Η ναυτιλιακή εταιρεία Diamond S συμφερόντων της οικογενείας Wilbur Ross, του υπουργού Εμπορίου των ΗΠΑ, συγχωνεύτηκε με την Capital Product Partners, στην οποία ο Βαγγέλης Μαρινάκης διατηρούσε ένα 16% του μετοχικού της κεφαλαίου. Αλλά η συγχώνευση αυτή κρύβει μία ενδιαφέρουσα προϊστορία.

Για την ακρίβεια, εδώ και καιρό η Diamond S προσπαθούσε να εντοπίσει ένα «όχημα» προκειμένου να ενταχθεί στο Χρηματιστήριο. «Ήταν ένα μυστικό, που το γνώριζαν όμως οι πάντες» σχολίαζε την Τετάρτη το πρωί ο εξειδικευμένος στα ναυτιλιακά διεθνής Τύπος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τι ακριβώς συνέβη; Το απόγευμα της Τρίτης συμφωνήθηκε στις ΗΠΑ η συγχώνευση της Diamond S με την Capital Product Partners. Υπό τη νέα σύνθεση, η εταιρεία συμφερόντων της οικογενείας του υπουργού Εμπορίου των ΗΠΑ (27%) θα αποκτήσει το 67% του νέου εταιρικού σχήματος που προκύπτει από τη συγχώνευση. Η Capital θα διατηρήσει το 33%. Από αυτό το 33%, το 5% θα ανήκει στον Βαγγέλη Μαρινάκη.

Κατά τη συμφωνία, η Capital διαθέτει 25 πλοία στη νέα εταιρεία, ενώ η Diamond S 43 δεξαμενόπλοια. Από τη συγχώνευση προκύπτει η 3η ισχυρότερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο διαχείρισης αυτού του τύπου δεξαμενοπλοίων. Η έδρα της νέας εταιρείας θα είναι στο Γκρίνουιτς του Κονέκτικατ, όπου βρίσκονται και τα γραφεία της Diamond S. Μετά τη συγχώνευση ο ίδιος ο Βαγγέλης Μαρινάκης θα απολέσει την αποκλειστική διαχείριση αυτών των 25 πλοίων του.

Επί της ουσίας δηλαδή, όπως προκύπτει αβίαστα από το περιεχόμενο της συμφωνίας, η Diamond S εξαγόρασε μέσω συγχωνεύσεως την Capital Product Partners, η οποία ήταν εισηγμένη, προκειμένου να τη χρησιμοποιήσει ως «όχημα» για να εισέλθει στο Χρηματιστήριο, που ήταν και ο αρχικός στόχος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όσον αφορά τώρα στους λόγους που ώθησαν την Capital Product Partners στην οποία ο Βαγγέλης Μαρινάκης κατείχε το 16% (ενώ τώρα κατέχει μόνον το 5% του νέου εταιρικού σχήματος) να δεχθεί μία τέτοια συγχώνευση, οι εκτιμήσεις ναυτιλιακών κύκλων κατατείνουν στο ότι ο εφοπλιστής προτίμησε ένα χαμηλό ποσοστό σε ένα θεσμικά και οικονομικά θωρακισμένο εταιρικό κέλυφος, παρά να παραμείνει με ένα 16% σε μία εταιρεία (την Capital) την οποία δεν ήλεγχε επί της ουσίας. Για του λόγου το αληθές, το εκτιμώμενο κεφάλαιο της νέας εταιρείας θα αγγίζει το 1,6 δις δολάρια. Άρα, το ποσοστό του Βαγγέλη Μαρινάκη στο καινούργιο σχήμα θα φθάνει μετά βίας τα 80 εκατομμύρια δολάρια (;)!

Ακόμη μία υποσημείωση. Μετά το deal η Capital Product Partners εξακολουθεί να έχει υπό την κατοχή της 10 πλοία μεταφοράς κοντέινερ και ένα πλοίο ξηρού φορτίου που εξαιρέθηκαν από τη συγχώνευση. Αυτές οι μονάδες μαζί με τα τραπεζικά βάρη τους (δάνεια) παρέμειναν στην Capital. Θα καταδειχθεί μελλοντικά αν η εξαίρεση αυτή είναι συμφέρουσα ή όχι.

Οι ίδιοι κύκλοι στον Πειραιά αλλά και στο Λονδίνο επισημαίνουν, μάλιστα, με νόημα πως «επειδή οι καιροί ου μενετοί» ο Βαγγέλης Μαρινάκης προτίμησε τα λιγότερα αλλά με ασφαλή συνεταίρο, παρά τα περισσότερα σε ανασφαλές περιβάλλον (βλέπε τα μπλεξίματα και τις εκκρεμότητες με την ελληνική Δικαιοσύνη λόγω υπόθεσης NOOR1, των «στημένων» στο ποδόσφαιρο κ.λπ.).

Εκ των ανωτέρω συμπεραίνεται πως οι διθυραμβικές αναφορές περί «mega deal Μαρινάκη» από τις ιθαγενείς γραφίδες μάλλον αποσκοπούν σε παραπληροφόρηση παρά σε αξιόπιστη ενημέρωση. Παλιά η τέχνη των «παπαγάλων» με μόνιμη θέση σε pay roll των Ολιγαρχών σε αυτήν τη χώρα.

Διαβάστε το άρθρο της διεθνούς ναυτιλιακής επιθεώρησης TradeWinds



σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης