Για πρώτη φορά τα μουσεία της Θεσσαλονίκης «κάθισαν» στο ίδιο -διαδικτυακό- τραπέζι με στόχο να γίνουν ελκυστικά στους νέους και να φτιάξουν ένα κοινό αφήγημα για την ιστορία της πόλης.

Στα δημογραφικά στοιχεία ανθρώπων που επισκέπτονται τα μουσεία υπάρχει ένα μεγάλο ηλικιακό κενό. Τα παιδιά λίγο πριν τελειώσουν το λύκειο σταματούν να επισκέπτονται τα μουσεία και επιστρέφουν σε αυτά όταν πια οι ίδιοι γίνουν γονείς. Σε ένα διαδικτυακό σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε σήμερα, εκπρόσωποι των μουσείων της Θεσσαλονίκης, όχι μόνο διαπίστωσαν αυτό το κενό, αλλά συναποφάσισαν να συνεργαστούν ώστε να «δώσουμε ένα όραμα στους νέους να ξαναμπούν στα μουσεία», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η αναπληρώτρια καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Σταυρούλα Μαυρογένη, Διευθύντρια Κέντρου Έρευνας Μακεδονικής Ιστορίας και Τεκμηρίωσης Ιδρύματος Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα, η οποία είχε την οργάνωση και το συντονισμό του σεμιναρίου από κοινού με την αναπλητρώτρια Γενική Διευθύντρια του MOMus & Διευθύντρια MOMus – Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης – Συλλογή Κωστάκη Μαρία Τσαντσάνογλου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Restart και συνέργειες, αυτές πρέπει να είναι οι προτεραιότητές μας. Κανένα μουσείο δεν πρέπει να είναι μόνο του και κανείς δεν πρέπει να βλέπει αποσπασματικά την ιστορία», εξηγεί η κ. Μαυρογένη, τονίζοντας ότι κάθε μουσείο από το Αρχαιολογικό και το Βυζαντινό και το Εβραϊκό μέχρι το Σύγχρονης Τέχνης, «κλείνουν» μέσα τους στην ιστορία της Θεσσαλονίκης, η οποία πρέπει να αναδειχθεί συνολικά. «Να έχει η Θεσσαλονίκη ένα κοινό πρόσωπο προς τα έξω», υπογραμμίζει, προσθέτοντας ότι το σημερινό σεμινάριο ήταν η αρχή για μια σειρά συνεργασιών που αποσκοπούν σε αυτό. Στόχος, εκτός από το κοινό πρόσωπο της Θεσσαλονίκης προς τα έξω, είναι και η προσέλκυση νέων ανθρώπων.

«Στα μουσεία χάνουμε μια ηλικία. Επισκέπτες φεύγουν ως μαθητές και ξαναμπαίνουν ως γονείς, όταν ψάχνουν δημιουργικά εργαστήρια για τα δικά τους παιδιά».

Οι ραγδαίες, αναγκαστικές αλλαγές που έφερε στο σχεδιασμό και των μουσείων η πανδημία βοηθούν σε αυτήν την κατεύθυνση. «Η πανδημία διαμόρφωσε νέες συνθήκες και στόχος μας είναι την επόμενη ημέρα τα μουσεία να είναι φιλικά στους νέους και προσιτά σε όλες τις κοινωνικές ομάδες», σημειώνει η κ. Μαυρογένη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα: «Μουσείο και Εκπαίδευση» διοργάνωσε το Εργαστήριο Μελέτης του Πολιτισμού, των Συνόρων και του Κοινωνικού Φύλου Culture-Borders-Gender/LAB, του Τμήματος Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού μαθήματος «Τέχνη, κουλτούρα και πολιτική στην Ανατολική και ΝΑ Ευρώπη». Συμμετείχαν εκπρόσωποι από τα περισσότερα μουσεία της Θεσσαλονίκης: Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας – Θράκης, Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα, Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ., Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης, MOMus: Μητροπολιτικός Οργανισμός Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης και Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης