«Βρισκόμαστε σε έναν πολύ καλό δρόμο και πολύ σύντομα η Ελλάδα μπορεί πραγματικά να γίνει ένας ισχυρός περιφερειακός παίκτης στον χώρο της οπτικοακουστικής βιομηχανίας» δήλωσε ο υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Λευτέρης Κρέτσος στο «Πρακτορείο 104,9 FM», με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης.

«Η Ελλάδα δεν ανήκει τηλεοπτικά στις ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης, μερικές ενδείξεις αυτού του πράγματος είναι ότι δεν προσφέρουμε υψηλού επιπέδου τηλεοπτικές σπουδές στα περίπου 22 πανεπιστήμια, τα οποία λειτουργούν στη χώρα […] δυστυχώς δεν εξάγουμε τηλεοπτικά προϊόντα, παρά μόνο με περιορισμένες εξαιρέσεις που βεβαιώνουν τον κανόνα και η Ελλάδα δεν συμμετέχει σε τηλεοπτικές συμπαραγωγές και διεθνή προγράμματα όπως άλλες χώρες», παρατήρησε ο υφυπουργός. Εκτίμησε, όμως, ότι «όλα αυτά μπορούν να αλλάξουν, διότι την ίδια στιγμή έχουμε και κάποια θετικά βήματα, δηλαδή έχουμε καλά καταρτισμένο στελεχιακό δυναμικό, έχουμε ένα περιεχόμενο, το οποίο από πλευράς εμπορικότητας δεν έχει κάτι να ζηλέψει σε σχέση με άλλες χώρες».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε αυτό το πλαίσιο, ανέφερε πως «βρισκόμαστε σε μία αισιόδοξη κινητικότητα στον χώρο της οπτικοακουστικής βιομηχανίας, η οποία όμως πρέπει να συνεχιστεί, δεν υπάρχει χώρος εφησυχασμού» και «γίνεται μία μεγάλη προσπάθεια και θα δούμε το 2019 πολύ σημαντικές ειδήσεις από αυτό το πεδίο».

«Η Ελλάδα ήταν μία χώρα που δεν είχε κίνητρα επιδότησης της οπτικοακουστικής παραγωγής. Αυτήν τη στιγμή έχει κίνητρα, ένα 35% και μάλιστα χωρίς “ταβάνι” και με αρκετά εκατομμύρια, τα οποία βρίσκονται στην Τράπεζα της Ελλάδος, για να αξιοποιηθούν από παραγωγούς και επενδυτές στον χώρο της βιομηχανίας της ψυχαγωγίας κι επομένως σε αυτόν τον τομέα έχουμε ήδη πάει μπροστά. Είναι πολύ πιθανό να έχουμε και φορολογικά κίνητρα και η Ελλάδα να είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη, που να έχει και φορολογικά κίνητρα παραγωγής και επιδότησης του κόστους […] έχουν ενταχθεί στον αναπτυξιακό νόμο και επιδοτούνται και οι όποιες επενδυτικές πρωτοβουλίες αφορούν την κατασκευή στούντιο, sound stages, μεγάλων κινηματογραφικών πλατό […] Βρίσκεται στον αέρα και η διακήρυξη για τον τεχνικό σύμβουλο για τα film offices (σ.σ. τοπικά γραφεία διευκόλυνσης οπτικοακουστικών παραγωγών), που θα στηθούν σε όλες τις περιφέρειες και τους επτά μεγάλους δήμους της χώρας. Αυτήν τη στιγμή ολοκληρώνεται η διαδικασία για την απλοποίηση της πρόσληψης του βοηθητικού προσωπικού, δηλαδή των κομπάρσων, μέσα από ένα εργόσημο από το υπουργείου Εργασίας, έχουν γίνει δράσεις εξωστρέφειας», σημείωσε ο κ. Κρέτσος, αναφερόμενος σε κάποιες από τις δράσεις που προωθεί το υπουργείο ΨΗΠΤΕ στον χώρο της οπτικοακουστικής παραγωγής.

«Αυτά τα μέτρα και η μεταρρυθμιστική προσπάθεια φαίνεται ότι έχουν αρχίσει και αποδίδουν, δηλαδή φέτος στις τηλεοπτικές οθόνες θα έχουμε 18 νέες σειρές μυθοπλασίας και αυτό αφορά και τη δημόσια τηλεόραση» τόνισε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε ό,τι αφορά την ΕΡΤ, ο υφυπουργός γνωστοποίησε πως «προγραμματίζουμε τη δημιουργία μιας θυγατρικής, η οποία θα αφορά και την παραγωγή-production και τη διανομή-development κινηματογραφικών ταινιών, αλλά και τηλεοπτικών προγραμμάτων», ενώ «η ΕΡΤ ήδη έχει εγκαινιάσει την υβριδική τηλεόραση και θα εγκαινιάσει και την υβριδική δύο και επομένως με το πάτημα όχι του κόκκινου κουμπιού αλλά μάλλον ενός κίτρινου θα μπορούν οι τηλεθεατές να έχουν πρόσβαση σε πολύ μεγάλη ποικιλία περιεχομένου και σε video on demand αλλά και σε αμφίδρομες υπηρεσίες catch-up services, και πιστεύουμε ότι τέτοιου είδους πρωτοβουλίες θα ληφθούν και από τα ιδιωτικά κανάλια».

Παρόλα αυτά, υποστήριξε πως «τα κίνητρα από μόνα τους, είτε είναι τα κίνητρα παραγωγής είτε είναι τα κίνητρα ρευστότητας που ετοιμάζουμε με νέα πακέτα χρηματοδοτικά εργαλεία και εγγυοδοσίες, είτε είναι κίνητρα για να κατασκευάσεις υποδομές είτε είναι δομές υποστήριξης των παραγωγών, όπως είναι τα film offices και το εθνικό αποθετήριο οπτικοακουστικών έργων, από μόνα τους δεν αρκούν».

«Χρειαζόμαστε ενίσχυση των δεξιοτήτων των ανθρώπων που θα μπουν σε έναν κλάδο, ο οποίος είναι πολύ δυναμικός, αλλάζει συνεχώς, είναι στο επίκεντρο της ψηφιακής τεχνολογίας και καινοτομίας, έχουμε όμως όλες τις δυνατότητες, επομένως ένα tv studies department (παράρτημα που θα παρέχει πρόγραμμα τηλεοπτικών σπουδών), το οποίο δεν σημαίνει ότι είναι κατ’ ανάγκη πανεπιστημιακό πρέπει και μπορεί να προχωρήσει. Ήδη υπάρχει μια συνεννόηση με το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, το οποίο θα συνδεθεί και με το Φεστιβάλ της Δράμας σε ένα πρότζεκτ που σχεδιάζουμε για την αξιοποίηση της καπναποθήκης ως έναν χώρο post-production studio (υποδομών μετα-παραγωγής) και σπουδών και η ΕΡΤ θα μπορούσε με τις υποδομές της να μπει σε αυτόν τον χώρο», διευκρίνισε.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης