Στην εφετινή 31η χρονιά από την ίδρυσή του, από τον πολυβραβευμένο Ελληνο-ιταλό εικαστικό καλλιτέχνη και σκηνοθέτη Πιέρο Μπορντίν, ο οποίος το διευθύνει αδιαλείπτως έως σήμερα, το «Φεστιβάλ Καρνούντουμ» -γνωστό ως Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Θεάτρου, στο αμφιθέατρο της αρχαίας ρωμαϊκής πόλης Καρνούντουμ στη σημερινή αυστριακή κωμόπολη Πετρονέλ ανατολικά της Βιέννης- αναγκάζεται, λόγω κορωνοϊού, να ματαιώσει τις παραστάσεις του που κάθε χρόνο δίνονται στα τέλη Ιουλίου με αρχές Αυγούστου.

 Εφέτος προγραμματιζόταν το ανέβασμα τριών παραστάσεων με έργα του Σαίξπηρ του ξακουστού «Shakespeares Globe Theatre London», ο θίασος του οποίου φιλοξενήθηκε αρκετές φορές τα προηγούμενα χρόνια στο Φεστιβάλ Καρνούντουμ, αλλά λόγω της πανδημίας θα ήταν αδύνατος ο ερχομός του και έτσι ανακοινώθηκε η ματαίωση του Φεστιβάλ. Αντί των παραστάσεων στο αμφιθέατρο, ο διευθυντής του, ο Πιέρο Μπορντίν, σε συνεννόηση και σε συνεργασία με τον ξακουστό θίασο, προσφέρει εναλλακτικά, διαδικτυακά μέσα από την ιστοσελίδα του Φεστιβάλ, συνολικά πέντε παραγωγές του ξακουστού «Shakespeares Globe Theatre London».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι παραστάσεις θα παρουσιάζονται από τώρα διαδοχικά κάθε Σάββατο, έως τις 28 Ιουνίου, και οι επισκέπτες της ιστοσελίδας θα έχουν τη δυνατότητα να τις παρακολουθούν και με υπότιτλους, τόσο στα αγγλικά όσο και στα γερμανικά, ενώ σε αυτές περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, κορυφαίες παραγωγές του λονδρέζικου θεάτρου έργων του Σαίξπηρ, όπως «Άμλετ», «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» ή «Όνειρο θερινής νύκτας».

 Το περσινό, επετειακό, 30ό Φεστιβάλ Καρντούντουμ, είχε ξεκινήσει στις 3 Αυγούστου με την παράσταση με τίτλο «Από μύθους γεννημένη», ένα αφιέρωμα στη «σημαντικότερη Ελληνίδα του 20ού αιώνα», τη Μελίνα Μερκούρη, η οποία οραματίστηκε και καθιέρωσε τον θεσμό της «Πολιτικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης».

Επρόκειτο για ένα ποιητικό-μουσικό ταξίδι στις ρίζες ευρωπαϊκού πολιτισμού, με συντελεστές τους διάσημους Χανσγκιούντερ Χάιμε και τη Χέλγκα Ντέιβιντ να απαγγέλουν αποσπάσματα από κείμενα 2.500 ετών και να ερμηνεύουν αθάνατα τραγούδια της Μελίνας, αντίστοιχα, με τη συνοδεία της βιεννέζικης Ορχήστρας Δωματίου Ορφέας, υπό την διεύθυνση του Κωνσταντίνου Δημηνάκη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 Το Καρνούντουμ, όπου για ένα διάστημα είχε την έδρα του ο αυτοκράτορας Μάρκος Αυρήλιος, μαθητής του Ηρώδου του Αττικού, είχε γνωρίσει την άνθησή του τον δεύτερο μ.Χ. αιώνα, από τον οποίο χρονολογούνται και τα ερείπια των δύο ρωμαικών θεάτρων του. Σε αυτά δίνονται κάθε χρόνο το καλοκαίρι οι παραστάσεις του ομώνυμου Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Θεάτρου, ενώ ένα παράλληλο διεθνές συμπόσιο είναι αφιερωμένο στην ιστορία και στην ανά τους αιώνες σημασία του Ελληνικού Θεάτρου.

Στο Καρντούντουμ είχε πραγματοποιηθεί το 308 μ.Χ. η «Σύνοδος των Αυγούστων» που αποτέλεσε καμπή στην ιστορία της Ανθρωπότητας, καθώς σε αυτή επισφραγίσθηκε η ανάδειξη σε καίσαρα, του αργότερα πρώτου Χριστιανού αυτοκράτορα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, του Μεγάλου Κωνσταντίνου.

Η ανάδειξη του σημαδιακού αυτού ρόλου του Καρνούντουμ στη μετέπειτα μετάβαση, ουσιαστικά, από τους θεούς της Αρχαιότητας στον Χριστιανισμό, έγινε έπειτα από έρευνες του γεννημένου στη Βιέννη από Ελληνίδα μητέρα, Ελληνο-Ιταλού σκηνοθέτη και σκηνογράφου Πιέρο Μπορντίν, ιδρυτή και διευθυντή του ομώνυμου Φεστιβάλ.

Στο κέντρο της Ευρώπης, το Φεστιβάλ Καρνούντουμ είναι το μοναδικό στο είδος του που είναι αφιερωμένο στην Αρχαία Ελληνική Γραμματεία και μαζί με τις Συρακούσες και τη Μέριδα αποτελούν διεθνώς τα τρία κέντρα Αρχαίου Ελληνικού Δράματος εκτός Ελλάδας. Το Φεστιβάλ έχει φιλοξενήσει στο παρελθόν όλα τα μεγάλα “ονόματα” που ασχολούνται με το αρχαίο ελληνικό θέατρο, όπως Τόνι Χάρισον, Πίτερ Χολ, Ρόμπερτ Ουίλσον, Ταντάσι Σουτζούκι, Χανσγιούργκεν Χάιμε, Σερένα Σινιγκάγκλια, Πίτερ Μπρουκ, Πέτερ Στάιν και Θεόδωρο Τερζόπουλο.

 Στα 30 χρόνια από την ίδρυσή του, συμμετείχαν σε αυτό θίασοι ξακουστών θεάτρων όπως από το βρετανικό Βασιλικό Θέατρο, το Θέατρο Λα Μάμα της Νέας Υόρκης, το Πίκολο Τεάτρο του Μιλάνου, την κινεζική Κρατική Οπερα Πεκίνου, το Θέατρο Ταγκάνκα της Μόσχας, και διάσημοι ηθοποιοί όπως Χάνα Ζίγκουλα, Ζεράρ Ντεπαρτιέ, Μάγια Μόργκενστερν ή Μανταλένα Κρίπα. Συνολικά, σε αυτές τις τρεις τελευταίες δεκαετίες, στο Καρνούντουμ «ανέβηκαν» 96 διεθνείς παραγωγές από 50 διαφορετικούς θεατρικούς θιάσους και θεατρικές ομάδες.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

 

 

 

 

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης