Το  72ο Φεστιβάλ των Καννών αποφάσισε για το 2019 να απονείμει τον Χρυσό Φοίνικα για το σύνολο της καριέρας του στον μύθο του παγκόσμιου σινεμά, Αλέν Ντελόν «για να τιμήσει την υπέροχη παρουσία του στην ιστορία της Έβδομης Τέχνης».

Αυτό είναι το σκεπτικό της κριτικής επιτροπής του διάσημου Φεστιβάλ για τη βράβευση ενός από τους διασημότερους εκπροσώπους του γαλλικού σινεμά, μία ημέρα πριν την ανακοίνωση του πίνακα των επίσημων επιλογών της εφετινής διοργάνωσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Μετά τη Ζαν Μορό, το Γούντι Άλεν, τον Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, την Τζέιν Φόντα, τον Κλιντ Ίστγουντ, το Ζαν-Πολ Μπελμοντό, τον Μανουέλ ντ’ Ολιβέιρα, την Ανιές Βαρντά, και τον Ζαν-Πιερ Λεό, το Φεστιβάλ των Καννών έχει την τιμή και την περηφάνια που ο θρυλικός ερμηνευτής του «Γατόπαρδου» του Λουκίνο Βισκόντι (Χρυσούς Φοίνιξ το 1963) δέχθηκε να βραβευτεί από τη διεθνή κοινότητα», τονίζεται στο κείμενο της επιτροπής.

Η πρώτη του φορά στο φεστιβάλ ήταν το 1961 με το «Che Gioia Vivere» του Ρενέ Κλεμάν κι από τότε βρέθηκε εκεί, δεκάδες φορές, τις περισσότερες ως ηθοποιός, αλλά συχνά και με άλλες ιδιότητες όπως απονεμητής βραβείων, ή απλός θεατής.

Eίχε επιστρέψει στις Κάννες με τις άφθαστες ταινίες «Η έκλειψη» του Μικελάντζελο Αντονιόνι (1962), ο «Γατόπαρδος» (1963) και ο «Κύριος Κλάιν» (1976). Όμως με το θεσμό δεν είχε την ίδια θερμή σχέση, και γι’ αυτόν το λόγο στην τωρινή ανακοίνωσή τους ο πρόεδρος του Φεστιβάλ Πιερ Λεσκύρ και ο γενικός επιτετραμμένος Τιερί Φρεμό σπεύδουν να αναφέρουν πως είναι «ευτυχείς που ο Αλέν Ντελόν δέχθηκε να τιμηθεί από το Φεστιβάλ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επί πολύ καιρό αμφιταλαντευόταν, έχοντας πολλές επιφυλάξεις για τον συγκεκριμένο Χρυσό Φοίνικα, διότι πίστευε πως έπρεπε να έλθει στις Κάννες μόνο για να τιμήσει τους σκηνοθέτες με τους οποίους είχε εργασθεί».

Τα τελευταία χρόνια, ο Ντελόν είχε επιστρέψει στις Κάννες μόνον για την επέτειο των 60 χρόνων τους, ενώ το 2010 ανέβηκε πάλι τα σκαλιά του Παλαί ντε Σινεμά χέρι με χέρι με την Κλαούντια Καρντινάλε εξ αφορμής της κυκλοφορίας της νέας κόπιας του «Γατόπαρδου» 47 χρόνια έπειτα από την πρώτη προβολή του.

Ο Αλέν Ντελόν ανακοίνωσε ότι αποσύρεται από τον κινηματογράφο έπειτα από 80 ταινίες στο ενεργητικό του, έχοντας εργασθεί με τιτάνες της κινηματογραφικής τέχνης, όπως οι Γκοντάρ, Βισκόντι και Αντονιόνι, ενώ κλασσικά έχουν μείνει τα κινηματογραφικά ζευγάρια που έχει σχηματίσει με την Κλαούντια Καρντινάλε, την Ούρσουλα Άντρες, τη Μόνικα Βίτι και κυρίως τη Ρόμι Σνάιντερ.

Αλλά εκείνο που τον θλίβει περισσότερο από την καριέρα του, όταν θυμάται τα Φεστιβάλ, είναι σύμφωνα με τον ίδιο: «Ένα μόνο πράγμα μου ξέφυγε και θα με κυνηγά για πάντα. Θα μου άρεσε να με έχει σκηνοθετήσει μία γυναίκα προτού πεθάνω».

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης