Πακέτο 8 μέτρων έχει λάβει έως τώρα ο Οργανισμός Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) για τη διευκόλυνση των δικαιούχων των παροχών του, λαμβάνοντας υπόψη την αναγκαιότητα λήψης μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας, με σκοπό την αποφυγή και τον περιορισμό της διάδοσης του κορωνοϊού (COVID-19), καθώς και την ομαλή λειτουργία των Υπηρεσιών του ΟΠΕΚΑ .

Αναλυτικά, τα μέτρα αυτά είναι:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

1. Παράταση έως 30/4 για τις αιτήσεις για το επίδομα γέννησης

Για αιτήσεις επιδόματος γέννησης δίνεται παράταση υποβολής έως 30 Απριλίου 2020, καθώς και αναστολή της δίμηνης προθεσμίας υποβολής δικαιολογητικών.

2. Παράταση για έναν μήνα για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα και το επίδομα στέγασης, εφόσον δεν έχει υποβληθεί αίτηση έως 11/03/2020, παρατείνεται για έναν μήνα η ισχύς των εγκριτικών αποφάσεων, η οποία έληξε τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους.

3. Παράταση 3 μηνών για αναπηρικά προνοιακά επιδόματα

Για αναπηρικά προνοιακά επιδόματα που λήγουν έως 31/03/2020 και για τα οποία εκκρεμεί ιατρική κρίση από τα ΚΕΠΑ χωρίς υπαιτιότητα του ενδιαφερομένου παρατείνεται για τρεις μήνες η καταβολή του επιδόματος από τον ΟΠΕΚΑ.

4. Αναστολή έως 30/4 για εξέταση προσφυγών και αποφάσεων

Αναστέλλεται από 16/03/2020 μέχρι και την 30/04/2020 η εξέταση των ενδικοφανών προσφυγών, κατά αποφάσεων και πράξεων Οργάνων του ΟΠΕΚΑ, που αφορούν στην απόρριψη, διακοπή, καταλογισμός κ.λπ. των πάσης φύσεων προνοιακών παροχών που χορηγεί ο Οργανισμός. Κατά το ίδιο χρονικό διάστημα αναστέλλεται και η προθεσμία άσκησης προσφυγής για τις παραπάνω πράξεις. Οι ενδιαφερόμενοι θα λάβουν ειδοποίηση για τη νέα ημερομηνία εξέτασής τους.

5. Ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά τα ερωτήματα για την εξέλιξη αιτήσεων για επιδόματα

Αναφορικά με την πορεία των αιτήσεών τους ή οποιαδήποτε άλλη πληροφόρηση που άπτεται της χορήγησης των επιδομάτων, θα πραγματοποιείται μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και της ιστοσελίδας του Οργανισμού.

6. Μόνο με ραντεβού η φυσική παρουσία στην κεντρική υπηρεσία του ΟΠΕΚΑ

Προκειμένου να αποφευχθούν συνθήκες συγχρωτισμού, η εξυπηρέτηση με φυσική παρουσία στο Κέντρο Ενημέρωσης του Οργανισμού στην Αθήνα (Πατησίων 30), στην Κεντρική Υπηρεσία, καθώς και στις Περιφερειακές Διευθύνσεις ΟΠΕΚΑ θα γίνεται κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού.

7. Τηλεφωνικές γραμμές και e-mail για ΑμεΑ και ανασφάλιστους υπερήλικες

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ατόμων με αναπηρία και των ανασφάλιστων υπερηλίκων που ανήκουν στην πλειονότητα σε ευπαθείς ομάδες, διατίθενται επιπλέον τηλεφωνικές γραμμές και διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

*Αναπηρικά Προνοιακά Επιδόματα τηλ. 2131519238 – email: anapirika.epid@opeka.gr

* Ανασφάλιστοι Υπερήλικες τηλ. 2131519206 – email: anasfal.yperyl@opeka.gr.

8. Ηλεκτρονικά, με φαξ και ταχυδρομικά  οι αιτήσεις στο πρωτόκολλο

Για τις υπηρεσίες πρωτοκόλλου, οι πολίτες επιπρόσθετα θα μπορούν να αποστέλλουν σκαναρισμένα τα δικαιολογητικά είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην ηλεκτρονική δ/νση protokollo@opekα.gr είτε με φαξ, είτε ταχυδρομικά.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης