«Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, η σύνδεση Πολιτισμού και Τουρισμού είναι κάτι που σιγά-σιγά κατακτάται και που ούτως ή άλλως πρέπει να συμβεί, διότι ο Πολιτισμός ουσιαστικά δίνει υπεραξία στον Τουρισμό, δημιουργεί ανταγωνιστικό προϊόν σε σχέση και με τις γειτονικές μας χώρες, οι οποίες επίσης προσδοκούν και προσβλέπουν στην τουριστική τους ανάπτυξη, δημιουργεί ονόματα με την έννοια του “brands” για τη χώρα.

Η περίπτωση της Ολυμπίας και των Δελφών είναι πολύ χαρακτηριστικές. Οι περιοχές επί της ουσίας ζουν γιατί υπάρχει ο συγκεκριμένος αρχαιολογικός χώρος και το μουσείο, οπότε αυτομάτως γίνονται προορισμός», δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλώντας στο Olympia Forum II, που οργανώνεται από το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και την εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η υπουργός πρόσθεσε ότι «όσες επενδύσεις γίνουν στον Πολιτισμό επί της ουσίας εξαργυρώνονται με τις επενδύσεις στις τουριστικές ροές και ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία. Από την άλλη πλευρά, ο πολιτιστικός τουρισμός στις διεθνείς μελέτες και στατιστικές δείχνει ότι ήδη καλύπτει ένα 40% της οικονομίας του τουρισμού», σημείωσε, ενώ όσον αφορά το ΥΠΠΟΑ, επισήμανε ότι «οι προσπάθειες που γίνονται είναι συστηματικές.

Αναπτύσσουμε συνέργειες -κι αυτό είναι που μας ενδιαφέρει-, δηλαδή θέλουμε όχι μόνο το υπουργείο Τουρισμού δίπλα μας, κι αυτό νομίζω ότι το έχουμε πετύχει απολύτως, θέλουμε δίπλα μας την τοπική και περιφερειακή αυτοδιοίκηση, την κοινωνία των πολιτών και νομίζω ότι μέσα από αυτές τις συνέργειες ήδη τα αποτελέσματα είναι χειροπιαστά», ανέφερε η κ. Μενδώνη, φέροντας και το παράδειγμα των Πολιτιστικών Διαδρομών.

«Είναι ένα κατ’ εξοχήν εργαλείο, άμεσα συνδεδεμένο με τη λογική των ΟΧΕ, των Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων, τις οποίες ήδη οι Περιφέρειες γνωρίζουν και χρησιμοποιούν. Στις προτάσεις τις οποίες υποβάλαμε, εγκρίθηκαν και ήδη ξεκινά η υλοποίηση των έργων στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης, έχουμε προτείνει τη δημιουργία πέντε Πολιτιστικών Διαδρομών, οι οποίες αφορούν τη βόρεια και δυτική Ελλάδα. Για παράδειγμα, μέσα από τη διαδρομή που την ονομάζουμε ‘Από τον Όμηρο στον Θερβάντες’ επιλέγουμε σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους των Περιφερειών, τις οποίες συνδέουμε με ένα κοινό νήμα. Αυτή η διαδρομή μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ συγκεκριμένο τουριστικό προϊόν», τόνισε η κ. Μενδώνη, υπογραμμίζοντας την αξία των συνεργειών, αλλά και του ξεπεράσματος των κλισέ που κάνουν λόγο «μόνο για Πολιτισμό, μόνο για Τουρισμό, μόνο για Περιβάλλον και πολιτιστικό τοπίο, μόνο για ήθη και έθιμα ή για φεστιβάλ. Πρέπει να τα δούμε όλα αυτά στην ολιστική τους θεώρηση και αντιμετώπιση», συμπλήρωσε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και κατέληξε: «Μπορούμε και πρέπει να δημιουργήσουμε τέτοιου είδους υποδομές που να κερδίσουμε ομάδες οι οποίες θα βλέπουν την Ελλάδα ως χώρα προορισμού. Νεανικό κοινό, φεστιβάλ τζαζ μέσα σε αρχαιολογικούς χώρους. Ήδη έχει γίνει αυτό. Έχω την πεποίθηση και την απόλυτη πίστη ότι τα μνημεία προστατεύονται καλύτερα όταν είναι ανοικτά στον κόσμο. Όταν τα αγαπάει ο κόσμος, τα προστατεύει».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης