Αποστολή: Σωτήρης Σκουλούδης

Εικονολήπτης: Νίκος Χριστοφάκης

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Να ζήσουμε την πολιτιστική μας παράδοση και την κληρονομιά μας… αλλιώς, μας καλεί το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων, το οποίο με τη χρήση των νέων τεχνολογιών υπόσχεται να μεταβάλλει την εμπειρία της επίσκεψης στους αρχαιολογικού και μουσειακούς χώρους, φέρνοντας μας πιο κοντά, αλλά και «μέσα», στην αρχαία εποχή (και όχι μόνο)!

Αλληλεπίδραση με τα εκθέματα, «περιήγηση» στους τόπους που περπάτησαν και μεγαλούργησαν οι αρχαίοι μέσω της εικονικής ή επαυξημένης πραγματικότητας, είναι μερικές μόνο από τις δυνατότητες που θα δούμε σύντομα να προσφέρονται στους επισκέπτες των χώρων πολιτισμού.

Με το πρόγραμμα «Tap 2 Open» το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων εγκαινιάζει μια εποχή εκσυγχρονισμού και εξωστρέφειας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, στον φακό του zougla.gr, από το αρχαιολογικό μουσείο της Θεσσαλονίκης που επισκεφτήκαμε πρόσφατα στο πλαίσιο των εγκαινίων της 84ης Διεθνούς Έκθεσης, «επιδιώκουμε τη διασύνδεση του κοινού που επισκέφτεται τους χώρους με την τεχνολογία. Θέλουμε να επενδύσουμε στην εμπειρία του επισκέπτη και να προσφέρουμε μεγαλύτερες και πιο ποιοτικές υπηρεσίες. Αυτό θα επιτευχθεί με τη συνεργασία με τους ειδικούς της τεχνολογίας και των επιχειρηματιών. Αυτές οι πρωτοβουλίες αναβαθμίζουν τον Πολιτισμό μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Δείτε τι δήλωσε η Λίνα Μενδώνη στο zougla.gr

 

Σε αυτό το πλαίσιο, πραγματοποιήθηκε ο διαγωνισμός καινοτομίας με στόχο την ανάπτυξη εφαρμογών για τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών στους χώρους πολιτισμού, με τη συμμετοχή 21 ομάδων (150 άτομα συνολικά) από διάφορα μέρη της Ελλάδας. 

Η Αθηνά Χατζηπέτρου, πρόεδρος του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων, εξηγεί στον φακό του zougla.gr το πρόγραμμα, που στόχο έχει τη «δημιουργία ενός οικοσυστήματος καινοτομίας γύρω από τον πολιτσμό», ενώ ο Μιχάλης Ψαλίδας, Managing Director στην Crowdpolicy τόνισε:

«Είναι μια ευχάριστη έκπληξη να βλέπουμε έναν παραδοσιακό χώρο να κάνει άνοιγμα στις νέες τεχνολογίες και στη νεανική και καινοτόμο επιχειρηματικότητα. Μαζί μπορούμε να συνδιαμορφώσουμε νέες ολοκληρωμένες προτάσεις που μπορούν να γίνουν, γιατί όχι, ακόμα και εξαγώγιμο προϊόν της χώρας. Από την ανάλυση των δεδομένων που προκύπτουν από το ηλεκτρονικό εισιτήριο, επίσης, μπορούν να δημιουργηθούν σημαντικές υπηρεσίες για τους επισκέπτες.   

Δείτε το ρεπορτάζ:

 

 

Τα βραβεία

 

Η δημιουργία ενός “ζωντανού” μουσείου, που θα δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να αλληλεπιδρούν με τα εκθέματα στο πλαίσιο εικονικής περιήγησης, ήταν η ιδέα της ομάδας “VR productions”, η οποία κέρδισε στον διήμερο διαγωνισμό καινοτομίας . Όπως ανέφερε η Δήμητρα Γώγογλου, μέλος της νικήτριας ομάδας, η εικονική περιήγηση υπάρχει σε πολλά μουσεία του εξωτερικού, αλλά ακόμη δεν έχει εφαρμοστεί στην Ελλάδα.

Η δεύτερη ομάδα που βραβεύτηκε ήταν η “Envy softworks”, η οποία, όπως δήλωσε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ το μέλος της, Βασίλης Καραβασίλης, ήρθε από την Πάτρα και έφτιαξε ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού επαυξημένης πραγματικότητας για τους μικρούς επισκέπτες των μουσείων και αρχαιολογικών χώρων.

Το τρίτο βραβείο δόθηκε στην εφαρμογή του ΕΚΕΤΑ με την οποία, όπως περιέγραψε ο ερευνητής, Δημήτρης Βερβερίδης, παλιά κινητά ή τάμπλετ μπορούν να μετατραπούν σε ψηφιακές ταμπέλες. “ Πρόκειται για μια έτοιμη και ολοκληρωμένη εφαρμογή, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους ίδιους τους αρχαιολόγους να ανεβάζουν απευθείας δεδομένα και να εμπλουτίζουν το περιεχόμενο μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας helios vr”, εξήγησε ο κ.Βερβερίδης.

Για τον διαγωνισμό έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με την επίσκεψή του στο αρχαιολογικό μουσείο, την πρώτη μέρα της διοργάνωσης.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης