Το Σάββατο 25  Μαΐου 2019  πραγματοποιήθηκε η δράση «Διαχρονικά 9 σταθμοί 9 ιστορίες». Μια διαδρομή πολιτιστικής ερμηνείας της Αλεξανδρούπολης  μέσα από σταθμούς επιλεγμένους από μαθήτριες του 1ου Λυκείου Αλεξανδρούπολης.

Εκ μέρους όλων των συντελεστών της δράσης, (Εθνολογικό Μουσείο Θράκης, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου και Σύνδεσμος Φιλολόγων Έβρου)  σας ευχαριστούμε θερμά για τη στήριξη αλλά και την θερμή αποδοχή της προσπάθειας μας για ενδυνάμωση εφήβων μέσα από ενναλακτικές προσεγγίσεις. 
Η ομάδα δράσης έδωσε τον καλύτερο της εαυτό και μετέφερε στο κοινό μια διαχρονική Αλεξανδρούπολη. Πώς τη φανταζόταν στο παρελθόν, πώς είναι σήμερα και πώς θα ήθελαν να είναι. Σε κάθε σταθμό δημιούργησαν μια παρουσίαση/αφήγηση για τη διαχρονική σημασία του συγκεκριμένου σταθμού και ένα μικρό θεατρικό δρώμενο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ενδυματολογική επιμέλεια: Αγγελική Γιαννακίδου ΕΜΘ

Ακολουθούν φωτογραφίες της δράσης. (φωτογραφίες: Τσιροπούλου Σοφία)

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σχετικά με τη δράση

Τον Φεβρουάριο του 2019  η ομάδα πολιτιστικού προγράμματος 1ου Λυκείου Αλεξανδρούπολης ( Φρειδερίκη Καρανικόλα, Ειρήνη Μαροπούλου, Χρύσα Καρανικόλα, Νάντια Κωσταρέλλου, Δήμητρα Μοσχίδου, Σοφία Διαμαντάκη, Σοφία Καράμπαλη, Δήμητρα Αθανασίου ) συμμετείχε σε ένα βιωματικό εργαστήριο πολιτιστικής ερμηνείας με υπεύθυνη σχεδιασμού & υλοποίησης την Βαλεντίνα Σωκράτους Υπ. Μουσειοπαιδαγωγικής ΕΜΘ, μαζί με την συμμετοχή των παρακάτω καθηγητών: ΑχιλλέαΤριανταφυλλίδης, Μπολτσή Βασιλική και Δεληκώστα Δήμητρα και την συνεργασία της Σοφίας Τσιροπούλου Υπεύθυνης Σχολικών Δραστηριοτήτων ΔΙΔΕ Έβρου.

Στο διάστημα αυτό, μέσα από εβδομαδιαίες συναντήσεις ασχολήθηκαν  με ιστορική έρευνα μέσα από πολλαπλές πηγές (αρχειακό υλικό, βιβλία, ντοκιμαντέρ, επιτόπια έρευνα, φωτογραφίες, ψηφιακά αρχεία κτλ) και επέλεξαν 9 σταθμούς με στόχο την ανάδειξη της διαχρονικής σημασίας και αξίας του κάθε σημείου σύμφωνα με την ομάδα δράσης.

Με μέσο το μουσειακό θέατρο δημιούργησαν 9 σενάρια για να αναδείξουν μερικές πληροφορίες για την ιστορία της κάθε τοποθεσίας σε 3 χρόνους. Η ομάδα πραγματεύεται τον κάθε σταθμό στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον δίνοντας έτσι μια ολοκληρωμένη δική τους ερμηνεία για τις πολυδιάστατες σημασίες του εκάστοτε σταθμού.

Έτσι στην ομάδα προστέθηκαν και μαθητές από την θεατρική ομάδα του 3ου Λυκείου Αλεξανδρούπολης: Αδαμαντία Κουκάκη, Βασιλεία Αντωνούδη, Μαμαγιώργη Κυριακή, Μαμαγιώργη Μαρία, Ρουμελιώτη Αναστασία, Ξανθούλη Θεοφανία, Βαλάκα Ελένη, Δαστερίδου Μάγδα, Τριαντάφυλλος Τριανταφυλλίδης, Χατζηκωνσταντίνου Μαρία μαζί με τις υπεύθυνες καθηγήτριες τους Πολύμνια Αγγελώνια και Μαρία Ψύλλα. Οι δύο ομάδες δούλεψαν με την υπεύθυνη του εργαστηρίου και έδωσαν ζωή στα σενάρια της ερευνητικής ομάδας.

*φωτογραφία απο το αρχείο ΕΜΘ

Έναρξη της διαδρομής στον Γαλλικό Σταθμό. Ο τόπος που σηματοδοτεί τη γέννηση αυτής της πόλης. Η ομάδα πολιτιστικής ερμηνείας εισαγάγει το κοινό στις λεπτομέρειες και το σκοπό της διαδρομής.

Παραλιακή: Το σημείο που ζωντανεύει η πόλη μας, προτάσεις από την ομάδα για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση με απώτερο στόχο μια ποιοτική καθημερινότητα.

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης