Με σημαντική ενίσχυση της κερδοφορίας, περί το 40%, έκλεισε την περσινή χρήση η γαλακτοβιομηχανία Φάγε International, θωρακίζοντας περαιτέρω τη φερεγγυότητά της.

Σε επίπεδο εσόδων, παρά την υποχώρηση, η εταιρεία πέτυχε διεύρυνση της εξωστρέφειάς της που μετρά πλέον συνολικά 44 αγορές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της οικονομικής έκθεσης που δημοσιοποίησε χθες η ισχυρή γαλακτοβιομηχανία, το 2017 έκλεισε εμφανίζοντας σημαντική αύξηση στα προ φόρων κέρδη κατά 110% στα 97,5 εκατ. δολ. (79,1 εκατ. ευρώ με βάση τη χθεσινή ισοτιμία) ενώ τα καθαρά αποτελέσματα ενισχύθηκαν κατά 40% στα 86,4 εκατ. δολ. (70,09 εκατ. ευρώ) έναντι 61,5 εκατ. δολ. (49,8 εκατ. ευρώ) το 2016.

Σε επίπεδο EBITDA σημειώθηκε αύξηση 8,2% στα 153,3 εκατ. δολ. (124,3 εκατ. ευρώ).
Όπως επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας, οι θετικές επιδόσεις στην εικόνα της κερδοφορίας αποτελούν απόρροια της μείωσης των χρηματοοικονομικών εξόδων, της υποχώρησης των λειτουργικών εξόδων καθώς και των ευνοϊκών συναλλαγματικών ισοτιμιών.

Όσον αφορά την πορεία των εσόδων στο εξεταζόμενο διάστημα καταγράφηκε υποχώρηση της τάξεως του 5,2% στα 619,6 εκατ. δολ. (502,6 εκατ. ευρώ) έναντι 653,3 εκατ. δολ. (530 εκατ. ευρώ) το 2016.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στις βασικές αγορές, η μείωση της αξίας των πωλήσεων διαμορφώθηκε ως εξής: -5,7% στις ΗΠΑ και στη Βρετανία, κατά -1,5% στην Ιταλία και κατά -5,2% στην Ελλάδα.

Σημαντική παράμετρος στη υποχώρηση των εσόδων αποτελεί η μείωση του όγκου των πωλήσεων συνολικά κατά 8,1%, με την ελληνική αγορά να καταγράφει τη μεγαλύτερη απώλεια σε όγκο κατά 19,3%, ενώ θετικό πρόσημο κατέγραψε η ιταλική αγορά, όπου και σημειώθηκε αύξηση όγκου κατά 1,3%.

Σχολιάζοντας, επίσης, τη συγκριτικά πιο περιορισμένη μείωση που εμφανίζει συνολικά ο τζίρος σε σχέση με την υποχώρηση του όγκου, η γαλακτοβιομηχανία αναφέρει ότι «η υποχώρηση των πωλήσεων γάλακτος είχε μεγαλύτερο αντίκτυπο στους όγκους παρά στην αξία, καθώς η τιμή/κιλό για προϊόντα γάλακτος είναι πολύ χαμηλότερα σε σχέση με άλλα προϊόντα».

Ειδικά για την πτωτική εικόνα που διατηρεί η εγχώρια αγορά, η διοίκηση της εταιρείας υπογραμμίζει για ακόμα μια φορά ότι οφείλεται στην παρατεταμένη οικονομική κρίση, η οποία επιδεινώθηκε με την επιβολή των capital controls τον Ιούνιο του 2015, και κατ’ επέκταση στις επιπτώσεις στην εγχώρια ζήτηση, στην απόφαση της εταιρείας να μειώσει τις πωλήσεις προς ασυνεπείς πελάτες της, σε μια προσπάθεια να περιορίσει την έκθεσή της σε πιστωτικό κίνδυνο, καθώς και στην απόφαση να αποχωρήσει από την αγορά γάλακτος, διακόπτοντας τη λειτουργία του εργοστασίου στο Αμύνταιο.

Σε κάθε περίπτωση, η Φάγε διατήρησε και την περσινή χρονιά την ηγετική της θέση στην εγχώρια αγορά, εμφανίζοντας μερίδιο 21,4% σε όγκο και 24% σε αξία (στοιχεία Nielsen 9μηνο 2017).

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα παραμένει μια δυνατή αγορά για το γιαούρτι, δεδομένης της υψηλής κατά κεφαλήν κατανάλωσης (9,8 κιλά). Συνολικά η εγχώρια αγορά γιαουρτιού ανέρχεται σε 259 εκατ. ευρώ, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στο δεύτερο εξάμηνο της περσινής χρονιάς η πορεία του όγκου πωλήσεων εμφάνισε βελτίωση, γεγονός που αποδίδεται κατά μεγάλο μέρος στην επανενεργοποίηση του δικτύου της Μαρινόπουλος από την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης.

Πηγή: Ναυτεμπορική

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης