Την υιοθέτηση ενιαίου βιβλίου σε κάθε βασικό μάθημα, για τις τάξεις του γυμνασίου και του λυκείου, εξετάζει ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς.

Όπως σημειώνει σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή της Κυριακής», προκειμένου να αντικατασταθεί η παπαγαλία από τη «χαρά της γνώσης και της κατανόησης», και να γίνει το σχολείο «πολύπλευρα ελκυστικό», το υπουργείο εξετάζει το ενδεχόμενο να υιοθετήσει ένα ενιαίο βιβλίο για κάθε μάθημα, για όλες τις τάξεις του γυμνασίου και του λυκείου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Το βιβλίο θα καλύπτει τις βασικές έννοιες κάθε μαθήματος, μειώνοντας στο μέτρο του δυνατού την περίφημη “διδακτέα ύλη” και λαμβάνοντας υπ’ όψιν, ανάλογα με την ηλικία, τις προεκτάσεις και τις εφαρμογές στην καθημερινότητα. Μπορεί να ενσωματώνεται διαδικτυακό υλικό με τρόπο που να ανανεώνεται εύκολα» διευκρινίζει.

Ο κ. Μπαλτάς αναφέρει ότι σήμερα «η ύλη παρουσιάζεται ξεκάρφωτα σε κάθε τάξη», ενώ -όπως υποστηρίζει- με το νέο σύστημα «ο μαθητής θα μπορεί να ανατρέχει σε προηγούμενα κεφάλαια για να καλύπτει τα κενά του, θα μπορεί να αφομοιώνει τις γνώσεις σε βάθος τριετίας και όχι όπως τώρα με απλή αποστήθιση της ύλης».

Παράλληλα, ο υπουργός Παιδείας επισημαίνει ότι σε διάστημα λίγων μηνών αναμένεται να είναι έτοιμο ένα πρώτο σχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, «που θα τεθεί σε πλατιά και συστηματική διαβούλευση πριν λάβει την τελική του μορφή».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Θέλουμε έναν νόμο που θα λαμβάνει σοβαρά υπ’ όψιν τις διεθνείς εμπειρίες από τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου, αλλά και τις δικές μας όχι ευκαταφρόνητες παραδόσεις. Θέλουμε ένα πανεπιστήμιο καινοτόμο, δημιουργικό, εξωστρεφές, ακαδημαϊκό και δημοκρατικό» σημειώνει.

Αναφερόμενος στην αντίθεσή του στη Διακήρυξη της Μπολόνια -που αφορά στον ενιαίο ευρωπαϊκό χώρο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης-, ο κ. Μπαλτάς σημειώνει ότι οι αρχές της «έτειναν να αντικαταστήσουν το πτυχίο που εδράζεται σε μια επιστήμη, με έναν προσωπικό φάκελο εν πολλοίς ετερόκλητων προσόντων».

«Ο λόγος; Ότι η πανεπιστημιακή εκπαίδευση είναι ακριβή και ότι η αγορά εργασίας χρειάζεται ευελιξία εις βάρος της εις βάθος γνώσης μιας επιστήμης. Πρόκειται τελικά για τάση μετατροπής των πανεπιστημιακών σπουδών σε διαδικασία κατάρτισης» τονίζει και συμπληρώνει ότι και «τα εμβληματικά ΑΕΙ άλλων μεγάλων ευρωπαϊκών χωρών δεν ακολούθησαν τις βασικές προδιαγραφές της Μπολόνια».
Όσον αφορά στα πρότυπα, πειραματικά σχολεία, διευκρινίζει ότι «διακρίνουμε τα δύο, κρατάμε και τα δύο, θέλουμε να βελτιώσουμε τις παιδαγωγικές λειτουργίες και των δύο».

Σχετικά με τη φοιτητική ψήφο, σημειώνει ότι «εισάγουμε την καθολική ψηφοφορία των φοιτητών και συναρτούμε τη βαρύτητα της φοιτητικής ψήφου με το ποσοστό συμμετοχής. Σημαντικό είναι ότι στην πρόσφατη σύνοδο των 47 Ευρωπαίων υπουργών Παιδείας στο Ερεβάν η συναφής αρχή υιοθετήθηκε στην τελική απόφαση».

Τέλος, για την κατάργηση της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας στις εκλογικές διαδικασίες των ΑΕΙ σημειώνει ότι προχώρησε στην κατάργηση, διότι «παραμένουν θέματα ασφάλειας των ηλεκτρονικών υπολογιστών».

«Οι αρπαγές κάλπης, που η Ιστορία μάς λέει ότι δεν περιορίζονται σε φοιτητές, είναι φαινόμενα που συνδέονται με μεγάλες εντάσεις. Δεν δικαιούμαστε να νομοθετούμε με βάση τέτοιες εξαιρέσεις» υπογραμμίζει ο υπουργός.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης