Με την επίσκεψη της διοίκησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) στην Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ) επισφραγίστηκε σήμερα η συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών για την κάλυψη των αναγκών επισκευής στον στόλο λεωφορείων της πρώτης. Ήδη, οκτώ λεωφορεία βρίσκονται στο εργοστάσιο της ΕΛΒΟ στη Σίνδο, ενώ για τα πέντε έγινε η προσφορά βιομηχανικής επισκευής τους.

Σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, ανέφερε:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Θέλουμε να απαλείψουμε τον δημόσιο κίνδυνο που ελλοχεύει με την κυκλοφορία αστικών λεωφορείων που έχουν να συντηρηθούν ως και πέντε χρόνια, αντί σε διάστημα ενάμιση μήνα το καθένα, όπως πρέπει με βάση τα χιλιόμετρα που διανύουν». «Η ελλιπής συντήρηση οδήγησε στην πρόωρη γήρανση του στόλου του ΟΑΣΘ» πρόσθεσε.

Ο κ. Παππάς σημείωσε ότι η έναρξη συμφωνίας συνεργασίας με την ΕΛΒΟ έχει διπλό στόχο, «αφενός, μεν, να καλυφθεί το κενό που δημιουργεί η έλλειψη τεχνιτών στο συνεργείο του ΟΑΣΘ και έτσι να επισκευάζονται πιο γρήγορα και αποτελεσματικά τα αστικά λεωφορεία του Οργανισμού, αφετέρου, δε, να αναθερμανθεί η επαναδραστηριοποίηση της ΕΛΒΟ, ενός πλούτου που αδράνησε».

Μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ τόνισε ότι η συνεργασία και η τελική συμφωνία με την ΕΛΒΟ θα γίνεται λεωφορείο το λεωφορείο, ενώ επισήμανε ότι η συνεργασία τους θα διευρύνεται και κάλεσε και άλλους φορείς να “ψηφίσουν ΕΛΒΟ”.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Παππάς υπογράμμισε ότι ο επανασχεδιασμός των δρομολογίων που εκτελούνται θα έπρεπε να είναι διαρκής, βάσει των αναγκών στον νομό, και σε αυτό το πλαίσιο κάλεσε τους τοπικούς άρχοντες να «σκέφτονται συνολικά το καλό του νομού και όχι μόνο των περιοχών τους».

Ο ίδιος σημείωσε ότι σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους του νομού έως και 400 αστικά λεωφορεία καθημερινά και επανέλαβε ότι εντός του επόμενου τριμήνου επιδιώκεται να αυξηθούν κατά 50. Υπενθυμίζεται, ότι συνολικά ο στόλος του ΟΑΣΘ αριθμεί 624 αστικά λεωφορεία.

Την υπενθύμιση ότι η ΕΛΒΟ τα προηγούμενα χρόνια έχει επισκευάσει συνολικά 350 αστικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ, έκανε, από την πλευρά του, ο γενικός τεχνικός διευθυντής της ΕΛΒΟ, Γιάννης Παπαδόπουλος και τόνισε ότι σήμερα, στα μηχανουργεία της εταιρείας έχουν μεταφερθεί προς επισκευή τέσσερις διαφορετικοί τύποι λεωφορείων.
Το πρώτο επισκευασμένο λεωφορείο θα παραδοθεί σε 20-25 ημέρες, ενώ στόχο αποτελεί να παραδίδονται δύο λεωφορεία ανά εβδομάδα.

Στελέχη της ΕΛΒΟ, που παρευρίσκονταν στην ξενάγηση, δήλωσαν την ικανοποίησή τους για την έναρξη της συνεργασίας με τον ΟΑΣΘ, ενώ τόνισαν ότι ήδη έχουν γίνει σχετικές διερευνητικές “κρούσεις” και από άλλους φορείς. Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, ο οποίος ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ, συνοδευόταν από τον διευθύνοντα σύμβουλο, Σάββα Παναγιωτίδη και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού.

Σε συζητήσεις για συνεργασίες εντός και εκτός ελληνικών συνόρων η ΕΛΒΟ

Ικανοποιημένοι με την έναρξη της συνεργασίας τους με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), δήλωσαν στελέχη και συνδικαλιστές της ΕΛΒΟ, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι τέτοιου είδους συνεργασίες αποτελούν “ασπιρίνη στον ασθενή” και όχι αποφασιστική τομή για το μέλλον της Ελληνικής Βιομηχανιάς Οχημάτων (ΕΛΒΟ), που από το 2014 βρίσκεται σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης εν λειτουργία.

Στο πλαίσιο αυτό, και με αφορμή την σημερινή επίσκεψη της διοίκησης του ΟΑΣΘ στις εγκαταστάσεις της βιομηχανίας, στη Σίνδο Θεσσαλονίκης, που σφράγισε και τη συνεργασία τους, αμφότερα τα στελέχη και οι συνδικαλιστές της ΕΛΒΟ ζήτησαν από την ελληνική κυβέρνηση να επαναδιατυπώσει την πολιτική της βούληση για το μέλλον της εταιρίας, εκφράζοντας την αισιοδοξία τους ότι αυτή δεν θα απαξιωθεί περαιτέρω. Επιπλέον, αμφότεροι δήλωσαν ότι η ΕΛΒΟ σήμερα, παρά τα προβλήματα που υπάρχουν, έχει πληρωμένους τους 325 εργαζομένους της, ενώ υπάρχυν τα κεφάλαια εκείνα που επιτρέπουν την ικανοποιητική λειτουργία της.

Συγκεκριμένα, ο γενικός εμπορικός διευθυντής της ΕΛΒΟ, Δημήτρης Κατερτζής, τόνισε ότι η βιομηχανία συζητά το ενδεχόμενο συνεργασίας με το ΕΚΑΒ και την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) για τις επισκευές βαγονιών και κινητήρων του σιδηροδρόμου. Παράλληλα, όπως είπε, εντός του επόμενου μήνα αναμένονται στις εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ αντιπροσωπείες από το Ιράκ και την Αίγυπτο, οι οποίες και εξετάζουν την ανάθεση κατασκευής θωρακισμένων οχημάτων, τύπου Hummer, στην ελληνική βιομηχανία.

Μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι στο προσεχές διάστημα η ΕΛΒΟ θα παραδώσει 11 φορτηγά στις ένοπλες δυνάμεις της Κύπρου, που θα αποδώσει στα ταμεία της βιομηχανίας ποσό ύψους 1 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένονται άλλα 400.000 ευρώ, από το υπουργείο ‘Αμυνας της χώρας μας. Πάντως, για να μπορέσει να λειτουργήσει η ΕΛΒΟ απαιτείται ένα μείγμα έργων από ανακατασκευές και νέα οχήματα, με ετήσιες εισροές ύψους 50 εκατ.ευρώ, όπως τονίστηκε.

Χαρακτηριστικά, ο κ. Κατερτζής επισήμανε ότι εάν η βιομηχανία εκτελεί σε ετήσια βάση μόνο ανακατασκευές, χρειάζεται έργα που θα εξασφαλίζουν ροές περίπου 30 εκατ. ευρώ, ενώ εάν πρόκειται για νέα προγράμματα, νέα οχήματα, τα έργα θα πρέπει σε ετήσια βάση να αποδίδουν 60 εκατ. ευρώ. Για ένα μείγμα έργων από ανακατασκευές και νέα οχήματα, θα πρέπει να υπάρχουν ετήσιες εισροές ύψους 50 εκατ. ευρώ, όπως επισήμανε.

Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι του Σωματείου Εργαζομένων, ο πρόεδρος, Θόδωρος Αλιόγκας και ο αντιπρόεδρος Θόδωρος Δημητριάδης, δήλωσαν ότι υπάρχουν προγράμματα για την Ελλάδα και το εξωτερικό που η εταιρία μπορεί να αναλάβει, τόσο σε οχήματα στρατιωτικά, όσο και σε πολιτικά.

Μεταξύ άλλων, αμφότεροι τόνισαν ότι οι εργαζόμενοι προκρίνουν η ΕΛΒΟ να παραμείνει κρατική, αλλά τονίζουν ότι «η κυβέρνηση πρέπει επιτέλους να πάρει οριστικές αποφάσεις για το μέλλον της ΕΛΒΟ, γιατί και η διαδικασία της ειδικής εκκαθάρισης εν λειτουργία δεν μπορεί να συνεχίζεται επί μακρόν, καθώς οδηγεί τη βιομηχανία στο απόλυτο αδιέξοδο».

Σημείωσαν, ότι στις 6/2 αντιπροσωπεία τους θα μεταβεί στην Αθήνα, όπου μεταξύ άλλων, έχουν κλειστεί συναντήσεις στο υπουργείο Εργασίας. Υπενθυμίζεται, ότι ήδη έχουν γίνει από τον εκκαθαριστή δύο διαγωνισμοί που κηρύχθηκαν άγονοι, ενώ πληροφορίες μιλούν για την προκήρυξη νέου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης