Πλαστικά μπουκάλια νερού γίνονται ιστιοπλοϊκά σκάφη αφού οι ίνες τους περάσουν από έναν αργαλειό και υφανθούν.Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία « B2B – bottles to boats» (από μπουκάλια σε σκάφη) έχει ως σκοπό την επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωση των πλαστικών μπουκαλιών μιας χρήσης και τη μετατροπή τους σε ιστιοπλοϊκά σκάφη τύπου όπτιμιστ (optimist). Η παρουσίαση ενός τέτοιου σκάφους και η καθέλκυσή του έγινε χθες στις εγκαταστάσεις του Ναυτικού Αθλητικού Συλλόγου «Αίολος», στον προλιμένα της Καλαμάτας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για να φτιαχτεί το σκάφος αυτό δούλεψαν 14 εθελοντές από 7 διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες, που έχουν έρθει για ένα μήνα στην Καλαμάτα με το πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Σώματος Αλληλεγγύης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η εκδήλωση πλαισιώθηκε από ομιλίες για την κυκλική οικονομία και τον αντίκτυπο στις τοπικές κοινωνίες, καθώς και έκθεση με τους αργαλειούς που χρησιμοποιήθηκαν για την ανακύκλωση/επαναχρησιμοποίηση των μπουκαλιών. Μάλιστα λειτούργησαν και εργαστήρια όπου τα παιδιά μπόρεσαν να δουν στην πράξη τη διαδικασία κατασκευής των σκαφών αυτών.

Το πρόγραμμα διοργανώνεται από τον Οργανισμό Νεολαίας και Εκπαίδευσης ΚΑΝΕ – Κοινωνική Ανάπτυξη Νέων, σε συνεργασία με την Ελληνοσουηδική ομάδα RADIKALA και με τη συνδιοργάνωση του ΝΑΣΚ Αίολος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Καινοτόμο πρόγραμμα

Το πρόγραμμα “Από μπουκάλια σε σκάφη (B2B – Bottles to Boats)”, εξηγεί ο υπεύθυνος της ΚΑΝΕ Φιλάρετος Βούρκος, έχει ως στόχο την επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωση των πλαστικών μπουκαλιών νερού και την δημιουργία χρηστικών προϊόντων από αυτά. Το πρόγραμμα είναι ιδέα του Ιρανοσουηδού αρχιτέκτονα Hamid Roshangar ο οποίος σχεδίασε τον ολιστικό κύκλο αντιμετώπισης του προβλήματος της υπερβολικής χρήσης πλαστικού, καινοτόμες μηχανές επεξεργασίας του πλαστικού και τον σχεδιασμό των σκαφών και της διαδικασίας παραγωγής.

Ο κύκλος αυτός ξεκινάει με την εκπαίδευση μαθητών στα σχολεία -εγκεκριμένο από το υπουργείο Παιδείας- με τίτλο: “Μη βιάζεσαι να απορρίψεις τα σκουπίδια”. Συνεχίζεται με τη συλλογή των μπουκαλιών από τους μαθητές, τη χρήση ειδικά προσαρμοσμένων μηχανών (ποδηλάτου, αργαλειού, κόφτη κ.α.) για την επεξεργασία του πλαστικού, τη δημιουργία των σκαφών, και κλείνει με την παροχή δωρεάν μαθημάτων ιστιοπλοΐας για τους μαθητές που συμμετείχαν στη διαδικασία. Έτσι συνδυάζει μάθηση, αθλητισμό, ανακύκλωση και επιχειρηματική εκπαίδευση.

Μάλιστα στο στάδιο της κατασκευής των σκαφών τούς επισκέφτηκαν περί τους 100 μαθητές από 5 διαφορετικά σχολεία, παρακολούθησαν τη διαδικασία και πειραματίστηκαν με τον αργαλειό που πλέκει το πλαστικό. Εξάλλου, λέει ο Φιλ. Βούρκος, αυτό είναι και το επόμενο στάδιο: δηλαδή να μπει το πρόγραμμα στα σχολεία, και τα ίδια τα σχολεία να συμμετέχουν πλέον ενεργά στη διαδικασία.

Προωθείται η ανακύκλωση 

Ο πρόεδρος του ΝΑΣΚ «Αίολος» Χάρης Βγενής αναφέρθηκε στην επιτακτική ανάγκη να αντιδράσουμε στην κλιματική αλλαγή και να υπερασπιστούμε τον πλανήτη προωθώντας την ανακύκλωση. Ο «Αίολος», τόνισε, στηρίζει τέτοιες δράσεις και τα σκάφη που κατασκευάζουν οι εθελοντές θα χρησιμοποιηθούν για την εκπαίδευση των μικρών αθλητών του συλλόγου. “Ελπίζουμε τα παιδιά να πάρουν το μήνυμα ότι το μπουκαλάκι που χρησιμοποίησαν για να πιουν νερό, αντί να το πετάξουν, μπορούν να φτιάξουν ένα ωραίο σκαφάκι και να ανοιχτούν στο Μεσσηνιακό Κόλπο”.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι όπως τόνισε και ο Χ. Βγενής στην πρωτοβουλία αυτή ανταποκρίθηκαν θετικά και τα 4 συναρμόδια υπουργεία: Περιβάλλοντος, Παιδείας, υφυπουργείο Αθλητισμού και το Ναυτιλίας. Ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης απέστειλε μάλιστα χαιρετισμό χαρακτηρίζοντας την πρωτοβουλία “άκρως αξιόλογη και πολυεπίπεδη, καθώς ενώνει άριστα τις αξίες του αθλητισμού με την ευαισθητοποίηση για το περιβάλλον”.

Χαιρετισμό απέστειλε και ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης σημειώνοντας ότι “δράσεις όπως οι δικές σας αποτελούν παράδειγμα της καλύτερης δυνατής διαχείρισης των απορριμμάτων”.   

Επίσης υπάρχει και πρόσκληση από το υπουργείο Περιβάλλοντος για την παρουσίαση της δράσης, ώστε να διαδοθεί η ιδέα πανελλαδικά.

Δείτε τα βίντεο

 

 

 

Πηγή: kalamatajournal.gr

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης