Tην έναρξη διεθνούς προγράμματος απασχόλησης με τίτλο “What will you be?” που στοχεύει στην παροχή συμβουλών σταδιοδρομίας και πρόσβασης σε εκπαιδευτικό περιεχόμενο κατάλληλο για την ψηφιακή οικονομία σε περίπου 10 εκατομμύρια νέους από 18 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, ανακοίνωσε σήμερα η Vodafone.
Όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, η πρωτοβουλία αυτή της Vodafone για τις ψηφιακές δεξιότητες και τις θέσεις εργασίας είναι η μεγαλύτερη του είδους της στον κόσμο.

Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε την πρόθεσή της να αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των νέων που εντάσσονται σε αυτήν για να αποκτήσουν άμεση εργασιακή εμπειρία σε ψηφιακά αντικείμενα/ ψηφιακά επαγγέλματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συγκεκριμένα, η Vodafone πρόκειται να επεκτείνει τα υπάρχοντα προγράμματα εργασιακής εμπειρίας για αποφοίτους , τα προγράμματα μαθητείας και πρακτικής άσκησης που προσφέρει σε διεθνές επίπεδο με στόχο να επωφεληθούν συνολικά έως και 100.000 νέοι, σε ένα διάστημα πέντε ετών.

Όπως αναφέρει η Vodafone, oι δύο αυτές πρωτοβουλίες ανακοινώθηκαν, έπειτα από τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων μιας σημαντικής διεθνούς έρευνας κοινής γνώμης, η οποία αναδεικνύει τον βαθμό στον οποίο οι νέοι ηλικίας 18-24 ετών θεωρούν ότι είναι ελλιπώς εξοπλισμένοι για να συμμετάσχουν στην ψηφιακή οικονομία, παρά το γεγονός ότι αποτελούν την πρώτη γενιά που “εκ γενετής” χαρακτηρίζεται ως ψηφιακή γενιά”.

Η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας (ΔΟΕ) εκτιμά ότι πάνω από 200 εκατομμύρια νέοι σήμερα είναι είτε άνεργοι, είτε έχουν μεν δουλειά αλλά ζουν σε συνθήκες φτώχειας3. Σε πολλές από τις χώρες όπου δραστηριοποιείται η Vodafone, η ανεργία των νέων καταγράφει επίπεδα ρεκόρ, από 38% στην Ιταλία και 39% στην Ισπανία έως 47% στην Ελλάδα και 53% στη Νότια Αφρική4. Σύμφωνα μάλιστα με προηγούμενες μελέτες, η παρατεταμένη περίοδος ανεργίας που καταγράφεται σε ένα νεαρό άτομο το οποίο αναζητά εργασία, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της εκπαίδευσής του, του μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην αυτοπεποίθηση, αυτοεκτίμηση και ευημερία του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παραδόξως, η ανεργία των νέων αυξάνεται ακριβώς τη στιγμή που οι επιχειρήσεις κάθε τύπου και μεγέθους αγωνίζονται να καλύψουν ένα ευρύ φάσμα θέσεων εργασίας ψηφιακής τεχνολογίας που είναι κρίσιμες για τη μελλοντική ανάπτυξη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά ότι περίπου 500.000 ψηφιακές θέσεις εργασίας σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση θα παραμείνουν κενές έως το 20205

Εντάσσοντας τους νέους στην εργασία

Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, η Vodafone συνεργάστηκε με ειδικούς ψυχολόγους, συμβούλους σταδιοδρομίας και υπευθύνους κατάρτισης για την ανάπτυξη μιας online υπηρεσίας που ονομάζεται Future Jobs Finder (https://futurejobsfinder.vodafone.com/) και η οποία προσφέρει στους νέους μία απλή, αλλά ολοκληρωμένη πύλη για νέες δεξιότητες και ευκαιρίες απασχόλησης στην ψηφιακή οικονομία.

Το πρώτο βήμα στο Future Jobs Finder είναι μια σειρά σύντομων ψυχομετρικών tests που αποσκοπούν στον εντοπισμό των δεξιοτήτων και των ενδιαφερόντων κάθε ενδιαφερόμενου νέου και στη συνέχεια στην αντιστοίχισή τους με την πλέον κατάλληλη κατηγορία εργασίας στην ψηφιακή οικονομία.

Στο δεύτερο βήμα, ο/η ενδιαφερόμενος/η κατευθύνεται σε συγκεκριμένες ευκαιρίες απασχόλησης στην τοποθεσία που έχει επιλέξει, συμπεριλαμβανομένων και ευκαιριών απασχόλησης στη Vodafone.

Οι χρήστες μπορούν επίσης να έχουν πρόσβαση σε σχετικές πλατφόρμες εκπαίδευσης σε ψηφιακές δεξιότητες , ενώ πολλά από τα προσφερόμενα μαθήματα είναι διαθέσιμα δωρεάν.
Κατά την ολοκλήρωση των tests, οι χρήστες λαμβάνουν επίσης μια περίληψη των δεξιοτήτων και των ενδιαφερόντων τους που μπορούν να χρησιμοποιήσουν στο βιογραφικό τους σημείωμα ή σε μια αίτηση ευρέσεως εργασίας.

Προσελκύοντας νέους ανθρώπους

Όπως σημειώνεται στην ίδια ανακοινωση, ως κορυφαία εταιρία τεχνολογίας, η Vodafone διαθέτει ισχυρό employer brand που αναγνωρίζεται από τους νέους ανθρώπους.
Σε καθεμία από τις 26 χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται η Vodafone, έχουν καθιερωθεί προγράμματα απασχόλησης που απευθύνονται σε αποφοίτους, προγράμματα μαθητείας και πρακτικής άσκησης, καθώς και ένα ευρύ φάσμα ευκαιριών για την απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας, συμπεριλαμβανομένων και μαθημάτων προγραμματισμού που απευθύνονται σε κορίτσια γυμνασίου και λυκείου.

Στα επόμενα πέντε χρόνια, η Vodafone φιλοδοξεί να διπλασιάσει τον αριθμό των ευκαιριών που προσφέρονται σε άτομα ηλικίας κάτω των 25 ετών ώστε να γνωρίσουν τον κόσμο της εργασίας, ωφελώντας συνολικά 100.000 νέους. Αυτό συνιστά τη μεγαλύτερη δέσμευση της εταιρίας με στόχο την κατάρτιση και την ανάπτυξη νέων ανθρώπων από την ίδρυσή της, πριν από 33 χρόνια.

Νέοι άνθρωποι και ψηφιακή οικονομία

Η Vodafone ανέθεσε στην YouGov μία έρευνα γνώμης 6.000 ατόμων ηλικίας 18-24 ετών σε 15 χώρες6 αναφορικά με τις φιλοδοξίες και τις ανησυχίες που εκφράζουν για την μελλοντική τους επαγγελματική σταδιοδρομία. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, με τίτλο The State of iGen7

Περισσότεροι από τα δύο τρίτα (67%) των νέων που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι έλαβαν ανεπαρκείς ή ότι δεν έλαβαν καθόλου συμβουλές σταδιοδρομίας σε οποιοδήποτε στάδιο της εκπαίδευσής τους ή μετά την αποφοίτησή τους από το σχολείο ή το πανεπιστήμιο. Στην Ελλάδα, το 69% των νέων απάντησαν ότι έλαβαν ανεπαρκείς ή και καθόλου συμβουλές σταδιοδρομίας είτε κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής τους είτε μετά την αποφοίτησή τους από το σχολείο ή το πανεπιστήμιο.

Από όσους είχαν λάβει συμβουλές σταδιοδρομίας κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής τους, μόνο το 15% δήλωσε ότι οι συμβουλές σταδιοδρομίας που έλαβε είχαν δώσει περισσότερο έμφαση στις ψηφιακές θέσεις εργασίας του μέλλοντος, ενώ το 38% θεώρησε ότι οι συμβουλές που έλαβε επικεντρώθηκαν αποκλειστικά σε παραδοσιακά και όχι σε ψηφιακά επαγγέλματα. Επίσης, το 22% δήλωσε ότι οι συμβουλές σταδιοδρομίας που έλαβε ήταν “παρωχημένες”. Τα ίδια ποσοστά παρατηρούνται και στην Ελλάδα.

Περισσότεροι από τους μισούς νέους που συμμετείχαν στην έρευνα (56%) πιστεύουν ότι η μεγαλύτερη πρόκληση της γενιάς τους είναι να βρουν οποιαδήποτε καλοπληρωμένη, μόνιμη εργασία (ποσοστό που αυξάνεται σε 64% στις νέες γυναίκες). Στην Ελλάδα, το αντίστοιχο ποσοστό είναι μεγαλύτερο καθώς ξεπερνά το 66% στο σύνολο των ερωτηθέντων, ενώ στις γυναίκες είναι ακόμη πιο υψηλό, φτάνοντας το 75%.

Περισσότεροι από το ένα πέμπτο (23%) των νέων φαίνεται ότι έχουν χάσει την αυτοπεποίθησή τους και ανησυχούν ότι δεν διαθέτουν τις ικανότητες να αναλάβουν οποιοδήποτε ρόλο, ακόμη και τον πιο βασικό.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης