Να στρέψουν το «βλέμμα» τους και σε επενδύσεις που αφορούν σε εμπορεύσιμα αγαθά και υπηρεσίες, κάλεσε τους Ρώσους επιχειρηματίες, ο υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για διεθνείς οικονομικές σχέσεις, συμπρόεδρος της Μεικτής Διυπουργικής Επιτροπής (ΜΔΕ) οικονομικής, βιομηχανικής, επιστημονικής και τεχνολογικής συνεργασίας Ελλάδας – Ρωσίας, Δημήτρης Μάρδας από το βήμα του Ελληνορωσικού Επιχειρηματικού Φόρουμ, οι εργασίες του οποίου διεξάγονται στην 81η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, στην οποία η Ρωσία είναι τιμώμενη χώρα.

Σύμφωνα με τον κ. Μάρδα, η προσοχή των επενδυτών θα πρέπει να στραφεί πέρα από μεγάλα επενδυτικά πρόξεκτ και τις ιδιωτικοποιήσεις και σε κλάδους όπως αυτούς που προανέφερε, που προσφέρουν επιχειρηματικές ευκαιρίες. Υπογράμμισε, δε, ότι τον ερχόμενο Νοέμβριο στη Θεσσαλονίκη, η ΜΔΕ θα εξετάσει τους στόχους που έχουν επιτευχθεί και τα δεδομένα που διαμορφώνονται σε σχέση με την ελληνορωσική συνεργασία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Ελλάδα και δη η Βόρεια Ελλάδα μπορούν να προσφέρουν στη Ρωσία ευκαιρίες για την περαιτέρω διεύρυνση της παρουσίας της σε άλλες αγορές, είπε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), Κυριάκος Λουφάκης και επισήμανε ότι η Ρωσία, μέσω των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας, μπορεί να μεταφέρει προϊόντα σε άλλες αγορές και μέσω αυτών να λαμβάνει πρώτες ύλες. Είπε ότι ο ΣΒΒΕ συμφωνεί με την πρόταση του Ελληνορωσικού Επιμελητηρίου για τη δημιουργία μόνιμων δομών και τόνισε ότι η Ρωσία, η 12η μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως και πολλά υποσχόμενη, είναι μια ιδιαίτερα σημαντική αγορά για την Ελλάδα.

Το ευνοϊκό φορολογικό περιβάλλον, τις διαδικασίες αδειοδότησης και εγγραφής στα μητρώα των αρμόδιων φορέων- εταιρειών, αλλά και τομείς που έχουν πρόσφορο «έδαφος» για συνεργασία (βιοτεχνολογία, βιολογικά προϊόντα κ.ά.), παρουσίασαν, μεταξύ άλλων, εκπρόσωπος της Agency for Strategic Initiatives, ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Φαρμακοβιομηχάνων Ρωσίας Βίκτορ Ντμίτριεφ, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος του Ινστιτούτου Φαρμακευτικής Έρευνας και Τεχνολογίας Δημήτρης Πανταζής επισήμανε, μεταξύ άλλων, την ανάγκη για τη χάραξη ενός «οδικού χάρτη» πάνω στον οποίο θα μπορέσουν να συνεργαστούν οι ενδιαφερόμενοι από τις δύο χώρες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης