Τα παιδιά που μεγαλώνουν σε ένα λεκτικά φτωχό περιβάλλον θα μεγαλώσουν έχοντας περιορισμένη γλωσσική ικανότητα τόσο στον τομέα της κατανόησης τους όσο και στον τομέα της έκφρασής τους.

Παρακάτω σας προτείνουμε κάποιους τρόπου για να μπορέσετε να βοηθήσετε τα παιδιά σας να αναπτυχθούν λεκτικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βιβλία:

Σε αυτή την ηλικία τα βιβλία που αγοράζουμε έχουν απλές σύντομες ιστοριούλες με μεγάλες έγχρωμες εικόνες και μικρό τίτλο. Οι ήρωες τους είναι χαρακτήρες με τους οποίους το παιδί μας μπορεί να ταυτιστεί. Διαλέγουμε βιβλία όπου υπάρχουν επαναλαμβανόμενες φράσεις, ή βιβλία με ρίμα, δηλαδή ομοιοκαταληξία, έτσι το παιδί νιώθει ότι ένα μέρος του βιβλίου μπορεί να το διαβάσει από μόνο του αλλά επίσης με αυτό τον τρόπο μπορεί να μάθει να αναγνωρίζει λέξεις.

Ένα παιδί μπορεί να διδαχθεί πολλά πράγματα από ένα βιβλίο. Μαθαίνει πως οι ιστορίες έχουν αρχή και τέλος, μαθαίνει πως ο γραπτός λόγος ξεκινάει από αριστερά και καταλήγει δεξιά, μαθαίνει νέο λεξιλόγιο. Εμείς ως γονείς μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί μας με πολλούς τρόπους μέσα από ένα βιβλίο. Δεν είναι καν απαραίτητο να το διαβάσουμε στο παιδί αλλά ίσως είναι καλύτερα να πλάσουμε την ιστορία βλέποντας τις εικόνες, κάτι που μετά θα είναι η σειρά του παιδιού μας να κάνει. Είναι καλύτερα να μη ρωτάμε ερωτήσεις μετά που ολοκληρώνουμε ένα βιβλίο όπως ‘Τι είναι αυτό;’ ή ‘Τι έγινε μετά;’. Μια καλή ιδέα είναι να προσποιηθούμε πως έχουμε συγχυστεί, ή πως έχουμε ξεχάσει εντελώς την ιστορία αφού είμαστε ο κύριος ή η κυρία Ξεχασιάρα και έτσι αστειευόμενοι μπορούμε να καταφέρουμε το παιδί να μας περιγράψει όλα τα γεγονότα του βιβλίου αλλά και να μας ονομάσει και να περιγράψει όλους τους ήρωες χωρίς να το καταλάβει. Συνήθως παιδιά ηλικίας 3 χρόνων μπορούν να αφηγηθούν μέρος μίας ιστορίας ενώ παιδιά ηλικίας 5 χρόνων μπορούν να την αφηγηθούν δίνοντας αρχή, μέση και τέλος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Διαβάστε περισσότερα στο govastileto.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης