Οι καταναλωτές στην ΕΕ θα πρέπει να μπορούν να καταθέτουν αγωγές κατά της Volkswagen στα εθνικά τους δικαστήρια, αν έχουν αγοράσει οχήματα με εγκατεστημένα λογισμικά που δείχνουν φαινομενικά μειωμένες εκπομπές, αποφάνθηκε σήμερα το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Βάσει της ετυμηγορίας του κορυφαίου δικαστηρίου της ΕΕ, η Volkswagen μπορεί να αντιμετωπίσει μαζικές προσφυγές από καταναλωτές σε όλες τις χώρες της Ένωσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η υπόθεση έφθασε στο Δικαστήριο της ΕΕ, αφού ένα αυστριακό δικαστήριο που χειριζόταν μια προσφυγή της αυστριακής ένωσης καταναλωτών VKI για λογαριασμό 574 ιδιοκτητών οχημάτων με παραποιημένο λογισμικό ζήτησε να εξακριβώσει αν έχει δικαιοδοσία στην υπόθεση.

Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανακοίνωσε πως βάσει της νομοθεσίας της ΕΕ οι προσφεύγοντες θα πρέπει κατ’ αρχάς να καταθέτουν την αγωγή στον τόπο κατοικίας του εναγόμενου.

Ωστόσο σε περιπτώσεις που υπήρξε ζημία, υπάρχει επίσης η δυνατότητα να αναληφθεί δράση στον τόπο όπου συνέβη η ζημία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Δικαστήριο της ΕΕ αποφάνθηκε πως η ζημιά συνέβη μόνο τη στιγμή που τα οχήματα αγοράστηκαν, καθώς αποκτήθηκαν σε τιμή υψηλότερη της πραγματικής αξίας τους.

Η VKI ζητεί αποζημίωση για τη διαφορά ανάμεσα στην τιμή που πλήρωσαν οι καταναλωτές για τα οχήματα και στην αξία των «πειραγμένων» οχημάτων.

Η Volkswagen δεν απάντησε άμεσα σε αίτημα για σχόλιο.

Η εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχθηκε το 2015 ότι χρησιμοποίησε παράνομο λογισμικό σε ντιζελοκίνητα οχήματά της για να εξαπατήσει τα αμερικανικά τεστ εκπομπών ρύπων, ένα σκάνδαλο που έλαβε την ονομασία dieselgate και κόστισε στη Volkswagen περισσότερα από 30 δισ. δολάρια σε επιδιορθώσεις των οχημάτων, πρόστιμα και προβλέψεις.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης