Μέσω διαλόγου θέλει η Τουρκία να επιλύσει τη διένεξη με την Ελλάδα σχετικά με τις έρευνες για ενεργειακούς πόρους στην ανατολική Μεσόγειο, δήλωσε σήμερα ο τούρκος υπουργός Άμυνας, Χουλουσί Ακάρ, όμως πρόσθεσε πως η Άγκυρα θα υπερασπιστεί «τα δικαιώματα και τα συμφέροντά της» στην περιοχή.

«Παρά ταύτα, θέλουμε να πιστεύουμε πως η κοινή λογική θα επικρατήσει. Τόσο στο πεδίο όσο και στο τραπέζι, είμαστε με την πλευρά του διεθνούς δικαίου, της καλής γειτονίας και του διαλόγου», δήλωσε ο Ακάρ μιλώντας στο πρακτορείο Reuters. «Θέλουμε να καταλήξουμε σε πολιτικές λύσεις με ειρηνικά μέσα ευθυγραμμιζόμενοι με τους διεθνείς νόμους».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Τούρκος υπουργός Άμυνας δήλωσε πως η Τουρκία θα συνεχίσει να υπερασπίζεται «τα συμφέροντα, τους δεσμούς και τα συμφέροντά της» στα παράκτια ύδατα. «Θα πρέπει να είναι γνωστό πως οι θάλασσές μας είναι η γαλάζια πατρίδα μας. Κάθε σταγόνα είναι πολύτιμη», κατέληξε.

Το σχετικό δημοσίευμα στην εφημερίδα Χουριέτ

Η Τουρκία θέτει πάλι ζητήματα της μειονότητας στη Θράκη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Νωρίτερα πάντως, το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών με ανάρτησή του στο τουίτερ, βάζει και τη Θράκη στο κάδρο της διένεξης, αφού αναφέρει πως η Ελλάδα παραβιάζει τη Συνθήκη της Λωζάνης, υπονομεύοντας την εκπαίδευση των παιδιών στη Θράκη, κλείνοντας συστηματικά τα σχολεία τους.

Η δήλωση αυτή προκάλεσε την αντίδραση του υπουργείου Εξωτερικών. «Είναι τουλάχιστον παράδοξο, αν όχι αστείο, να υποδεικνύει η Τουρκία στην Ελλάδα την ανάγκη σεβασμού μειονοτικών δικαιωμάτων, τονίζει το υπουργείο Εξωτερικών σε δηκτική ανακοίνωσή του. Παράλληλα, επισημαίνει ότι η ιστορία θα παραμείνει για πάντα ο πλέον αντικειμενικός μάρτυρας για τον συστηματικό τρόπο εξάλειψης από την Τουρκία όλων των μειονοτήτων στην επικράτειά της κατά τη διάρκεια του εικοστού αιώνα.

Όσον αφορά τις εκπαιδευτικές επιλογές της ελληνικής πολιτείας, το υπουργείο Εξωτερικών υπογραμμίζει ότι αυτές γίνονται ισότιμα και χωρίς διακρίσεις για όλους τους Έλληνες πολίτες, πάντοτε με αποκλειστικό γνώμονα την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και το συμφέρον των μαθητών.

Ειδικότερα για τη μουσουλμανική μειονότητα, σημειώνει ότι στην περιοχή λειτουργούν 115 μειονοτικά δημοτικά σχολεία, εντός των οποίων η παρεχόμενη διδασκαλία διασφαλίζει στο ακέραιο όλα τα δικαιώματα των μαθητών και προσθέτει καταληκτικά: «Παρεμπιπτόντως, στην Κωνσταντινούπολη το 1955 υπήρχαν 54 ελληνικά δημοτικά σχολεία, ενώ σήμερα μόνο 3. Γνωρίζει άραγε η τουρκική ηγεσία γιατί;».

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης