Την πολιτική «Εκκίνηση» παρουσίασε στη ΔΕΘ και παρουσιάζει μέσω της «Ζούγκλας» ο Παντελής Οικονόμου. Απαντά λοιπόν ο ίδιος και προκαταβολικά σε κάποια ερωτήματα που αφορούν αυτήν την πολιτική προσπάθεια αλλά και την διαφορετική πρόταση που φέρνει στην κοινωνία.  Αυτή η πρόταση έχει όνομα και ταυτότητα αλλά και χρώμα. «Το Μπλε και το Πράσινο. Πρόκειται για μία αναπτυξιακή πρόταση με ορίζοντα δεκαετίας

«Τι είναι η ΕΚΚΙΝΗΣΗ; Καινούργιο κόμμα;» με ρώτησε ένας καλός φίλος, τις προάλλες. Για να του απαντήσω: «αν ήμασταν κόμμα, θα είχαμε ζητήσει την ψήφο σου σε εκλογές».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Είστε λοιπόν ένα think tank;» ενδιαφέρθηκε. «Όχι. Τα think tank επισημαίνουν, μελετούν και αναλύουν προβλήματα που δυσκολεύουν την ζωή μας. Εμείς προτείνουμε λύσεις για τα προβλήματα αυτά».

«Τότε τι είστε;» απόρησε ο φίλος. «Πολιτική οργάνωση, βέβαια!»

«Ναι αλλά και τα κόμματα μας πολιτικές οργανώσεις δεν οφείλουν να είναι;» επέμεινε ο φίλος μας. «Σωστά» αντιγύρισα. «Και αν δεν είναι συνεπή με αυτή την συνταγματική τους υποχρέωση χρειαζόμαστε άλλα».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με την ευκαιρία των φετινών εγκαινίων της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, δίνουμε στην δημοσιότητα «Το Μπλε και το Πράσινο: δουλειές για όλους», την δική μας αναπτυξιακή πρόταση για την δεκαετία 2021-2030.

Ως προς τις πρόσφατες εξαγγελίες του πρωθυπουργού προ ημερών, με την ίδια ευκαιρία, συνοπτικά δυο δικές μας θέσεις: 

Ναι στην προώθηση εξοπλιστικού προγράμματος, επιφύλαξη για την σύνθεσή του, ελλείψει αναλυτικότερης πληροφόρησης

Ασφαλώς κάθε αναπτυξιακή προσπάθεια συναρτάται απολύτως με ένα πρόγραμμα τομών στην δημόσια εκπαίδευση, διοίκηση και υγεία. Ειδικότερα στην χώρα μας θωρούμε επιβεβλημένες αλλαγές και στην απονομή της Δικαιοσύνης και το σύστημα της Κοινωνικής Ασφάλισης. Τέτοιο δικό μας μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα έχει αναρτηθεί, εδώ και καιρό, στην ιστοσελίδα μας www.elldim.gr στο Λήμμα «Το δικό μας σχέδιο».

Καλή ανάγνωση!

Θεσσαλονίκη, 15 Σεπτεμβρίου 2020

Το Μπλε και το Πράσινο: δουλειές για όλους!

Η αναπτυξιακή μας πρόταση μας για την δεκαετία 2021-2030

Η αλλαγή του κλίματος είναι μια πραγματικότητα: το δάσος του Αμαζονίου καίγεται, το όζον της ατμόσφαιρας καταστρέφεται και οι πάγοι της Γροιλανδίας λιώνουν. Η εντατικοποίηση των καλλιεργειών και της κτηνοτροφίας μολύνουν όλο και περισσότερο τον αέρα και το νερό, ενώ προκαλούν μεταδόσεις ιών, παλιών και νέων, ασθένειες και πανδημίες που σκοτώνουν συνανθρώπους μας.

Αναρίθμητες είναι οι, μικρότερες σε μέγεθος, περιβαλλοντικές καταστροφές.

 

Τα χρονικά περιθώρια για να αντιδράσουμε στενεύουν διαρκώς, πριν η καταστροφή γίνει ανεπανόρθωτη τόσο για μάς, όσο και για την Γη, το σπίτι μας. Πριν η άνοδος της στάθμης της θάλασσας μας στερήσει το πόσιμο νερό και πλημμυρίσει και άλλους οικισμούς, μικρούς και μεγάλους. Πριν τα αέρια του θερμοκηπίου μας εκθέσουν ακόμα περισσότερο σε επικίνδυνες ακτινοβολίες. Πριν η άνοδος της θερμοκρασίας πολλαπλασιάσει τις πυρκαγιές. Πριν οι ασθένειες, η ανέχεια  και η πείνα χτυπήσουν ακόμα πιο δυνατά και την δική μας πόρτα.   

Είναι η ώρα λοιπόν να αναγνωρίσουμε την κλιματική αλλαγή σαν ασύμμετρη απειλή κατά της ασφάλειας και της ευημερίας, της δικής μας και των επόμενων γενεών, και να κηρύξουμε την αντιμετώπισή της ως επείγουσα εθνική ανάγκη. Ασφαλώς η απειλή αυτή έχει πλανητική διάσταση και η αντιμετώπισή της υπαγορεύει την ανάγκη διεθνικής συνεννόησης και μακρόπνοου σχεδιασμού. Τίποτα όμως δεν θα δικαιολογούσε να μην πάρουμε αποφάσεις και να μην δράσουμε, εδώ και τώρα. Στην Ελλάδα, σήμερα.

Απέναντι μας έχουμε δυο επιχειρήματα:

«είμαστε μια πτωχευμένη χώρα και δεν έχουμε κεφάλαια για νέες επενδύσεις, φιλικές προς το περιβάλλον». Η αλήθεια είναι ακριβώς η αντίθετη: σωρευμένα κεφάλαια καταστρέφονται λόγω της κρίσης και ψάχνουν τοποθετήσεις με καλές αποδόσεις και διάρκεια, τις οποίες έχουμε κάθε λόγο να προτείνουμε εμείς.

«το κλείσιμο ρυπογόνων επιχειρήσεων θα αυξήσει την ανεργία». Και πάλι η αλήθεια είναι ακριβώς η αντίθετη: μόνον ο μετασχηματισμός της παραγωγής σε μπλε και πράσινη, η  λειτουργία νέων επιχειρήσεων, ανταγωνιστικών επειδή είναι φιλικές προς το περιβάλλον, μπορεί να μειώσει την ανεργία και να βελτιώσει τις συνθήκες και τις αμοιβές της εργασίας.

Στην πραγματικότητα, βρισκόμαστε μπροστά σε ένα πολιτικό δίλημμα πρώτης γραμμής. Από την μια η διαιώνιση της κρίσης, η διολίσθηση από το κακό στο χειρότερο και από την άλλη η ευκαιρία να βάλουμε στέρεα θεμέλια στην οικονομική και κοινωνική μας ανάπτυξη, να οργανώσουμε την καθημερινή ζωή πιο δίκαια για μας και τα παιδιά μας. Είμαστε καθαρά τοποθετημένοι: ο μόνος τρόπος να εξαλείψουμε τις συνέπειες από την χρεοκοπία της περασμένης δεκαετίας και την κρίση λόγω του COVID 19 είναι να προχωρήσουμε αμέσως σε ένα – χωρίς προηγούμενο από άποψη μεγέθους, ευρύτητας δράσεων και προστιθέμενης αξίας- πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, με διπλό σκοπό του να αποφύγουμε την καταστροφή του σπιτιού μας και να ζήσουμε σ’ αυτό καλύτερα.

Παρουσιάζουμε εδώ τις αποδείξεις ότι η δική μας επιλογή είναι όχι απλώς καλύτερη, αλλά στην πραγματικότητα η μόνη διαθέσιμη. Την προγραμματική μας πρόταση για διατηρήσιμη και δίκαιη οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, που ονομάσαμε Το Μπλε και το Πράσινο: δουλειές για όλους! Την αναπτυξιακή μας πρόταση για την δεκαετία 2021-2030 με την οποία τεκμηριώνουμε πως:

προστατεύεται η δημόσια υγεία από ιούς και μολύνσεις με στροφή σε ασφαλείς μεθόδους παραγωγής

δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας μέσα από τις μπλε και πράσινες επενδύσεις

βελτιώνονται οι όροι και οι αμοιβές για τις θέσεις αυτές

παράγουμε περισσότερα με χαμηλότερο κόστος

αυξάνεται, τελικά, η αγοραστική δύναμη κάθε πολίτη

εξαλείφονται ανισότητες, διακρίσεις και κοινωνικοί κίνδυνοι

ομορφαίνει ο τόπος μας.

Δεν παραγνωρίζουμε τους περιορισμούς και τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσουμε στην εφαρμογή αυτής της πρότασης: την δημοσιονομική επιτροπεία και την υποθήκευση της δημόσιας περιουσίας μας. Τους παραλογισμούς στα ευρωπαϊκά πράγματα: την άρνηση έκδοσης ευρωομολόγου ακόμα και έως το, κατά την συνθήκη του Μάαστριχτ, όριο του 60% του δημοσίου χρέους, την άρνηση εξαίρεσης των δημοσίων επενδύσεων από τα δημοσιονομικά ελλείμματα και την ανεπάρκεια των κονδυλίων για την περιφερειακή συνοχή μιας νομισματικής ένωσης. Την δική μας δυσκολία να απορροφήσουμε κοινοτικούς πόρους και να τους επενδύσουμε παραγωγικά. Το διαρκές έγκλημα των προσυμφωνημένων ανατιμήσεων και της αισχροκέρδειας το οποίο έχει κάνει προϊόντα και υπηρεσίες πρώτης ανάγκης στην Ελλάδα από τα ακριβότερα στην ευρωζώνη. Την αδυναμία των τραπεζών να χρηματοδοτήσουν. Την μη προστασία των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων στις νέες μορφές απασχόλησης που ανέδειξε η τεχνολογική επανάσταση. Την δημογραφική γήρανση που επιδεινώνεται από τον ξενιτεμό νέων Ελληνίδων και Ελλήνων. Την ανεπαρκή στήριξη μιας, όλο και πολυπληθέστερης, 4ης ηλικίας. Και ακριβώς επειδή έχουμε επίγνωση αυτών των δυσκολιών, για κάθε ένα από αυτά τα εμπόδια προτείνουμε αντίστοιχες, συγκεκριμένες υπερβάσεις τους.

Δεν αγνοήσαμε, εξ άλλου, τα εγγενή μας μειονεκτήματα: την διοικητική ανεπάρκεια. Την διαφθορά. Τις καθυστερήσεις στην δικαστική επίλυση των διαφορών. Την πορεία χρηματοδοτικής και διοικητικής αποσύνθεσης της κοινωνικής μας ασφάλισης. Τις περιφερειακές ανισορροπίες. Την, διαρκώς ενεργή, τουρκική απειλή. Και βέβαια, την στέρηση των παιδιών μας από έγκυρη και έγκαιρη πληροφόρηση για τον κοινό μας τόπο, τις δυσκολίες που θα συναντήσουν και, κυρίως, το πως να τις αντιμετωπίσουν. Και για τις μόνιμες αυτές παθογένειες, μια προς μια, έχουμε προτείνει θεραπείες, ανοιχτές σε κριτική και αντίλογο, με «Το Δικό μας Σχέδιο» στο www.elldim.gr. Στο πλαίσιο αυτό, ακολουθούν όσα συγκεκριμένα προτείνουμε ανά τομέα πολιτικής:

Ενέργεια

Ταχύρρυθμη απεξάρτηση του ενεργειακού μας συστήματος από τα ορυκτά καύσιμα. «Απολιγνιτοποίηση» όμως, για μας, δεν σημαίνει «εισαγωγές ενέργειας». Αντιθέτως, σημαίνει όλο και περισσότερη εγχώρια παραγωγή από ανανεώσιμες πηγές, για την κάλυψη των αναγκών μας και, εν δυνάμει, εξαγωγές. Σε κατάλληλες περιοχές χωρίς αυξημένη πολιτισμική, περιβαλλοντική ή καλλιεργητική αξία.

«Απολιγνιτοποίηση» όμως, για μας, δεν σημαίνει ανεργία. Αντιθέτως, σημαίνει άμεσες δημόσιες επενδύσεις σε νέα παραγωγικά συμπλέγματα υψηλής προστιθέμενης αξίας και περιβαλλοντικής ελάφρυνσης στον χώρο κάθε λιγνιτικού πεδίου, πριν την απενεργοποίηση του. Χαρακτηριστικές μονάδες, επιλέξιμες για τέτοια συμπλέγματα, οι βιομηχανίες καθετοποίησης πρώτων υλών από ανακύκλωση και  επαναφόρτισης και διάθεσης μπαταριών.    

Μια μεγάλη δημόσια επένδυση για την ομαλή μετάβαση σε ένα «έξυπνο δίκτυο» μεταφοράς και διανομής ενέργειας. Ανθεκτικό, ασφαλές, υπόγειο, ικανό να διαχειρίζεται μεγάλες ποσότητες από ανανεώσιμες πηγές, να αποθηκεύει με χαμηλό κόστος και με τις ελάχιστες δυνατές απώλειες. Με την δυνατότητα να τροφοδοτεί σπίτια, επιχειρήσεις και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. 

Την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Δ.Ε.Η. με σκοπό την χρηματοδότηση του επενδυτικού  προγράμματος της και τον αποκλεισμό της εκποίησης περιουσιακών στοιχείων της επιχείρησης, όπως ο ΔΕΕΔΗΕ, για ταμειακές ανάγκες. 

Την άντληση πρόσθετων κεφαλαίων για την «απολιγνιτοποίηση» και το «έξυπνο δίκτυο» από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, το Ταμείο Ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τις αγορές κεφαλαίων, τις επιχειρήσεις ενέργειας, τις εταιρίες παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων και εξοπλισμού  κατοικιών χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης. Μέρος αυτών των χρηματοδοτήσεων μπορεί να αποτελέσει συμμετοχή σε αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου δημοσίων επιχειρήσεων.

Την μείωση των τιμολογίων ενέργειας για παραγωγικές χρήσεις με συνέπεια και μειώσεις τιμών σε προϊόντα. 

Νερό

Τον, αποκλειστικά δημόσιο, έλεγχο των υδάτινων αποθεμάτων μας με σκοπό την διασφάλιση της επάρκειας και της ποιότητας του νερού για κατανάλωση και πότισμα.

Την διανομή του νερού καθώς και την επιμέλεια των ταμιευτήρων και των σωληνώσεων διανομής από ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΥΔΑΤΩΝ ΚΑΙ ΥΔΡΕΥΣΗΣ.

Την δυνατότητα συλλογής νερού σε πιστοποιημένους ιδιωτικούς ταμιευτήρες και διάθεσής του στο δημόσιο δίκτυο σε προκαθορισμένες τιμές.

Την συστηματική δίωξη της υπεξαίρεσης νερού, της κατασπατάλησης και της μόλυνσής του και την εκλογίκευση της άρδευσης  από φυσικές πηγές και  ταμιευτήρες.  

Την αναβάθμιση και συντήρηση των δικτύων αποχέτευσης, με την χρηματοδότηση των σχετικών επενδύσεων από ανταποδοτικά τέλη, εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους.

Την διάθεση επεξεργασμένων λυμάτων ως αρδευτικού μέσου από δημόσιες αρχές, αλλά και ιδιωτικά εργοστάσια. 

Σκουπίδια

Την ενίσχυση της συλλογής στην πηγή με εκστρατεία διάδοσης αυτού του πρότυπου διαχείρισης στα σχολεία και από την δημόσια τηλεόραση.

Την εκμετάλλευση των απορριμμάτων από τους Δήμους και τις Περιφερειακές Αρχές.

Την ανάπτυξη βιομηχανιών καθετοποίησης πρώτων υλών από σκουπίδια.

Την διαμόρφωση ενός πανεθνικού προγράμματος ανακύκλωσης υλικών, από δημόσια αρχή και υλοποίηση  του, μέσω ΣΔΙΤ.

Μεταφορές

Την απεξάρτηση των μεταφορών μας, επιβατικών και εμπορευματικών, από ορυκτά καύσιμα για την δική μας προστασία από τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Την στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα όχι με επιδοτήσεις εισαγωγών τους, αλλά με μια δημόσια επένδυση για την υποδομή φόρτισης τους. Στην επένδυση αυτή μπορούν να συμμετέχουν όμιλοι  παραγωγής, φόρτισης, εμπορίας και συντήρησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η συμμετοχή αυτή μπορεί να ανταλλαχθεί και με  συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο αυτών των ομίλων. 

Τον διεθνή διαγωνισμό για τον σχεδιασμό, κατασκευή, εμπορία και συντήρηση ηλεκτρικού Ελληνικού ταξί.

Τα, αποκλειστικά ηλεκτρικά, δημόσια και σχολικά λεωφορεία, ταξί και δίκυκλα μέχρι το 2030.

Στην Ελλάδα θα πουλήσουν ηλεκτρικά οχήματα, όσοι προηγουμένως επενδύσουν παραγωγικά στον τόπο μας.

Την ανάπτυξη σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας που θα συνδέσουν την χώρα μας με την Ευρώπη, με την ένταξη τέτοιων έργων στις μεγάλες  διευρωπαϊκές επενδύσεις, με ελληνική πρωτοβουλία.

Τον σχεδιασμό ενός ολοκληρωμένου Δικτύου Μεταφορών, με επενδύσεις σε εμπορευματικούς σταθμούς και διαμετακομιστικά κέντρα ενσωματωμένα στο Δίκτυο αυτό.

Την ενθάρρυνση των ηλεκτροκίνητων μέσων μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Την διαρκή βελτίωση της ποιότητας, μείωση του κόστους και επιτάχυνση της εκτέλεσης των δημόσιων έργων, μέσω και της κατάργησης του Ν.3623/2005.

Κατοικίες

– Την αξιοποίηση των, ήδη υποχρεωτικών, πιστοποιητικών  ενεργειακής απόδοσης και των συστάσεων τους, ώστε να βελτιώσουμε την ενεργειακή απόδοση των κατοικιών, με έκπτωση δαπανών για τις υποδεικνυόμενες αλλαγές από το φορολογητέο εισόδημα.

– Τα κίνητρα για ολική ή σταδιακή μετατροπή των κατοικιών μας σε έξυπνα, βιοκλιματιζόμενα σπίτια, όπως και για κατεδάφιση όσων δεν επιδέχονται αναβάθμιση.

– Την μείωση των οικιακών ενεργειακών τιμολογίων  

– Την υποστήριξη των σπιτιών, όπου και αν βρίσκονται, με ανθεκτική ευρυζωνική υποδομή για  υπηρεσίες διαδικτύου υψηλής ταχύτητας σε προσιτές τιμές,  διευκολύνοντας έτσι και την «εργασία από το σπίτι».

– Την έναρξη μελετών επέκτασης σχεδίων πόλης με σκοπό την εξάλειψη, τελικά, της «εκτός σχεδίου δόμησης», αλλά και την κάλυψη  στεγαστικών αναγκών.

– Την μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών Πολεοδομίας σε εξουσιοδοτημένους από το Δημόσιο, πιστοποιημένους μελετητές και κατασκευαστές ιδιωτικών έργων.

Γεωργία

Τα κίνητρα για στροφή της παραγωγής σε οικολογικά αναγεννητικά συστήματα: καλλιέργειες με λιγότερα φάρμακα ώστε τα εδάφη, τα δάση, τα λιβάδια, το νερό και ο αέρας να είναι επαρκή και αμόλυντα. Κτηνοτροφία με περιορισμό στις εκπομπές άνθρακα, αλλά και την μετάδοση ιών, παλιών και νέων, που προκαλούν επιδημίες, αυξάνοντας την νοσηρότητα.

Την διευκόλυνση κατοχύρωσης «παραγωγικής ταυτότητας» των προϊόντων και επωνυμιών προέλευσης και ποιότητας καθώς και την επιλεκτική προώθηση βιολογικών καλλιεργειών.

Τις πιστώσεις και επιδοτήσεις για την διατήρηση των γεωργικών εκτάσεων, την επιλεκτική προώθηση οργανικών καλλιεργειών και την εισαγωγή της ανανεώσιμης ενέργειας στην παραγωγή.

Τον έλεγχο τήρησης των προδιαγραφών μη ρύπανσης νερού και αέρα σε μεγάλες εργοστασιακές εκμεταλλεύσεις και την προστασία των κατοίκων της υπαίθρου από την χημική και βιολογική ρύπανση από φυτοφάρμακα και ζιζανιοκτόνα.

Την διαμόρφωση συστήματος ασφάλισης των παραγωγών με γρήγορη καταβολή αποζημιώσεων και μηχανισμού προστασίας των  καταναλωτών από μεγάλες ανατιμήσεις.

Τα κίνητρα για κάθε πρωτοβουλία αναδάσωσης αστικών και ημιαστικών χώρων ή και μετασχηματισμού τους σε κήπους παραγωγής φρούτων και κηπευτικών, κατά το πρότυπο του Κάμπου της Χίου. 

Τα κίνητρα για οικονομίες κλίμακας στις προμήθειες, τις εκμεταλλεύσεις και την εμπορία μέσω συνεταιριστικών ή και άλλων σχημάτων αυτοδιαχείρισης, καθώς και για αναδιαρθρώσεις καλλιεργειών.

Δημόσια περιουσία

Την αύξηση των εσόδων του δημοσίου από συμμετοχές του σε επιχειρήσεις, είτε με ενίσχυση των θέσεων του σ’ αυτές, είτε με νέες επενδύσεις αυτών των επιχειρήσεων. Στις επενδύσεις  αυτές μπορούν να συμμετέχουν ιδιωτικά κεφάλαια, ελληνικά και ξένα. 

Τον αποκλεισμό εκποίησης υποδομών ή δικτύων κοινής ωφέλειας ή επιχειρήσεων με δεσπόζουσα θέση στην αγορά. Την ανάκτηση θέσεων που χάθηκαν σε τέτοιους κλάδους.  

Την εκμετάλλευση και αξιοποίηση της ακίνητης ιδιωτικής δημόσιας περιουσίας, με εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου που την διέπει. Είμαστε αντίθετοι με την εγκατάλειψη, την καταπάτηση, την απαξίωση αλλά και την υποθήκευση της δημόσιας περιουσίας. Αντιθέτως, υποστηρίζουμε την σύμπραξη του Δημοσίου με Δήμους, Περιφέρειες και ιδιώτες με σκοπό την παραγωγική χρήση  δημόσιων περιουσιακών στοιχείων.

Την άρση της υποθήκευσης της δημόσιας περιουσίας μας, με τρόπο που θα βελτιώσει την διάρθρωση του δημόσιου χρέους μας, την πιστοληπτική μας ικανότητα και την διαθεσιμότητα της περιουσίας για επενδύσεις.  

Τουρισμός

Την καθιέρωση της Ελλάδας ως «προορισμού-πρότυπο» με  ευρωπαϊκό, μεσογειακό και βαλκανικό χαρακτήρα: ομορφιά, παράδοση, φιλία, προσιτό κόστος ζωής και ασφάλεια. Δεν θυσιάζουμε κανένα από αυτά τα συγκριτικά πλεονεκτήματά μας στον βωμό μιας πρόσκαιρης αύξησης των αφίξεων.

Την επιμονή στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Στο πλαίσιο αυτό, εκτιμάται ως απαραίτητη η ανάδειξη του πολιτισμικού μας αποθέματος (αρχαϊκού, βυζαντινού, νεότερου) προς τους περιηγητές. Για τον ίδιο σκοπό πάντα, ενδείκνυται η ενθάρρυνση μορφών θεματικού τουρισμού, όπως ο ιατρικός, ο συνεδριακός και ο φυσιολατρικός.

Την προσέλκυση εργαζομένων από το σπίτι να εγκατασταθούν στην Ελλάδα για χρονικό διάστημα περισσότερο από 6 μήνες. Με κίνητρο για κάθε πάροικο την άδεια παραμονής, την απόδοση ενός και μοναδικού ΑΦΜ και ΑΜΚΑ και την καταχώρησή του σε μια ηλεκτρονική Δ.Ο.Υ. έναντι ενός, εφ’ άπαξ, τέλους εγκατάστασής του.  

Καταναλωτικό κίνημα

Η διαρκής, σταδιακή και σχεδιασμένη μείωση του τιμάριθμου είναι βασικός σκοπός της οικονομικής πολιτικής. Είναι απαραίτητη η ενεργοποίηση κάθε αρμόδιας αρχής, κρατικής ή ανεξάρτητης διοικητικής, για έλεγχο των τιμών και δίωξη των εναρμονισμένων τιμολογήσεων που φαλκιδεύουν τον ανταγωνισμό.

Οι δυο συντελεστές Φ.Π.Α. μειώνονται σταδιακά στο 20% και 10%, με μειώσεις να μεταφέρονται και στις τιμές

Στήριξη των καταναλωτών με ψηφιακές πλατφόρμες τιμών προϊόντων/υπηρεσιών και παραμέτρων διάθεσής τους και πληροφορίες διαθεσιμότητας, τρόπου παράδοσης και άλλες.

Εξοικείωση του καταναλωτή με τα δικαιώματά του στο σχολείο και μέσω της δημόσιας τηλεόρασης.

Αυτό είναι, Το Μπλε και το Πράσινο: δουλειές για όλους! η αναπτυξιακή μας πρόταση για την δεκαετία 2021-2030. Ένα εγχείρημα διαρκείας για την βελτίωση των συνθηκών της ζωής μας με τις προτεραιότητες του στα παιδιά, τους πιο αδύναμους και τους πιο αδικημένους ανάμεσά μας. Με την ανοιχτή πρόσκληση σε κάθε Ελληνίδα, κάθε Έλληνα να πάρουν την υπόθεση αυτή στα δικά τους χέρια!

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης