«Στωική Φιλοσοφία της Θρησκείας», ο τίτλος που φέρει το βιβλίο της Ελένης – Χρυσηίδας Παπαρρηγοπούλου, και οι θέσεις του Ζήνωνα και του Κλεάνθη για τον Θεό, τον Κόσμο και τον Άνθρωπο, το θέμα που πραγματεύεται.

«Τα πάντα αποτελούν κομμάτι της θεϊκής ύπαρξης, η οποία ενυπάρχει παντού. Η θέληση του Θεού λέγεται Πρόνοια, η υλοποίηση αυτής Ειμαρμένη. Η Φύση προμελετά, προδιαγράφει και τελικά μετατρέπει τα κακά πράγματα σε χρήσιμα. Το ηθικό κακό αποδίδεται στην ανθρώπινη μωρία και άγνοια, στο τέλος όμως ο Θεός το εναρμονίζει με το καλό», τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η συγγραφέας, σε μια μίνι ανάλυση όσων αναφέρει στο πόνημά της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και συνεχίζει: «Μια αιτιατή σύνδεση συγκροτεί τον Κόσμο, στο Σύμπαν όλα είναι καθορισμένα βάσει πάγιων νόμων. Η ουσία όλων των όντων είναι η φωτιά, από την οποία γεννιούνται και επιστρέφουν όλα. Ο κόσμος δεν είναι αιώνιος, αλλά η αναπαραγωγική δύναμη εκπύρωσής του ευθύνεται για την παντοτινότητά του».

Τέλος, όπως επισημαίνει αναφορικά με τη «Στωική Φιλοσοφία της Θρησκείας», «Η ευδαιμονία επιτυγχάνεται επιδεικνύοντας αρετή και με τη ‘’ζωή τη σύμφωνη με τη φύση” μας, που σημαίνει τη λογική. Σοφός είναι όποιος, συνειδητοποιώντας την παντοδυναμία της Ειμαρμένης, συμμορφώνεται με το κοσμικό ρεύμα ζωής και την πορεία των πραγμάτων του κόσμου».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

– Η Ελένη – Χρυσηίδα Παπαρρηγοπούλου εργάστηκε ως ειδική σύμβουλος στο γραφείο του πρώην υφυπουργού Εξωτερικών, Μάρκου Μπόλαρη, και διοργάνωσε τη διημερίδα για τη Θρησκευτική – Εκκλησιαστική Διπλωματία.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης