Η Apple κατακτά την «κορυφή» στην ετήσια έρευνα του «Forbes» για τα brands με τη μεγαλύτερη αξία παγκοσμίως, για έβδομη διαδοχική χρονιά. Συγκεκριμένα, η αξία του φτάνει τα 170 δισεκατομμύρια δολάρια, έχοντας καταγράψει άνοδο της τάξεως του 10% το τελευταίο έτος.

Και το «τρένο» της Apple δεν φαίνεται να κατεβάζει ταχύτητα σύντομα. Το iPhone 8 αναμένεται να βγει το φθινόπωρο. Η εταιρεία γιορτάζει τα δέκατα γενέθλια του καινοτόμου αυτού προϊόντος και το τελευταίο μοντέλο αναμένεται να έχει οθόνη OLED, ασύρματη φόρτιση και μια σειρά από άλλες αλλαγές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα νέα χαρακτηριστικά του θα μπορούσαν να οδηγήσουν την τιμή του στο ζενίθ, ήτοι στα 1.000 δολάρια για το μοντέλο των 256 GB, καθιστώντας την Apple την πρώτη εταιρεία με κεφαλαιοποίηση ύψους 1 τρισ. δολ.

Η Google είναι δεύτερη στην κατάταξη των brands με τη μεγαλύτερη αξία, αγγίζοντας τα 101,8 εκατομμύρια δολάρια, έπειτα από αύξηση 23% εφέτος, σε σχέση με την άνοδο 26% το 2016. Είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που η Google έρχεται δεύτερη, μετά την Apple.

Η Google έχει ενταχθεί σε πολλές πτυχές της καθημερινότητάς μας με επτά προϊόντα, καθένα από τα οποία χρησιμοποιούν πάνω από 1 δισ. χρήστες, σύμφωνα με την εταιρεία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα εξής: Android, Chrome, Gmail, Google Play Store, Maps, Search and YouTube.

Η αξία της Google διαγράφει ανοδική πορεία και δεν θα ακολουθήσει το παράδειγμα της ασπιρίνης

Η Google είναι συνώνυμο με την «αναζήτηση», αλλά η θυγατρική της Alphabet καταβάλλει ακόμη αγώνα, προκειμένου να προστατέψει το brand της.

Προσφάτως, ομοσπονδιακό εφετείο επικύρωσε το εμπορικό σήμα της Google, αποφασίζοντας πως το brand πρέπει να προστατευθεί, σε μια υπόθεση που εκκρεμεί από το 2012 και αφορά στην «κυβερνοκατάληψη» 763 domain names που περιέχουν τη λέξη «goolge». Η αξία της Google διαγράφει ανοδική πορεία και δεν θα ακολουθήσει το παράδειγμα της ασπιρίνης – και των γενόσημων που τη διαδέχθηκαν.

Το top 5 των brands ολοκληρώνουν η Microsoft (87 δισ. δολ., 16% υψηλότερα), η Facebook (73,5 δισ. δολ., με άνοδο 40%) και η Coca-Cola (56,4 δισ. δολ., 4% χαμηλότερα).

Η αξία των 100 κορυφαίων brands φθάνει σωρευτικά τα 1,95 τρισ. δολ., 6% υψηλότερα σε σχέση με πέρυσι. Κυμαίνονται από τα 170 εκατ. δολ. της Apple μέχρι την Allianz με ένα brand αξίας 6,8 δισ. δολ., σύμφωνα με το «Forbes».

Το «Forbes» αξιολόγησε περισσότερα από 200 παγκόσμια brands, για να καταλήξει στην τελική λίστα των 100. Τα brands πρέπει να έχουν παρουσία στις ΗΠΑ, εξαιρέθηκαν επομένως κάποια μεγάλα ονόματα όπως η πολυεθνική εταιρεία τηλεπικοινωνιών Vodafone. Στο top 100 συμπεριλαμβάνονται brands όπως η Budweiser της Anheuser-Busch InBev, αλλά και τα Starbucks.

Στη λίστα κυριαρχούν τα brands από τον τεχνολογικό κλάδο, με εννέα εξ αυτών να περιλαμβάνονται στο top 15.

Ακόμη, συμπεριλαμβάνονται τα brands 13 εταιρειών του χρηματοοικονομικού κλάδου, με την American Express να βρίσκεται στη θέση 22, με αξία 24,5 δισ. δολ.

Στην κατηγορία των συνολικά 12 εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων, την καλύτερη θέση (28η) καταλαμβάνει η Gillette, με αξία 19,2 δισ. δολ.

Οι εταιρείες στη λίστα που έχουν την έδρα τους στις ΗΠΑ είναι παραπάνω από τις μισές (56), ενώ ακολουθούν η Γερμανία (11), η Γαλλία (7) και η Ιαπωνία (6).

Οι περισσότερες εταιρείες με τη μεγαλύτερη άνοδο προέρχονται από τον τεχνολογικό κλάδο, με την Amazon να «δείχνει τον δρόμο»: Έπειτα από «άλμα» 54%, η αξία του brand της έφτασε τα 54,1 δισεκατομμύρια δολάρια, καταλαμβάνοντας την έκτη θέση. Άλλα μεγάλα ονόματα είναι και η Facebook (+40%), η Starbucks (+24%) και η Google (+23%).

H IBM, για δεύτερη διαδοχική χρονιά, γνώρισε τη μεγαλύτερη πτώση, ήτοι 20% στα 33,3 δισεκατομμύρια δολάρια, καταλαμβάνοντας την 13η θέση. Σημειωτέον πως το 2015 είχε κατακτήσει την 5η θέση. Άλλα brands που πήραν τον «κατήφορο»:

Η HSBC (-18%), η Caterpillar (-11%) και η Η&Μ (-11%).

Η Adobe σημείωσε τις καλύτερες επιδόσεις μεταξύ των επτά νέων καταχωρήσεων στο top 100, φθάνοντας στη θέση 84, με αξία 7,4 δισ. δολ.

Η Volkswagen, τέλος, βρέθηκε εκτός του top 100, από την 77η θέση που κατέκτησε πέρυσι, καθώς η αξία του brand της υποχώρησε κατά 10% στα 6,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Πρόκειται για την τρίτη διαδοχική πτώση για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία φαίνεται να έχει πληγεί από το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων που έχει ξεσπάσει γύρω από το όνομά της.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης