Η 100χρονη ιστορία του Ιδρύματος «Μέλισσα» αναβιώνει μέσα από 47 φωτογραφίες, οι οποίες ξετυλίγουν την καθημερινότητα των κοριτσιών που έζησαν εκεί. Τις γιορτές, τις εκδρομές, την καθημερινότητά τους. Η διαδικτυακή, τρισδιάστατη έκθεση «Μνήμες, πορτρέτα και φωνές των ανθρώπων της “Μέλισσας”», εντάσσεται στην καμπάνια του Ιδρύματος για τον ένα αιώνα λειτουργίας του και περιλαμβάνει φωτογραφίες που έχουν ανακτηθεί από το ιστορικό αρχείο του. Η έκθεση συνοδεύεται από ηχητική περιγραφή των ενοτήτων, όπως και των τίτλων, περιγραφών και χρονολογιών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 Οι φωτογραφίες, τραβηγμένες στην πλειοψηφία τους από το 1960 έως το 1990, έχουν χωριστεί σε τέσσερις ενότητες. Η πρώτη, «Μέρες γιορτής», παρουσιάζει φωτογραφίες από γιορτινές μέρες στη «Μέλισσα», όπως εθνικές γιορτές και Χριστούγεννα. Η δεύτερη, «Υφαίνοντας τη μνήμη», εστιάζει στα ενδύματα της εποχής. «Σε αυτήν την ενότητα, ο επισκέπτης μπορεί να καταλάβει τις αλλαγές στις δεκαετίες κατά τις οποίες τραβήχτηκαν οι φωτογραφίες με βάση τα ενδύματα των παιδιών.

Τα πιο αυστηρά ρούχα στην αρχή, όπως είναι η ποδιά, ενώ στη συνέχεια βλέπουμε τα κορίτσια με καθημερινά φορέματα. Θεωρήσαμε πολύ σημαντικό να δώσουμε έμφαση στην ενδυμασία, καθώς αυτή από μόνη της μπορεί να πει χιλιάδες ιστορίες και να φέρει στην επιφάνεια αναμνήσεις», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Καλλιόπη Καλύμνιου, φοιτήτρια του Τμήματος Δημοσιογραφία και ΜΜΕ του ΑΠΘ και υπεύθυνη της καμπάνιας για τα 100 χρόνια λειτουργίας του Ιδρύματος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Στην 3η ενότητα, «Οι εκδρομές που λαχταρούσαμε», αναδεικνύονται ευχάριστες στιγμές από εκδρομές των κοριτσιών. «Είναι σημαντικό να μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για παιδιά, τα οποία, αν και ζούσαν σε ίδρυμα, είχαν όμορφες στιγμές, γεμάτες με παιχνίδια και γέλια», σημειώνει η κ. Καλύμνιου. Η έκθεση ολοκληρώνεται με την ενότητα «Πορτρέτα του παρελθόντος», όπου προβάλλονται μερικά από τα χιλιάδες πρόσωπα που έχουν περάσει από τη στέγη της «Μέλισσας».

 Η υπεύθυνη της καμπάνιας απευθύνει έκκληση σε όποιο άτομο αναγνωρίζει τον εαυτό του σε κάποια από τις φωτογραφίες να επικοινωνήσει με το ίδρυμα και εφόσον δεν επιθυμεί να απεικονίζεται στην έκθεση, η φωτογραφία θα αλλαχθεί. Οι εικόνες που εμφανίζονται στην έκθεση αποτελούν μια επιλογή όσων έχει στην κατοχή του το ίδρυμα «Η Μέλισσα», ενώ η επιλογή της κεντρικής φωτογραφίας της έκθεσης έγινε με τη βοήθεια των ακολούθων της «Μέλισσας» στο Instagram.

 Τη δημιουργία και διοργάνωση της έκθεσης ανέλαβε η ομάδα της καμπάνιας σε συνεργασία με το Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Μουσειολογίας- Διαχείρισης Πολιτισμού του Α.Π.Θ., και συγκεκριμένα με τη μεταπτυχιακή φοιτήτρια του προγράμματος, Αγγελική Πατακιούτη. Η καμπάνια για τα «100 Χρόνια Μέλισσα» πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Α.Π.Θ.

Η έκθεση προβάλλεται έως τις 27 Ιουνίου 2021 στη σελίδα: https://www.kunstmatrix.com/en/orfanotrofeio-thileon-thessalonikis-i-melissa

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης