, επί σκηνής τραγούδησε με τη μοναδική φωνή της το «Mighty River» από το Mudbound, συνοδεία γκόσπελ χορωδίας.

Διπλό Όσκαρ Ήχου και Μιξάζ στο «Dunkirk»

Ένα βίντεο αφιερωμένο στην 90χρονη πορεία των βραβείων Όσκαρ και τις διακριτές περιόδους του θεσμού που ακολουθεί την αμερικανική και παγκόσμια ιστορία, με εικόνες από αξέχαστες βραβευμένες ταινίες, δίνει τη σκυτάλη εκ νέου στον Τζίμι Κίμελ.

«Η πρώτη τελετή έγινε στο Ξενοδοχείο Ρούζβελτ που βρίσκεται ακριβώς απέναντι και δόθηκαν δύο βραβεία Καλύτερης Ταινίας, όπως ακριβώς έγινε και πέρσι».

Άνσελ Έλγκορτ και Άιζα Γκονζάλεζ στη σκηνή για το Όσκαρ Ήχου που απονέμεται στην απίστευτη δουλειά για το «Dunkirk». Ακολουθεί το Όσκαρ Μιξάζ που κερδίζει επίσης η ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν.

 Στο φιλμ «Μια Φανταστική Γυναίκα» του Σεμπαστιάν Λέλιο το βραβείο καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας

Η ταινία Μια Φανταστική Γυναίκα του Σεμπαστιάν Λέλιο από τη Χιλή κέρδισε το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Πρόκειται για τη δεύτερη υποψηφιότητα της Χιλής: η προηγούμενη ήταν το 2013 με την ταινία Νο του Πάμπλο Λαραΐν. Ο Λέλιο ευχαρίστησε την πρωταγωνίστρια της ταινίας Ντανιέλα Βέγα σημειώνοντας πως ήταν η έμπνευσή του.

Για το συγκεκριμένο βραβείο διαγωνίζονταν επίσης οι ταινίες The Insult του Ζιαντ Ντουεΐρι (Λίβανος), Χωρίς Αγάπη του Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ (Ρωσία), Η Ψυχή και το Σώμα της Ίλντικο Ενιέντι (Ουγγαρία) και Το Τετράγωνο του μεγάλου νικητή του περσινού φεστιβάλ Καννών Ρούμπεν Έστλουντ (Σουηδία).

Στην Άλισον Τζάνεϊ το βραβείο δεύτερου Γυναικείου Ρόλου για την ταινία Εγώ, η Τόνια

Η Άλισον Τζάνεϊ κέρδισε το Όσκαρ Β΄ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στο ρόλο της καταπιεστικής μητέρας της αθλήτριας καλλιτεχνικού πατινάζ Τόνια Χάρντινγκ στο Εγώ, η Τόνια του Κρεγκ Γκιλέσπι.

Η 59χρονη ηθοποιός χρειάστηκε να παίξει σε πάνω από 100 ταινίες προτού προταθεί για πρώτη φορά στην καριέρα της για το χρυσό αγαλματίδιο. «Τα έκανα όλα μόνη μου», αστειεύτηκε η Άλισον Τζάνεϊ και ευχαρίστησε τις συνυποψήφιες της, την «οικογένεια της ταινίας», όλους τους συνεργάτες της και την Τζόαν Γούντγουορντ που της έδωσε κουράγιο παλιότερα για να κυνηγήσει μια καριέρα στην υποκριτική.

Οι υπόλοιπες υποψήφιες στην ίδια κατηγορία ήταν η Λέσλι Μάνβιλ (Αόρατη Κλωστή), η Μέρι Τζ. Μπλάιτζ (Mudbound), η Λόρι Μέτκαλφ (Lady Bird) και η Οκτάβια Σπένσερ (Η Μορφή του Νερού).

Η Τζάνεϊ είχε ήδη κερδίσει Χρυσή Σφαίρα για τον ίδιο ρόλο.

Στον Τζέιμς Άιβορι το βραβείο Διασκευασμένου Σεναρίου, για το φιλμ «Να Με Φωνάζεις Με το Όνομά Σου»

Ο 90χρονος Τζέιμς Άιβορι κέρδισε το Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου για το λυρικό, ερωτικό δράμα του Λούκα Γκουαντανίνο «Να Με Φωνάζεις Με το Όνομά Σου».

Στην πρώτη του υποψηφιότητα ως σεναριογράφος, ο Άιβορι διασκεύασε το ομώνυμο βιβλίο του Αντρέ Ασιμάν. «Ο πρώτος μου κανόνας είναι να ευχαριστώ τον συγγραφέα και ο Ασιμάν είναι εδώ απόψε. Όλοι περνάμε τον πρώτο έρωτα, και – ελπίζω – επιβιώνουμε. Ευχαριστώ τον λογικό κι ευαίσθητο σκηνοθέτη μας, Λούκα Γκουαντανίνο», είπε παραλαμβάνοντας το αγαλματίδιο.

Στο παρελθόν ο Τζέιμς Άιβορι ήταν υποψήφιος τρεις φορές, αλλά για Όσκαρ σκηνοθεσίας: για τα φιλμ Δωμάτιο με Θέα (1985), Howards End (1992) και Τ’ Απομεινάρια μιας Μέρας (1993).

Στην ίδια κατηγορία υποψήφιοι ήταν οι Άαρον Σόρκιν για το Molly’s Game, Σκοτ Νιουστάντερ και Μάικλ Χ. Γουέμπερ για το The Disaster Artist, Ντι Ρις και Βέρτζιλ Γουίλιαμς για το Mudbound και οι Σκοτ Φρανκ, Τζέιμς Μάνγκολντ και Μάικλ Γκριν για το Logan.

Στον Τζόρνταν Πιλ το βραβείο Πρωτότυπου Σεναρίου για το φιλμ «Τρέξε!»

Ο Τζόρνταν Πιλ κέρδισε το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου για το φιλμ «Τρέξε!»
«Σταμάτησα 20 φορές να γράφω αυτήν την ταινία, γιατί θεώρησα ότι δεν μπορούσε να γίνει, αλλά πίστεψα ότι αν γυριζόταν, ο κόσμος θα την έβλεπε» ανέφερε ο Τζόρνταν Πιλ ευχαριστώντας τη μητέρα του που τον έμαθε να δείχνει αγάπη ακόμα και μπροστά στο μίσος, αλλά και τους θεατές που αγόρασαν εισιτήριο για να δουν την ταινία.

Στην ίδια κατηγορία υποψήφιοι για το βραβείο ήταν ο Μάρτιν ΜακΝτόνα για τις «Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι», η Γκρέτα Γκέργουιγκ για το «Lady Bird», ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο και η Βανέσα Τέιλορ για την ταινία «H Μορφή του Νερού» και η Έμιλι Β. Νόρτον και ο Κουμάιλ Ναντζιάνι για το «Έρωτας Μετ’ Εμποδίων».

Στον Αλεξάντρ Ντεσπλά το βραβείο Μουσικής για την Μορφή του Νερού

Ο Αλεξάντρ Ντεσπλά κέρδισε το Όσκαρ Πρωτότυπης Μουσικής για το σάουντρακ της ταινίας« Η Μορφή του Νερού» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο. Αυτή ήταν η ένατη υποψηφιότητα του συνθέτη.

«Ευχαριστώ, είναι καταπληκτικό! Η μητέρα μου γίνεται 90 φέτος, και νομίζω θα είναι πολύ χαρούμενη. Είναι Ελληνίδα, παρεμπιπτόντως» ανέφερε ο Ντεσπλά και ευχαρίστησε τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο που άφησε τη μουσική του να γίνει η φωνή των ηρώων του, αλλά και για τη μελαγχολική αγάπη της ταινίας του. Τέλος αφιέρωσε το βραβείο στις κόρες του.

Για το συγκεκριμένο βραβείο διαγωνίζονταν επίσης, ο Κάρτερ Μπέργουελ για τη μουσική στην ταινία Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι του Μάρτιν ΜακΝτόνα, ο Χανς Τσίμερ για τη Δουνκέρκη του Κρίστοφερ Νόλαν, ο Τζόνι Γκρίνγουντ για τη μουσική στην Αόρατη Κλωστή του Πολ Τόμας Άντερσον και ο Τζον Γουίλιαμς για το Star Wars: Οι Τελευταίοι Jedi του Ράιαν Τζόνσον.

Στο «Remember Me» από την ταινία Coco το βραβείο καλύτερου πρωτότυπου τραγουδιού

Το Remember Me των Κρίστεν Άντερσον-Λόπεζ και Ρόμπερτ Λόπεζ από την ταινία κινουμένων σχεδίων Coco κέρδισε το Όσκαρ Τραγουδιού.

Στην ίδια κατηγορία υποψήφιοι για το βραβείο ήταν επίσης, ο Αμερικανός Σούφγιαν Στίβενς με το Mystery of Love που ακούγεται στην ταινία Nα Με Φωνάζεις Με Το Ονομά Σου, η Μέρι Τζ. Μπλάιτζ και ο Ραφαέλ Σααντίκ για το τραγούδι Mighty River από το Mudbound, οι Ντάιαν Γουόρεν και Λόνι Λιν για το Stand Up for Something από το Marshall και οι Μπενζ Πασέκ και Τζάστιν Πολ για το This is Me από την ταινία The Greatest Showman.



Στον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο το βραβείο σκηνοθεσίας για την ταινία Η Μορφή του Νερού

Ο Μεξικανός κινηματογραφιστής Γκιγιέρμο ντελ Τόρο κέρδισε το Όσκαρ σκηνοθεσίας για τη Μορφή του Νερού, ένα σκοτεινό, αλληγορικό παραμύθι με φόντο τον Ψυχρό Πόλεμο στην Αμερική του 1962.
«Είμαι μετανάστης, σαν τον Αλεχάντρο, τον Γκαέλ, τη Σάλμα και τα τελευταία 25 χρόνια ζω σ’ ένα κόσμο που είναι παντού. Νομίζω το ωραιότερο πράγμα είναι να σβήνουμε τα όρια. Το 2014 είχα μια τρελή ιδέα για έναν αμφίβιο θεό και μία μουγκή γυναίκα και κάποιοι πίστεψαν ότι αυτή η ταινία ήταν σίγουρο στοίχημα. Ευχαριστώ τους φίλους και την οικογένειά μου», είπε ο Ντελ Τόρο παραλαμβάνοντας το βραβείο.

Σημειώνεται ότι για τη Μορφή του Νερού, ο 54χρονος δημιουργός κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι στο φετινό φεστιβάλ Βενετίας, βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα και Bafta σκηνοθεσίας, ενώ τον τίμησε επίσης το Σωματείο Αμερικανών Σκηνοθετών. Με το βραβείο αυτό γίνεται ο τρίτος Μεξικανός από το 2014 που παίρνει στο σπίτι του το χρυσό αγαλματάκι, μετά τους Αλφόνσο Κουαρόν (Gravity) και Αλεχάντρο Γκονσάλες Ινιάριτου (Birdman, Η Επιστροφή).

Συνυποψήφιοι του ήταν ο Αμερικανός Πολ Τόμας Άντερσον με την Αόρατη Κλωστή, ο Τζόρνταν Πιλ με το Τρέξε! που βλέπει την καριέρα του ν’ απογειώνεται καθώς αυτό το φιλμ φιγουράρει σε όλες τις λίστες των καλύτερων ταινιών της χρονιάς, η Γκρέτα Γκέργουιγκ με το σκηνοθετικό της ντεμπούτο Lady Bird, το οποίο έσπασε τα ταμεία, τουλάχιστον στο αμερικάνικο box office, ξεπερνώντας τα 40 εκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις, καθώς και ο Κρίστοφερ Νόλαν με τη Δουνκέρκη.

Στον Γκάρι Όλντμαν το βραβείο Α΄ Ανδρικού Ρόλου

Ο Γκάρι Όλντμαν κέρδισε το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του ως Γουίνστον Τσόρτσιλ στην Πιο Σκοτεινή Ώρα του Τζο Ράιτ (Εξιλέωση, Άννα Καρένινα).

«Ζω χρόνια στην Αμερική κι είμαι ευγνώμων για τα δώρα που μου έδωσε. Το σπίτι μου, την οικογένειά μου, και τώρα το Όσκαρ. Οι ταινίες έδωσαν ένα όνειρο σ’ ένα αγόρι από του Σαουθάμπτον» είπε ο ηθοποιός κι ευχαρίστησε τον Τζο Ράιτ, όλους τους συνεργάτες, τον… Γουίνστον Τσόρτσιλ που όπως είπε χαρακτηριστικά ήταν καλή παρέα σ’ αυτή τη περιπέτεια, αλλά και τη μητέρα του που γίνεται 99 χρόνων σε λίγο καιρό και παρακολουθεί την τελετή από τον καναπέ της.

Πρόκειται για το πρώτο Όσκαρ που κερδίζει ο Βρετανός ηθοποιός, αφού παρά την ερμηνευτική δεινότητα και την επιτυχημένη καριέρα του, ο Όλντμαν βρέθηκε για πρώτη φορά υποψήφιος στα βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου μόλις το 2011 για την ταινία Και ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι.

Στην Πιο Σκοτεινή Ώρα του Τζο Ράιτ ο Όλντμαν κλέβει την παράσταση χτίζοντας ένα ολοζώντανο πορτρέτο του ιστορικού πολιτικού που τοποθετείται χρονικά από τις ζυμώσεις για την ανάληψη της πρωθυπουργίας μέχρι τον αξέχαστο λόγο του από τα έδρανα της Βουλής, με τον οποίο παρέσυρε τη χώρα σε έναν πόλεμο που μέχρι πριν από μερικούς μήνες κανείς δεν επιθυμούσε.

Στην ίδια κατηγορία υποψήφιοι ήταν οι Ντάνιελ Ντέι Λιούις (Αόρατη Κλωστή), Ντάνιελ Καλούα (Τρέξε!) Ντένζελ Ουάσινγκτον (Roman J. Israel, Esq.) και ο 22χρονος Τιμοτέ Σαλαμέ που πρωταγωνιστεί στο λυρικό, ερωτικό δράμα του Λούκα Γκουαντανίνο Να με Φωνάζεις με το Όνομά σου.

Στη Φράνσις ΜακΝτόρμαντ το βραβείο Α΄ Γυναικείου Ρόλου

Η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ κέρδισε το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι του Μάρτιν ΜακΝτόνα, όπου υποδύεται μια μητέρα που ζητά εκδίκηση από την τοπική αστυνομία της πόλης της επειδή δεν κάνει ό,τι μπορεί για να βρει τον βιαστή και δολοφόνο της κόρης της.

«Έχω κάποια πράγματα να πω. Ευχαριστώ τον Μάρτιν ΜακΝτόνα – δες τι έκανες. Είμαστε ένα μάτσο αναρχικοί, αλλά τα καταφέρνουμε καλά» είπε η ηθοποιός και κάλεσε όλες τις γυναίκες που ήταν υποψήφιες απόψε, σε κάθε κατηγορία, να σηκωθούν. «Μη μας μιλάτε μόνο απόψε στο πάρτι, καλέστε μας στα γραφεία σας να μιλήσουμε για τη δουλειά μας», συμπλήρωσε.

Πρόκειται για το δεύτερο Όσκαρ στην καριέρα της Αμερικανίδας ηθοποιού, 21 χρόνια μετά το βραβείο που είχε πάρει για το Fargo των αδελφών Κόεν. Η 61χρονη ΜακΝτόρμαντ έχει ήδη κερδίσει φέτος Χρυσή Σφαίρα και το βραβείο του Σωματείου των Ηθοποιών για τον συγκεκριμένο ρόλο.

Το βραβείο απένειμε στην ηθοποιό η Τζόντι Φόστερ και η Τζένιφερ Λόρενς στη θέση του Κέισι Άφλεκ, που πέρσι κέρδισε το Όσκαρ καλύτερου ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία Μια πόλη δίπλα στη θάλασσα. Ο Άφλεκ αποφάσισε να αποσυρθεί από την παρουσίαση του βραβείου καλύτερης γυναικείας ερμηνείας, εξαιτίας των κατηγοριών για σεξουαλική παρενόχληση από γυναίκες που συμμετείχαν στα γυρίσματα παλαιότερων ταινιών του.

Υποψήφιες στην ίδια κατηγορία ήταν επίσης, η Σάλι Χόκινς που ερμηνεύει μία μοναχική καθαρίστρια στη Μορφή του Νερού, η Μάργκo Ρόμπι στο Εγώ, η Τόνια, για τον ρόλο της διάσημης αθλήτριας καλλιτεχνικού πατινάζ Τόνια Χάρντινγκ, η Ιρλανδέζα Σέρσια Ρόναν που ενσαρκώνει μία καλλιτεχνικά ανήσυχη έφηβη που πασχίζει να βρει την ταυτότητά της στο Lady Bird και η Μέριλ Στριπ, η οποία με την ερμηνεία της στο The Post: Απαγορευμένα Μυστικά του Στίβεν Σπίλμπεργκ είναι πλέον κάτοχος αριθμού υποψηφιοτήτων – ρεκόρ: 21 συνολικά.

Στη Μορφή του Νερού του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο το βραβείο Καλύτερης Ταινίας

Η ταινία Η Μορφή του Νερού του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, ένα σκοτεινό και αλληγορικό παραμύθι με φόντο τον Ψυχρό Πόλεμο στην Αμερική του 1962, κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας στην 90ή τελετή απονομής των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

«Όταν ήμουν παιδί στο Μεξικό, έβλεπα ταινίες του κλασικού σινεμά. Κι ο Στίβεν Σπίλμπεργκ μου είπε, αν ανέβεις απόψε στη σκηνή, να νιώσεις μέρος αυτής της κληρονομιάς και να είσαι περήφανος. Αφιερώνω το βραβείο στους νέους, που μας δείχνουν πώς γίνονται τα πράγματα, σε όλες τις χώρες. Μεγαλώνοντας στο Μεξικό, ποτέ δεν πίστευα ότι θα μου συνέβαινε αυτό — αλλά μου συνέβη. Αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε τη φαντασία για να μιλήσετε για όλα αυτά που συμβαίνουν στον κόσμο σήμερα, μπορείτε να το κάνετε. Αυτή είναι μια πόρτα, κλοτσήστε την και μπείτε!», είπε στον ευχαριστήριο λόγο του ο σκηνοθέτης.

Η ταινία του Μεξικανού σκηνοθέτη επικράτησε ανάμεσα στις υπόλοιπες οκτώ υποψήφιες: τις Τρεις Πινακίδες έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι του Μάρτιν ΜακΝτόνα, Τρέξε! του Τζόρνταν Πιλ, Lady Bird της Γκρέτα Γκέργουιγκ, Να με Φωνάζεις με το Όνομά σου του Λούκα Γκουαντανίνο, Δουνκέρκη του Κρίστοφερ Νόλαν, Η πιο Σκοτεινή Ώρα του Τζο Ράιτ, The Post: Απαγορευμένα Μυστικά, του Στίβεν Σπίλμπεργκ, και Αόρατη Κλωστή του Πολ Τόμας Άντερσον.

Μετά την περσινή γκάφα με τη λάθος ανακοίνωση, η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου απέδειξε ότι έχει χιούμορ, επιλέγοντας για δεύτερη χρονιά τον Γουόρεν Μπίτι και τη Φέι Ντάναγουεϊ να παρουσιάσουν ξανά το Βραβείο για την Καλύτερη Ταινία — αυτή τη φορά σωστά. Ανεβαίνοντας στη σκηνή για να παραλάβει το βραβείο ο Μεξικανός σκηνοθέτης πήρε το φάκελο με το αποτέλεσμα και τον… κοίταξε για να σιγουρευτεί ότι είναι ο ίδιος νικητής, δείχνοντας τον στη συνέχεια στο κοινό.
Η Μορφή του Νερού, που είχε συνολικά 13 υποψηφιότητες, κέρδισε τέσσερα Όσκαρ, ανάμεσά τους τα βραβεία Σκηνοθεσίας και Καλύτερης Ταινίας.

Αναλυτικά οι νικητές:

Β ′ Ανδρικός Ρόλος

Σαμ Ρόκγουελ για το Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι

Γουίλεμ Νταφόε για το The Florida Project

Γούντι Χάρελσον για το Οι Τρεις Πινακίδες Εξω από το Εμπινγκ, στο Μιζούρι

Ρίτσαρντ Τζένκινς για το H Μορφή του Νερού

Κρίστοφερ Πλάμερ για το Όλα τα Λεφτά του Κόσμου

Καλύτερη Ταινία

H Μορφή του Νερού

Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι
Lady Bird
Τρέξε!
Δουνκέρκη
Να Με Φωνάζεις Με το Ονομά Σου
The Post: Απαγορευμένα Μυστικά
H Πιο Σκοτεινή Ωρα
Αόρατη Κλωστή

Μακιγιάζ και κομμώσεις

Βικτώρια & Αμπντούλ
 
H Πιο Σκοτεινή Ωρα

Θαύμα

Κοστούμια

«Αόρατη Κλωστή»
Η Πεντάμορφη και το Τέρας
H Πιο Σκοτεινή Ωρα
Βικτώρια & Αμπντούλ
H Μορφή του Νερού

Καλύτερο Ντοκιμαντέρ
 
Abacus: Small Enough to Jail
Faces Places
Icarus
Last Men in Aleppo
Strong Island

Μίξη Ηχου

H Μορφή του Νερού
Δουνκέρκη
Blade Runner 2049
Star Wars: Οι Τελευταίοι Jedi
Baby Driver

Μοντάζ

Δουνκέρκη
H Μορφή του Νερού
Εγώ, η Τόνια
Οι Τρεις Πινακίδες Εξω από το Εμπινγκ, στο Μιζούρι
Baby Driver

Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία

Μια Φανταστική Γυναίκα του Σεμπάστιαν Λέλιο (Χιλή)

The Insult του Ζιάντ Ντουεϊρί (Λίβανος)
Χωρίς Αγάπη του Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ (Ρωσία)
Η Ψυχή και το Σώμα της Ιλντικο Ενιέντι (Ουγγαρία)
Το Τετράγωνο του Ρούμπεν Εστλουντ (Σουηδία)


Άλισον Τζάνεϊ

Β′ Γυναικείος Ρόλος

Άλισον Τζάνεϊ για το Εγώ, η Τόνια

Λόρι Μέτκαλφ για το Lady Bird
Οκτάβια Σπένσερ για το H Μορφή του Νερού
Μέρι Τζ. Μπλάιτζ για το Mudbound
Λέσλι Μάνβιλ για την Αόρατη Κλωστή

Μικρού μήκους ταινία Κινουμένων σχεδίων

Lou
Dear Basketball
Revolting Rhymes
Negative Space
Garden Party


Coco

Καλύτερη ταινία Κινουμένων Σχεδίων

Τhe Boss Baby
The Breadwinner
Coco
Φερδινάνδος
Loving Vincent

Ειδικά Εφέ

Blade Runner 2049
Φύλακες του Γαλαξία 2
Ο Πλανήτης των Πιθήκων: Η Σύγκρουση
Star Wars: Οι Τελευταίοι Jedi
Κονγκ: Η Νήσος του Κρανίου

Ντοκιμαντέρ μικρού μήκους

Heroin(e)
Edith+Eddie
Knife Skills (Thomas Lennon)
Traffic Stop
Heaven Is a Traffic Jam on the 405

Διασκευασμένο Σενάριο

Τζέιμς Αϊβορι για το Να Με Φωνάζεις Με το Ονομά Σου
Άαρον Σόρκιν για το Molly’s Game
Σκοτ Νιουστάντερ και Μάικλ Χ. Γουέμπερ για το The Disaster Artist
Ντι Ρις και Βέρτζιλ Γουίλιαμς για το Mudbound
Σκοτ Φρανκ, Τζέιμς Μάνγκολντ, Μάικλ Γκριν για το Logan

Πρωτότυπο Σενάριο

Μάρτιν ΜακΝτόνα για το Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι
Γκρέτα Γκέργουιγκ για το Lady Bird
Τζόρνταν Πιλ για το Τρέξε!
Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο και Βανέσα Τέιλορ για το H Μορφή του Νερού
Έμιλι Β. Νόρτον και Κουμάιλ Ναντζιάνι για το Έρωτας Μετ’ Εμποδίων

Μουσική

Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι
Δουνκέρκη
H Μορφή του Νερού
Αόρατη Κλωστή
Star Wars: Οι Τελευταίοι Jedi

Διεύθυνση Φωτογραφίας

Ρότζερ Ντίκινς για το Blade Runner 2049
Χόιτε βαν Χόιτεμα για τη Δουνκέρκη
Νταν Λόστσεν για το H Μορφή του Νερού
Μπρούνο Ντελμπονέλ για το H Πιο Σκοτεινή Ωρα
Ρέιτσελ Μόρισον για το Mudbound

Τραγούδι

Remember Me από το Coco
This is Me από το The Greatest Showman
Mighty River από το Mudbound
Stand up for Something από το Marshall
The Mystery of Love από το Να Με Φωνάζεις Με το Ονομά Σου

Μικρού Μήκους Μυθοπλασίας:

The Silent Child των Κρις Οβερτον και Ρέιτσελ Σέντον


Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο

Σκηνοθεσία

Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο για τo H Μορφή του Νερού
Γκρέτα Γκέργουιγκ για το Lady Bird
Τζόρνταν Πιλ για το Τρέξε!
Πόλ Τόμας Άντερσον για την Αόρατη Κλωστή
Κρίστοφερ Νόλαν για τη Δουνκέρκη

Α′ Ανδρικός Ρόλος

Γκάρι Όλντμαν για το H Πιο Σκοτεινή Ωρα
Ντάνιελ Ντέι Λιούις για την Αόρατη Κλωστή
Τίμοθι Σαλαμέ για το Να Με Φωνάζεις Με το Ονομά Σου
Ντάνιελ Καλούγια για το Τρέξε!
Ντένζελ Γουάσινγκτον για το Roman J. Israel, Esq.
Saoirse Ronan – Lady Bird
Meryl Streep – The Post


Φράνσις ΜακΝτόρμαντ

Α′ Γυναικείος Ρόλος

Φράνσις ΜακΝτόρμαντ για το Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι
Μάργκο Ρόμπι για το Εγώ, η Τόνια
Μέριλ Στριπ για το The Post: Απαγορευμένα Μυστικά
Σίρσα Ρόναν για το Lady Bird
Σάλι Χόκινς για το H Μορφή του Νερού

Οι εντυπωσιακές εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί

Άλισον Ουίλιαμς



Κριστίν Καβαλάρι



Ζόι Ντόιτς


O 89χρονος Τζέιμς Άιβορι, πήρε βραβείο στην κατηγορία του Διασκευασμένου Σεναρίου για τη δουλειά του στο «Call Me by Your Name»


Μαρία Μενούνος

Ο υποψήφιος για Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου, Κρίστοφερ Πλάμερ (All the Money in the World)


Ο Γκαέλ Γκαρθία Μπερνάλ


Ο υποψήφιος για Όσκαρ σκηνοθέτης του «Get Out!», Τζόρνταν Πιλ

Ο Αμερικανός ice skater Άνταμ Ρίπον και η Mirai Nagasu

H ηθοποιός Μπλάνκα Μπλάνκο


H ηθοποιός Σάλμα Χάγιεκ η οποία συμμετείχε στη δημιουργία του κινήματος Time’s up που μάχεται για την εξάλειψη των σεξουαλικών παρενοχλήσεων και την κατάκτηση της ισότητας σε όλους τους εργασιακούς χώρους.

H υποψήφια για Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου, Μέρι Τζέι Μπλάιτζ (Mudbound)

Ανιές Βαρντά


Η Άλισον Τζάνεϊ ήταν υποψήφια για τον Β′ Γυναικείο Ρόλο για το «Εγώ, η Τόνια»



Ταράτζι Π. Χένσον


Γούπι Γκόλντμπεργκ


Η Γκρέτα Γκέργουιγκ ήταν υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας και Πρωτότυπου σεναρίου για το Lady Bird



Τίμοθι Σαλαμέ ήταν υποψήφιος για Όσκαρ Α′ Ανδρικού Ρόλου για το Να Με Φωνάζεις Με το Ονομά Σου


Τζένιφερ Λόρενς


Η Ρίτα Μορένο στα Όσκαρ με το ίδιο φόρεμα 56 χρόνια αργότερα.

Οι νικητές των Όσκαρ,  George Chakiris και Rita Moreno με τον Rock Hudsonσστην τελετή του 1962

Η Σάλι Χόκινς ήταν υποψήφια για Όσκαρ Α΄ Γυναικείου ρόλου για το «H Μορφή του Νερού»

Η Μέριλ Στριπ ήταν υποψήφια  για  Όσκαρ Α’ Γυναικείου ρόλου για το «The Post: Απαγορευμένα Μυστικά»

Νικόλ Κίντμαν


Έμμα Στόουν


Η Μάργκοτ Ρόμπι ήταν υποψήφια για Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για το «Εγώ, η Τόνια»

Η Έλεν Μίρεν παρουσίασε ένα τζετ σκι στη σκηνή του Dolby Theater



Δείτε το βίντεο:

Δείτε το βίντεο:


Δείτε το βίντεο:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης