Από τη Φραγκοσυριανή στον Γιο της Κοκκινιάς, από τα Ματόκλαδα που λάμπουν στην Άτακτη, από την Αλεξανδριανή στα Μάρμαρα της Πόλης, από τις Φυλακές που αντιλαλούν στο Χαϊδάρι, από τον Κάβουρα στο Αρχοντολόϊ, απ’ όλους τους Ρεμπέτες του Ντουνιά στο Που να’ βρω αγάπη, από τις Βεργούλες στην Ανεμόσκαλα και στο Θα’ρθω να σε ξυπνήσω…

Το ρεμπέτικο τραγούδι, η πιο πηγαία έκφραση της λαϊκής μουσικής, πέρασε από χίλια μύρια κύματα, μέχρι να «αποφυλακιστεί» από τον απαγορευμένο του χαρακτήρα και να αναγνωριστεί παγκοσμίως. Το ρεμπέτικο, η μουσική της φτώχειας και της προσφυγιάς, της αγάπης, του έρωτα και της φιλίας, του πόνου και της εγκατάλειψης, της αλληλεγγύης, της ειρήνης και του διχασμού…Το ρεμπέτικο: η μουσική της Ελλάδας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εφέτος, που συμπληρώνουμε 85 χρόνια μουσικής ύπαρξης του πατριάρχη του ρεμπέτικου τραγουδιού Μάρκου Βαμβακάρη και η μουσική παράδοση του ρεμπέτικου εντάχθηκε επίσημα στον αντιπροσωπευτικό κατάλογο της UNESCO, για την «Άϋλη Πολιστιτική Κληρονομιά της Ανθρωπότητας», ο Στέλιος Βαμβακάρης, ο μοναδικός μεγάλος εν ζωή «ρεμπέτης του ντουνιά», θα σεργιανίσει με το εκλεκτό του συγκρότημα, σε επιλεγμένες γειτονιές της ελληνικής υπαίθρου, παρουσιάζοντας ένα δείγμα της μεγάλης περιοδείας τους, που ετοιμάζεται για το προσεχές καλοκαίρι και σε παγκόσμια πρώτη ανέκδοτο υλικό.

Σ’ αυτό το ταξίδι μουσικής ιστορίας, θα μας συστηθεί κι ο νέος ερμηνευτής του έργου της οικογένειας Βαμβακάρη, ο πολυτάλαντος Νίκος Γραίγος.

Πρώτη στάση, με ιδιαίτερη σημειολογική σημασία, για την οικογένεια Βαμβακάρη, ο Πειραιάς και η μουσική σκηνή του Κρεμλίνου

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μαζί τους, στο «πειραιώτικο σεργιάνισμα», ο ξεχωριστός Λεωνίδας Μπαλάφας.

Ο μύθος της ρεμπέτικης ιστορίας ξαναγράφεται από τον Πειραιά!

Το συγκρότημα του Στέλιου Βαμβακάρη απαρτίζουν οι:

Γιώργος Καραγιάννης, πλήκτρα, διεύθυνση ορχήστρας
Μιχάλης Δήμας, μπουζούκι
Γιάννης Νικολετόπουλος, κρουστά
Θανάσης Σοφράς/Γιώργος Βεντουρής, κοντραμπάσο
Βασίλης Κοιλάκος, κιθάρα
Εβελίνα Αγγέλου, τραγούδι

Ηχοληψία, Νάσος Κοτρίδης

Επιμέλεια Παραγωγής: Νίκος Γραίγος, Βίκυ Παρασκευοπούλου

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης