Στο κέντρο της Nyhavn, μιας ιστορικής συνοικίας στο παραλιακό μέτωπο της Κοπεγχάγης, ο Άι Γουέι Γουέι τοποθέτησε πάνω από 6.000 σωσίβια που συγκέντρωσε από πρόσφυγες στη Λέσβο, σε όλη την πρόσοψη του μουσείου Kunsthal Charlottenborg.

Η εγκατάσταση εγκαινιάστηκε στις 20 του μηνός, ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας των Προσφύγων, και θα παραμείνει έως την 1η Οκτωβρίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο «Ανατέλλων ήλιος» φράσσει το πλέγμα των παραθύρων του μουσείου, στην πλευρά που βλέπει στη θάλασσα. Είναι συνέχεια της εμμονής του Κινέζου καλλιτέχνη και ακτιβιστή να ευαισθητοποιήσει εμάς στην χωρίς προφανές τέλος προσφυγική κρίση. Προηγούμενες παρεμβάσεις του ήταν, μεταξύ πολλών άλλων, το ότι γέμισε μια αίθουσα τέχνης στη Νέα Υόρκη με χιλιάδες ενδύματα που είχε συγκεντρώσει από προσφυγικούς καταυλισμούς ή το ότι «τύλιξε» την πρόσοψη του Palazzo Strozzi στη Φλωρεντία με σωσίβιες λέμβους.

Η επωνυμία της εγκατάστασης παραπέμπει στον πίνακα του Κλοντ Μονέ «Soleil Levant», ο οποίος απεικονίζει το λιμάνι της Χάβρης μετά τον πρωσο-ρωσικό πόλεμο του 1870, o Άι Γουέι Γουέι σφράγισε με τα πορτοκαλί σωσίβια τα παράθυρα του κτηρίου, δίνοντας άλλο ορισμό στη θέα, εμφανίζοντας πρωταγωνιστικά το κυρίαρχο πρόβλημα της Ευρώπης σήμερα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η εγκατάστασή του εφιστά την προσοχή στις πολιτικές πραγματικότητες του παρόντος και οπτικά η παρέμβαση παραλληλίζεται με τις ανησυχητικές συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι πρόσφυγες όταν ταξιδεύουν πέρα από τον ωκεανό με σωσίβιες λέμβους, ζητώντας από το κοινό μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση στην τρέχουσα προσφυγική κρίση.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης