Μια γιγαντιαία τοιχογραφία κοσμεί το λόμπι του Συνεδριακού Κέντρου στο Νταβός της Ελβετίας, όπου φιλοξενούνταν το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ 2019. Είναι έργο του Ιρανού καλλιτέχνη Μεχντί Τσαντιανλού (Mehdi Chandyanloo), ο οποίος συμμετείχε στο περυσινό φόρουμ ως ομιλητής.

Το έργο φέρει τον τίτλο «Βρίσκοντας την ελπίδα», και αποτελείται από τρία ξεχωριστά πάνελ: απεικονίζει ένα μικρό κορίτσι που κρατά ένα κόκκινο μπαλόνι. Το μπαλόνι υπαινίσσεται ότι υπάρχει ελπίδα, αλλά ελλοχεύει ο κίνδυνος καταστροφής αν βρεθεί απέναντι σε μια βελόνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Το κοινό εδώ έχει μεγαλύτερη ισχύ να φέρει πραγματική αλλαγή απ’ ό,τι ο υπόλοιπος κόσμος» τόνισε ο Τσαντιανλού. «Κατά συνέπεια, εδώ είναι ένα καλό μέρος για να αγγίξεις την καρδιά τους και να τους ζητήσεις να κάνουν κάτι. Όχι με ευθύ τρόπο όπως συνηθίζεται να τους ζητούν, αλλά με ένα είδος οπτικού, ποιητικού τρόπου θα έλεγα» πρόσθεσε.

Πέρυσι, μαζί με μια ομάδα καλλιτεχνών από τη γενέτειρά του, ο Τσαντιανλού ολοκλήρωσε την τοιχογραφία «Ξαναχτίζοντας τον ουρανό» στο Αλμετιέβσκ, δίνοντας χαρά και χρώμα στην τσιμέντινη όψη της ρωσικής πόλης. Την ίδια περίοδο φιλοτέχνησε την τοιχογραφία «Απάτη και Ελπίδα» στην οροφή του OK Center for Contemporary Art του Λίντς της Αυστρίας: έναν πελώριο στρόβιλο νερού και μια μαύρη τρύπα που χάσκει, ως σχόλιο για το ζήτημα της αλλαγής του κλίματος αλλά και σχετικά με την κρίση του προσφυγικού και τις προσωπικές του φοβίες.

Αν και ο Τσαντιανλού είναι γνωστός παγκοσμίως για τις 100 μεγάλων διαστάσεων τοιχογραφίες που φιλοτέχνησε στην Τεχεράνη μεταξύ 2004 και 2011, τα τελευταία χρόνια ο χρωστήρας του σιώπησε. «Έκανα πιο προσωπικά πράγματα στο στούντιό μου και απολάμβανα το ότι είχα πάρει απόσταση από την ευθύνη που αισθάνομαι όταν εργάζομαι σε δημόσιο χώρο. Νομίζω ότι τώρα είναι καιρός για δράση, να κάνω περισσότερα δημόσια έργα» εξομολογήθηκε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης