Η βελγική αεροπορική εταιρεία Brussels Airlines, δεν θα ανανεώσει το συμβόλαιο που είχε υπογράψει για την μίσθωση τριών ρωσικών επιβατικών αεροσκαφών τύπου Sukhoi SuperJet – 100 (SSJ-100), επιλέγοντας τα καναδικά αεροσκάφη Bombardier.

«Το συμβόλαιο μας που αφορά την μίσθωση με leasing τεσσάρων SuperJet 100 λήγει τον Μάρτιο του 2019. Εφέτος αντιμετωπίσαμε προβλήματα που σχετίζονται με την εκμετάλλευση των αεροσκαφών αυτών, με αποτέλεσμα να ακυρώσουμε σειρά πτήσεων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μετά από αυτό αποφασίσαμε να μην ανανεώσουμε το συμβόλαιο τον Μάρτιο του 2019 και να αντικαταστήσουμε τα SSJ-100 με καναδικά CRJ 900» δήλωσε στο πρακτορείο TASS το γραφείο τύπου της βελγικής αεροπορικής εταιρείας.

Σύμφωνα με την εφημερίδα L’Echo, η βελγική αεροπορική εταιρεία υπέγραψε πέρυσι συμφωνία μίσθωσης leasing για τέσσερα αεροσκάφη τύπου SSJ-100 με την ιρλανδική εταιρεία CityJet. Ωστόσο με βάση τα στοιχεία της εφημερίδας, τα τέσσερα καινούργια αεροσκάφη άρχισαν να παρουσιάζουν προβλήματα.

Επιδεινώθηκε η κατάσταση με την μετάφραση από την ρωσική γλώσσα μερικών οδηγιών που αφορούν την λειτουργία του αεροσκάφους, εξαιτίας της οποίας η εταιρεία αναγκάστηκε να ζητήσει τεχνική βοήθεια από ρώσους εμπειρογνώμονες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η διευθύντρια της Brussels Airlines Κριστίνα Φοέρστερ δήλωσε ότι προτίθεται σε σύντομα διάστημα να απαλλαγεί από τα ρωσικά επιβατικά αεροσκάφη SSJ-100. Ήδη ένα αεροσκάφος Bombardier αντικατέστησε το SSJ-100 στην πτήση Βρυξέλλες-Νάντ.

Από την 1η Μαρτίου του 2019, μετά την λήξη του ισχύοντος συμβολαίου, τα τρία άλλα ρωσικά αεροσκάφη θα εγκαταλείψουν τα υπόστεγα της εταιρείας Brussels Airlines.

Στις 31 Οκτωβρίου η Ρωσική υπηρεσία του BBC είχε γράψει ότι αεροσκάφη Sukhoi SuperJet παραμένουν σε ακινησία σε υπόστεγα διαφόρων αεροπορικών εταιρειών και μάλιστα για διάστημα μεγαλύτερο των έξι συνεχόμενων ημερών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της 29η Οκτωβρίου από τα 50 αεροσκάφη SSJ100 της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας AEROFLOT για διάστημα μεγαλύτερο των έξι ημερών δεν πετούσαν τα 15. Η εταιρεία YAMAL διαθέτει 16 τέτοια αεροσκάφη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Flightradar24, ένα αεροσκάφος SSJ100 πραγματοποίησε την τελευταία του πτήση στις 4 Οκτωβρίου ενώ τρία βρίσκονται στο έδαφος από τα τέλη Σεπτεμβρίου. Η μεξικανική εταιρεία InterJet, που έχει στον στόλο της τα περισσότερα αεροσκάφη αυτού του τύπου, συνολικά 22 αεροσκάφη SSJ100 , αντιμετωπίζει και αυτή παρόμοιο πρόβλημα καθώς από τα αεροσκάφη αυτά τα 8 βρίσκονται στο έδαφος.

Η ρωσική οικονομική εφημερίδα Vedomosti επικαλούμενη δικές της πηγές αποδίδει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι διάφορες εταιρείες με το συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους με αποτέλεσμα να μένουν καθηλωμένα στο έδαφος με την after- sale εξυπηρέτηση, που οφείλεται στο υψηλό κόστος των ανταλλακτικών, στην έλλειψη ανταλλακτικών αλλά και στην μεγάλη χρονική διάρκεια της αποστολής ανταλλακτικών.

Το ρωσικό αεροσκάφος SSJ-100 είναι το πρώτο επιβατικό αεροσκάφος που κατασκευάστηκε στην μετασοβιετική Ρωσία. Η παραγωγή του άρχισε το 2011 και ανήκει στην κατηγορία των αεροσκαφών μεσαίων αποστάσεων. Το SSJ-100 είναι χωρητικότητας 98 επιβατών και μπορεί να διανύει αποστάσεις έως 4.400 χιλιόμετρων.

Πηγές: TASS, BBC, Vedomosti

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης