«De Profundis» του Όσκαρ Ουάιλντ στο Αγγέλων Βήμα

Η Αθανασία Καραγιαννοπούλου σκηνοθετεί τον Νίκο Νίκα, σε ένα κείμενο βασισμένο στο έργο του Όσκαρ Ουάιλντ De Profundis, που γράφτηκε ως επιστολή προς τον εραστή του Άλφρεντ Ντάγκλας μέσα από τη Φυλακή του Ρέντινγκ το 1897.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένα μελανό σημείο στην ιστορία της παγκόσμιας δικαιοσύνης είναι η δίκη και η καταδίκη του συγγραφέα και ποιητή Όσκαρ Ουάιλντ με το Νόμο περί Ομοφυλοφιλίας το 1895. Οι άθλιες συνθήκες της φυλάκισης του, η εγκατάλειψη και η προδοσία, επιδείνωσαν την ήδη εύθραυστη υγεία του ποιητή και τον κατέστρεψαν επαγγελματικά και ψυχολογικά. Μέσα από το κελί του, έγραψε μια μακροσκελή επιστολή προς τον εραστή του και υπαίτιο -όπως πίστευε- της καταδίκης του. Η αριστουργηματική αυτή ερωτική επιστολή όπου απολογείται, καταγγέλλει και φιλοσοφεί, εκδόθηκε μετά το θάνατό του – αρχικά λογοκριμένη και αργότερα ολόκληρη – με τον τίτλο De Profundis (Εκ Βαθέων).

To De Profundis – και γενικά η υπόθεσή του Όσκαρ Ουάιλντ – συνέβαλε στην κατάργηση του Νόμου περί Ομοφυλοφιλίας κι έγινε το διαχρονικό μανιφέστο της Αγάπης.

Το 2018, μια εποχή που κανείς δεν καταδικάζεται για τις ερωτικές του επιλογές, ένας δικηγόρος (Νίκος Νίκας) επανεξετάζει την υπόθεση του Ουάιλντ: Στέκεται ενώπιον των θεατών και ζητά μια νέα ετυμηγορία. Καθώς ο δικηγόρος «διαβάζει» την επιστολή, που αποτελεί το μοναδικό υπερασπιστικό του στοιχείο προς το κοινό, σταδιακά, μετουσιώνεται στον αποστολέα της και παρασύρει τους θεατές σε ένα ταξίδι στην εποχή και στον υπέροχο κόσμο του Όσκαρ Ουάιλντ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συντελεστές:

Μετάφραση/Διασκευή/Σκηνοθεσία: Αθανασία Καραγιαννοπούλου
Φωτισμοί/Εικαστικός Σχεδιασμός: Λευτέρης Παυλόπουλος
Φωτογραφίες: Γιάννης Πρίφτης
Μουσική Επιμέλεια: Αθανασία Καραγιαννοπούλου

Ερμηνεία: Νίκος Νίκας

Αγγέλων Βήμα

Δευτέρα 19:30
Τρίτη 19:30

Εισιτήρια

Γενική Είσοδος: 12€
Φοιτητικό, ανέργων: 10€
Ατέλειες ηθοποιών: 5€

Alarms του Μάικλ Φρέιν στο Θέατρο Άλφα.Ιδέα

Το θέατρο Άλφα.Ιδέα παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το αριστούργημα του Μάικλ Φρέιν, Alarms, σε μετάφραση του Κωνσταντίνου Μπιμπή.

Ένα ήσυχο απόγευμα, ένα φιλικό σπίτι μετατρέπεται σ΄ ένα πεδίο μάχης που κυριαρχούν οι ήχοι και οι «κραυγές» των συσκευών και gadget που περιβάλλουν την καθημερινότητα μας. Δύο πανομοιότυπα δωμάτια ξενοδοχείου σε μια κοινή μέρα γίνονται ο τόπος του «εγκλήματος», όπου δυο σχεδόν πανομοιότυπα ζευγάρια κάνουν ένα σε βάθος παράλληλο απολογισμό της σχέσης τους και της μοναξιάς τους. Τέσσερις καλεσμένοι γάμου φορτωμένοι με πιάτα και ποτήρια κρασιού στα χέρια προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα, μέσα στην ανθρωποφαγική συνθήκη των προπόσεων και των τυπικών εκδηλώσεων αγάπης.

Το 1998, ο Μάικλ Φρέιν, αμέσως μετά το αριστουργηματικό «Κοπεγχάγη» , γράφει την προφητική φάρσα Alarms και καθιερώνεται ως ένας από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους βρετανούς θεατρικούς συγγραφείς, κατορθώνοντας για μια ακόμα φορά να μιλήσει για σοβαρά ζητήματα της ανθρώπινης ύπαρξης με όπλο το χιούμορ, τον κυνισμό και την ειρωνεία, χαρακτηριστικά που από εκεί και πέρα θα αποτελέσουν το χαρακτηριστικό του συγγραφικό γνώρισμα.

-Λες να υπάρχω σαν μια συνεχόμενη οντότητα; Ή αν κλείσω τα μάτια μου και τα ξανανοίξω θα έχω εξαφανιστεί;

-Είμαι όμως στα αλήθεια εγώ, ή κάποιος άλλος, κάποιος ξένος που με κοιτάζει και αυτός;
-Μόνος μου μιλάω ούτως ή άλλως.

Στο έργο αυτό του Μάικλ Φρέιν, οι ανθρώπινες σχέσεις συνθλίβονται και αναδιαμορφώνονται με αριστοτεχνική δομή που θυμίζει άλλωστε comedia del arte, άλλοτε ψυχολογικό θέατρο και άλλοτε ακολουθεί πιστά τις τεχνικές της σύγχρονης βρετανικής φάρσας. Ένα έργο με καταιγιστικό ρυθμό, δομημένο ως μια συναισθηματική παρτιτούρα, γραμμένο για να προβληματίσει, να προκαλέσει στιγμές ασυγκράτητου γέλιου και να συγκινήσει το κοινό με τις ευαίσθητες υπαρξιακές βουτιές του. Είναι μια σε βάθος συγγραφική σπουδή, του Μάικλ Φρέιν, στα ρήγματα των ανθρωπίνων σχέσεων, όπως αυτά ορίζονται και διαμορφώνονται στη σύγχρονη εποχή.

«Ο Μάικλ Φρέιν, έχει αυτή τη σπάνια ικανότητα να δημιουργεί κωμικές φάρσες, γύρω από φιλοσοφικά υπαρξιακά ζητήματα και τα γέλια και οι ιδέες αλληλεπιδρούν αβίαστα.»

Συντελεστές:

Μετάφραση: Κωνσταντίνος Μπιμπής
Σκηνοθεσία: Κώστας Γάκης
Σκηνικά: Αντώνης Χαλκιάς
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Μουσική: Κώστας Γάκης
Φωτογραφίες: Σοφοκλής Μπιμπής
Φώτα: Χριστίνα Θανάσουλα
Βοηθος Σκηνοθέτη: Ειρήνη Αλεξάκη
Δ/νση Παραγωγής: Λευτέρης Πλασκοβίτης

Ερμηνέυουν: Κωνσταντίνος Μπιμπής, Ιωάννα Ασημακοπούλου, Νεφέλη Κουρή, Γιώργος Βουρδαμής.

Διάρκεια: 90 λεπτά

Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρώ (προπώληση), 15 ευρώ (ταμείο), 12 ευρώ (ΑΜΕΑ, φοιτητικό, μαθητικό, ανέργων)

Θέατρο Άλφα.Ιδέα

19 Νοεμβρίου 2018 – 23 Νοεμβρίου 2018



«Το κτήνος στο φεγγάρι» του Richard Kalinoski στο Θέατρο Σημείο

20 χρόνια μετά την πρώτη του παρουσίαση στην Ελλάδα το πολυβραβευμένο θεατρικό έργο του Richard Kalinoski «Το κτήνος στο φεγγάρι» επιστρέφει το Νοέμβριο. Τη σκηνοθεσία της παράστασης θα υπογράφει ο Βαγγέλης Παπαδάκης, ενώ τους κεντρικούς ήρωες του έργου θα υποδυθούν ο Κώστας Αρζόγλου, η Σοφία Λιάκου και ο ίδιος ο σκηνοθέτης.

Το έργο καταπιάνεται με τη γενοκτονία της Αρμενίας παρακολουθώντας την ιστορία του Αράμ και της Σέτα στο Μιλγουόκι του Ουισκόνσιν των Η.Π.Α. ανάμεσα στο 1921 και το 1933. Το έργο θα παρουσιαστεί σε νέα μετάφραση της Βίκυς Μαστρογιάννη.

Συντελεστές:

Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Παπαδάκης
Καλλιτεχνική επιμέλεια: Ανδρονίκη Αβδελιώτη
Σχεδιασμός Φωτισμών: Βασίλης Κλωτσοτήρας
Σκηνικά Κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα
Πρωτότυπη Μουσική: Σίσσυ Βλαχογιάννη
Επιμέλεια κίνησης: Γιώργος Μιχελάκης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Θωμαϊς Τριανταφυλλίδου, Μάνος Παπαδάς
Βοηθός Σκηνογράφου Ενδυματολογου: Μαρίνα Κωνιού
Δραματουργική επεξεργασία: Ματίνα Χαραλάμπη
Graphic Design: Νικόλας Φαράκλας
Φωτογράφος: Στέλιος Αγγελίδης
Οργάνωση παραγωγής: Έφη Κουντούρη
Trailer: Βαγγέλης Παπαδάκης (σκην.), Θάνος Λυμπερόπουλος (δ/νση φωτογραφίας-μοντάζ)
Υπεύθυνος επικοινωνίας: Δημήτρης Χαλιώτης
Παραγωγή: Casus Belli

Παίζουν:

Κώστας Αρζόγλου, Σοφία Λιάκου, Βαγγέλης Παπαδάκης

Φιλική συμμετοχή: Τσέταν Γλύκας

Θέατρο Σημείο

Δευτέρα 21:00

Τρίτη 21:00



«Η εξομολόγηση της υπηρέτριας Τσερλίν» του Χέρμαν Μπροχ

Ποια είναι τα κοινωνικά στρώματα που στηρίζουν το ξύπνημα του ναζισμού και ποια η ψυχοσύνθεσή τους; Αυτό είναι το ερώτημα που επιθυμεί να θέσει η σκηνοθέτις Μαρώ Τριανταφύλλου. Ένα έργο επίκαιρο όσο ποτέ σε μια εποχή που το τέρας σηκώνει κεφάλι ξανά και το θέμα της ευθύνης είναι περισσότερο φλέγον από ποτέ.

Συντελεστές:

Μετάφραση: Γιώργος Κόκκινος
Διασκευή-Σκηνοθεσία: Μαρώ Τριανταφύλλου
Φωτισμοί: Σάββας Στρούμπος
Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης
Επιμέλεια σκηνικών: Στέλλα Μπαλαγιάννη
Επιμέλεια κίνησης: Εύη Τσακλάνου
Κοστούμια: Μαρώ Τριανταφύλλου
Φωτογραφίες: Παναγιώτης Μάλλιαρης
Αφίσα-γραφιστικά: Κώστας Μπαλαγιάννης

Παίζουν:

Τσερλίν: Ειρήνη Μελά
Φιλοξενούμενη: Αιμιλία Ράπτη

Studio Μαυρομιχάλη

Δευτέρα 21:15

Τρίτη 21:15

19 Νοεμβρίου 2018 – 8 Ιανουαρίου 2019

Εισιτήρια

10€, μειωμένο 7€



«Τρεις…Χειρότερα» του Δημήτρη Μητρόπουλου

Ένας ηθοποιός, που είναι πλέον σε ελεύθερη πτώση στην καριέρα, αλλά και στη ζωή του, δέχεται μια απρόσμενη επίσκεψη από μια άγνωστη γυναίκα που του υπόσχεται πως θα του αλλάξει τη ζωή… όμως τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται…

Συντελεστές:

Σενάριο – Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μητρόπουλος
Παραγωγή: Ηρακλής Λάμπρου
Ενδυματολογία: ΜΑΚΙ Philosophy
Μουσική: Δημήτρης Ίσσαρης
Γραφικά: Δήμητρα Μπουμπούκα
Τεχνικός παράστασης – Ηχολήπτης: Κώστας Ματσιούλας
Φωτογράφος Α’: Τζωρτζίνα Πιτιανούδη
Φωτογράφος Β’: Σωτηρης Μπουκος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Βασίλης Αλέξιας
Σχεδιασμός Φωτισμού: Σπύρος Καρδάρης
Δημόσιες Σχέσεις: Άντα Κουγιά
Σύμβουλος Επικοινωνίας: Σωτήρης Καραμίτζας
Μακιγιάζ & Κομμώσεις: Απόφοιτοι ΙΕΚ Ακμή

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Μιχάλης Ιατρόπουλος, Βασίλης Ζούκας, Νατάσα Παπαδάκη, Χρύσα Παπαλελούδη.

Διάρκεια: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Θέατρο Έαρ Βικτώρια

Δευτέρα 21:15

Τρίτη 21:15



Steve Wynn και Chris Cacavas στο Τiki Bar Athens

Steve Wynn για άλλες δύο βραδιές στο Τiki Bar Athens. θα έχει μαζί του τον Chris Cacavas (Green On Red, Junkyard Love, Giand Sand).

Opening act: Dustbowl

Μετά τις συναυλίες στο Tiki ακολουθούν dj set-έκπληξη.

Tiki Athens Cocktail Bar – Restaurant

20 Νοεμβρίου 2018 Τρίτη 21:30

19 Νοεμβρίου 2018 – 20 Νοεμβρίου 2018

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης