Η Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ) παρουσιάζει μια ξεχωριστή συναυλία αφιερωμένη στην άγνωστη πλευρά του Ρήγα Φεραίου και την ιδιότητά του ως φλαουτίστα.

Η συναυλία «Το φλάουτο του Ρήγα: Από την απολυταρχία στην επανάσταση» των Δημήτρη Κούντουρα και Φλώρας Παπαδοπούλου, διακεκριμένων σολίστ της παλιάς μουσικής, θα παρουσιαστεί στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος την Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2021 στις 20.30, στο πλαίσιο του εορτασμού των 200 ετών από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο βίος και το έργο του Ρήγα Φεραίου, δημιουργού του «Θούριου», μάρτυρα της εθνικής υπόθεσης και προδρόμου της Ελληνικής Επανάστασης, είναι ευρέως γνωστά. Λιγότερο γνωστή, ωστόσο, είναι η ενασχόλησή του με τη μουσική. Το πρόγραμμα της συναυλίας των Δημήτρη Κούντουρα και Φλώρας Παπαδοπούλου περιλαμβάνει συνθέσεις από το πλούσιο ρεπερτόριο μουσικής δωματίου της μεταβατικής περιόδου ανάμεσα στο παλαιό, απολυταρχικό καθεστώς και την αλλαγή παραδείγματος που επέφερε η Γαλλική Επανάσταση.

Στη συναυλία θα παρουσιαστούν έργα για φλάουτο και τσέμπαλο γραμμένα από Άγγλους, Γάλλους, Ιταλούς, Αυστριακούς και Έλληνες συνθέτες, όπως οι παραλλαγές στα επαναστατικά τραγούδια «Η Μασσαλιώτιδα» και «Η Καρμανιόλα» του Τζουζέππε Καμπίνι, άριες που εκδόθηκαν στο περιοδικό Chronique de Paris αμέσως μετά την Επανάσταση καθώς και συνθέσεις του Γιόζεφ Χάυντν από τη Βιέννη της εποχής της επαναστατικής δράσης του Ρήγα.

Εμπνευσμένο από τον λόγιο της Ελληνικής Επανάστασης και φλαουτίστα Ρήγα Φεραίο, το πρόγραμμα της συναυλίας «Το φλάουτο του Ρήγα: Από την απολυταρχία στην επανάσταση» είναι αφιερωμένο στον συναρπαστικό και αντιθετικό 18ο αιώνα του Διαφωτισμού, της απολυταρχικής και έπειτα της επαναστατικής Ευρώπης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η παραγωγή υλοποιείται με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) για τη δημιουργία του επετειακού προγράμματος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης